Pitkään esikoista toivoneet kuumeilijat

Kuinka kauan yritystä on takana

  • 10-12 kk

    Äänet: 1 6.3%
  • 1-1,5 v

    Äänet: 8 50.0%
  • Yli 1,5 v

    Äänet: 7 43.8%

  • Kaikki äänestäjät
    16
  • Poll closed .
Lume jospa ne voimakkaammat tuntemukset enteilee hyvää :) muhevanmehukas leidi ollut uimareille :wink

Toivotaan :P pelottaa ja jännittää. Toiveet tosi korkealla nyt noiden clomien takia. Mut en uskalla kuitenkaan liikaa toivoa. Noi nipistelyt menee välillä Down there tiedätte kyllä. Piina päivät on kyllä samaan aikaan jännittäviä että myös todella PIINAAVIA :D :P

Deb mä nään kans jotain ihan pientä ja haaleaa ;) <3
 
Elisenda eikö ookki mahtava tunne ku asiat alkaa etenemään! :joyful: Ja hyvä että kaikki oli tähän mennessä ok! On muuten tosi hyvän kokonen folli sulla, mullahan oli nyt letroilla aika saman kokonen just kp10. Toivottavasti pian selviää mikä viivyttää raskautumista ja saatte avun :happy: Meille muuten lääkäri ensikäynnillä selitti simppatulokset ja näytti ne kaikki liikkuvuus ym prosentit, mutta meni jotenki vähä ohi ku niin jännitti, harmittaa ku jäi se lappu sinne mut näkishän ne varmaan miehen omakannasta. Ja joo, ei tietoo mikä löntti se oli, ihan uus tuttavuus :hilarious:

Lume täällä sormet ja varpaat ristissä että ois tärpänny! Sähän jo seuraavana viikonloppuna sit testailet? :wink

Vielä ei oikeestaan ees jännitä, varmaan vasta matkalla tajuaa sitte että nyt päästään oikeesti jo tositoimiin :p Lähdetään tosiaan aikasin aamulla ja oon vähä huolissani ton Pregnylin kuljettamisesta, kun sehän pitäs olla +2-+15 asteessa. Menee kuitenki yli 6 tuntia lähdöstä siihen, kun se pistetään. On muuten ollu nyt iltasella vasemmalla jotain tuntemuksia, jospa se folli ottas kasvuspurtteja vielä :grin
 
Bambi, kyllä! Lugejen kanssa pelaillaan :) mä kyllä jotenkin luulin silloin alussa, et nää ois vielä sotkevampia. Et on positiivinen ylläri, vaikka suoja housuissa saakin kulkea..

Elisenda, hienoa! Noin se taisi meilläkin mennä. Koska riippuu siitä, et onko putket auki vai ei, et millaseen hoitoon päädytään :) meillä simppatulokset oli miehen omakannassa. Mut ei kyllä ihan salamana..

Lara, juu! Julkisesta ei mulla oo kyllä mtn moitittavaa :)

Triana, hurjasti tsemppiä huomiselle!!!
 
Lume, ymmärrän kyllä tunteen, että vaikka olis nyt hyvät mahdollisuudet onnistua, niin silti mieluiten ei elättele toiveita, jos ei ookkaan tärpännyt :sorry: mutta tsemppiä piinapäiviin, toivottavasti saisit välillä nukuttuakin! Pidän sormet ja varpaat ristissä, että tulis plussa :happy:

Triana, kiva tietää että toi 16mm olis hyvän kokoinen, kun ei mulla oo mitään käsitystä minkä kokoinen sen pitäisi millonkin olla :) paljonkohan se koko pitäis olla oviksen aikaan? Mäkin oletin että lääkäri olis selittänyt simppojen tilanteen paremmin, mut jospa niissä ei sitten mitää selitettävää ollut, tai halus säästää aikaa. Toivottavasti pregnyl säilyy sopivan lämpöisenä, auttaiskohan jos sen laittais johonkin kylmäkassiin matkan ajaksi? Eiköhän se sun folli siellä vielä kasvattele itseään :happy:

