Pitkään esikoista toivoneet kuumeilijat

Kuinka kauan yritystä on takana

  • 10-12 kk

    Äänet: 1 6.3%
  • 1-1,5 v

    Äänet: 8 50.0%
  • Yli 1,5 v

    Äänet: 7 43.8%

  • Kaikki äänestäjät
    16
  • Poll closed .
Otin parin tunnin päikkärit, niin nyt jaksan kirjoitella paremmin :shy:

Elisenda Kuulostaa mahdolliselta poskiontelotulehdukselta. Siinähän ei CRP edes nouse virustautia kummempiin lukemiin (lääkärit ei sitä tajua, mutta selvästi Käypä hoidossa niin sanotaan).
Mun pantamainen päänsärky otsalla oli juurikin sitä, vaikka lääkäri epäili johtuvan lihasjumista (ja lätisi vaan matalasta tulehdusarvosta). Röntgenillä löytyi syy siihen, että Panadol 1g + Burana 600mg ei tehonneet otsakipuun. Sain antibiootit tulehdukseen ja panacodin kipuun niin helpotti.

Deb auts, lihasjumit on ikäviä :confused: pahassa jumissa rentoutus tosi tärkeetä (esim. selinmakuulla lattialla, pyyherulla ristiselän alle ja jalat 90° kulmaan), sitten sitä liikuntaa varovasti niin vertyy. Tietenkään ei mitään rankkaa treeniä voi tehdä, ennen ku on lihakset paremmat. Pahinta on jäädä "vuodepotilaaksi"; sillä saa varmasti kropan pahempaan jumiin. Toivottavasti pian helpottaa jumitukset!

Kissankulta Raskaita aikoja sielläkin, kurjaa :sorry: kevät on yllättäen monelle mielialan osalta synkempää aikaa kuin syksy. Ja eipä ihme, jos teilläkin tuollainen tilanne, niin väsyy ja alkaa mielialaan vaikuttaa.
Terveyskeskuksen kautta voi saada ihan psykiatriselle hoitajalle juttelukäyntejä elämän kriisitilanteissa. Hän osaa kartoittaa tilannetta ja tarvittaessa ohjata lääkäriin. Meillä ainakin psyk.sh käynnit on maksuttomia (tai oli vielä ennen sote-uudistusta, nyt en ole varma). Mitä sulla lääkäri sanoi?
Mun miehellä kanssa oli työuupumusoireita (tunnistan omasta kokemuksesta), kun oli stressiä töissä ja ei saanut vuoteen pitää lomia ties millä verukkeilla. Se peli loppui, kun otti lopputilin. Radikaali veto, mutta miehen tilanteessa oikea. Nyt etsii mielekkäämpää työtä, kun saa pitää ne vuoden aikana kertyneet lomansakin pois.

Lume onnea oviksen bongaukseen! Ja vaikkei tulisikaan tikkuun o+ niin tiiät varmaan, mitä tehdä silti :wink seuraavaan tikkuun sitten loppukierrosta kunnon viivat :happy:

Mikä on Frozen sun tilanne? Teitkö r-testin; miltä näyttää? Saitko ohjeita / reseptiä puhelimitse tai ajan lääkärille?
 
Elisenda en tosiaan tiiä, heti puhelun alussa sanoin että kyseessä ois lapsettomuushoitoihin liittyvä ultra :shifty: Tosi työlästä muutenki aina eri hoitajille ja lääkäreille selittää alusta uudestaan, ku eihän nekään nyt ihan kaikkia tietoja ehdi lukemaan. Ja mullahan on just tuota ärsyttävää tiputtelua, viime kierrossa eka kokonaan vuodoton päivä oli kp16 vai oliko kp17 ja sitä edellisessä tiputteli kp12 asti.. En laske viikon jälkeen menkkapäiviksi jos ei vuoda kunnolla.

