Pirkanmaa / Tampereen seutu odottajia (LA 2016)?

Toi 1 menee vaan tosi ärsyttävästi meiltä katottuna, mut toisaalta, mikäpä siinä on bussissa istuessa. :D

Nyt mä en oo kyllä saanut aikaseksi mitään. Oon huomannu, et jos mulla on vähänkään energiaa, nii pakko tehä kaikkia hommia, koska sit on semmosia päiviä niinku tää, ettei juuri sohvalta ylös pääse. Mulla kumminkin vasta rv 24+3 menossa, että nythän sitä just pitäs jaksaa mut ei kyl.

Mulla siis liitoskipujen lisäksi ollut harkkasuppareita jostain rv 18 tienoilta asti. Välillä supistelee päivän aikana niin paljon, että oon ihan poikki, vaikken tekis mitään. Tänään semmonen päivä. Sitten taas on niitä päiviä, ku raskautta ei edes huomaa, silloin saa tehtyä vaikka mitä. Sais vaan olla niitä päiviä enemmänki.

Joo eipä tuo ykkösen reitti tältä suunnalta mitenkään helposti tavoitettava ole, mutta kaupungin kautta ja sillain ;)

Tänään käytiin neuvolassa ja hoidettiin isyydentunnustus ym samalla. Ihan näppärästi kyllä homma hoituu noin vs vanha malli jossa piti varata aika lastenvalvojalle ja käydä siellä sit ihan vain tuota varten. Nyt kuitenkin tehtiin normaalin neuvolakäynnin yhteydessä ja vieläpä miehen työkiireiden vuoksi niin, että täyteltiin ensin noi paperit ja mä jäin sit normineuvola-asiat vielä hoitamaan.

Tänään 39+1 ja vauvalla kaikki kunnossa jne. Eilen oli tosi hiljainen liikkeiden suhteen ja vähän jo huolestuttikin, mutta tänään on liikkunut normaaliin tapaan. Taisi pitää eilen lepopäivää kun arvatenkin monen päällekkäisen ison asian vuoksi mulla on melkoinen stressi päällä ja eilen alkoi vielä flunssakin. Pääsen siis mitä suurimmalla todennäköisyydellä synnyttämään nuhaisena. Jee ;)

Pinna on tiukilla ja jaksamisen taso vaihtelee tosi paljon. On vaan paljon asioita mitä vaan täytyy jaksaa eli näillä mennään. Kuten miehen kanssa tuossa eräänä iltana juteltiin niin kuukauden päästä viimeistään voidaan huokaista ja rauhoittua. Silloin on hautajaiset yms ikävät asiat takana, muutto takuuuvarmasti suoritettu loppuun ja vauvakin varmasti kainalossa. Siihen asti siis päivä (tai välillä minuutti) kerrallaan eteenpäin.

Mää laittelin kans mun terkkarille tosta isyyden tunnustuksesta s-postia, kun en viimeks neuvolassa muistanut kysyä.
Tai siis kysyin, et onnistuuko se nyt perjantain käynnillä, sillon ois rv 38+1 ja ei välttämättä enää ehdi tulla ton jälkeen yhtään neuvolaa... :D (radin takia käynnistetään lasketun ajan tienoilla viim.)

Miehen mielestä vois syntyä ens lauantaina, on kuulemma kiireinen päivä töissä, niin ois mieluummin sit synnärillä. :D

No sovitaanko Bala niin, että sä synnytät lauantaina mun puolesta jos tää haluaa silloin syntyä ;)

No sovitaanko Bala niin, että sä synnytät lauantaina mun puolesta jos tää haluaa silloin syntyä ;)

voi hitsi kun ei taida toimia ihan niin... :D kyllä mää mielelläni menisinkin jo synnyttään vaikka pelottaa! :D Pelottaa se käynnistyskin... :D

On näköjään eri käytännöt eri neuvoloissa, me joudutaan menee tekee se isyyden tunnustus lastenvalvojalle.

Tässä mun terkkarin vastaus :
"Hei!

