Pirkanmaa / Tampereen seutu odottajia (LA 2016)?

Mustakin oli kiva nähdä!! Tosin mulla niin huono nimi-kasvomuisti et kaikkien nimimerkit ja omat nimet jo unohtunu :) mut ens kerrallahan voidaan sit kerrata.. ja ihana kun sillon on sit jo vauvojakin osalla! :) ♡

Heips kaikki! Kiva oli kahvitella tänään, tulen mielelläni uudestaankin :) Puhuttiin loppuporukan kanssa että tehtäisiin se FB-ryhmä, voisi olla helpompi seurata sitä. Meinasin jo alkaa tehdä sitä, mutta tajusin että lähdetään Thaikkuihin reilun viikon päästä 2 viikoksi niin en välttämättä pääse muokkaamaan sen asetuksia reissun päältä.. Jos siis eka tekee julkisen ja sen jälkeen muuttaa salaiseksi, kokoajan jollain sopivalla salanimellä tietysti :smiley-bounce012

Voin Hipppu perustaa sen ryhmän, kun on tässä aikaa... Laitan tänne ryhmän nimen, mihin voi sit liittyä, kun saan sen tehtyä. Muutetaan tosissaan lopulta salaiseksi :)

laita yksityisviestillä, täällä kun ei sais mainostaa faceryhmiä...

Yritin perustaa ryhmää, mutta sitä ei näytä saavan perustettua, ellei samalla liitä siihen jotain kavereistaan. Laitan teistä ainakin muutamalle yksityisviestiä ja kerron nimeni, ni pyytäkää mut kaveriks, muuten en ilmeisesti saa perustettua ryhmää. Ehkä sen jälkeen loput pääsee liittymään ryhmään? Toki tolla logiikalla voisin samantien perustaa salaisen ryhmän laittamalla viestiä kaikille ja pyytämällä kavereiksi/liittämällä ko. ryhmään, ehkä teen niin :)

Mulla on vaalee pitkäneule ja bootsit :) niin ja tukka on vielä violettisävyinen kun se ei ehtiny haaleta :D (kävi vahinko....) :)

Ei vitsi, en yhtään tajunnut, että se oli vahinko! Mun piti monta kertaa sanoakin, että tosi kiva tukka, mutta en sitten mihinkään väliin ehtinyt sitä sanomaan :) Eikös tuollaiset pastellisävyt oo nyt vähän niin kuin muodissakin :) (Vai menikö ne jo, en pysy muodissa mukana koskaan :grin)

Eniveis oli kiva tavata ja järkkäillään "siellä-paikassa-jonka-nimeä-ei-saa-mainita" (Voldemort viittaus :p) sitten jotain uusia tapaamisia :) Kiva, kun täältä läheltä löytyy näin paljon samassa tilanteessa olevia. Itse sain ainakin hyviä synnytysvinkkejä :wink

Heh... yks mun kaverikin halus oikeen ottaa kuvan ku oli niin kivanvärinen... ,:D niillä color mask tuubiväreillä saa kyllä hyvin sävytettyä ja kädetkin värjättyä väliaikasesti, mut jos haluaa vähän pitkäkestosempaa tulosta niin sit kannattaa kääntyä kampaajalle ;) mutta kiitos mäntyomena :)
vai pitääkö/uskotteko te, että hiustenvärjäystä välttää raskausaikana? Tää mun juurikasvu on jo liian pitkä ja haluaisin korjauttaa sen lähiaikoina....

Mä ainakin olen värjännyt koko raskauden ajan, ja muutenkin, jos olisi "niin tarkkaa" ni en varmaan voisi olla edes töissä kun alalla olen. Toki jokainen tekee omat valinnat :) mutta yleensä joka kampaamosta löytyy myös kevyempikin vaihtoehto. Itsekin siis aina värjään ns kevytvärillä, vaikka tyvi lähes musta onkin (pointtina siis että saa myös tummia sävyjä). Se ei kuitenkaan tarkoita sitä että se kestäisi esim 8 pesua niinkuin monesti annetaan ymmärtää. :)

Seuraavaan tapaamiseen mäkin sit pääsen, kunhan täältä kotiudun. Huomenna hyppään yöjunan kyytiin ja huristelen Tampereelle. Sitten pitäisikin olla aikaa, kouluhommia ja neuvoloita sun muita tietty on, mutta aika hyvin aikataulut joustaa. :)

Mä olen raskausaikoina minimoinut hiusten värjäämisen, mutta se on ollut helppoa. Olen värjännyt ihan alkuraskaudessa hiukset mahd lähelle omaa hiusten väriä ja sit ehkä kerran myöhemmin raskauden aikana vielä värjännyt jos juurikasvu on siitä huolimatta ärsyttänyt. Mutta mä värjään muutenkin aika harvakseltaan nykyään kun väriero omaan ei ole ollut suuri.

