Pitkään esikoista toivoneet kuumeilijat

Kuinka kauan yritystä on takana

  • 10-12 kk

    Äänet: 1 6.3%
  • 1-1,5 v

    Äänet: 8 50.0%
  • Yli 1,5 v

    Äänet: 7 43.8%

  • Kaikki äänestäjät
    16
  • Poll closed .
Triana, toivottavasti olis kiinnittymisestä johtuvia tuntemuksia sulla :happy:

Frozen, tsemppiä Helsingissä ajeluun ja ultraan! :)

Lume, ompa hyvä progearvo! Toivottavasti olis pikkuinen kyydissä :happy:

ON: Vaikka flunssa alkaa muuten olla jo ohi, niin ärsyttävää hengenahdistusta on etenkin öisin, ei meinaa saada nukuttua :dead: tekis mieli hakea saikkua lisää, mut en taida viitsiä kun muuten oon ihan kunnossa :rolleyes: muutenkin oon tosi kiukkunen :sorry:
Ihmettelin aamulla kun kävin puntarilla, vaikka on tosi turvonnut olo, niin painoa oli ainoastaan kilon enempi kuin mihin ennen pääsiäistä pääsin :woot:

Elisenda kp 17/n.27, dpo n.3
 
Oon niin onnellinen teidän puolesta ja ihanaa että on tuommoisia sielunkavereita täällä, joilta oikeasti saa apua tähän oloon <3
Eiköhän nuo asiat selviä sitten parin viikon päästä sairaalalla. Hassua, että maitorauhanen tuottaa hormoonia vaikkei ole edes raskaana :) Onko nuo clomit yleisiä lääkkeitä mitä määrätään tälläisessa tilanteessa. Mitä muita niitä on? Voisin olla vähän enemmän kartalla kun mennään sinne :)

Plussa tuulia ja puhureita kaikille, tarrasukkia haamuille ja vahvistuville viivoille <3

kp6/28-33
 
Lume, saitpas tiedon tuloksesta nopsaa! Jee!

Elisenda, onpas sulla ollut kyllä sitkeä pöpö! Koitat vaan ottaa rennosti nyt :)

Kissankulta, mites ultrassa?

Frozenille tsempit ultraan!

Pakko kyllä sanoa, että on epäuskoinen olo. Aamulla tein toisen testin ja viivahan siihenkin piirtyi. Ihan uskomatonta! En ole edes haamua saanut koskaan. Mies ei kuulemma usko kunnolla ennen kuin teen digin, mutta kielsi silti syömästä vapusta jäänyttä Briejuustoa. ;)
 
Herukka Clomifen ja Letrozol on yleisimmät, tai en oo edes kyllä muista tableteista kuullu, paitsi Femar on kai Letrozolin rinnakkaisvalmiste, tosin muistaakseni paljon kalliimpi. Jos noista ei oo apua, niin sitten siirrytään pistoksiin tai voidaan käyttää myös molempia saman kierron aikana. Ja luulen että letrot on nykyään ehkä vähä yleisempi ku clomit, tai enpäs muuten tiedä määrätäänkö nuita sitten diagnoosin perusteella? Mulla siis ainoastaan letroja kokeiltu :)

Eltsi millon aiot tehä digin? On varmasti epäuskonen olo! :Heartred

Malttamattomana odottelen jo Frozenin ja Kissankullan ultrakuulumisia!

Napailua: Alavatsan vihlominen meni yön aikana ohi. Ei mitään tuntemuksia tänään, tuntuu että hulluksi tulee ku tarkkailee :hilarious: Pitäs nyt vaan rauhottua ja ajatella jotain ihan muuta. Tänään kp18/23-28, pp6, mutta kuitenki dpo5? :grin Mietin siis kun inssipäivänä pistettiin se Pregnyl noin klo 13, niin munasoluhan on luultavasti irronnu 36h myöhemmin eli seuraavana iltana noin klo 19? Vai voiko se irrota jo aiemmin, tietääkö joku paremmin? :)
 
Triana, munasolu irtoaa 36 tunnin sisään :) itse laskin irrotuspiikkipäivän olevan dpo -1, seuraavan päivä 0 ja jne. Teen ehkä digin huomenna.. mä en tiedä vielä. Varmaan myös soitan naistenklinikalle huomenna! Tsemppiä sulle piinapäiviin, koita ottaa rennosti vatsanväänteitä analysoimatta!