Isyydentunnustaminen neuvolassa täytyy ajoittua n. 26-32 raskausviikoille. Normaaliin isyydentunnustamiskuvion valmisteluun menee aikaa lisäksi kahdelta alkuraskauden käynniltä, joten ikävä kyllä emme ehdi lopuillaan olevissa raskauksissa tätä hyödyntämään enää. Ajallista etua ennakoitavan tunnustamisen ajatuksella ette ehtisi muutenkaan saada, kun papereiden käsittely ja postittelu vie aikansa. Mutta piipahdatte sitten aikanaan lastenvalvojan luona vielä, vaikka yksi ”turha juoksu” siitä tuleekin."

Eli te jotka ette oo vielä näin pitkällä, niin ottakaapa toi isyyden tunnustus puheeksi neuvolassa! :)

Juu ympäri maan on moni neuvola kieltäytynyt tekemään näin loppuvaiheessa. Ja pyhpah se papereiden käsittely mitään aikaa vie.. Neuvola postittaa lastenvalvojalle ja käsittelyaika (30vrk joka toimii ns peruutusaikana) alkaa vasta lapsen syntymästä. Mutta lakiteksti mahdollistaa neuvoloille tämän venkoilun.

Pitääkin kysyä ens neuvolassa (helmikuun alussa) et millon voi sen isyyden tunnustaa.. ja sit pitää kysellä niistä perhevalmennuksista et päästäänkö me niihin vaikka mulle ei oo esikoinen tulossa. Miehelle kuitenkin on ja toi mun esikoinen on jo ens kesänä 9v et vois olla joku kertaus paikallaan vauvajutuista..
Yritin tänään tehdä tarvike listaustakin ja en saanu listalle ku vaunut, kaukalo, amme, hoitotaso ja sitteri :) mitä muuta ne vauvat tarvi???? Tuntuu et en osaa ees maalaisjärjellä miettiä :D onneks netti on pullollaan erilaisia listoja vauvan tarvikkeista :) saa sieltä luntata ;)
Nyt siis tullu joku vaihe et on pakko alkaa hommaileen tavaroita että kerkee, onhan tässä vielä reilu 3kk aikaa. Kelan lappujakaan en oo täyttäny, mut huomenna meen selvittään tukiasioita sinne..

halimami, Tota listaa mitä vauvat tarvii.. Mä en tosta sun listastakaan ole hankkinut (tai no on jo ollut entuudestaan) kuin kolme ensimmäistä :D Noitten "isompien" juttujen lisäksi vauvat tarvii vaatteita ja vaippoja. Siinä ne tärkeimmät sit kai onkin.. Toki eri perheissä on erilaiset tarpeet.

mulla oli (tai on) tällainen lista: (meillä siis ei tosiaan ollut mitään kun on esikoinen)
· Yhdistelmävaunut
· Pinnasänky
· Kylpyamme
· Vaippoja
· Tuttipulloja
· Vaatteita
· Turvakaukalo autoon
· Turvakaukalon telakka
· Sitteri
· Talkkia
· Rasvaa/vauvaöljyä
· Hoitoalusta/hoitopöytä
· Lakanoita
· Pinnasängyn reunasuojus
· Harsoja
· Peittoja
· Tutteja
· Patjansuojus pinnasänkyyn
· Puhdistusainetta napatynkää varten ja pumpulipuikkoja
· Pyllypyyhkeitä
· Imetysliivit
· Liivinsuojuksia
· Kosteuspyyhkeitä
· Itkuhälytin
· Imetystyyny

Kaikki muut löytyy paitsi sitteri, sellasen hankin sit jos koen tarpeelliseks.
ja korviketta pitäs ostaa yks purkki varalta kaappiin. :)

Mulla on jo melkein kaikki hommattuna. Oon joskus miettiny, että kunpa ois sellainen työ, jossa pääsis suunnittelemaan, organisoimaan ja hankkimaan & järjestämään tavaraa. Olisin taivaassa!

Mun listalla on vaatteetkin listattu kplmäärä/vaate/ikäkausi(koko) ja oon pitänyt kirjaa hommatusta tavarasta hintoineen ja mitä pitää hankkia mihinkin mennessä. Oon järkyttävän laiska siivoamaan, mutta rakastan organisointia. Yks parhaista lahjoista, mitä oon mieheltä saanu, on muuten Dymon tarra-/kohokirjoitin. :D

Kunhan jaksan siivota makkarin, voidaan alkaa ujutella tavaroita paikalleen - vaikka tässä on vielä kuukausikaupalla aikaa. Aloin siis hommata tavaraa täs tammikuun aikana ja nut on jo melkein kaikki kasassa. Tää ei oi ees pesänrakennusviettiä, vaan ihan vaan mun normaali olotila.

