Pirkanmaa / Tampereen seutu odottajia (LA 2016)?

Täällä kans hieman jännitystä ilmassa, muutaman tunnin päästä alkaa käynnistys. Ei tullu nukuttua montaa tuntia. :D toivottavasti lääkkeillä saatais nopeesti vaikutus, lääkäri tosin puhui 2-3 päivästä, koska paikat vielä kiinni.
Kauhee ajatus, että joutuu oleen yöt yksin erossa miehestä, mut onneks palkinto paras mahdollinen. :)

Sanna305, mulla on meidän nuorin 4 v. Käynnistetty turvallisuus syistä. Mulla syöksy synnytyksiä niin se päätettiin käynnistää. Sen 6h aikana ku tippa meni niin olin edelleen sen 2 cm auki mitä jo monta viikkoa ja lapsi ei ollu laskeutunu. Supistuksia tuli kyl ja kätilö juoksi huoneessa koko ajan kysymässä et ootko varma ettet halua kipu lääkettä ku supparit noin isoja..
Joo en halua ku ei ne tuntunu missään. No klo.15 hoitajien vaihto ja mulle oli ehditty just puhuu et vievät varmaan osastolle ku ei tapahdu.

Tippa aine siis loppui silloin... no siinä alkoi sit supistella napakammin ihan yhtäkkiä ja mies kysyi että painaako hoitajan tänne. Sanoin että ei tarvii ku oli äsken just sen 2 cm niin ei tässä vielä mitään... no seuraava supistus tuli niin sanoin et paina sittenkin... kertoi painaneensa jo koska tuntee vaimonsa :D
Hoitaja tuli kesken vaihdon ja oli ihmeissään et tilanne niin muuttunut teki tutkimuksen ja 7 cm auki mut kanavaa vieläkin ja vauva korkealla... jotenkin oudosti se oli. No sanoi et nyt on sit aika jo haluat jotain vahvempaa ottaa ( muut luomusti mut käynnistystä oli peloteltu niin olin valmistautunut siihen et otan jotain vahvempaa jos kestää pitkään) no sanoin et juu saa tuoda. Sit tulikin supistus ja sanoin et nyt tarvii ponnistaa ja vauva ulkona. Anestesia lääkäri Kurkkaa ovesta ja tilanne ohi... en kerenny siis saamaan mitään.
Vauvalla mustelmia naamassa ku porautui sit korkealta ja kovaa alas... mut kovapäinen likka tulikin ;) eli 2cm->7cm-> siitä täysi auki ja ulos... Kesto 2h..

Eka synnytys oli 9h10min sairaalassa 2h.
Toinen 7h
Kolmas meni vedet anopilla ja kesto 2h. Just ehdittiin sairaalaan, toista kätilöä ei ehditty kutsua joten mies avusti..
Ja tosiaan 4 käynnistettiin ja 2h oli synnytys..

Saa nähä Kuinkas nyt toimivat :)

Raskaus ajat tähän asti on ollutkin sitten vähemmän kivoja... ennenaikaisia suppareita joiden johdosta sairaalassa ihan, RaDi, iskias kivut ym. Ym. Ja oksentelu yli puolen välin.

Eli olen hyvin onnellinen nyt kun vasta kerran tullut suuhun oksu..

Synnytykset tähän mennessä ollut se paras hetki :)

Täällä tänään 40+4 ja oon nyt maanantaista asti ootellu, koska supistukset alkais voimistumaan. Hienosti niitä tulee säännöllisesti välillä alle 10 min väleinkin, mutta ihan liian pliisuja vielä.. :sorry: Yöllä jo tuntui kivasti selässä, mutta nyt taas tais loppua kokonaan. Samallalailla kävi eilenkin :arghh:

Limatulppaa on irtoillut myös nyt maanantai aamusta lähtien aina välillä supistuksen jälkeen, mutta alkaa tuntuun, ettei nää saa mitään aikaseksi :shifty: Mulla on perjantaille kyllä jo yliaikaiskontrolli heti aamusta perussairauden takia, että silloin sit viimeistään näkee, onko tässä yhtään edistytty. Kai mullekin tulee tähän päälle vielä joku viiden päivän käynnistys!:joyful:

Mäki käväsin suuhygienistillä tarkastuttaa noita ikeniä ja se ne puhisti kunnolla ja kauhee verenmaku suussa oli sen jälkee. Niistäessä myös oikee sierain verestää helpommin!

