Pitkään esikoista toivoneet kuumeilijat

Kuinka kauan yritystä on takana

  • 10-12 kk

    Äänet: 1 6.3%
  • 1-1,5 v

    Äänet: 8 50.0%
  • Yli 1,5 v

    Äänet: 7 43.8%

  • Kaikki äänestäjät
    16
  • Poll closed .
Triana, kuulostaa tosi hyvältä! Toivotaan että nyt tärppi kävis tosta, pidän peukkuja <3

Elisenda, tosi ikävää että ultraus sattunu, jospa se ultraaja oli vaan kovakouranen niinku sanoit? Toivotaan ettei endoo oo :)

Frozen, hienoo että sulla se ovis tapahtu! Voisin kuvitella että kun keho pääsi "vauhtiin" ni tulis lääkkeiden avulla nytkin ovis tässä kierrossa :)

Lume, ainakin ootte tehny nyt paljon sen eteen, että se vauva tulis :) koita olla ressaamatta liikaa, vaikka tiiän että tottakai on vaikeeta..

ON: Me tapeltiin viimeyönä miehen kans, mä huusin sille ihan turhista asioista. Sit romahdin ihan totaalisesti ja rupesin itkee niin etten melkein saanu henkee, mies tuli halaamaan ja koitti saada mua rauhottumaan. Sit kun vähän rauhotuin niin et pystyn puhumaan, niin pyysin anteeks että ihan turhia sille huudan, että puran vaan pahaa olooni siitä kun en oo vielä tullu raskaaks - että mitä jos en voikaan saada lapsia? Ollenkaan? Mies niitä kuitenkin haluaa myös, kovastikin. Siinä sit puhuttiin että mieskin ajattelee ihan samalla tavalla, että jos vika onkin hänessä niin vaihdanko mä kumppanin sellaseen joka voi mulle lapsia tehdä. Sit itkin vähän lisää ja sanoin etten ikinä vaihtais toiseen, varsinkaan ton takia. Ja että vaihtoehtoja on vaikka tilanne oiskin niin että lapsia ois mahdoton saada.

Sit me puhuttiin että nyt varataan ne ajat sinne labroihin niin ei tarvii tällasia miettiä, kun oikeesti alkaa sit homma etenee ja saadaan tietää että mikä mättää. Ja sovittiin riita ja sovittiin että näistä pitää puhua kun pyörii mielessä. Ettei jää asian kanssa yksin.

En oo tänään tehny testiä, eikä oo menkatkaan alkanu vielä. En siis tietenkään tiedä vaikka raskaana olisinkin.

Dep kp32/33-34, dpo14
 
Elisenda, käytän lugeja yhteensä 12 vrk. Nyt viides päivä menossa.

Triana, mahtia! Millainen toimenpide se oli? Meillähän otettiin inssi syyskuussa puheeksi, mutta inssejä tehty 0. :/

Deb, noi riidat on rajuja! Mutta varmaan puhdisti ilmaa. Onko nyt ollut parempi olla?
 
Elisenda lääkäri ei sanonu follin kokoa ja oli niin nopea koko toimenpide ettei siinä keretty paljoa edes jutustella :bored: Mutta käsitin että oli sopivasti kasvanut. Ei oo mitään tukilääkitystä loppukiertoon, toivotaan että näillä eväillä päästäis haluttuun lopputulokseen :rolleyes:

Deb varmasti rankkaa riidellä, mutta hyvä että saitte molemmat sanottua mieltä painavia asioita ja toivottavasti nyt on parempi olo :Heartred

Eltsi toimenpide oli tosi nopea. Huoneeseen mennessä hoitaja heti pyysi riisumaan ja asettauduin makuulle. Lääkäriä piti hetki odotella, hän sitte tuli, ultrasi pikaseen ja totesi että hyvältä näyttää. Sitten se etsi kohdunnapukan näkyviin, katetri sisään ja siemenet siitä perille. Hoitaja laitto Pregnylin, ja anto ohjeksi testata aikasintaan kahden viikon päästä ja soittaa mikäli plussa niin pääsen ar-ultraan. Ja jos negaa, niin samalla annoksella jatketaan ilmeisesti heti seuraavassa kierrossa. Tosiaan koko homma kesti varmasti alle 15 minuuttia, eikä tarvinu jäädä makoilemaan sinne niinku kuvittelin :grin Miksi teillä ei sitte oo tehty niitä inssejä? Sori jos oot jo aiemmin kertonu mut en muista yhtään :oops:

Mulla pitäs seuraavat menkat alkaa tasan kahen viikon päästä (ke 10.5.) eli just pp14. Niin testaan varmaan sillon. Mietin kyllä, että miten paljo letrot ja pregnyl voi muuttaa kiertoa, kun ovis on nyt tavallaan kai aiemmin mitä mulla luomukierroissa on ollu ovistestien perusteella. Ja onko mulla ees oikeesti ollu oviksia, kun ei heti ees letroilla saatu kunnon follia kasvamaan o_O Tulee olemaan todella piinaavat viikot enkä tiiä miten paljo uskaltaa oikeesti toivoa :nailbiting:
 
Deb, hyvä että saitte sovittua asiat :Heartred ja sovittua jatkostakin, sitten kun tutkitaan niin näkee että mikä on vikana, ja pystyy sitten aloittamaan tarvittavat hoidot. Olispa mahtavaa jos oliskin jo teillä tärpännyt, pidän peukkuja ettei täti tuu!!

Triana, tsemppiä piinapäiviin :happy: äkkiäpä se inssi oli siis ohi!

ON: Flunssa näkyy paranevan viimein, JEE! :joyful:
 
Frozen aika niukkaa on ollut vielä vuoto, mut tänään jo ihan kirkasta verta eikä pelkästään rusehtavaa. Toivoin tosin, että alkais olla jo nää menkat taputeltu. Ärsyttävää, et just ekalle työviikolle sattui. Mutta tosiaan parempi nyt niin ens viikon ultraan olis jo uusi kierto hyvällä mallilla :)

Lume ihmeesti vaan niitäkin ihania yllätyksiä tapahtuu :) toivottavasti tällä kertaa teille ja muillekin ketjussa oleville :happy: saataispa ihana plussa-aalto vauhtiin :Heartpink

Eltsi hui, sulla alkaa olla jo hyvät dpo! :nailbiting: tulispa ihanat tuplaviivat kohta testiin :love017

Elisenda kiva, että rakkulaisempi munasarjakin toimii! Harmi, että noita endo-oireita silläkin kasaantuu :confused: toivottavasti sitä ei kuitenkaan ole! Onpa sitkeessä lenssu! Mut hyvä, että helpottaa :)

Triana ihanaa, että oli hyvä reissu! :happy: olisipa lopputuloskin sitten sen mukainen :joyful: ja aika rivakkaa toimintaa ollut :rolleyes: :hilarious: tosin eipä ne esileikistä siellä varmaan palkkaa erikseen saa :grin

Deb voi kurjuus, riidat on ikäviä :oops: mutta ihanaa, että saitte molemmat puhua ja purkaa omaa oloa. sekä mieskin uskalsi puhua omista peloistaan ym. (usein miehille tuntuu olevan vaikeampaa "epäillä omaa miehisyyttään") tuo hylätyksi tulemisen pelko on varmasti useimmilla taustalla ja niistäkin on hyvä puhua. Näissäkin lapsettomuuteen liittyvissä asioissa epävarmuus ja -selvyys on ehkä pahinta; hienoa, että päädyitte lähtee selvityksiin! Toivottavasti siellä onkin jo kyytiläinen salaa mukana :Heartpink

Mulla tosiaan työelämään paluu ja uusi työ sujunut ihan kivasti - tuntuu muukin elämä valoisammalta ja on hyvä fiilis! Menkatkaan ei harmita enää oikeastaan yhtään.
Näin tänään, huomennahan voi olla jo toisin. Mutta pitää elää tässä hetkessä, kun ei tulevaa voi tietää niin miksi sitä surisikaan! :happy: ja muistetaan kaikki, että täällä sitä tukea on saatavilla, jos synkkä hetki iskee! Tai tulee fiilis, että pitää päästä kertomaan hyviä uutisia :)
Kivaa loppuviikkoa ihaNaiset :Heartpink
 