Eltsi, joo eiköhän ne simppatulokset ilmesty sinne omakantaan, joskus niissä menee kyllä aikaa ennenkun näkyy mitään. Mua kyllä niin jännittää se aukkari, lähinnä se että jos ne on molemmat tukossa niin sit se hoito on heti ivf :nailbiting:

Tuleeko teillä ultratessa epämiellyttävää tunnetta, melkein kipua? Mulla tuntuu tosi epämiellyttävältä.. Ja on sen ultran jälkeenkin tuntunut outoa pistelyä munasarjojen kohdalla, vasemmallakin, vaikkei siellä mitään kasvanut :wideyed:
 
Hui kun taas paljon viestejä ja unohdin jo ainakin puolet mitä piti kirjoittaa...

Kissankulta, jee, toivottavasti meille tulee molemmille viikon päästä hyviä folliuutisia. :)

Elisenda, upeaa, että asiat alkaa edetä! :) Outoa kuitenkin, ettette saaneet simppatuloksia paperilla mukaan! Mulle ultraus ei oo ikinä aiheuttanu mitään tuntemuksia jälkeenpäin; aukkari ainoastaan.

Bambi, tsemppiä töiden kanssa! Toisaalta hyvä, että on paljon muuta ajateltavaa, niin aika kuluu nopeammin. :)

Triana, paljon tsemppiä huomiselle! ♡ Miten se Pregnyl noin kauan on matkalla? Onko se sulla siis valmiina jo ja otat mukaan?

ON: Tänään oli tullu progetulos postissa, ja se oli melkein 28. Eli ilmeisesti ovis oikeasti tapahtui..? Vähän kyllä silti epäilyttää, koska vuoto alkoi 16-17 vrk oviksen jälkeen (aika päätelty ovistestin ja ultran perusteella). Kun 16-17 vrk kuulostaa suht paljolta, sillä yleensähän toi aika on 12-14 vrk. Toki heittoakin varmasti voi olla ton verran... En tiedä, pitäiskö nyt olla ilonen vai surullinen, koska toisaalta meillä oli seksiä mahdollisen oviksen aikaan eikä silti näkyny herkässä testissä mitään kiinnittymisyritystäkään... Toisaalta taas eihän ovis ja oikeaan aikaan harrastettu seksikään mitään takaa (jos mulla oli ovis, se oli eka ovis vuoden yrityksen sisään eli ei kannata siitä päätellä vielä mitään), ja ainakin mut on ilmeisesti mahdollista saada ovuloimaan, että sinänsä pitäis varmaan olla positiivisella mielellä ja odotella, mitä tää kierto tuo tullessaan... :)

-Frozen kp4, Letrojen syöminen jatkuu

Muokattu kommenttia Elisendalle.
 
Elisenda en nyt löytäny mistään kunnon sivustolta faktaa, mutta jostain keskustelusta bongasin että folli on 18-20mm ovulaation aikaan, ja sehän kasvaa 1-2mm vuorokaudessa :) Joo, pitää jonkulainen kylmälaukku kehitellä, saa vaan olla tarkkana ettei kylmene liikaa. Nyt ei ollu ultran jälkeen inhottavia tuntemuksia, mutta viimeksi oli loppupäivän koko alavatsa arka. Toisaalta mulla oli sillon muutenki kipuja, mutta tuntu että voimistu ultran jälkeen.

Frozen kiitti! :Heartred Lähdetään aamulla 7 aikaan ajelee, miehen osuus on 10.30 ja inssi sit 13.00 ja sillon pistetään vasta se. Ja juu, ostin sen jo, kun apteekkitädin kans pitkään pohdittiin ja tutkittiin että miten kannattas tehä. Hän sit sano, että jos siellä ei ookkaa just siinä apteekissa sitä mistä menee hakee, niin voi tulla kiire ehtii toiseen. Tajusin kyllä jälkeenpäin, että oisin voinu soitella Oulun apteekkeihin ja varata itelle sen semmosesta paikasta missä sitä on :banghead: Jatkossa on taas viisaampi, tai paras tietenki ois jo ei tarvis enää miettiä ja säätää näiden juttujen kans :rolleyes:
Hieno juttu että proge oli ok, mutta toki varmasti mietityttää ja harmittaa, kun ei mitään kuitenkaa tapahtunu :shifty: Luteaali voi kai olla jopa 16vrk, jos en ihan väärässä oo. Saatko muuten irrotuspiikin tähän kiertoon?
 
