Pirkanmaa / Tampereen seutu odottajia (LA 2016)?

Onko teillä ollut raskauden aikana sellainen hehkeä ja kukoistava olo ? Musta tuntuu et nyt tässä loppuraskautta kohden olo alkaa olemaan jopa ihan "ruma". Kuljen nyt ylisuurissa, muodottomissa collegeissa ja päälläkin on tälläinen ylisuuri pyjamamekko. Ostamani äitiysvaatteet puristaa ja hiertää, tukka rasvottuu ja iho on elottoman värinen :oops: Talvitakkikaan ei mee enää kiinni! Onneksi meikillä oon saanut hämättyä :wacky:

no ei oo kyllä missään vaiheessa ollut mikään hehkee olo. :D Paitsi no kummipojan ristiäisissä pari viikkoo sit olin ihan hehkeenä, mut sekin johtu vaan siitä, et mulla oli meikit ja kampaus ja hienot vaatteet. :D
On mulle jotkut väittäneet että "hehkun" mut ei omassa päässä kyl tunnu siltä...

Nyt vaan odotan et tää tulis jo ulos!!! Oli jo yks yö niin ihanat myllerrykset pienellä, et meni puoli yötä asentoa etsiessä...
Pieni siis tunki päätään tonne mun alapäähän (sattu!), potki samalla kylkiluihin, painoi keuhkoja, selkää särki ja närästikin kiken muun lisäks! :D

Huomenna ois hyvän ystävän tuparit, niin ajattelin sen jälkeen alkaa häätöyrityksiin... :D Eli alan siivoon, saunoon, kyykkään yms. :D
Haluisin mieluummin et alkais luonnollisesti synnytys, käynnistykseen joudun sit jos ei laskettuun aikaan mennessä oo tapahtunu mitään...

Tiistaina äitipolilla oli vielä paikat visusti kiinni ja kohdunkaulaakin jäljellä edelleen 3cm. Eli mitään ei oo alakerrassa tapahtunu! Phöh.

Onkohan aphrael vielä yhtenä kappaleena?

Toiseen ketjuun oonkin kertonut, kun yksi päivä peilin edessä alusvaatteisillani "ihastelin" (kauhistelin) jo nyt tulleita raskausarpia ja turvonnutta olemusta. Tunsin oloni rantautuneeksi valaaksi ja siinä kun kieriskelin itsesäälissä, tuli mieheni paikalle ja hyvin vilpittömän kuuloisesti sanoi, että kylläpä näytänkin erityisen hyvältä. Eli ehkä se hehkeyskin on katsojan silmissä. :D

Mullahan tätä raskausaikaa on vielä kiitettävästi jäljellä, kun toukokuussa on la. Nyt on melkeinpä kivoin aika raskautta, kun oireisiin on jo tottunut (esim. liitoskivut, närästys) ja muuten olo on ihan hyvä. Vatsa on kasvanut muutaman viikon sisään huikeesti, nyt ei ainakaan enää liiemmin peitellä. Onhan tää nyt toisaalta rv 24, että ei ihmekään, kun maha alkaa erottua. :D

Tässä porukassa alkaakin vauvoja tupsahdella maailmaan pitkin kevättä. :)

Heräsin yks aamu selältäni! En oo moneen kuukauteen nukkunut siinä asennossa ja siis se tunne oli niin outo! Mietin ensiksi että miksi oon selältäni, toiseksi missä mun maha on, meinaan selällään olo on tuntunut epämukavalta kun tuntuu että elimet murskaantuu :D sit mietin miten ihanalta tää patja tuntuukaan koko kehon alla. Samana päivänä olo oli mitä loistavin :D et kai se oma "hehkeys" on tosiaan siihen omaan oloon sidoksissa :)
ja niin onkohan aphrael jakautunut jo!

Joo en ole jakautunut, ei pelkoa :D Tai no sen verran, että tästä päivästä lähtien meillä on oikeasti kaksi asuntoa ja tavaroita löytyy jo kummastakin ;) Olenkin jo tän ekan päivän jälkeen ihan rikki kun tavaroita vietiin kaksi farmariautollista jne.. Onneksi muutolla ei ole kiire, vaikka koko perhettä kyllä jo kovasti kuumottaa tehdä muutto loppuun asti asap :D

Ja mitä tulee tuohon hehkumiseen.. Nyt ehkä viimeiset pari viikkoa on tuntunut vähän jonkinlaista "hehkua", mutta mä en kyllä kuulu niihin ihmisiin jotka hehkuu ja voi muutenkin hyvin raskaana ollessa.

Pakko valittaa tästä ulkonäöstä kans, hehkeyden puutoksen lisäksi oma saamattomuus on ehkä se isoin ongelma. Iho on tän kelin takia niin kuiva et naama näyttää about 10 vuotta vanhemmalta, mut ei vaan jaksa senkään asian eteen tehä mitään...

Kävin tänään Lielahdessa Vadelmatarha nimisellä kirppiksellä, oli tosi positiivinen tuttavuus. Äitiysvaatteita ja lasten-/ vauvojen vaatteita + jotain leluja/ tarvikkeita. Suosittelen!