Lume, lupaavia noi sun oireet kyllä! :) Ehkä siellä joku kaivautuu kiinni..? Toivotaan nyt, että siellä ois kyytiläinen matkassa! ♡

Eltsi, joo, harva tosiaan ekasta oviksesta tulee raskaaksi, eli tavallaan mun pitäis ajatella, että tää oli vasta eka yritys, koska aiemmin ei oo ollu mitään mahdollisuuksia kun ovista ei kerran oo ollu. :)

Elisenda, ei oo lääkäri kommentoinu mulle tota progearvoa, koska kävin itekseni Huslabissa ja sanoin siellä, että lapsettomuusklinikan lääkärin kanssa voidaan sitten keskustella arvosta. Täytyy kysyä ens viikon ultrassa siis. Hienoa, että flunssa alkaa helpottaa! Jos nyt ei pian teillä tärppää, niin vaadi noita endotutkimuksia, kun kerran tuossa ultrakipuasiassakin törmäsit siihen, että se voi olla syynä. Toivotaan nyt, ettei kuitenkaan sen kummempia selvityksiä tarvita! ♡

Deb, toivottavasti olis jo parempi mieli! ♡ Nää kaikki mahdolliset lapsettomuudesta johtuvat (yleensä ikävät) tunteet on niin kamalia. Hyvä, että saitte kuitenkin juteltua ja tosiaan menkää mahdollisimman pian tutkimuksiin, niin tulee ainakin jotakin selvyyttä asioihin, se jo helpottaa. Toki toivotaan, että olisitkin nyt raskaana! Millon meinaat testata? :)

Triana, huippua, että nyt on inssi tehty! :) Uskon, että teillä on tosi hyvät mahdollisuudet nyt. Varmasti tulee kuitenkin olemaan piinaavat pari viikkoa, tsemppiä! ♡

LaraS, kiva, että työt on alkanu mukavasti. :) Onpa nyt outo toi sun niukka vuoto mutta tosiaan onneks teillä on jo ens viikolla se aika niin saa tietää vähän enemmän, mikä on tilanne.
 
Triana, paljon tsemppiä piinapäiviin!

Elisenda, hyvä että siellä flunssa vihdoin paranee :)

LaraS, hyvä että oot hyvällä tuulella, toivottavasti töihin meneminen tuo lisää rutiinia nyt elämään ja hyvä tuuli jatkuis sitäkin myötä :)

Frozen, testasin negan tänään joten rupeen odottelemaan tätiä kylään. Näyttää siltä että pikkuhiljaa kolistelee jo ovella :)

Kiitos kaikille tsempeistä <3 tosiaan menkat alkamassa, tai siltä näyttää ainakin, negan testasin vielä tänään. Mutta näillä korteilla mennään ku tällaset on jaettu, pitää vaan koittaa pitää pää pystyssä ja jatkaa niinku tähänki asti :) Nyt on vähän jo parempi olo kun eilen, mutta harmittaa toki että riideltiin miehen kans :( se on kuitenki tosi ihana ja on halaillu mua paljon tänään ja kertonu kuinka paljon rakastaa mua :) kyllä tää tästä! Ei muuta kun kohti tutkimuksia ja hoitoja sit, lähetteet on labroihin ja siitä sit pääsee lapsettomuuskliniikalle kun ne on otettu :)
 
Onpas kurjaa Deb :( mutta onneksi saitte puhuttua ja mieli parempi <3 tiedän tasan tarkkaan miltä tuntuu kun vasta täällä käytiin vkl saman tapainen riita läpi. Oot ihan oikeassa että ollaan tehty kaikki mitä voidaan ja loput on jonkun muun käsissä. Yritän olla miettimättä asiaa liikaa :)

Frozen joo onhan ne tavallaan "lupaavia" mut plääh. Mä en vaan usko että mun testeihin koskaan piirtyy sitä tupla viivaa. Niin kauan sitä jo odottanut :( ! Mutta ens viikollahan sen sitten varmaan tietää... tietysti omalla tavalla toiveet ja odotukset korkealla kun eka clomi kiero mutta eihän se sitä plussaa takaa.