Mulla on jo melkein kaikki hommattuna. Oon joskus miettiny, että kunpa ois sellainen työ, jossa pääsis suunnittelemaan, organisoimaan ja hankkimaan & järjestämään tavaraa. Olisin taivaassa!

Mun listalla on vaatteetkin listattu kplmäärä/vaate/ikäkausi(koko) ja oon pitänyt kirjaa hommatusta tavarasta hintoineen ja mitä pitää hankkia mihinkin mennessä. Oon järkyttävän laiska siivoamaan, mutta rakastan organisointia. Yks parhaista lahjoista, mitä oon mieheltä saanu, on muuten Dymon tarra-/kohokirjoitin. :D

Kunhan jaksan siivota makkarin, voidaan alkaa ujutella tavaroita paikalleen - vaikka tässä on vielä kuukausikaupalla aikaa. Aloin siis hommata tavaraa täs tammikuun aikana ja nut on jo melkein kaikki kasassa. Tää ei oi ees pesänrakennusviettiä, vaan ihan vaan mun normaali olotila.
Sä oot niin mun sielunsisko. Oon toivonu tota dymoakin jo pari vuotta ja taidan ostaa sen ite ennen äippälomaa niin pääsee vähän järkkäilemään... :)
Huonejärjestystä varten tein viikonloppuna ruutupaperille pienoismallin meidän makkarista ja leikkasin sänkyjen, ym huonekalujen kokoiset palat niin että pystyin suunnittelemaan ja sit esittämään työnjohtajana miehelle mihin mikäkin huonekalu täytyy siirtää. :)
Ja siivoaminen, ei ollenkaan mua varten. Menee vaan hermo, kaikilta. :)

Aika paljon meiltä siis vielä puuttuu.. mutta mä hankin pikkuhiljaa. Mulla alkaa vk9 eteenpäin 7vk vapaa koulusta ku muut on harjoittelussa ni sillon on aikaa.
Kiitos muuten kirpparivinkeistä! Kävin tänään katsastamassa hervannan hepulin ja kangasalan kirpputorikeskuksen ja tein löytöjä vauvalle ja isosiskolle. Itellenikin löysin h&m imetystopin! Tykkäsin molemmista kirppiksistä! :)

kaikki tossa listassa ei tosin oo mitää välttämättömyyksiä. Itkuhälytintä en ois ite ostanut vielä (saatiin joululahjaksi), kun ei yhtään tiedä tuleeko sille tarvetta. Jos esim. nukuttaisin tossa meidän takapihalla, niin sit ehkä tarvii, mut muuten tässä kolmiossa kyl kuulee jos vauva itkee... :D

Meillä on nyt rakenneultra takana ja vois aloittaa myös tuon tavaroiden metsästyksen :) Vauvelilla oli kaikki hyvin, paitsi pippeli puuttui, eli tyttö olisi siis näillä näkymin tulossa :Heartpink:Heartpink:Heartpink

Jotenkin tuo rakenneultra vaan vahvisti sitä tunnetta, että mun sisällä on oikea ihminen ja sukupuolen tietäminen (vaikkei se toki varmaa olekaan) vahvistaa sitä tunnetta, että vauvalla on ihan oma persoona jo :) Myös liikkeet tuntuu koko ajan vaan selkeämmin ja mieskin pääsee nyt osalliseksi raskaudesta kun voi tunnustella liikkeitä ja jutella mahalle :)

Tällä hetkellä mulla on ehkä jopa jokseenkin hehkeä olo. Alun väsymys on ohi ja oon pystynyt liikkua tosi paljon. Ei satu vielä minnekään, eikä maha oo vielä norsun kokoinen, että pystyy tehdä oikeastaan kaikkea aika normaalisti. Ihokin on nyt paremmassa kunnossa, kuin alkuraskaudesta (mulla oli kamalat finnit silloin). Myöskin hajuherkkyys on hellittänyt vähän. Kaikin puolin tää toinen kolmannes tuntuu paljon kivemmalta, kuin eka.

