Pirkanmaa / Tampereen seutu odottajia (LA 2016)?

Onnea Balacenia ♡
Mulla menee ens viikolle lääkäriin pääsy.. ja huomenna labraan hcg mittaus. Mut mun äiti halus et pääsen nopeammin ja maksaa mulle yksityisellä ultran niin saan mielenrauhan et onko kaikki ok ja mitkä viikot ees menossa..

2 "menkat " kuitenkin ollu joulukuussa... jos niistä kattoo niin joko 6 tai 8 viikko menossa.

Onnea Balalle :)

Nainen20 toivottavasti menis, päässä vaan pyörii innostuksen ja jännityksen kaa pelko ja pahimmat kauhuskenaariot

Kiva että pääset aikasemmin näkemään mikä on tilanne zinnuli!

Sonkku90 varmasti kaikki on hyvin :)

Sonkku täällä samat fiilikset ja ku tuli ihan yllärinä. Niin vaikee ees tajuta et oon raskaana.. odotan keskiviikkoa kun kuuta nousevaa et näkee onko ees elävä ym.
Oireita ainakin vähemmän ku noista aikaisemmista raskauksista...

Sonkku tsemppiä sinne kans :) inhottavaa odottaa.. mut sitä tää raskaus on ;) odotusta....

Mitäs oireita porukalla on jotka vasta alussa??

Täällä ihan järkky väsymys, lievempi pahoinvointi ku aikaisemmista, tekee mieli syödä koko ajan, tissit kipeet, ja kauheet repäisy kivut! Ja luulin oikeesti et on kohta joku syöpä ym. Tai endometrioosi vaan aiheutti.. mut ei se sit niin ollu.

Jännään täällä just et tulis jo se hcg tulos ees :)

Mitäs oireita porukalla on jotka vasta alussa??

Täällä ihan järkky väsymys, lievempi pahoinvointi ku aikaisemmista, tekee mieli syödä koko ajan, tissit kipeet, ja kauheet repäisy kivut! Ja luulin oikeesti et on kohta joku syöpä ym. Tai endometrioosi vaan aiheutti.. mut ei se sit niin ollu.

Jännään täällä just et tulis jo se hcg tulos ees :)
Mulla oli muuten samat mut pahoinvointi ihan järkkyä. Nyt jo helpottanut (rv 15+2).

Ekat mammahousut saapui postissa! Piti käydä tietty hakemassa toppi niiden kaa, ku bola-korukin tulee kohta. Tällainen masutilanne:FB_IMG_1454440604976.jpg

En enää oo alkuvaiheessa, mutta jumpe sitä alun väsymystä silloin! Ennen plussausta rinnat turpos ja oli todella arat, kääntyminen sattui niin paljon et pari kertaa tuli itkut silmistä, sitten maha näytti siltä kuin olisin ollut kolmannella tai neljällä kuulla. Plussauksen jälkeen, rv n.8-> saatoin nukkuu koko päivän ja töissä oli ihan hirveetä olla kun oli paha olo, mut ikinä en oksentanut ja jotkut hajut oli täysin sietämättömiä (olin raksalla töissä). Jouduin ottaa yhteen aikaan melkein joka toisen päivän saikkua koska uuvuin niin helposti ja nukuin tosi paljon. Muistan, kun mun silloinen poikaystävä "suuttu" mulle, koska en jaksanut lenkillä juostakkaan, silloin ei tosin tiedetty mikä mua "vaivaa" :)
nyt rv 31+5 ja aivan eri oireet. Toki väsyttää ja uuvun, mutta tää närästys on vaan niin hienoa :D helpolla oon silti mielestäni päässyt raskausoireiden kanssa!

Mulla oli varmaa 2 kk etomista, oli kiva istua luennoilla ja nieleskellä ettei tuu oksennus. Kerran vaa tuli ylös yhtenä aamuna. Kanafileet ällötti kans nii paljon ettei pystyny ees kattomaan sitä pakkausta :D sit harjottelun aikaan ennen joulua iski sellanen väsymys etten saanu mitää aikaseks ja makasin vaa sohvalla kaiken vapaa-ajan. Nyt on onneks jo parempi ja pystyy treenaileenki päivittäin kroppaa kuunnellen pitää mennä ja aika kevyesti verrattuna aiempaan (harrastan crossfittiä). Närästys on kans päivittäistä, toistaseks selvinny ilman närästyslääkkeitä. Ja sit musta on tullu hirveen herkkä :D kaikki elokuvat itkettää.