Lume kp20-30/33 dpo3
 
Muokattu viimeksi:
Triana, ensin oli yllätyksenä luomukierrossa johtofolli. Joka ei sit tietenkään irronnut.. eli kierto pitkittyi ja starttasi vasta primoluttien kanssa. Sitten tuli kysta ensimmäiseen piikkikierrokseen. Välikierto. Sitten hoitaja laski menkkamatikan väärin ja kp 10 osui viikonlopulle, niin ei voitu hoitoja jatkaa. Sitten oli ovis, joka osui viikonlopulle. Ei inssiä. Välikierto. Ja nyt 2-3 follia, joten inssejä ei silloin tehdä. Siinä taisi olla meijän puoli vuotta pähkinänkuoressa :D

Frozen, tuota laskumenetelmää tuo mun mies käyttää. Eli vaikka yritystä takana 2,5 vuotta, niin oikeita mahdollisuuksia on kaksi takana..

Lara, päivät kuluu joo.. mutta saisi vielä nopeammin mennä!! Onneksi viikonloppuna on puuhaa, niin ei tuu kiusausta testata liian aikasin!
 
Deb, hyvä että nyt on hieman parempi mieli. :) Tosiaan hyvä, että olette pian menossa labroihin ja sieltä sitten eteenpäin. :)

Lume, vähän samat fiilikset täällä, että tuskin siihen toisen viivan paikalle ikinä edes mitään hailuraa piirtyy... Toki pitäis olla positiivinen, mutta helpompi jotenkin mennä "pessimisti ei pety" -asenteella.

Eltsi, joo, tavallaan noinhan nää yritykset tän PCO:n kanssa pitää laskea. Samasta syystä sana "tärpätä" tuntuu omassa yrityksessä oudolta, koska ilman "syöttiä" ei ole mitään mihin tärpätä. Kunpa teillä nyt "kolmas yritys" toisi toivotun tuloksen! Minäkin toivon ajan menevän nopeasti, niin pääsis sinne folliultraan. Onneks mullakin loppuviikko täynnä kaikkea. Tsemppiä piinailuun ja olkoon sulla viikon kuluttua tuplaviivat odottamassa! ♡
 
Heippa! Taidampa hypätä teidän joukkoonne kirjoittelemaan jos mukaan mahtuu :) Kerron vähän taustaa. Olen itse 29v ja mieheni 35v. Olemme yrittäneet vauvaa 14 kiertoa eikä tärppiä ole tullut. Muutaman kerran olen saanut tikkuun haalean plussan viime kesänä, mutta ne jäivät siihen, kun seuraavana päivänä tikussa oli selvä negatiivinen :( Tämän vuoden puolella helmikuussa kävin lääkärissä lapsettomuuden takia ja nyt vasta pääsemme toukokuussa lapsettomuushoitoihin kunnalliseen sairaalaan. Miehellä siipat kunnossa, itsellä alku tutkimusten mukaan kaikki ok. Kierto suht säännöllinen, mutta välillä heittelee 28-32. Viime kierto 28 päivää pitkä, nyt menossa 33/28-32. Ajattelin odotella reilusti nyt ylimääräistä, ettei vaan tarvitse pettyä tulokseen. Mielummin katson pönttöön, että verta valuu kuin sen, että tikkuun tulee negatiivinen :(

Olen ollut teidän matkassa mukana jo jonkin aikaa ja toivon teille kaikille plussaa ja sitä omaa pienokaista syliin. Toivotaan että tärppää <3
 
Kiitti kaikille tsempestä! :Heartred Oliko nyt muita joilla ois ovis lähiaikoina, onko mulla ketään piinailukaveria parin viikon päästä? Lume ainakin?

