Pirkanmaa / Tampereen seutu odottajia (LA 2016)?

Mä en ole myöskään ottanu influenssarokotusta. Ei oo ollu neuvolassa puhetta enkä oo kokenu tarpeelliseks muinakaan vuosina vaikka työn puolesta myös oisin sen saanu.

Mäkään en ottanu. Vaikka kuulun ilmaseksi saaviin ilman raskauttakin. Oon terveydenhuollon opiskelija.. mutta en oo ottanu minään vuonna ja en muista koska olisin viimeksi kunnon flunssaa ees sairastanut.. eikä se sairastamattomuus sitä kerro ettei influenssa voi tulla. Mutta sitten mennään sen tilanteen mukaan.

Tykkääkö kukaan tässä ketjussa mukana olevista uida? Kaipailisin uintikaveria Tampereella... :)

Tykkääkö kukaan tässä ketjussa mukana olevista uida? Kaipailisin uintikaveria Tampereella... :)
Hei minä!! Oon ajatellut että ois hyvä käydä uimassa kun se on ollut ainakin joskus mieluista liikuntaa itelleni ja pitäisi jotakin koittaa OIKEASTI harrastaa! mut en oo nyt saanut aikaiseksi.. joten mielelläni lähtisin :).

Heips,
Uusi odottaja ilmoittautuu joukkoon mukaan.
Oon 24-vuotias Sastamalassa nykyisin asuva. Täältä en hirveästi ihmisiä tunne, joten olisi mukava tavata ja saada uusia tuttavuuksia.

Odotamme miehen kanssa esikoista, jonka la on 8.6.

Hei minä!! Oon ajatellut että ois hyvä käydä uimassa kun se on ollut ainakin joskus mieluista liikuntaa itelleni ja pitäisi jotakin koittaa OIKEASTI harrastaa! mut en oo nyt saanut aikaiseksi.. joten mielelläni lähtisin :).
hei jee! Laittelen sulle vaikka yksityisviestiä, niin voidaan vaikka vaihtaa numeroita tai jtn?

Mä olen itse influenssan riskiryhmää sekä työn, että perussairauksien vuoksi. Influenssan olen sairastanut keskimäärin joka kolmas tai neljäs vuosi. Ensimmäisen rokotteen otin pari vuotta sitten kun myös tuo perheen nuorimmainen on riskiryhmää ja hänen kohdallaan jo yksi vältetty sairaus on todella hyvä asia. Tänä vuonna "pakotettiin" myös teini ottamaan rokote, koska vauva syntyy pahimpaan influenssakauteen eli toivomme todellakin ettei tässä perheessä influenssaa sairasteta. Viimeksi olen sairastanut influenssan possunuhana silloin ensimmäisenä vuonna kun sitä oli liikkeellä eli edellisestä kerrasta on tosiaan kulunut jo pitkälti aikaa joten todennäköisyydet puhuisivat sen puolesta, että tänä vuonna voisi tullakin ;) Tuolloin olikin huvittavaa kun olisin töissä saanut ensimmäisten suomalaisten joukossa rokotteen kyseisenä aamuna, mutta en rokotetta lähtenyt hakemaan kun olin illaksi menossa töihin enkä jaksanut koko päivää työpaikalla viettää. Olin iltavuoron samaisena päivänä perustetussa "possunuhayksikössä" ensiavussa, koska olen meidän alueelta joku varahenkilö menemään tuollaisiin tehtäviin jos tarve tulee. Täysin suojautuneena teimme töitä ja ennen työvuoron päättymistä olin kovassa kuumeessa ja possunuhaa sen todettiin olevan. Eli olin siis saanut tartunnan jo päivää tai kahta aiemmin, joten rokottaminen olisi minun kohdallani mennyt hukkaan. Ja toinen huvittava asia on, että kukaan muu meidän perheessä ei kyseistä tautia sairastanut edes :D

Mäkin tykkään uida, mutta enää ei kyllä ehdi eikä pysty mukaan uintitreffeille. Tai no pystyisi, mutta jäisi ehkä kertaan tms kun alkaa tuo la lähestymään sellaista vauhtia ;)

Mä myös rakastan uimista, mutta kun paikat on jo alkaneet aueta niin ei uskalla enää.
Mä en myöskään halua riskeerata itseäni enkä vauvaa sillä, että en olisi ottanut rokotetta. Vauva kun syntyy pahimpaan influenssakauteen ja on vaarallinen imeväisikäiselle. Muu perhe oli meillä kipeenä silloin kun rokotteen olisivat saaneet, mutta ainakin meidät kaksi on nyt suojattu.

