Pirkanmaa / Tampereen seutu odottajia (LA 2016)?

Annicasi ja muut liivien kanssa kamppailevat, I know your pain! Mulla siis on suomikoko normaalistikin luokkaa 70I, että ei paljon normikaupoista osteta. Eli osaan antaa vinkkejä! Siis: kannattaa käydä Marks&Spencerillä, siellä on suhteellisen isoja kokoja imetysliiveissäkin (ei silti ihan tarpeeksi isoja mulle, mutta lähes) ja hinnat on yllättävän edulliset. Nettikaupoista kannattaa ehdottomasti testata kotimainen Lumingerie, todella hyvät kokomittarit, laadukkaat liivit, blogissa usein arvioitu yms., ja ilmainen toimitus ja palautus. Yksi parhaista paikoista rintaliivien ostoon ja testaukseen. Olen myös tilannut Amazonilta ja Debenhamsilta, kun ensin olen löytänyt oman kokoni. Tällä hetkellä rinnanalusmitta on kasvanut, niin nyt UK-koko on 34H. Arvatkaas, miltä se näyttää, kun oon n. 155 cm pitkä. Mutta rinnanalusmitta on suht pieni, mikä saa tuon kuppikoon kuulostamaan suurelta, ei se oikeasti ole niiiiin ison näköinen!

Vielä olisi 3 päivää rakenneultraan, ääh kun jännittää niin paljon! Joulujuttuja suunnittelen ja pakkailen myös tavaroita pohjoisen reissua varten, mutta kyllä se vaan tuo ultra on päällimmäisenä mielessä. Jännittää myös nähdä miehen perhettä, omia siskoja oon uutisten jälkeen nähnytkin. Mitäs teille muille kuuluu?

Joo ei nää nyt mikkää super huget ole eikä menis vielä jättisilareista :D mut hei hyvä kun vinkkasit tota marks and spenceriä ;)

mulla loppu viime viikolla koulu ja tässä rauhassa pohdin mitä sitä oikein tekis ennen la. Tietenkin olis kaikkee vauvavalmisteluita, mut ei silläkään saa aikaa kulumaan. Haluaisin tehdä jotakin töitä, ansaita rahaa, mut ainakin omalla alalla mitä voisin tehdä on liian fyysistä ja raskasta (raksahommia).. kuka ottaa pariks kuukaudeksi raskaana olevan naisen töihin? :D ja mitä se työ vois edes olla..

ehkä yritän keskittyy tän aikaa omaan hyvinvointiin ja elämän järjestelemiseen. Mulla on esim paljon käytettyä tavaraa, jota voisin aktiivisesti alkaa myymään. Sit voisin yrittää jumppailla enemmän kun jo nyt ottaa rappustenkin kävely henkeen :/

vau

veli on kova potkimaan ja tuntuu maha kasvavan nyt kauheeta vauhtia :) odotan kovasti jouluakin kun saa viettää sen perheen kanssa! ...oon muute vauvallekkin ostanu seuraavaksi jouluksi mekon :wacky:

Jos tylsää tulee niin mene vapaaehtoistyönä viihdyttämään mahasi kanssa mummoja. :) Siitä saa niin paljon henkisellä tasolla vaikkei rahallista arvoa olekaan. Toisaalta parin vuoden vapaaehtoistyö-kokemus ennen vauvan syntymää näyttää sun cv:ssä siltä että olet todella motivoitunut työntekoon. Ei siis paha ollenkaan. :)

Kiiitos! :)

Eiks niitä oo olemassa sellaisia "irtohakasia" joita vois vaikka ommella liiveihin kiinni ja saa silläkeinoin ympärysmitan tiukemmaksi? On kyllä arvokkaat. Tietesti jos on hyvät niin ei niin paha hinta, mutta ostaessahan sitä ei vielä tiedä.

Oliko monella niin että ei pääse 7.1? Mulle käy myös 6.1. Pyhäpäivähän se on, mutta eikös monesti kaupat oo auki kun venäläiset tulee shoppailemaan :) Näin niinkun ehdotuksena. 7.1 käy mulle hyvin kyllä :)

mulle käy 7.1. jos vaan kykenen liikkumaan vielä sillon. :D la 4.2.