LaraS
joo ei siinä paljoa lämmitelty :hilarious: Kiva että työn alotus on nostanu fiiliksiä. Se on kyllä hyvä keino saada välillä ajatuksia muualle :)

Eltsi teillä on ihan tosissaan vastustanu! Toivottavasti ens kerralla menis kaikki suunnitellusti :happy: Täällä vissiin tehtäis inssi vaikka ois 2 follia. Tai ainaki luulen niin :grin Mutta eihän ne tiedä vaikka nytki tuolla toisessa muniksessa ois ollu folli tai kaks. Kunpa teillä nyt nappais ilman inssiä :p

Hertsuli tervetuloa! Toivottavasti oiskin jo nyt kyytiläinen teillä eikä hoitoja tarvittaisi :happy: Mutta jos ei, niin millä hoidolla alotatte? Ja alotatteko jo heti seuraavaan kiertoon?

ON: Illalla oli inhottavat kivut kyljessä, just niinku menkkojen aikaan :bored: Mutta sitte oli kans alavatsa arka niinku hoitaja sanoki että voi Pregnylin takia olla, ihan vähä myös verta tiputteli mutta se on kai normaalia inssin jälkeen. Omakannasta katsoin että johtofolli oli 19mm ja limakalvo 8mm. Kuulostaa ohuelta tuo limis? :confused: Lääkäri ei kyllä puhunu siitä mitään..

Triana kp13/23-28, pp1
 
Joo mulla on myös piinat menossa :) nyt kp20-30/33 ja dpo4. Ei vaan malttaisi ja jaksaisi odottaa ! Ajattelin et jos hulluna testailisi sit ti-ke sillo olis dpo9-10. :P
 
Koska olen idiootti ja tollo :P ( lukekaa toivoton tapaus ) ajattelin tehdä ovis testin vielä. Ihan mielenkiinnosta mitä se näyttää. Jännä että alle 2h pidätyksellä ja melkein tölkillisen juomaa juoneena saan oviksen jälkeen kyseiseen tikkuun vahvemman viivan kuin ennen ovista monen tunnin pidätyksellä ja juomatta. :P tiedän ei kerro mitään koska ainahan niihin voi viivoja tulla :) mut ihmettelen silti :D
ImageUploadedByVau Foorumi1493278569.917623.jpg
 
Hertsuli, tervetuloa mukaan ja toivotaan, että jollei nyt jo salamatkustaja ole kyydissä niin hoidoilla saisitte pikaisen tuloksen.

Frozen, mahtavaa, että tuo sun progearvo on ollut noinkin hyvä! Odotan kyllä innolla sun tän kierron tuloksia, josko letrot oikeaan aikaan tois nyt jo tulosta?

Triana, loisto juttu, että teidän inssi meni sutjakkaasti ja hyvä uimarijoukko pääsi kyytiin. Jännä kyllä, ettei sulla oo loppukierron tukea, kun meillä se on jo tuohon pelkkään OI hoitoonkin, vaikkei mulla mitään tiputteluongelmaa tai vastaavaa olekaan..

Elisenda, kiva että sun tauti alkaa hellittää ja ensikäyntikin meni kivasti! Siitä ne hommat lähtee rullaamaan :)

Täällä flunssa puski päälle ihan kunnolla ja nyt saikulla toista päivää koitan lepuutella ja parannella, jotta ei pitkittyis tauti. Eilen vikat letrot napsittu tälle kiertoa ja nyt odotellaan sit ensi tiistaita ja vasteultraa. Talletteluja pitää jo vappuna varmistella, jottei ovis ehdi ohi livahtaa :p
 
Kissankulta mäki aluksi ihmettelin kun ei puhuttu tukilääkityksestä, mutta ilmeisesti letrojen pitäs tuottaa niin hyvä folli että keltarauhanenki on sit hyvä. Toki näin ei kaikilla oo, ja jos nyt tulee jotain tiputtelua ennen menkkoja niin pitää ottaa toi keltarauhanen puheeksi että oisko siinä vikaa :wideyed:
Toivottavasti kasvaa hyvä folli ja tallettelut tuottaa tulosta :wink
 