Clomifen on kautta aikojen ollut ensisijainen lääke, mikä määrätään munasoluja kypsyttämään. Sitähän ei edes saa määrätä muut kuin gynekologit. Femar on alkuperäisvalmiste, eli Letrozol on sen rinnakkainen valmiste. Tämä on rintasyöpälääke, mikä myös kypsyttää munasoluja. Kaikki lääkärit eivät tätä vaikutusta edes tunne ja on ehkä siksi vähän harvinaisempi lapsettomuushoidoissa.
 
Eltsi eli voiko munasolu irrota millon vaan sen 36h sisällä? Näin mäki sen nyt laskin, että inssipäivä on pp0 mutta dpo-1, kun sillon vasta pistettiin Pregnyl. Ahaa, mä oon vaan joka paikassa enemmän törmänny tuohon Letrozoliin. Toki tiedän, ettei sitä alunperin oo lapsettomuuden hoitoon tarkotettu :)
 
Triana, juuri näin mäkin tuon laskisin! :)

Letrozolia saa määrätä kaikki lääkärit, eli muutkin kuin lapsettomuuslääkärit. Ja viime aikoina sitä on tutkittu paljon. Clomifen vanha lääke, eikä sitä varmaankaan enää tutkita kovasti. Virallisissa ohjeistuksissa clomifen on määritetty ykkösvaihtoehdoksi. Mutta lääkäreillä varmasti omaa kokemusta lääkkeistä, et mitkä on ollut toimivia minkälaisissa tapauksissa ja se määrittää heidän lääkkeenmääräämiskäytäntöä.
 
Herukka, yleensä näin. Riippuu tietenkin, että missä vika on.. et aina lääkäri arvioi hoidon yksilöllisesti :)
 
Eltsi !!! Mitä mun sikkuraiset silmäni näkevätkään!! Onnea tuhannesti ja napakat vyöt kyytiläiselle, että saatte syliin saakka :Heartpink:Heartblue ja tosiaan, eikö ollutkin mahdollisuus *muoks* tupliin :nailbiting: mulla olikin fiilis, että saan lukee hyvät uutiset, kun palaan linjoille :happy:

Deb olisiko sun "menkat" voinut olla kiinnittymistä, jos olikin vasta dpo10? :rolleyes: saitko verikokeena hcg?

Lume apua, jännittävää!! :nailbiting: millos nähdään seuraava kuva :rolleyes:

Nyt oon minä vuorostaan kipeenä, karmee räkätauti :confused2
Elisenda taitaa olla täällä meillä jo perinne, että ensikäynnille mennään lenssussa :hilarious:
 
Muokattu viimeksi:
No jos kerta kysellään niin täältä peseee :D eli aamuinen testi on ylempi. Voi olla että ette nää siitä vieläkään mitään mutta silmillä sen näkee ja on hitusen vahvempi kuin eilen. Aloin vaan pelkäämään että mitä jos ne on vaan viivanpaikkoja. Mutta minusta se on vaaleanpunainen kyllä. Kuvassa ei väri ihan kamalasti erotu. Täytyy vaan odottaa huomis aamua. Plääh.
ImageUploadedByVau Foorumi1493738246.702254.jpg
 
Eltsi onnea onnea ja liimaa pienelle! :happy:

Lumeen testeissä en valitettavasti nää viivaa, mutta eikös sulla ollutkin vielä aika aikaiset dpot?

Täällä kp 15/27, epäilen että dpo 3, vaikka FF ei sitä vielä olekkaan vahvistanut. Kaksi maltillisesti noussutta lämpötilaa tullut siis olettamani oviksen jälkeen, sitten tuli yövuorot ja tottakai kun mittaa lämmöt pisimmän unijakson jälkeen joskus 12-15 päivällä niin ne on ihan katossa :shifty: En siis ottanut sitä huomioon tossa chartissa vaikka sinne ylös merkkasinkin. Huominen lämpö jää samalla lailla huomiotta, siitä eteenpäin saa sitten taas mittailtua normaalisti :) Ikävää että just tähän oviksen jälkimaininkeihin tuli nuo yötyöt.