Ja mulla rappusten kävely on hengästyttänyt jo jostain 13-viikolta, ihan normaalia raskausaikana, eikä siis kerro kunnosta yhtään mitään!!

niin ja rintojen kasvukin on hyvin yksilöllistä. Mulla oli alussa vähän turvotusta (joskus rv 12-14 ehkä) ja sillon liivit tuntu pieniltä, mutta nyt 32+5 samat liivit on kuppikooltaan vähän isohkot!!! Ympärysmitta edelleen hyvä, tosin nyt alkaa jo vähän painamaan ikävästi mahaa... Tosin mulla varmaan vaikuttaa myös se, että oon edelleen -5kg lähtöpainosta! :D

Mää ostin zalandolta (85F) imetysliivejä, mut en oo vielä ehtinyt hakemaan niitä. Jos huomenna ehtis. :)

Olin tänään myös äitipolilla. Pienellä kaikki hyvin ja kokonaisuudessaan kasvaa keskikäyrällä. Ainoastaan vatsanympärys oli vähän keskikäyrän yläpuolella, mutta se johtuu heittelevistä sokereista. Onneksi lääkäri ei kuitenkaan ollut huolissaan, oli niin vähän käyrän yläpuolella! Painoarvio 2180g! Meidän masuvauva on jo about saman kokoinen kun mun (tuleva) kummipoika oli syntyessään! Tosin hän synty 6 viikkoo etuajassa ja on kaksonen...

Mulla 18 pvää jäljellä ja imetysliivit hankkimatta edelleen... Kuppikoko on kasvanut yhdellä ja kun maito nousee niin voi kasvaa vielä toisenkin. Viikonloppuna ollaan menossa miehen kanssa joululahjaostoksille ja sillä reissulla on pakko ostaa yhdet, kahdet imetysliivit. Rinnat on muuten muuttuneet paljon pinkeämmiksi ja kovemmiksi. Liekö merkki lähestyvästä synnytyksestä. Mä kävin viime torstaina ulkokäännöksessä ja huomenna on kontrollikäynti neuvolassa. Olipa sekin kokemus, jota pelkäsin ihan tajuna. Tavallaan turhaan. Eihän se mukavalta tuntunut, mutta kaveri kääntyi viimein. Ja kyllä vieläkin on pää alaspäin. Liikkeistä tunnen.
Taidan mennä tekemään esikoisen hoitajille tekemääni juustokakkuun vielä kiilteen päälle ja sit kutsuu peti.
Mulla kun on se la 2.1. niin mun osallistuminen on hyvin epävarmaa. Toki haluaisin teitä nähdä, mutta voi olla mahdotonta. ..

Mä tulen näillä näkymin pohjoisesta takaisin vasta tammikuun puolessa välissä, joten en pääse tuonne tapaamiseen. Muuten olisi kyllä mukava tavata! :)

Pakkailin tässä jo ekoja tavaroita matkaa varten. Viimeiset päivät ennen lähtöä ovat kiireisiä + tietysti on vielä se rakenneultrakin. Kovasti toivotaan hyviä uutisia jouluksi ja kysytään myös sukupuoli, mikäli se sattuu näkymään.

Tänä vuonna on ollut tosi vaikea päästä joulufiilikseen, mutta uskon sen sieltä tulevan, kunhan pääsen pohjoiseen. Tykkään kaikesta joulupuuhasta, tänä vuonna oon vaan ollut niiiiiin väsynyt. Nyt mä otan loman ihan vaan lomana, ja ajattelen sitten opiskelujuttuja loman jälkeen. Olen todella pahasti jäljessä kaikesta, joten keväällä on kiire. Sitten kun vielä aion hakea toiseen kouluun, niin voi olla melko hankalaa. Laskettu aika kun on toukokuussa ja kesäkuussa sitten ovat yleensä pääsykokeet. Mutta sitäkään tuskin on aika vielä huolehtia. :D

