Sanna305, mulla on meidän nuorin 4 v. Käynnistetty turvallisuus syistä. Mulla syöksy synnytyksiä niin se päätettiin käynnistää. Sen 6h aikana ku tippa meni niin olin edelleen sen 2 cm auki mitä jo monta viikkoa ja lapsi ei ollu laskeutunu. Supistuksia tuli kyl ja kätilö juoksi huoneessa koko ajan kysymässä et ootko varma ettet halua kipu lääkettä ku supparit noin isoja..
Joo en halua ku ei ne tuntunu missään. No klo.15 hoitajien vaihto ja mulle oli ehditty just puhuu et vievät varmaan osastolle ku ei tapahdu.
Tippa aine siis loppui silloin... no siinä alkoi sit supistella napakammin ihan yhtäkkiä ja mies kysyi että painaako hoitajan tänne. Sanoin että ei tarvii ku oli äsken just sen 2 cm niin ei tässä vielä mitään... no seuraava supistus tuli niin sanoin et paina sittenkin... kertoi painaneensa jo koska tuntee vaimonsa :D
Hoitaja tuli kesken vaihdon ja oli ihmeissään et tilanne niin muuttunut teki tutkimuksen ja 7 cm auki mut kanavaa vieläkin ja vauva korkealla... jotenkin oudosti se oli. No sanoi et nyt on sit aika jo haluat jotain vahvempaa ottaa ( muut luomusti mut käynnistystä oli peloteltu niin olin valmistautunut siihen et otan jotain vahvempaa jos kestää pitkään) no sanoin et juu saa tuoda. Sit tulikin supistus ja sanoin et nyt tarvii ponnistaa ja vauva ulkona. Anestesia lääkäri Kurkkaa ovesta ja tilanne ohi... en kerenny siis saamaan mitään.
Vauvalla mustelmia naamassa ku porautui sit korkealta ja kovaa alas... mut kovapäinen likka tulikin
eli 2cm->7cm-> siitä täysi auki ja ulos... Kesto 2h..
Eka synnytys oli 9h10min sairaalassa 2h.
Toinen 7h
Kolmas meni vedet anopilla ja kesto 2h. Just ehdittiin sairaalaan, toista kätilöä ei ehditty kutsua joten mies avusti..
Ja tosiaan 4 käynnistettiin ja 2h oli synnytys..
Saa nähä Kuinkas nyt toimivat :)