Frozen, mulla luteaalivaihe on pitkähkö n. 17-18 päivää luontaisesti. Maininnut monelle gynelle muttei kukaan ikinä mitään kantaa oikein ottanut. Lyhyt luteaalivaihe on käsittääkseni huonompi. Eikä ainakaan mulla loppupeleissä muodostunut esteeksi:)
 
Triana, aa OK, joo kannatti varmasti pelata varman päälle, mutta jep, jos nyt seuraava kerta sattuis tulemaan (mitä ei tietenkään toivota), niin sitten tosiaan tietää paremmin, mitä muita vaihtoehtoja on. :) Teillä on varmasti hyvät mahdollisuudet nyt!! :) Joo, meinaan pyytää irrotuspiikkiä tähän kiertoon, jos siellä nyt ylipäänsä mitään follia on.

Sininen kirahvi, OK, kiitos tiedosta. :)
 
Frozen, kiva että progearvo oli noin korkea, eikös se siis tarkoita että ovis tapahtui! Mutta niinkuin Sininen Kirahvi sanoi, voi luteaalivaihe olla noinkin pitkä, mutta siitä ei käsittääkseni ole mitään haittaa. Kivaa että letrot siis auttoi, vaikka vääränä päivänä tulitkin niitä käyttäneeksi. Mä niin odotan innolla, millanen tästä kierrosta sulla tulee :happy:

Triana, kiitos informaatiosta, loppuviikolle siis odotettavissa mulle ovis! :) Joo totta, että helpompi varata jostain apteekista Pregnyl ja sitten vaan hakea, mutta jospa ei tarvis enää tän inssin jälkeen sitä miettiä :happy:

Mä ihmettelen miks se ultraus tuntui niin huonolta mulla molempina kertoina, ekalla kerralla kun oikeeta munasarjaa tutki, ja nyt kun vaihtoi oikeelta puolelta vasemmalle :bored: ja nyt jälkeenpäin on pistelly ja nippaillu. Yritin kyllä olla rentona siinä, koska sitten ainakin voi sattua jos jännittää.
 
Triana onnea matkaan!! :nailbiting: :Heartpink

Frozen hienoa, että oli oikeasti ovis! Niin eihän se oviskaan vielä takaa, että munasolu hedelmöityy. Mutta ilman ovista 100% varmuudella ei. Eli suunta on hyvä :) ja minäkin oon ymmärtänyt, että pidempi luteaali on oikeastaan hyvä - ei ainakaan huono niinkuin lyhyt.

Elisenda muullakaan ei ultraus oo sattunut. Mut voisikohan kasvatteleva folli vaikuttaa asiaan.. silloin on varmaan arkuutta muutenkin.
 
Elisenda, joo onhan se jo eteenpäin, että mä voin ilmeisesti ovuloida. Katsotaan juu, mitä tää kierto tuo tullessaan... :) Aika jännä kyllä toi, että sulla on tuntemuksia ultrauksen jälkeen. Kuten LaraS:kin pohti, niin voisko ne tuntemukset liittyä kasvavaan folliin..?