Mulle pitäis se 7.1. käydä, jos vaan tää pahoinvointi helpottaa siihen mennessä. Onneks asun keskustassa, niin voin ainakin hetkeks raahautua helposti paikalle :)

Mulle käy 7.1. paremmin kuin edeltävä päivä. Tuolloin 7. päivä on korkeintaan yksi lapsi mukana kun koulujen loma-aikaan pitäisi teikin raahata mukaan. Hän kun on hieman erityinen eikä voi olla yksin kotona niin kulkee sit matkassa teinimaisesti murjottaen ;)

Mulla oli tänään viimeinen työpäivä. Töissä sain pidäteltyä itseni, mut kun pääsin päiväkodilta autoon, niin johan hanat aukes!!! Itkin sit sen about 15 min mitä kestää ajaa töistä kotiin. IKÄVÄ tulee niitä lapsia! (ainakin suurinta osaa!)
Meinas jo itku tulla siinä kun halailin lapsia lähtiessä ja yks ihana tyttö halas mua ainakin kolme kertaa ja sit sano naama ihan vakavana että "mun tulee sua ikävä". <3 (rupes taas itkettään kun tätä kirjoitan)

Noh, onneks aina voi mennä moikkaan noita tonne työpaikalle! Ja varmasti meenkin sit kun tyyppi on syntynyt ja molemmat jaksetaan. :)

Meillä oli tänään toka neuvola ja sydänäänet kuului tosi hyvin :) :Heartred Oli aika nopsa käynti kyllä, todettiin vaan, että kaikki on niin kuin pitää ja helmikuun eka päivä nähdään uudelleen. Otin myös influenssa-rokotuksen, vaikka en ole ikinä ennen ottanut. Se jakaa toki vähän mielipiteitä, mutta oon nyt tässä raskausaikana ollut koko ajan vähän nuhainen, niin en halua riskeerata, kun ilmeisesti vastustuskyky on huonompi, kuin ennen.

Mulla on pienet tissit, 75A ja koko on pysynyt ihan samana tähän saakka. Nännit vaan on kasvanut, mikä on noin pienissä tisseissä melko huvittavan näköistä. Joskus teininä olin ihan masentunut sen takia, ettei mun tissit vaan kasva, mutta nyt täytyy myöntää, että ei käy kateeksi. Helppoa on olla näillä tämän kokoisilla. Ainut, mitä pelkään on se, miltä mahtaa tissit näyttää imetyksen jälkeen :confused:

mää en oo ottanut flunssarokotetta, eikä siitä ole kertaakaan ollut puhetta neuvolassa. työnkin puolesta olisin sen saanut ilmaiseksi. Mää en oo ikinä sairastanut influenssaa, eikä mulla ole sitä rokotettakaan ollut. Päätin sitten että en ota nytkään.
myöskään sikaflunssarokotetta en aikoinaan ottanut.

Mietin kans, etten ottais. Mut jos tuleekin jotain, kadunko? Ei kai vauvat influenssaan kuole.

ei ainakaan jos on perusterve vauva. Ja täällä suomessa on kyllä todella hyvä sairaanhoito.
Tosin sullehan on kaksoset tulossa? Kannattaa ehkä miettiä sitä influenssarokotetta tarkkaan, koska jos sun pienet syntyy ennenaikasina (kaksoset useimmiten syntyy), niin niillä on suurempi infektioriski!
Koskas sulla oli laskettu aika? Meneekö jo influenssakauden ohi?

ei ainakaan jos on perusterve vauva. Ja täällä suomessa on kyllä todella hyvä sairaanhoito.
Tosin sullehan on kaksoset tulossa? Kannattaa ehkä miettiä sitä influenssarokotetta tarkkaan, koska jos sun pienet syntyy ennenaikasina (kaksoset useimmiten syntyy), niin niillä on suurempi infektioriski!
Koskas sulla oli laskettu aika? Meneekö jo influenssakauden ohi?
Jooooo mul on la vasta kesällä. Mietin lähinnä keskenmenoriskiä, mutta ilmaisin itseni epäselvästi :)

Takaisin