Ei muuten vieläkään oo tullut sitä ensikäyntiaikaa sinne naistenpolille. Se terveyskeskuslääkäri jäi vissiin vielä odottamaan sitä papavastausta ennen lähetteen tekemistä :shifty: Toivottavasti ehtii kuitenkin tulla se ensikäynti ennen kesän supistettua toimintaa :mad:
 
Villisilmä joo, meillä piti ainakin papa-vastaus olla ennen lähetteen laittamista. Kurjaa, että joutuu odottelemaan :/
 
Villisilmä: Kuinka kauan teillä/sulla meni, että pääsitte kunnalliselle ensimmäiseen lääkäriin? Meillä päin piti odottaa 5 viikkoa ennen kun pääsin edes terkkulalääkärille. Siintä meni 4 viikkoa kun lähete kirjoitettiin sairaalalle ja siintä kun lähete tuli postissa on kulunut 2,5kk........... HUOH! Nyt 18.5 aika.. eiköhän se kerkeä vaihtua vielä :D

Oispa miljoona rahaa niin menisin yksityiselle. Onko kellään muuten tietoa, jos menisi hoitoihin yksityiselle niin paljon tulisi maksamaan?
 
Herukka, soitin ekan kerran terveyskeskukseen joskus maaliskuussa, laittoivat silloin jonoon ja aika tuli sitten huhtikuulle (viime kuussa tuli siis se vuosi yritystä täyteen). Siitä lääkärikäynnistä on nyt kolme viikkoa aikaa. Papavastauksessahan yleensä menee se 3-4vk, en tiedä kuinka nopeasti sitten laittavat polilta ajan tulemaan.. Onhan tämä yhtä odottelua, jotenkin tuntuis että kun on vuosi jo odotettu että sais asiat kyllä tapahtua pikkusen nopeemmin. Toisaalta niissä alkututkimuksissakinhan varmaan menee sinällään pari kuukautta (kierron kartoitus, simppakokeet, aukkarit sun muut), että jatketaan odottelua :shifty: ..ja toivotaan että tärppäis siinä odotellessa :grin
 
Elisenda ja LaraS, yrittäkää lepäillä kunnolla ja parantua pian! :)

Eltsi, uskon, ettei tota meinaa uskoa ihan heti! Hyvä, että miehesi kielsi sen juuston. ;)

Triana, vitsi miten jännät paikat sulla siellä on! Minä varmaan ainakin testaisin viimeistään pp13. ;)

Lume, tosi hyvä progearvo, vaikuttaa siltä että siellä on joku matkassa!! :) Missä kävit tossa kokeessa, kun noin nopeasti tuli vastaus?

Deb, upeaa, jos siinä näkyy vahvempi viiva tänään! :) (Mä en sori näe edelleenkään, mutta edelleen sä varmasti näet livenä paremmin.)

Villisilmä, hitsi että yövuorot sekottaa noita mittailuja. Toivotaan todella, että pääsette tutkimuksiin ja hoitoihin ennen kesälomia!! :)

Herukka, joo jos syy on ovulaatiohäiriössä tai -puutteessa, niin ensin yleensä yritetään lääkkeillä (juurikin Clomeilla/Letroilla), koska ne on pistoksia yksinkertasempi hoitomuoto. Meillä (tai käytännössä mulla, koska oon maksanu kaiken yksin, sillä vika on mussa ja lisäksi mä tienaan miestäni enemmän) on menny rahaa tähän mennessä varmaan jotain 3500 e yksityisen puolen tutkimuksiin ja hoitoihin (sekä lääkkeisiin, mutta nehän tulis maksettavaks myös julkisella puolella). Tähän sisältyy simppatesti, mun verikokeet, lukemattomat ultrat, aukkari sekä siis tosiaan lääkkeet (kokeiltu Clomeja ja Letroja, koska meillä syynä mun PCOS ja anovulaatio). Jos joudutaan IVF-hoitoihin, niin sit ei kyllä riitä maksukyky yksityisellä puolella ainakaan ilman lainaa.

