Pirkanmaa / Tampereen seutu odottajia (LA 2016)?

Mulla la 26.7. Tykkäisin kans tavata ihmisiä nyt kun pahoinvointi on alkanut helpottaa, yks miittihän meillä oli sovittuna.

Okei hyvä tietää!

Jokos teillä puolessa välissä olevilla näkyy vauvamasut? :)

Muokattu viimeksi:
Woooow Koalatiara O.o Mulla on tollanen masu ku Sonkulla, jos oon just syöny tai on ilta. Aamusin näkyy paljon vähemmän. Rv 15+3

tulee mukaan tähänkin ryhmään.
asustelen kangasalle miehen ja koiran kanssa. Ensimmäisen lapsemme pitäisi syntyä 21.7.
vauvamasua ei vielä näy, vaikka viikoilla 16 tänään. No, sinänsä hyvä niin on vielä turvallisesti suojassa. Liikkeet saattaa jo tuntua, mutta oo täysin varma.

vauva vaatteita tekisi ostella, mutta jo tullut niin paljon ja tulee vielä lisää tavaraa ystäviltä. Joten en sit haluu hirveesti vaatteita jotka jää käyttämättä. Varsinkin kun oon saanut omia vauvavaatteita äidiltäni. Niin nyt sitten vaan nautin kun muut hössöttää.

Tervetuloa mukaan :)

Vähän tyhmä kysymys mutta sain alaselän tosi kipeeks salilla ja mietin että voiko siihen laittaa kipugeeliä kuten Perskindol tai Voltaren?

7a4044e76a866b6246632fe3d1008630

Tollasen löysin Voltarenista. On siis lääkeselosteessa.
Tota toista geeliä en tunne, ni en osaa siittä sanoo enkä löytäny oikeen googlettamalla tietoo..

Sonkku kokeile myös suolakäärettä, sopii lämpimänä ja kylmänä :) litra vettä ja 1 rkl merisuolaa kattilaan kiehuun. Jäähdytä sopivaksi ja kastele vaikka pyyheliina veteen ja laita kipeän/tulehtuneen paikan päälle

Samperin flunssa. Pitäisi tehdä vielä 30 opintopistettä tälle keväälle suorittaa (vastaa asetusten mukaan mukamas reilua 800 tuntia opiskelua, mutta ajattelin aika paljon vähemmällä selvitä :D), mutta tällä viikolla ei taas oo tullut opiskeluista yhtään mitään. Mä lasken toivoni tässä vähän sen varaan, että kesällä pystyis edes 5 tai 10 opintopistettä suorittamaan, sitten ei tarvitsisi Kelalle maksaa tukia takaisin, kun rahatilanne muutenkaan ei ole ihan optimi.

Mut joo, tulin vain valittamaan tänne, seuraavaksi sitten videoluennot pyörimään ja teen voimalla katsomaan. Särkylääkkeitä en oo viitsinyt syödä, kun kuumekin oli aika alhainen ja nyt jo laskenut, niin ihan vaan levon ja kuumien juomien voimalla sairastetaan täällä. Onneksi lähes kaikki vauvajutut on hoidossa, sillä mä ne jo ajoissa hommasin, koska tiesin tän kevään olevan kiireistä aikaa. Miittiin mä toivottavasti kuitenkin ehdin, kun haluttais tosiaan tutustua muihinkin odottajiin, kun en muutenkaan oo ihan hirveän monta kaveria Tampereelta saanut (onko vanhetessa vaikeampaa?), vaikka täällä jo varmaan kolmisen vuotta asunut.

Samperin flunssa. Pitäisi tehdä vielä 30 opintopistettä tälle keväälle suorittaa (vastaa asetusten mukaan mukamas reilua 800 tuntia opiskelua, mutta ajattelin aika paljon vähemmällä selvitä :D), mutta tällä viikolla ei taas oo tullut opiskeluista yhtään mitään. Mä lasken toivoni tässä vähän sen varaan, että kesällä pystyis edes 5 tai 10 opintopistettä suorittamaan, sitten ei tarvitsisi Kelalle maksaa tukia takaisin, kun rahatilanne muutenkaan ei ole ihan optimi.

Mut joo, tulin vain valittamaan tänne, seuraavaksi sitten videoluennot pyörimään ja teen voimalla katsomaan. Särkylääkkeitä en oo viitsinyt syödä, kun kuumekin oli aika alhainen ja nyt jo laskenut, niin ihan vaan levon ja kuumien juomien voimalla sairastetaan täällä. Onneksi lähes kaikki vauvajutut on hoidossa, sillä mä ne jo ajoissa hommasin, koska tiesin tän kevään olevan kiireistä aikaa. Miittiin mä toivottavasti kuitenkin ehdin, kun haluttais tosiaan tutustua muihinkin odottajiin, kun en muutenkaan oo ihan hirveän monta kaveria Tampereelta saanut (onko vanhetessa vaikeampaa?), vaikka täällä jo varmaan kolmisen vuotta asunut.

Ymmärrän koulustressin. Mulla oli tänään koe.. olis ollu 3 vapaapäivää aikaa lukee mutta ei jaksanut. Päivät kulu kotitöihin, päiväuniin ja oleiluun. Ei innosta koulu nyt yhtään.
Mäkin jouduin laskeen opintopisteet tosi huolella ja yhtään tenttiä ei sais jäädä rästiin että tulee varmasti se kelan vaatima 5op/tukikuukausi täyteen. Onneks näillä näkymin saan huhti- ja toukokuulta sekä opintotuen että äitiyspäivärahan ni talous höllää vähän.. paino sanalle vähän... :)
Sä oot ollu Sugarplum Sprite kaukaa viisas ku oot hommaillu vauvatavarat ajoissa. Itsella alko vauvanvaate pesurumba ja lajittelu... :)

Äitiyspäivärahan saaminen ei estä opintotuen saamista eikä toisinpäin. Näitä kahta tukea voi saada yhtäaikaa jos molemmille tuille erikseen asetetut vaatimukset täyttyy. Eli opintotukea saa jos kertyy 5op/tukikuukautta kohden ja äitiyspäivärahaa saa kun saa vauvan :) opintotuen aikana äitiyspäiväraha maksetaan minimimääräisenä. Mulla kun äitiyspäiväraha on muutenkin minimimääräinen niimpä tämä systeemi on vain hurjaa taloudellista voittoa!! :D :D

Paljos muuten on minimisumma sitä äitiysrahaa? :) ja oon miettiny että miten se vanhempainraha sit määräytyy?

Takaisin