Merivesiväri, mistä ostit bola-korun? Ite tilasin ebaystä mutta oli odotettua pienempi. Kävin kans shoppailee tänää mammavaatteita ku tuntuu että aina päällä samat housut :D

Mää oon jo synnyttänytkin, mutta mulla ensimmäinen oire oli hajuaistin herkistyminen. Sit aika pian alkoi hengästyttää helpommin. Pahoinvointi alkoi rv 7 ja kesti noin rv 12 asti. Pahoinvoinnin aikana oksensin lähes päivittäin, pahimmillaan useita kertoja päivässä. Pahoinvointirannekkeet auttoi jonkun verran, muttei lopussa enää niin hyvin.
Rv 12-14 oli ihan järkyttävää närästystä, jonka vuoksi oksentelin mahahappoja.
N. Rv 12 todettiin raskausdiabetes ja sokerien seuranta aloitettiin rv 14. Muutin ruokavaliota melko paljon ja söin hyvin pitkälti Radi-ruokavalion mukaan. Siitä huolimatta verensokeriarvot ylittyi lähes päivittäin. Sain lähetteen äitipolille, jossa eka käynti oli rv 19+5. Sain insuliinit ja alussa pistin 0-8 yksikköä insuliinia päivässä. Annosta nostettiin pikkuhiljaa ja lopulta pistin 22-24 yksikköä päivittäin.
Keski- ja loppuraskaus sujui hyvin eikä mitään isompaa vaivaa ollut. Satunnaisesti harkkareita, liitos- ja kasvukipuja.
Lopulta mun synnytys käynnistettiin vauvan pysähtyneen/pienentyneen kasvun takia.
Käynnistyksessä sainkin kokeilla kaikkia keinoja! Oli cytoteciä, balonkia, oksitosiinia ja kalvojen puhkaisu.
Lopulta synnytys kesti n. 11h. Avautumisvaihe reilu 10h ja ponnistusvaihe 14 minuuttia.
Epiduraali oli mun pelastus, en tiedä miten oisin selvinnyt ilman!

Ite oon nyt 21+5 ja alussa mulla ei pahemmin oireita ollu ku kylmyys ja väsymys. Joskus viikon 15 jälkeen alko ikenet olee herkillä ja ne vuotaa verta jos liikaa hankaa. Suolistovaivoja oli myös aika alusta noin viikoille 15-16 ja satunnaisia kasvukipuja. Ite tähän asti kans aika vähillä oireilla musta selvinny :)

Unohdin tuon ien jutun! Mullakin superherkiks muuttu tosi pian raskauden alussa ja edelleen vaivaa! Pakko oli vaihtaa sähköhammasharja manuaaliseen supersupersoftiin ja myöhemmin sitten apteekista ikeniä rauhoittavaan hammastahnaankin... neuvolassa ja netissä sanottiin, että johtuu hormoneista, ikävä vaiva, kun joskus alkaa ihan yhtäkkiä vuotamaan tai kun pureskelet jotakin kovaa, niin on ien rikki :/ pidän kuitenkin hampaistani huolta, pesen aamuin-illoin, hammaslankaan väh. kerran viikossa ja huljuttelen välillä suuvedellä. Vaiva on ehkä vähän helpottanut Meridol hammastahnalla (yli 5e tuubi apteekista) ja sillä saman merkin suuvedellä (n.13e?). Ja vahingossa olin ostanut matkalta merkin hammasharjankin :D
ien ei oo sinänsä kipeä vaan ne ovat pehmeät ja vuotavat välillä.

Oireita on samoja juu, nuo ikenet myös. Mut itku herkkä en oo nyt... yleensä oon... ja palelen kyl ihan hirveesti. Varsinkin aamupäivän.. sit illalla tuntuukin et tukehdun ja ikkuna auki ja köllöttelyä sängyssä. Nenä ihan tukossa.. ja helpottaa huonoa oloa myös se ikkunan avaus... omituisia juttuja.

Sit ruokia tekee mieli.. esim. Hampparia, kurkku-tomaatti voileipiä, joqurttia, jäätelöä, savulenkkiä (pakko oli avata kaupassa heti kassalla ku olin maksanu :D), mandariinit helpottaa huonoa oloa.. Olikos muuta... ja ihan vaan kotiruoka maistuu todella hyvältä..

Yöllä tuli se hcg arvokin ja oli
S -hCG 77603

Ja tänään illalla ultra.. ei jännitä yhtään... apua!!

Takaisin