ON: Selvisin Helsingin keskustassa ajamisesta klinikkakäynnin takia, vaikka paluumatkalla kiersinkin ihme reittiä, kun siellä ei ikinä saa kääntyä sinne minne haluaa. :D No mutta pääasia: Tänään siis kp11 ja vasemmalla 15 mm ja oikella 13 mm folli! :) On kyllä silti hieman ristiriitaiset fiilikset, koska mua pelottaa, että toi vasen folli onkin viime kierrosta jääny surkastunu rakkula, sillä näin on käyny aiemminkin. Sanoin lääkärille siitä, mutta hän sanoi, että se ei ole kysta. En sitten tiedä, miten hän voi olla niin varma, koska hänen kollegallekin kävi samanlainen virhe... Pistän Ovitrellen torstaina, vaikka aloinkin nyt miettiä, pitäiskö odottaa munasolun irtoamista itekseen, jotten mä pistä piikkiä liian aikaisin. Lisäksi lääkäri ei suostunut laittamaan lähetettä progetestiin, koska hänen mukaansa tiedän parin viikon kuluttua, irtosko munasolu, siitä, että olen joko raskaana tai sitten menkat alkaa. Menkathan mulla alko 2 viikkoa "oviksesta" just samassa tilanteessa Clomien kanssakin, vaikka progearvo (4) kerro selvästi, ettei mitään ollut irronnut. Mietin, että soitan ja pyydän sitä verikoelähetettä vielä. Lääkäri vain sanoi sen olevan rahantuhlausta. Ei vaan reilu 30 e enää tunnu tässä konkurssissa miltään... :D
 
Frosen: Okei. Mä mietin silloin alussa, että maksaa mitä maksaa meiningillä, mutta jostain syystä sitä kuitenkin järki sanoi, että yksityiselle vaan. Kiitos informaatiosta. Oli paljon hyötyä :)

Villisilmä: Niimpä. Mulle hoitaja naurahti puhelimessa kai vahingossa, että kun olet jo yli vuoden odottanut niin ei tämä tunnu varmaan enää missään... jep jep.. Mä ymmärsin, että nyt kun menen hormoonikokeisiin torstaina, on ne valmiina sitten kun menemme sairaalalle ja näin ollen siintä aloitettaisiin lääkitys, mikä se sitten lienee.

Me käytiin ottamassa siippatestit etukäteen. Maksoi 50e. Pikkasen nopeuttaa sitä toimintaa, ettei tarvitse niitä enää 4 viikkoa venailla. Täällä ainakin siipat otetaan vasta juuri tuon yhteiskäynnin jälkeen lähetteellä yksityiselle....
 
Olipa frozen mukava käynti, paitsi tuon proge testin osalta :O on kyllä outoa ettei voinut lähetettä antaa. Olisihan se nyt hyvä varmistaa että se rakkula on varmasti irronnut! Ja 30€ tuskin tosiaan tuntuu missään. Toivotaan että molemmat on kypsyviä folleja eikä surkastunut rakkula viime kierrosta! Nyt vaan ovista kohti <3

Lääkäri ei kerennyt soittaa tänään tosiaan mulle
Päin mutta näin tulokset omakannasta :) kävin ihan kunnallisella kokeissa :) toivottavasti siellä olisi kyytiläinen! Vaikka luulen etten usko vaikka testiin saisi vahvat viivat :D mun on edelleen vaikea uskoa kunnon plussaan ja pelkään että noi haamut häviää testeistä eikä vahvistu ja täti tulee, mutta kaiketi pitää vaan ajatella tosi positiivisesti nyt koska tosiaan proge oli noin korkea. Kaksi vuotta sitten samoilla päivillä otettu proge ja sillo tulos ollu 32. Et ehkä ehkä :)
 
Frozen, hienot ultrakuulumiset! Nyt vaan luotat lääkäriin, ja teet sen ohjeiden mukaan :) älä stressaa! Ajattele, että se edellinen kerta oli sattumaa ettei munasolu irronnut piikistä huolimatta. Viimeksihän sulla oli ovulaatio JA menkat tuli. Ehkä sun elimistö on nyt oppinut jujun!! Nyt vaan kivoja iltoja makkarin puolelle ;)

Ps. Äläkä varaa extraultra aikaa ensi viikolle!! xD

Lara, kyllä. Muistat oikein. Tuplien mahdollisuus on olemassa.. kävin tänään tarkistamassa omakannassa follien koot. Toisella puolella oli 13-14 mm ja toisella puolella 18 mm sekä 12-13 mm. Lääkäri oli mulle sanonut noi pienemmät tuon pienemmän arvon mukaan.. mut tuskin ne silti ehti mukaan, kun samana iltana oli irrotuspiikki.
 
Takaisin
Top