Pitkään esikoista toivoneet kuumeilijat

Kuinka kauan yritystä on takana

  • 10-12 kk

    Äänet: 1 6.3%
  • 1-1,5 v

    Äänet: 8 50.0%
  • Yli 1,5 v

    Äänet: 7 43.8%

  • Kaikki äänestäjät
    16
  • Poll closed .
Pikainen napa törkeesti vaan: menkat odotuttaa itteensä, rusehtava vuoto muuttu vielä normaaliks valkovuodoks eikä normaaleja kipuilujakaan oo nyt ollu. Dpo16 menossa eikä oo ikinä menny näin pitkälle, yleensä menkat alkaa dpo14-15. Testin tein, äite oli näkevinään siinä haaleeta viivaa mut mä uskon että oli viivanpaikka vaan, viivalasit vähän heikentyny. No, päivä kerrallaan ja kattoo mihin tää tästä kehittyy! Jokunen ikävä "viiltävä" kipu tuntunu jossain kohdun kohdilla kävellessä, mut ei siis menkkakipuja kuitenkaan.

Mun viivalasit on sumentunu, mut laitan nyt kuvaa jos joku jolla paremmat lasit, näkee paremmin :)

IMG_20170428_162912~2.jpg


Dep kp34/33, dpo16.

Niin ja ps, tein kyllä varmaan aika laimeesta pissasta sen testin muutenkin.. mikäköhän ois hyvä testi?
 
Aa joo nyt Lume kässäsin! Muistan kyllä nyt nähneenikin tuon sun ovisplussan tosiaan! Onpas vaan sitten surkeita nuo toiset tikut, sekin kai vähän riippuu aina että mikä tikku kellekin sopii :) Pinkit jatkoon! :)

Deb vitsit miten jännää! :nailbiting: Mulla on huonot viivalasit :shifty:
 
Lume, voi olla, kun äitelläkään näkö ei oo mikään hyvä ja jos sekin siinä jotain näki.. voisin tehdä pidemmällä pidätyksellä uuden vielä jossain kohtaa..

Villisilmä, on kyllä joo jännää, menkat ois tähän mennessä jo alkanu normaalisti :nailbiting: pitää ny kattoo miten tää menee..

Muokkasin viestiä ni onnistuin poistaa sen kuvan tosta hetkeks, korjasin asian :hilarious:
 
Lume, oliko sulle neuvottu että meet progetestiin juuri dpo5? Mä mietin omaa progetestiäni, että kun pitää ens viikon to tai pe mennä, että onkohan väliä kumpana menen.. Ovis on mulla kyllä vissiin vasta tulossa. Toivotaan että et joutuisi ens viikolla pettymään :happy:

Villisilmä, jospahan pitsit tehoaisi :wink se on kyllä niin ärsyttävää jos mies ei oo suostuvainen just sillon ku pitäis! Siitä saakin suuttua :) Toivottavasti onnistuu :happy:

Deb, ihankuin joku viiva näkyis, mutta en erota onko väriä :nailbiting: ompa outoa että menkat venyy, jos ei oo kyytiläinen matkassa!

ON: Kiitos kaikille tsemppiviesteistä! :happy: Soitin sinne polille ja ens viikolla pitäis käydä simpat viemässä, onnistuu silleen että mä soitan sen ajan ja vien simpat sinne. Pitää tiistaina soittaa, ja koittaa saada vientiaika keskiviikolle tai torstaille. Mutta eipä sille mitään mahda jos ei pysty viedä, siirtyy vaan se aukkari jos tulokset ei ehdi valmistua siihen. Eivät kyllä tarkkaan osanneet edes sanoa miten kauan tulosten valmistuminen kestää.. En oo muistanut ostaa ovistestejä, mut kunnon eggwhitejä ollu jo kolme päivää :grin tänään on jomotellu tuota oikeeta munasarjaa, missä folli kasvaa. Luulen et huomenna vois olla ovis. Pitäis saada tuo miekkonen innostumaan talletteluista tänään, saa nähdä miten onnistuu :meh:

Hyvää vappua, toivottavasti on aurinkoiset kelit :happy093
 
Lume, okei, mua ärsytti kun mun ei käsketty tikuttaa ovista, mennä vaan tollon to tai pe, niin eihän nekään tiedä mikä dpo sillon on :eek:

Villisilmä, no siinä tapauksessa meen pe :)
 
Tein muka vähä "tieteellistä tutkimusta" ja dippasin äsken töistä tullessa testejä :hilarious: Luulin että Pregnyl näkyis paljo tummempana viivana r-testissä? Ovistestissä senki edestä väriä. Eka aattelin, että seuraisin joka päivä tuon hcg:n laskua että tietäs sit millon se on kokonaan hävinny mutta en jaksakkaa. Seuraava testi vasta sitte 10.5. :)