Mulla on vielä reilu 6 viikkoa laskettuun ja silti jo hirvittää ja jännittää! Pitäis pakata sairaalakassikin. En vaan osaa aloittaa! Enkä osaa päättää mitä vaatteita pakkaisin pienelle kotiutumista varten.
Kannattaako mun pakata pari eri kokoista bodya jos vaikka 50cm on liian pieni? Ääk!

Itse otin lähinnä sen influenssarokotteen, koska mulla on selkeästi nyt huonompi vastustuskyky kuin aiemmin, kun oon koko ajan ollut flunssassa. Niin siksi jotenkin epäilen, että mulla olis mahdollisuus myös saada influenssa, vaikka koskaan aiemmin en ole sitä sairastanut. Ja keskenmenoa siis pelkään siinä tapauksessa, jos influenssa tulisi.

Balacenia, kaikki vaatteet mitä pakkaat mukaan on jokatapauksessa super ison näköisiä kun rupeet niitä ekan kerran vauvalle pukemaan päälle. :) Ainakin näin meillä ja monella kaverilla kävi.

Juu ja kannattaa vertailla vaatteiden kokoja toisiinsa ja unohtaa kokomerkinnät. Niissä on niin isoja eroja.. Mä otan pienimmät mitä löytyy ja siitä vähän isommat.

no joo, kyllähän noikin vaatteet voi näyttää sit isoilta kun sen vauvan saa puettavaks. :D Ehkä mä otan jotkut 50cm ja 56cm kokoiset vaatteet molemmat mukaan... saan sit viel sairaalassa pohtia mitä laitan vauvan päälle. :) Mies ei kuiteskaan osais tuoda hyviä vaatteita jos noi pienet ei mahtuis päälle! :D
Mua vaan jännää, kun mulle ei ikinä itelle oo mahtunu noi 50cm kokoiset päälle... Et jos tyyppi tulee äitiinsä ja on kans iso... Toivon kyllä, et ei ois iso, oon ite pienikokoinen (vaan 155cm pitkä) ja haluisin synnyttää alakautta...
Onneks mulla sentää seurataan tota vauvan kasvua tarkkaan kun on insuliinihoitoinen radi! Ainakaan vielä viimeksi (tiistaina) ei vauva ollut mitenkään epätavallisen iso...

Mun lapset on ollut syntyessään 52cm/3770g ja 48cm/3990g. Ensimmäiselle mahtui ehkä viikon osa 50cm vaatteista ja 62/68 koko oli käytössä jo reilun kuukauden ikäisenä. Nuorempi taas käytti 50cm vaatteita _kauan_ ja 62/68 koko oli käytössä reilu puolivuotiaana. Toki eka oli vuoden vanhana reilu 80cm pitkä ja nuorempi 70cm :D Kovin eri paria siis noi lapset. Mielenkiinnolla odotan minkä kokoinen tämä tuorein tapaus sitten on.

Hyvää joulua kaikille!

Täällä muksu päätti klo 5.30 että enää ei nukuta! Voipi olla vähän väsy tänään... -_-'

Hyvää joulua :santa
Täällä ollaan myös oltu hereillä jo hyvä tovi. Pukki tulee kolmen aikaan joten sen jälkeen tämä äiti nostaa jalat kattoa kohti ja antaa itelleni luvan levätä. En meinaa muutenkaan ottaa tästä joulusta ressiä. Ei jaksa. Lapsi sen sijaan aloitti jo yöllä sen Joulupukista hössötyksen :excited001

Takaisin