Mulla on hormoonit täysissä voimissaan! Alko toi Mäntyomenankin teksti itkettään, hyvällä tavalla! Ihanasti ajateltu että meidän vauvathan todellakin on jo omia persooniaan ja kohta me saadaan niihin tutustua! Ja myöskin hienoo että joku tuntee olonsa hehkeeks ja nauttii raskaudesta!! :)
Eilen bussissa kyynelehdin sitä että kohta mun mies saa tuijottaa mua ja vauvaa päiväunilla ja olla vaan tosi onnellinen.. hieman outoo ajatella tollasia.. :D meillä kun tää vauvan alkuunsaaminen kesti sen 2v ni ajatus siitä että 3kk päästä meillä on oikeesti vauva on vieläkin kovin ihmeellinen ja hämmästyttävä... ♡

Täytyy itsekkin tehdä tuollainen listaus mitä kaikkea jo on, mulla lähinnä on hankittuna vaatteita ja vaunut, mitään muuta ei taida olla ja oikeastaan senkin takia, kun sitä kämppää en ole vielä saanut.....

PAITSI TÄNÄÄN!!! Kävin katsomassa yhtä asuntoa ja vastasin asuntotarjoukseen myöntävästi! 1.2. olisi sitten avaimet kädessä, ellei tässä putoa meteoriitti päähän tms :D oon innoissani, koska sit on enää pari kk ennenkuin vaavi on maailmassa ja musta se on just hyvä aika, kun saa tehdä pesää pienokaiselle :) oisin varmasti aloittanut aiemminkin, mutta en ole halunnut täyttää tota väliaikaista majatilaani kaikella kamalla. Nytkin olkkarissa kököttää vaunut ja turvakaukalo ja oma huone on täynnä vauvavaatetta, enempää ei kehtaa :grin

Silloin kun itse kävin siellä ru, niin oli kans tosi koskettava hetki. Silloin alkoi se usko, että kaikki tosiaan on hyvin ja mä oon saamassa upean oman pikkuprinsessan. Vielä mielettömämpää oli mun mielestä se, miltä vaavi näytti! Näytti ihan itseltäni/isältäni vauvana! Persoonana uskon vaavin olevan rauhallinen, mutta silti sellainen temperamenttinen. Nytkin potkii välillä niin kovaa ja välillä on sellaista "silittämistä" :dummy1:

Mäntyomena, Onnea hyvistä ultrakuulumisista!

Annicasi, Onnea omasta kodista!

Jonanna ja Sugarplum, Mä tunnustan olevani myös tietyllä tavalla samanlainen suunnittelija ja järjestelijä. Mulla on aina lista kaikkeen jne. Mut siivous.. Se ei todellakaan ole mun juttu. Ja jos keittiön kaapit ja astiat tiskikoneessa onkin tarkasti järjestyksessä niin tärkeät paperit lojuu aina läjässä ja sekaisin ;) Eli mun järjestelmällisyys ei riitä ihan kaikkeen :D

Balacenia, Meillä on itkuhälyttimet (itseasiassa Cobran radiopuhelimet joissa on itkuhälytintoiminto) ollut käytössä lähinnä vaan kun on yövytty anoppilassa ja tyttö on jäänyt yksin nukkumaan aivan toiseen reunaan isoa taloa missä itse on oltu. Tässä vähän vajaa sataneliöisessä kaksikerroksisessa asunnossa ei ole tarvittu kun ei ole ulkona nukkunut (ei siis ole ikinä nukkunut vaunuissa edes niiden liikkuessa). Nyt uudessa kodissa saattaakin tulla käyttöä kun kerroksia on monta..

Täällä toissayönä supisteli jo oikeinkin lupaavasti, mutta supistukset loppuivat kuitenkin sopivasti siihen sikaan kun piti ruveta tyttöstä herättelemään päiväkotia varten. Sen jälkeen onkin ollut taas rauhallista tuolla rintamalla. Mutta tämähän sopii minulle kun en haluaisikaan vauvan syntyvän ennen lauantain hautajaisia. Ja meinattiin saada kuitenkin se muuttokin tehtyä sunnuntai-iltaan mennessä. Saa nähdä miten käy :D Kuitenkin tuo yksi päättää syntyä ennen alkuviikkoa ja menee kaikki suunnitelmat uusiksi ;) Tänään on siis rv 39+3 eli todennäköisyys synnytykselle kasvaa päivä päivältä..

Takaisin