IMG_4077.JPG
 
Elisenda, joo, n. 7 päivää oviksen jälkeen on hyvä mennä progetestiin. Ei ole kuulemma ihan päivän päälle. :)

Deb, mä en sori taaskaan näe mitään, mutta edelleen livenä varmasti erottaa paljon paremmin. :) Jos kerran ei menkatkaan oo alkanu vaikka normaalisti jo olis, niin toivoa on..! :)

Villisilmä, joo, toisaalta tieto siitä, missä on vika, on helpottava, vaikka toki ikävää etenkin sille osapuolelle, jossa se vika on. En tiedä, oonko senkin takia ollu kertomatta tästä juuri kellekään, koska vika on niin selkeesti mussa. Toivottavasti pitsit tehoaa! ;)

Lume, kylläpä on eroja ovistesteissä..!

Triana, mäkin ihmettelen, ettei Pregnyl näy paremmin raskaustestissä, mutta ehkä sekin vaikuttaa, että sen pistämisestä on jo aikaa..? Millon Pregnylin vaikutuksen olisi pitäny kadota r-testistä, onko se nimenomaan tuo 10.5.?
 
Frozen ei sanottu polilla muutaku että parin viikon päästä tehdä testi. Muistaakseni Pregnyl 5000iu näkyis max 10 päivää ja 10000iu 14 päivää, ja mulla oli siis tuo pienempi annos. Mutta ite aattelin että sillon 10.5. on jo pp14 niin ei tulis "vääriä" tuloksia ja harmitusta sitten niistä.
 
Triana, joo kannattaa varmasti odottaa kunnolla sen testaamisen kanssa just ton takia. :) Muistaakseni mä testasin Ovitrellen pistämisestä 11 päivän jälkeen ja selvä nega oli. Olkoon sulla nyt tuplaviivat odottamassa sitten!

Eltsi, oot ehkä vastannu aiemminkin, mutta millon meinaat testata? :) Teillä on kyllä niin pitkä yritys takana kaikkine ultrassa ravauksineen, että alkais vihdoin olla teidän vuoro..! ♡ (Toki jokaikisen täällä olevan vuoro ois nyt..!)
 
Triana, mäkin meinasin viimeksi tehdä tieteellistä tutkimusta, mutta en sitten viitsinytkään.. vaikka mielenkiintoista olisikin tietää miten oma kroppa on reagoinut irrotuspiikkiin!

Elisendalle heiluvia peittoja! ;)

Villisilmälle onnittelut o-plussasta! Se on kyllä räikee. Sinnekin heiluvia peittoja!

Frozen, mä en oikein tiedä koska testaan. Alun perin olin ajatellut sunnuntaita. Nyt taas on semmonen olo, et mitä turhia! Et ehkä vappupäivänä - tai vasta ens viikon loppupuolella..

-Eltsi dpo 10. Tissikipu vaan jatkuu ja jatkuu. Eilen ystäviä nähdessä ja halatessa oikein vihlasi pari kertaa.. mahassa tuntuu vieläkin jotain, painetta ja jtn mitä en oikein osaa kuvailla.
 
Onpa triana jännä miten ovistestissä näkyy selvemmin viivat :) ! Mulla ei ole mitään tietoa pregnylistä kuin se mitä oon täällä lukenu :) mut tota just tarkotin kun joskus o testi saattaa näyttää hormonin tarkemmin kuin r testi :)

Eltsi toivottavasti sinulle tulisi se plussa <3 :) kuulostaa ainakin lupaavalta. Odotan innolla sun testiä :)

Omaa napaa sen verran et dpo6 ja kp23. Alaselkää jomottanut menkkamaisesti aamuyöstä asti. Ja äsken kävin vessassa niin paperiin jäi pieniä punaisia tippoja, ihan kuin kynällä olisi painettu paperiin pieniä ja vähän isompia jälkiä, nyt mä todella toivon et johtuisi kiinnittymisestä Eikä muusta. Mut ajan kanssa sen näkee :) vähän levoton yö muutenkin takana.
 
Kaikille tsemppiä kierron eri vaiheisiin <3 ja Eltsin testiä odottelen ja jännäilen! Ja Trianalla jännät pari viikkoo tulossa! Onko ton inssin jälkeen jotain tiettyjä juttuja mitkä on kiellettyä ennen kun tietää tärppääkö vai ei? Tai kun mietin että luomukierroissa esim ei jaksa enää nii välittää (2+v yrittämisen jälkeen) vaikka luteaalivaiheen aikana jois alkoholia tms, mutta luultavasti ihan fiksuakin välttää sellasta inssin jälkeen? Maksimoi tietenkin mahdollisuudet.

Lume, kuulostaa tosi lupaavalta, oispa kiinnittymistä! Ajankohta ainakin täsmää!

