Pirkanmaa / Tampereen seutu odottajia (LA 2016)?

halimami: Mua kans itkettää välillä ihan kaikki :)

Annicasi: Onnea kämpästä! :) Mahtava juttu!

Aphrael: Toivotaan, että pysyt yhtenä kappaleena vielä tämän viikon :)

ARGH, mää haluun jo synnyttää! Mun selkä on kipee ja ärsyttää tää valasolo!

Mulla on vähentynyt selkäkivut ym (paitsi yöt on ihan samanlaisia kun monta kuukautta ollut). Ilmeisesti tuo maha on kuitenkin vähän laskeutunut vaikka ei siltä juuri näytä. Tai sit vaan oon oppinut jonkun paremman seisomisasennon tms :D

Välillä tulee sellaisia hetkiä, kun vaan hymyilyttää suu auki ja silittelee mahaa ja kokee "Ahaa!-elämyksen", et hei, mulla on täällä pieni käärö mahassa ja kohta se on ulkona ! Hämmentävää, vaikka sen kyllä oon jo tiedostanut monta kertaa, eikä ole uus tieto mut sen tajuamishetken eläminen on vaan niin kivaa :D
tänään on lastenhoitovalmennus neuvolalla ja äsken kävin kirjastolla lainaamassa muutaman imetyskirjan ;) huomenna vuokrasopimuksen kirjoittelu ja ens viikolla muutto!

Aphrael: Olet siis edelleen yhtenä kappaleena? Mutta eikös niin, että nyt olisi kaikki nuo pakolliset jutut pois alta, että voisi beibe ponkaista maailmaan sieltä? :)

Mulla on nyt alkanut olla sellainen olo, että tää maha on tiellä.. Mutta oon tehnyt ihania hankintoja kirppiksiltä :) Toistaiseksi oon käynyt vasta keskustan kirppiksillä (Bonus oli ehdottomasti paras). Mutta pitäis suunnitella automatkoja noihin kauempana oleviin. Ollaan aina miehen kanssa eri aikoihin töissä, niin mulla ei oo koskaan viikolla autoa käytössä päivisin. Toisaalta voishan sitä bussillakin hurauttaa, mutta mitäs jos tarttuu jotain isompaa mukaan :rolleyes:

Eilen kävin myös yhden kaverin kanssa Hämeen kestovaippayhdistyksen tapaamisessa Napapiirillä, jossa oli asiaa kantoliinoista ja vaipoista. Ollaanko me muuten puhuttu täällä jo, että millaisia vaippoja kukakin aikoo käyttää? Itse ajattelin ainakin kokeilla kestoilua kun saan tuolta samaiselta kaverilta aika kattavan setin vaippoja lainaan. Sillä on nyt tällä hetkellä 4kk ikäinen poitsu, niin sieltä jää pieneksi samaa tahtia, mitä meille tulee tarvetta :) Ostin kuitenkin itselle nyt eilen käytettynä muutamia vaippoja jo tuolta. Tosi hyvä, kun tuonne tuo porukka myyntiin pieneksi jääneitä vaippoja ja osa antaa ihan ilmaiseksikin. Eli jos kestoilu kiinnostaa, niin noissa kannattaa käydä. Ilmeisesti niillä on noita tapaamisia kuukausittain :)

Olin myös suunnitellut tulevani tuonne kestoilutapaamiseen, mut sit olin niin poikki viikonlopun kylpyläreissusta Flamingossa, etten kyennyt. Tuli nimittäin aivan järkyttävät selkäkivut siellä päivän päätteeksi, niin että pyörin tuskissani 03.00 saakka, kunnes luovutin ja otin Paracetamolia, mikä helpotti oloa...ois ehkä voinut jo aiemmin antaa periksi. Nyt sen jälkeen on kipuillut pitkin päivää toi selkä ja mikä erikoista, ni muahan koskee vaan keski- ja yläselkään! Et ei mitään semmosta perus alaselkä/lantiokipua. Mikä lie ton aiheuttaa, ainakin lepo auttaa.

Mutta aattelin mennä sinne kestotapaamiseen ens kerralla, sain myös valtavan säkillisen kestovaippoja yheltä tutulta ihan yllättäen nyt viikonloppuna, joten aateltiin lähteä kokeilee kestoilua :) Sekavaa on kyllä vielä, että miten noita kaikkia erilaisia vaippoja, kuoria, imuja ja villahousuja käytetään...

Oliks siellä Elina hybiä ohjeita kantoliinan sidontaan? Löysin kirpparilta 3 eurolla kauniin kantoliinan, ni lähti mukaan. Katsoo onko käyttöä/opinko sitä käyttämään.

Mä oon tässä koko ajan ajatellut, että mullahan on niiiiiin reilusti aikaa tässä vielä, kun toukokuuhun on niin pitkä matka. Sitten kun muutin kuukaudet viikoiksi (alle 15) ja tajusin, että mulla pitää siinä ajassa opiskella melkeen koko lukuvuoden opinnot & on kaikki neuvolat ja perhevalmennukset & oon paljon reissussa, niin alkoikin tulla kiireen tuntu. Onneksi vauvatavarat on aika hyvin jo hallussa. :)

Me ajateltiin kokeilla kestoilua. En kyllä ota siitä stressiä, eli en ainakaan ala syyllistämään itseä, jos se ei onnistukaan. Oon googlannut asiasta niin paljon + hankittiin edullisesti kattava paketti kokeiluun, että oon aika luottavainen. Netissä se info vaan tuntui olevan ihan hajallaan, joten tein itselleni lyhyen tiivistelmän koneelle (n. sivu) siitä varsinaisesta käytöstä, jossa on kaikki mun mielestä olennainen. Oon nykyään hyvä nimenomaan tiedonhankkimisessa ja asioiden tiivistämisessä/järjestämisessä selkeään muotoon, jotain hyötyä tästä ikuisuusopiskelusta siis! :)

Mä en oikein innostu tosta kestovaippailusta. Kyllä mä ajattelin kokeilla, mut jos ei tunnu omalta niin suosiolla jätän sit pois.
Töissä oon jonkun verran käsitellyt kestoja ja en oikein oo tykännyt... Kauheen vaivalloista mun mielestä! :D

Tunnin päästä on aika äitipolilla. Siellä oli sunnuntaina vesivahinko, saa nähdä mihin siellä sit joutuu... Synnytysvastaanoton puolella ei tietääkseni oo vahinkoja...

Apua. Meille syntyy tällä viikolla vauva! vauvan painoarvio oli nyt selvästi vähemmän kuin viimeksi, joten huomenna käynnistetään. Kääk! Muuten kaikki vauvalla ok.

Ihan pikkusen jännittää nyt!

Svo:n puoli normaalisti toiminnassa, vesivahinko on vaan äitipolin puolella.

Onnittelut aphrael!

Mua jännittää ja pelottaa, enkä saa unta. Ei kyllä väsytäkään... Kuuden tunnin päästä pitäis olla taysissa...

Takaisin