Toi lukema kuulostaa aika hyvältä! Onnea ultraan :)

Nyt olis vaan niin hyvä aika kaverin tulla, kun miehen lapset on tän viikon äidillään. Ei tarvisi miettiä hoitajaa tai muuta, jos lähtö tulee vaikka yöllä.. :) Onneksi tässä on kuitenkin vielä aikaa sunnuntaihin, ennenkuin taas tulevat :happy:

Joo on käynnistys aloitettu, ensimmäinen cytotec saatu. Käyrälle vissiin piirty supistuksia mutta itse en niihin kauheesti kiinnittänyt huomioo eli ei vielä kivuliasta. Puol kahen aikaan seuraava pillerin palanen. Täällä on kyllä älyttömän tylsää, nyt jo tuntuu että oon ollut täällä monta päivää. :D ja tosiaan pahimmillaan se monta päivää on edessä. :D

Jnnajsmine ootko akupisteitä koittanut painella, ne on ollu muutamalla kaverilla tehokkaita. Tehosti suppareita ja nopeutti synnytystä.. mut jokainen siinäkin yksilö. Mut kandee koittaa ja jaksaa painella tarpeeks kauan

Itseasiassa mies eilen illalla paineli noita nilkan pisteitä ja kyllä yöllä sit jonkin verran kivuliaampia supistukset oli, kuin edellisenä yönä :) Ite painelin noita kämmenissä olevia vähän aikaa sitten, mutta saa nähä alkaako vaikuttaan. Tarvii testailla lisää, kun mies pääsee töistä.

Moi!

Onko täällä muita joilla laskettu aika kevään/kesän/syksyn aikana, itsellä la aika 1.6. Viikkoja nyt 23. Esikoista odottelen ja Ylöjärvellä asustelen. Olisi kivaa vaikka perustaa whatsapp ryhmää tai sopia tapaamisia! :)

Nyt on ultrassa käyty ja saadaan hymyillä :) noin 7 viikko menossa ja ens viikolla lääkäri neuvola jossa sit viel tarkemmin ♡ ihana olo nyt ja gyne sano et ei usko lääkkeiden vaikuttaneen mitenkään, olisi tullut jo pois jos olisi vaikuttanut. Laskettu aika siis syyskuussa :)
Gyne sano viel et tällä kaverilla todella tarkoitus tulla maailmaan ♡
Ihana ihminen oli kyl.. kohtu oli taas tosi takana ja sai kunnolla etsiä et löyty mut löyty kuitenkin. :)

Nennu93 mulla on kanssa laskettu 10.06 :) ja tollanen ryhmä olis kyllä kiva!

Ihanaa et kaikki oli hyvin zinnuli :)

Sanna305, paljon tsemppiä, että synnytys sujuu ja Jnnajsminelle, että synnytys käynnistyy omia aikojaan. Toivottavasti molemmilla menee kaikki hyvin, jännäillään täällä.

Ja tervetuloa uusille! Mulla on la 6.5., eli keväälle menee. Ois tosiaan kiva tavata muitakin (tulevia) äitejä, osa tästä porukasta on ehtinytkin jo tavata ja se uusi miittikin taisi olla suunnitteilla. :)

Auts.. 5 päivää..
Kuinka jaksoit?

Kuinka vauvan kanssa on lähtenyt käyntiin?

Pariin otteeseen lahoilin tuolla osastolla ja itkin kun kroppa ei toimi niin kuin tahtoisin.
Kaikki kätilöt oli onneksi tosi ihania, ei jäänyt kyllä mitään huonoa sanottavaa taysista!
Lisäksi mulla oli mies tukena ja mun äiti kävi myös kattoo mua, se kun on taysissa töissä.

Vauva on aivan ihana! Tänään päästiin kotiin ja tuolla se nukkua tuhisee omassa sängyssään. Kohta varmaan herää syömään taas. Silmiään ei meinaa irti saada, kun haluis vaan tuijottaa tuota pientä ihmettä! ❤

Takaisin