Mulla on luonnostaan näin vaaleet hiukset, niin ei onneks tarvitse värjätä. :)
Hopea shampoota ja hoitoainetta en oo uskaltanut nyt raskaana käyttää...
Mua vaan edelleen pelottaa että mun tukan väri tummuu tän raskauden myötä! Ja en halua! Mun äidillä tummu molemmissa raskauksissa tukka... :/

Mää aloitin jo ennen raskautta joskus viime keväänä sellaisen oman värin kasvatusprosessin, kun mulla on ollut vaikka minkä värisiä hiuksia ja jotenkin halusin nähdä, millainen se oma väri onkaan. Ja toki tähän vaikutti myös se, että satuin katsomaan sellaisen kauhudokkarin hiusväreistä. Mutta nyt on kyllä tullut jo sellainen olo, että pitäisikö jossain vaiheessa värjätä. Varmaan oon nyt ainakin tän raskauden loppuun värjäämättä, kun en tähänkään asti ole värjännyt, mutta varmasti vielä jossain vaiheessa värjään :)

Jatkan tähän vielä, että mua pelottaa myös se, että hiukset lähtee ohenemaan raskauden jälkeen, kuten monille ilmeisesti käy. Mulla on aina ollut paksu tukka ja oon tottunut siihen. Jotenkin hiukset on osa omaa identiteettiä tavallaan ja jos mulla yhtäkkiä ohenisi tosi paljon tukka, niin olisin ihan eri ihminen. Kuulostaa ehkä vähän turhamaiselta, mutta tällaisia mietiskelen. Aloin syödä kalkkitabletteja tästä syystä :)

Mä aloitin kanssa viime keväänä oman värin kasvatuksen. Nyt äite leikkas mulle lyhyet ja ne on melkein kokonaan omaa väri. Ihana nähdä minkä väriset hiukset mulla on kun oon melkein 20 vuotta värjännyt koko ajan. Tosin en värjännyt kertaakaan esikoisen raskausaikanakaan. Nyt on hyvä pitää omaa hiusväriä ennen kun ne alkaa harmaantua :)

Mäntyomena, Mä olen päätynyt siihen, että tuo juttu hiusten ohenemisesta raskauden jälkeen johtuu siitä kun suurimmalla osalla ei raskausaikana putoa hiuksia sitä ns normaalia määrää (meillä esim on viemärikaivo pysynyt tosi siistinä koko raskauden ja hiusharjat samoin). Sit kun raskaushormonit lakkaavat vaikuttamasta niin hiuksia tuntuu irtoavan hirmuisen paljon kun ne raskausaikana päähän jääneet hiukset irtoavat niiden normaalien määrien lisäksi. Mulla siis raskausaikana hiuksien määrä tuntuu kasvavan huimasti ja imetyksen päätyttyä pampula menee hiusten ympärille tasan yhtä monta kertaa kun ennen raskautta. Näin on siis ollut kahden edellisen raskauden aikana ja jälkeen ainakin. Mieskin nauraa, että yleensä meidän varsi-imurin rullasta löytyy sekä tummia, että vaaleita (=tytön) hiuksia mutta nyt on pitkään saanut puhdistaa vaan vaaleita hiuksia siitä :) On kuulemma puolet helpompaa tällä hetkellä "naisväen jälkien siivoaminen" ;)

Mulla tulee yleensä syksyllä se "tarve", että hiukset pitäisi värjätä. Monta vuotta olinkin välillä niin, etten värjännyt ollenkaan, mutta sitten muutama vuosi sitten hairahduin taas. Toisaalta olen esim raskausaikana satunnaista hiusten värjäämistä pitänyt omalla kohdallani melko pienenä pahana kun ylipäänsä suositellaan vähentämään kemikaalien kuten meikkien ym käyttöä ja niitä en käytä juuri ollenkaan. Joskus johonkin juhliin meikkaan, mutta muuten ainoat käytössä olevat on rasvat ja deodorantti ja nekin mahdollisimman hajuttomia, mauttomia ja värittömiä omien allergioiden vuoksi. Eli sinänsä ihan sama jos sit kerran tai kaksi raskaana ollessa värjää hiukset.

Hei totta muuten Aphrael! Mullakaan ei oo irronnut raskausaikana yhtään niin paljon hiuksia kuin yleensä. Hyvä tietää, ettei sitten hätäänny, kun niitä alkaa taas pudota :)

Takaisin