Triana, minäkin jännäilen sun kanssa parin viikon päästä, ovis varmaan tulollaan :) Tänään kp 10/27, en tiedä johtuuko tuosta gelee royalesta mitä nyt syön, mutta ihan järkyt eggwhite-limat nyt jo pari päivää! Oon ihan super innoissani edelleen aina kun näen sitä :grin Ovistestejä en oo vielä tehnyt, yleensä plussa tullut kp 12, voi olla että teen kuitenkin tänään ekan, jos vaikka sattuu että geleet vähän aikaistais. Tallettelut aloitettiin eilen, joten antaa tulla vaan :hungry:
 
Nää on kyllä jänniä, miten hoito-ohjeistus vaihtelee, että toinen lääkäri määrää letrojen kanssa luget loppukiertoon (ilman sen näkyvämpää syytä) ja toinen ei. :wideyed: mut tosiaan toivon, että teillä nyt onni olis kohdalla tässä inssissä!!
 
Hertsuli, tervetuloa mukaan! Toivottavasti visiitti tällä puolella on lyhyt!

Triana, kyllä me aijotaan jatkossa inssiä vaatia, vaikka folleja olisi kaksi. Tällä kertaa ei kuitenkaan miehellä ois ollut aikataulujenkaan suhteen mahdollista viedä näytettä. Toivotaan tietty, ettei jatkoa tartte miettiä ;) kysyin viimeks lääkäriltä, et oliko mun limis hyvä. Ja se oli 7mm, lääkäri sanoi sen olevan riittävä, hyväkin. Sun 8 mm päihittää sen, joten hyvältä vaikuttaa!!

Lume, sinä ja sun testit!! :D

Kissankulta, tsemppiä kevätflunssaan!

ON: saisko nyt pikkuhiljaa alkaa KEKSIMÄÄN ja KUVITTELEMAAN oireita? Onhan nyt jo dpo 8. Eli rinnat on toooosi arat. Paljon aremmat kuin viimeksi lääkkeellisessä coctail-kierrossa. Juoksuaskeleetkin tuntuu ikävältä. Johtua voi Ovitrellestä tai Lugeista tai siitä kaikkein toivotuimmasta vaihtoehdosta. Eilen iski väsy. Meinasin nukahtaa jopa sohvalle. Näin kävi kyllä viimeksikin lugejen kanssa. Samoin iltasin on tosi kylmä. Tämäkin oli viimeksi lugejen kanssa. Sunnuntaista lähtien on lähes joka päivä vähän kouristellut vatsassa. Ei semmosta menkkamaistajomotusta vaan paineen tuntua. Tunne on todella alhaalla ja molemmilla puolilla. Levossa etenkin sen huomaa. Ainut oire, mitä odotan ja mitä ei voi kuvitella ois se pieni verinen vuoto, joka voisi olla kiinnittymisestä johtuvaa. Eipä oo näkynyt.. noh, mä jatkan kuvitelmia (ja salaa rakentelen pilvilinnoja).
 
Eltsi, toivottavasti ois nyt raskausoireita! Koska meinaat testata?

Kissankulta, tuntuu että täällä on flunssa vuorotellen kaikilla :hilarious: paranemisia!

Hertsuli, tervetuloa, toivottavasti visiitti jää lyhyeks täällä ja pienokainen oliskin tarrannu kiinni :)

ON: täällä tulee vähän rusehtavaa valkkaria, eiköhän täti oo hiipimässä kylään. En oo vikaa testiä vielä tehny, ja mietin että odotan kun noi menkat nyt vissiin alkaa. Vähän ärsyttää se että taas haamuili ja sit tuleekin menkat.. kemiallinen kenties taas vaihteeks? Vaikka oli kortisonikuurikin, mitä käytetään lapseytomuushoidoissakin kiinnittymisen tukena.. noh, niinku sanoin ni leuka pystyssä kohti uutta kiertoo :)

Dep kp33/33, dpo15.
 
Takaisin
Top