Mä kävin Oulun Vadelmatarhassa, ajattelin mennä Lietsussakin käymään. Vauvanvaatetta ei kyllä puutu, mutta itelle jotain odotusvaatetta + siskontytölle ulkovaatetta vois katsella. :)
Tykkäsin Hepulista (Hervannassa) myös, vaikka olikin aika pieni. Paljon kivaa tavaraa kuitenkin.

Joo se Vadelmatarha oli ihan kiva paikka. Mäkin siellä kävin joskus syksyllä. Anoppi toi eilen vauvalle 68cm Marimekon kukallisen vanuhaalarin ja pari bodya kokoluokassa 62-68cm. Toi haalari tosin valitettavasti taitaa olla kesällä sopiva.. Mutta ehkä tulevakin juhannus on yhtä kylmä kuin viime vuonna niin voidaan sit käyttää ;)

Oulussa mammavaatteita taas oli reilusti, ois kyllä pitänyt sieltä hamstrata, kun niitä on käytettynä vähän vaikea löytää omaa kokoa ja kovin paljoa en viitsi muutaman kuukauden takia rahaa sijoittaa.

Mulla on koko ajan kaamea nälkä, vaikken tekis muuta kuin makaisin sohvalla. Taitaa se tähän mennessä maltillinen painonnousu loppua tähän...

Huomasin muuten et facen kirppisryhmässä Lasten Aarreaitta... oli aika monenlaisia ja vähänkäytettyjä mamma-ajan tukivöitä myynnissä.

Mäkin kävin tänään siellä Vadelmatarhassa. ....mut en löytänyt mitään! ehkä siks kun mulla on jo kaikkea :rolleyes:samalla reissulla kävin Ylöjärven Intossa josta tarttui sit sellaista mitä mulla ei ole vielä niin paljon. Lauantaina kävin tutustumassa Hervannan Hepuliin ja Kangasalan Kirpputorikeskuksessa, joista molemmista löysin kaikenlaista... Kangasala on kyllä kaikista näistä ihan lemppari, siellä käynyt useamman kerran ja tehnyt parhaimmat löydöt!

Voisin vaikka tehdä listan näistä kirppareista, joista oon tehnyt löytöjä. Tässä mun TOP 5:
1. Kangasalan Kirpputorikeskus
2. Ylöjärven Into
3. Hervannan Hepuli
4. Uff (Hervanta)
5. Bonuskirppis (Itsenäisyydenkatu, keskusta)

Kangasalla mäkin oon käyny, mut ei oo autoa, niin tuntuis pöhköltä maksaa bussimaksu sinne. Raskauden alkupuolella pyöräilin meiltä sinne, mutta oli semmonen olo paluumatkan jälkeen, että en tehnyt sitä reissua uudestaan. Siis matkaahan on vaan n. 7 km suuntaansa, ei kestänyt sitäkään mennä. Pyöräily piti kyllä lopettaa täysin melko pian tuon reissun jälkeen kokonaan...

Onko kukaan esim. Silinteristä löytänyt mitään? Siellä on välillä ihan pelkkää roskaa, mutta toisaalta joitain tiettyjä löytöjä oon siellä tehnyt (mm. edullisesti Arabiaa, ihanat Muuton teemukit ja vastaavaa). Nyt vaan asutaan kauempana, niin en tiedä, onko siellä mitään lastentavaraa.

Muistakaa et ykkösellä pääsee kaupungin bussilipulla sinne Kangasalan kirpparille :)

Veskan nurkilla on sellainen ihan pieni kirppis jossa oon pari kertaa käynyt ja löytänyt aina jotain kivaa. Ja Tesomalla on ilmeisesti edelleen Nukkekoti jossa erikseen lastentarvikekirppis ja sit Tesoman keskuksessakin on joku kirppis mistä tehtiin kesällä löytöjä. Mutta tuuristahan tuo aina on kiinni. Laukontorilla kun on se pikkuinen kirppis Takon tehdasta vastapäätä niin sieltäkin olen satunnaisesti löytöjä tehnyt. Viimeksi piipahdin nopeasti, oli yksi pöytä lasten vaatteita ja kaikista -50% ja siellähän oli vaikka mitä kivaa ;)

Meillä vaan on se kun vauvalle ei tarvita suunnilleen mitään ja nelivuotias on sitä kokoa mitä ei enää käytettynä löydä kunnossa juhlavaatteita lukuunottamatta. Ei sit ole paljon tullut kirppiksillä käytyäkään lähiaikoina. Omat imetyspaidat kyllä kaipaisi kipeästi lisää kavereita, mutta taidan ostaa pari uutena suoraan. Ovat kuitenkin niin kovassa käytössä taas vuoden verran, että samapa tuo. Ja vanhojakin on sen takia enää pari jäljellä kun useimmat oli imetyksen päätyttyä niin kulahtaneita ettei viitsinyt säästää.

Takaisin