Lume, joo, toisaalta kiva, että progearvo oli noin korkea, mutta toisaalta tosiaan ahdistaa, kun siltikään ei mitään tapahtunu. No, täytyy vaan pitää pää kylmänä ja miettiä, että raskautumismahdollisuus on kuitenkin vain 20-30 %/kierto, vaikka kaikki olis kunnossa ja seksiä oikeaan aikaan. Ootko tuntenu jotain nippailuja nyt? Mikä dpo sulla onkaan? :)

LaraS, jep, eihän se oviskaan mitään takaa, mutta ilman sitä ainakin mahdollisuudet 0. Ja tosiaan luteaali varmasti parempi olla liian pitkä kuin liian lyhyt, jos saa valita... Vieläkö sulla jatkuu se tiputtelu vai tuleeko kunnolla? :)
 
Se mahdollisuus on niin ahdistavan pieni...

Mulla on nyt dpo3, koko ajan on menkkamaisia jomoja keskellä selkää joka säteilee sit molemmille puolille. Jotain pientä nippailua ja vihlontaa tuntuu koko ajan molemmilla puolilla munasarjoissa.. mä en kuitenkaan usko että tärppi olisi käynyt. Niin kuin sanoit mahdollisuus vaikka ovis olisikin ja seksiä on tosi pieni :(
 
Elisenda, ei mulla ole ollut kipuja koskaan. Joskus on jouduttu kohdunkaulaa vähän "kiskasemaan" parempaan asentoon ja se on nipistänyt. Aukkarikin oli kivuton. Pelkäsin sitä kyllä kovasti ja kotona olin napsinut ennen lähtöä buranan ja panadolin.

Frozen, hienoa, että ovis tapahtui vaikka kierto oli erikoinen! Ei toi 16-17 vrk huono ole. Mielummin käsittääkseni pari päivää yli 14, kuin alle. Ole iloinen, olet ovuloinut! Jos sulla nyt oli ehkä ensimmäinen ovulaatio, niin aika harva tulee ekasta yrittämisestä raskaaksi! Eli nyt vaan ovulaatioita peliin ja tilastot sun puolelle! :)

Triana, eiköhän se pregny ihan hyvin selviä Ouluun asti! Ei noi yleensä ole nii lämpötilaherkkiä valmisteita. Tsemppiä!

- Eltsi dpo 7
 
Kiitos kokemuksistanne ton ultrauksen suhteen. Tässä googlailtuani löysin juttuja, että jos on endoa niin ultraus voi sattua :sour: aina mä vaan päädyn siihen endoon, uudestaan ja uudestaan. Mut toivotaan silti että se olis se folli tai kovakourainen ultraaja joka sen sai aikaan!

Se unohtui mainita, että vaikka siellä oikeessa munasarjassa näkyi niitä palluroita enemmän, että se tk:n gyne ensin katsoi että olis ollu pco:n näköä, niin siellä se johtofolli kuitenkin oli! Eli nyt sai ainakin varmuuden, että se munasarja toimii ihan normaalisti!

Ja niin, lopuksi lääkäri sanoi että jos tuunkin nyt raskaaksi ennenkuin hoitoja alotetaan, niin pääsen naikkarille ar-ultraan :happy:

Eltsi, mihin asti käytät noita lugeja?

Trianan inssikokemuksia odottelen jo kuumeisesti :happy:

Frozen, saitko siis vielä lääkäriltä mitään kommenttia tohon progetulokseen?

Elisenda kp 11/n.27 (tallettelut aloitettu eilen :wink)
 
Noniin, täällä sitä ollaan jo kotimatkalla. Tosi hyvä määrä siittiöitä (ei sanonu mitään lukuja enkä ees hoksinu kysyä ku niin kehuivat) saatu matkaan ja nyt vaan piinailemaan pariksi viikoksi :nailbiting: Folli oli vielä paikallaan, ja lääkäri sanoki että mielummin näin ku että ois irronnu jo. Pregnyl pistettiin ja kotona vielä talletteluja parin päivän ajan :)
 
Triana, ihana kuulla että kaikki meni nappiin! :happy: minkä kokoinen folli oli nytten? Oliko sulle vielä loppukierroksi jotain tukevaa lääkitystä? Mahtavaa ja ihanaa, toivottavasti ei tarvisi pettyä sitten parin viikon päästä :Heartred
 
Takaisin
Top