Ei nyt jääny päähän muiden jutut vaikka ajatuksen kans yritin lukee. On nyt pari päivää ollu taas synkempi mieli, kun on sukulaisten kans käsitelty sitä serkun kuolemaa, siinä olikin sitten loppujen lopuksi vähän yllättäviäkin piirteitä vaikka ei ihan täysin puun takaa tullutkaan. Ja jotenki on toivo niihin insseihinki jo menny vaikka ei oo ees päästy ensimmäistä tekemään.. Miehelläki varmaan ens kuussa jatkuu vihdoin työt, ja ainakin aluksi on sen verran kiireistä, ettei päivän tai parin varoitusajalla voi mitenkään saada vapaata inssejä varten :banghead: Eli ens viikolla voi olla ainoa mahdollisuus inssiin kevään/kesään aikana kun eikös ne kesäsulutkin oo jossain vaiheessa? Aika korkeat odotukset on siis tämän kierron suhteen, että päästäisiin vihdoin sinne inssiin asti..
Nyt kp6/23-28, jotain toimintaa tuntus vasemmalla puolen olevan, toivotaan parasta ja pelätään pahinta :nailbiting:
 
Kissankulta, pahoittelut kp1 :sad001 oliko nyt teillä edellinen kierto taukokierto vai hoidollinen? Tsemppiä väsymyksen kanssa kamppailuun, toivottavasti saisitte lääkäristä jotain apua psyykkiseenkin puoleen :Heartred

LaraS, tyhmät negat :sad001 jospa johtuis se haamu kiinnittymisestä, ja tuliskin parin päivän päästä pysyvät viivat :happy: Hyvä tietää että voi olla poskiontelotulehdusta, täytyy huomenna mennä taas lääkäriin jos pahenee taas! Nyt päivällä ollu jo onneks parempi olo.

Triana, on varmasti ärsyttävää selittää aina uudestaan ja uudestaan eri hoitaille yms samat asiat :sour: voimia serkun kuoleman käsittelyyn, hyvähän se on käsitellä vaikka raskasta onkin :Heartred kumpa nyt pääsisitte inssiin ennen kesäsulkua, ärsyttävää että aina on tullut jotain esteitä :sorry: toivottavasti vasemmalla kasvais nyt kunnon folli :smiley-angelic001
 
Lueskelin tän ketjun aikaisempia sivuja, joten jos lueskelette tätä ketjua, niin:

Villisilmä, tuliko se täti tiputtelun jälkeen, vai mikä siellä on tilanne?

mievaan, miltä testi näytti, vai testasitko sillon 17.4.?

Helinäkeiju, odotteletko nyt siis aikaa laparoskopiaan, vai?
 
Tänään aivan kamalat munasarja kivut oikealla puolella. Josko se ovis sieltä nyt alkais pikkuhiljaa lähestymään. :) ei jaksaisi odottaa ja haluaisin jo päästä piinailemaan et voi taas tehdä tuhat testiä ja pettyä loppukuusta kun täti tulee :P :D
 
Lume jospa se nyt tulis niin pääset piinailemaan :) ja onhan se testien tekeminen koukuttavaa :rolleyes: jännittävää, hermoja raastavaa, hauskaa. Kunnes täti tuo pettymyksen - tai jospa ei tuokaan! :p
 
Elisendan mainitsemat kuulumiset kiinnostaa täälläkin :happy: viestejä tulee välillä niin vauhdilla, ettei kaikkia muista :oops: mutta jokaisen ketjussa mukana olevan vaiheet kiinnostaa, vaikkei huomaa erikseen kysellä :rolleyes:
 
Elisenda kiitos :Heartred

Lume toivotaan että ovisplussa tulee pian ja myöhemmin se toinen plussa! :joyful:

Mulla kans kiinnostaa Villisilmän, mievaan ja Helinäkeijun kuulumiset jos tätä seuraavat taustalla nyt :) En muista oliko täällä vielä muita, jotka ois taustalla?
 
Bambilla oliko ivf-kierto nytten?

Mauste, mites siellä menee? Ootteko saanu lähetettä eteenpäin?

Olikohan vielä muita, joista ei ole nyt hetkeen kuulunut.. Melkeen koko ketjun kahlasin läpi, kun etsin, ketä kaikkia täällä on mukana ollut, ja kuinka moni jo plussannut!
 