Elisenda, talletteluintoo sinne!

Täällä vihdoin kp1 :) ei tarvii miettiä enää! Näköjään vakiintunu tää 15pvän luteaalivaihe, varmaan ovis oli päivän myöhemmin kun ajattelin, eli vasta tokasta ovisplussasta katottuna kun tuli kahtena päivänä peräkkäin :)

Mä sain kuulla että sekä äitellä, että äiten äitellä on ollu polyyppeja kohdussa, äitellä kesti jokusen aikaa tulla raskaaks aina (vaikkakin viis lasta löytyy), niin onkohan mahdollista että mullakin olis? (Jos on periytyvää?) Vaikuttaa nimenomaan kiinnittymiseen.. Toisaalta molemmilla oli siitä kiertohäiriöitä, ja mulla on säännöllinen kierto (29-32pvää, nyt veny ovis antihistamiinien takia), ja ovuloin normaalisti testien mukaan, niin välillä mietin että meillä voi olla miehestäkin kiinni. Sillä tupakointi + SSRI-lääkkeet missä lukee että voi heikentää siittiöiden laatua. Eikös siinä tapauksessa aloteta suoraan inssin kokeilemisella?

Sit taas voi olla että koska on ollu km ja kemiallisia muutama, niin mulla ois kehossa sitä vasta-ainetta mikä tuhoo alkioita. Englanniks taitaa olla "hostal uterus". Siinä oikeestaan vaihtoehdot mitä näillä perusteilla keksin olevan :D

Ja ei, en stressaa liikaa näitä, oon lähinnä kiinnostunu ja tutkinu et mitä kaikkee ois mahdollista olla :) nyt on sellanen positiivinen asenne, yritetään tähän kiertoon labrat ja kun tietää paremmin ni ens kiertoon sit mennään luultavasti yksityiselle niin saadaan hoidot nopeemmin kun julkiselta, nyt jo alkamassa kuitenkin yrityskierto 27.. huhhuh, pitkä aika on yritetty :hilarious:
 
Ai niin ja Herukka, pahoittelut menkoista :/ ootte nyt alottamassa ne hoidot? Ootko ovista tikutellu? Sillä saa tosi hyvän käsityksen kierron pituudesta kun muutaman kierron on tikutellu, niin tietää kuinka pitkä on luteaalivaihe. Sit tietää aina et oviksesta niin ja niin monta päivää niin alkaa menkat tai voi testata raskauden :)
 
Toivottavasti Deb, tää alaselän särky ei vaan lopu ja alkaa olemaan jo hivenen tuskaisaa kun pysty mitenkään päin olemaan. Mutta toivon että tää vaan johtuis kiinnittymisestä. Mutta onhan se vaan vaikea uskoa että ensimmäisellä hoitokerralla tulisi plussa. Kun niin pitkään yrittänyt. Lähinnä koko plussan saaminen tuntuu todella kaukaiselle ajatukselle.
 
Eltsi, voi kun toi "selittämätön tunne" olis sulla siksi, että siellä on jotain tapahtunut! Just tää kun ei oo ikinä ollu raskaana (saanu edes sitä hailuran esiäitiäkään mihkään testiin), ei voi yhtään tietää, miltä sen pitäis tuntua. Ja tosiaan toi kiinnittymisvuoto on ainoa mitä ei voi kuvitella, mutta läheskään kaikilla sitä ei oo, eli kyllä sulla varmasti toivoa on. Voi kunpa..! ♡

Lume, niinpä, koko plussan saaminen tuntuu todella kaukaiselta ajatukselta. Vitsi sulla kyllä on hyviä oireita ja toi pieni vuotokin sopis ajankohdan takia kiinnittymisestä johtuvaks..! :)

Deb, en tiedä polyyppien periytyvyydestä, mutta kannattaa ainakin mainita lääkärille, kun pääsette tutkimuksiin. Toisaalta toi, että bongaat ovisplussan ja kierrot on säännölliset (eikä luteaali ole liian lyhyt eikä tiputtelua ole), on käsittääkseni n. 90 %:n varmuudella merkki siitä, että kaikki on kunnossa. Hyvä siis ehdottomasti tsekata simpat mahdollisimman pian. :) Ja joo ainakin minä pidän yksityisestä just ton nopeuden takia.
 
Deb hoitaja sano inssin jälkeen, että nyt elät ja olet ihan normaalisti pari viikkoa ja sitten teet testin :) Ois tehny mieli tänään pari vappusiideriä ottaa, mutta en tiiä kehtaako. Ja hyvin voin siis olla ilman, ja ehkä onki paras maksimoida mahdollisuudet hoitokierroissa ja olla kokonaan ilman alkoholia :)
 
Takaisin
Top