Niin kiireinen päivä ollu ja nyt oon aivan kuitti, etten muista läheskään kaikkea mitä piti kirjoittaa, mutta ensiksi kiitos taas kaikille tsempeistä. ♡ On tää elämä välillä yhtä kulkua murheesta toiseen... Ja toiseksi, myöskin minua kiinnostaa teidän mainitsemien tyyppien tilanteet! :)

Kissankulta, voi ei, teillä on rankkaa nyt. :( Ehdottomasti vaan hakemaan apuja henkiseen puoleen, ei mikään ihme että tuntuu synkältä. Tsemppiä! ♡

LaraS, toivotaan tosiaan, että siinä ois näkyny kiinnittyminen ja kunnon plussa tulee viikon sisään! ♡

Lume, voi oispa siellä muheva folli pian puhkeamassa! :)

Triana, ikävää joo aina selitellä uudelleen samoja asioita. Kunpa se inssi nyt tässä kierrossa toisi plussan eikä tarttis miettiä kesäsulkuja! :)

ON: Kp40, dpo14 (?). Soitin tänään klinikalle (testattuani aamulla negan), kun kierto on nyt noin pitkä. Käskettiin odottaa maanantaihin ja testata vielä ja soittaa sitten uudelleen. Luultavasti sitten ultra-aika, jotta nähdään tilanne. Alkaispa ne menkat nyt niin ei tarttis sumplia ultraa ens viikolle, en tiedä miten onnistuu töiden puolesta... Nyt on kyllä tissit kipeät, kun viikko sitten valitin ettei ole. :D Että jos se täti sieltä oliskin pian tulossa niin pääsis eteenpäin..! :)
 
Vastailen vielä ennen nukkumaanmenoa Elisendalle ja LaraS:lle.

Eli viime kierto oli hoidollinen, kaksi kiertoo nyt on ollut letroilla. Tästä tulee kolmas. Kuulema tätä hoitoo tarvittaessa kokeillaan kuusi kiertoa...

Ja joo, sain nyt itselleni lähetteen psyk.hoitajalle ja miehellenikin pyysin, mutta se jäi nyt selvittelyyn että voivatko kirjoittaa ilman miehen omaa yhteydenottoa. Mullakin on itselläni kokemusta masennuksesta ja oon käyny sillon säännöllisesti hoitajalla juttelemassa.

Muutoin polikäynti oli tänään poikkeava edellisistä. Lääkäri oli ensinmäkin myöhässä reilusti, aiemmin oon päässyt ajallaan, mikä on ihan hyvä juttu kun keskellä työpäivää aina ajat on. Sitten oon aiemmin ollut niin onnelisessa asemassa, että kaikki kontaktit oon hoitanu saman lääkärin kanssa ja tänään olikin ihan uusi tyyppi vastassa. Myös tulevaan vasteultraan jouduin hakemaan erikseen ajan hoitajilta toimistosta ja sekin on nyt ilmeisesti taas uudelle ihmiselle!

Sain tosiaan silti avattua suuni noista psyykkisen puolen jutuista ja kysyttyä hoitosuunnitelmasta, että kuinka kauan letroilla mennään tarvittaessa ja missä vaiheessa mahdollisesti siirrytään eteenpäin. Tosiaanki kuulema kuusi kiertoa letroja yhteensä ois tarkoitus kokeilla ennen ivf:ään siirtymistä. Ei varmaankaan siis taukoilla kesällä... toivoa toki vaan voi että tää kolmas kerta toden sanois ja tärppi kävisi!
 
Kissankulta, onko varmistettu esim. progekokeella, että munasolu todella irtoo? Mun tapauksessa lääkäri ei meinannu ensin suostua määräämään sitä labrakoetta, koska ultrassa näkyi johtofolli, sillä hänen mukaansa munasolu irtoaa varmasti irrotuspiikillä. Olikin sitten ihan ihmeissään kun arvo olikin vain 4, mikä kerto sen, ettei sieltä mitään ollu irronnu. Ja siis menkat alkoi 2 vko irrotuspiikistä, minkä kuulemma pitäisi olla merkki ovulatorisessa kierrosta... Tässä vaan on oppinu, että mikään ei mene kuten pitäisi.
 
Frozen, ei oo progeja nyt letrohoitojen aikaan otettu. Mulla kyllä on ihan luomuoviksissa noussut tuo proge, mutta mistäs sitä tosiaan tietää toimiiko tuolla mikään niinku pitäis. Täytyy kysyä sit vasteultrakäynnillä tuosta progen tarkistuksesta.
Toivottavasti sulla nyt lähtis siellä kierto omin avuin käyntiin ja pääsisitte jatkamaan hoitoja ja yritystä!
 
Kissankulta, joo kyllä mun mielestä kannattaa pyytää lähete kuitenkin siihen, koska sit ainakin saa suljettua sen vaihtoehdon pois, ettei mitään munasolua olekaan irronnut. Millon sulla onkaan seuraava vasteultra? :)

ON: Kp41, dpo15 (?). Yhä varmempi kuitenkin oon, ettei mitään ovulaatiota LH:n noususta huolimatta ollutkaan. Olishan niiden menkkojen meinaan jo pitäny alkaa, jos ovis tapahtui, koska ovisplussasta on jo toi reilu 2 vko. Progetulos ei ehtiny tulla tällä viikolla, joten ensi viikolla sitten, vaikka matalahan se varmasti on. No ei auta muu kuin tehdä r-testi varmuuden vuoks huomenna tai sunnuntaina, jotta voi soittaa klinikalle maanantaina. Onkohan mitään muuta keinoa käynnistää kiertoa, kun ne Terotkaan ei tehoa..?
 
Frozen hitsi, kun ei kierto vaihdu. Tosi tylsää :sorry: toki toivon, että plussa sut yllättää vielä ja täti syystäkin pysyy nyt pois :happy:
 
LaraS, kiitos. :) Toki tota toivon itsekin, mutta en jaksa uskoa... Tein taas äsken huvikseni o-testin, ei mitään väriä, mutta halusin vain varmistaa, ettei uutta LH-piikkiä tule. Sunnuntaina varmaan teen sen r-testin, jotta voin hyvällä omallatunnolla sanoa klinikan henkilökunnalle sellaisen tehneeni. Millon sä meinaat testata uudelleen? :)
 
Frozen, mulla vasteultra 2.5. Se on kp 13 ja vähän jännittää, että ehtiikö munis irrota jo omia aikojaan ennen sitä vai vieläkö ehtii pregnyl. Vähän huonosti sattuu parhaat ultrapäivät siihen vapulle. Viime kierrossahan mulla oli kp 12 jo 25 mm folli, mutta ei vielä merkkejä siitä, että ovis ois ehtinyt tulla.
 
Kissankulta, joo harmi kun taas tulee arkipyhä sotkemaan kuvioita. Toivotaan kuitenkin, ettei toi kp13 oo liian myöhään! :)
 
Mä täällä taas ihmettelen outoja asioita, ei ole munasarjoihin koskenut samalla tavalla kovasti ku eilen. Jotain pientä. Tikut haaleaa eli ei o+. Palelu on tullut kehiin. Mietin siis onkohan se ovis sit menny jo :o vai vielä tulossa.... vaikka kivut lieventynyt.
Lisään vielä et limat hävinny päivän mittaa :o
 
Muokattu viimeksi:
Frozen aamulla tein (yön yli pissa) ja tossa viiden aikoihin (muutaman tunnin rakkoaika, kuva pc-liuska ja 10mlu), negojahan ne on :sorry: en jaksa uskoa, että enää plussaksi muuttuu :sad010 Eli ekalle parikäynnille meillä tie vie alkukuusta. Toisaalta tääkin kemiallinen rohkaisee; ehkä kilppariarvot on korjaantumassa ja jospa se itsessään jo riittää :) toki polilla selviää sitten muutkin labrat (käyn myös 2kk kontrollin sitä ennen thyroxinin osalta).
 

Liitteet

  • IMG_20170421_165135~2.jpg
    IMG_20170421_165135~2.jpg
    576.3 KB · Katsottu: 118
Takaisin
Top