Pirkanmaa / Tampereen seutu odottajia (LA 2016)?

Jos synnytys pelottaa, kannattaa asiasta sanoa neuvolassa, niin voi saada lähetteen pelkopolille! :)

Jos synnytys pelottaa, kannattaa asiasta sanoa neuvolassa, niin voi saada lähetteen pelkopolille! :)
Ai sellaisiakin on! Vau. Mä en vielä osaa sanoa, pelottaako, kun on niin alussa :) Mut se oli ikävää, kun luin tänään, että kaksosia synnyttävä ei pääse altaaseen. Mä oon teinistä asti haaveillut allassynnytyksestä, kun vedellä on mulle tosi voimakas kipua lievittävä vaikutus :(

Merivesiväri, Mä uskon, että mulle suihku on ollut jopa parempi kuin amme. Vedenlämpötilaa kun pystyy vaihtamaan ja suihkua suunnattua juuri sinne mihin haluaa. Mä olen myös sellainen vedessä rentoutuja siis.

Merivesiväri, Mä uskon, että mulle suihku on ollut jopa parempi kuin amme. Vedenlämpötilaa kun pystyy vaihtamaan ja suihkua suunnattua juuri sinne mihin haluaa. Mä olen myös sellainen vedessä rentoutuja siis.
Mut ei kai suihkussa voi synnyttää? Kuinka kauan siellä voi hengata ennen kun täytyy tulla pois? Ja voiko sairaalassa ottaa miehen mukaan suihkuun avuks? O.o

Tampereella ei muutenkaan ole vesisynnytystä eli kukaan ei sinne altaaseen saa synnyttää. Näin sanottiin meille synnytysvalmennuksessa.

Juu siis Taysissa on allas, mutta se on vain avautumisvaihetta varten eli ponnistusvaiheen aluksi viimeistään täytyy nousta pois.

Ja suihkussa saa hengata ihan niin kauan kun huvittaa ja toki tukihenkilö saa olla tukena sielläkin. Ainoastaan sit pitää tulla pois kun kohdunsuuta tutkitaan tai otetaan käyrää ja toki jos vauvalle laitetaan seurantapinni kalvojen puhjettua tms.

Taysin remontin jälkeen siellä voi olla eri puitteet ton vesisynnytyksen suhteen, mutta vauvat ehtii tulla sitä ennen maailmaan :D Ootteko menossa muuten neuvolan järjestämiin valmennuksiin ? Ajattelin itse mennä jo tammikuussa, koska loppuraskaudessa on varmasti kaikkee muuta häppeninkiä. Heh, oon kauhee kyselee :)

Niin ja varmaan ponnistamaankin pitää tulla pois kun en usko kenenkään kätilön suostuvan suihkusynnytykseen ;)

Annicasi, Juu no ennen Taysin uutta rakennusta on osa täällä ehtinyt jo tehdä enemmänkin lapsia :D Synnytyssalit kun tulee muistaakseni tulee rakennukseen jonka arvioitu valmistuminen on 2019 :D

Meille ei valmennuksia ole edes tarjolla kun ei ole ensimmäinen lapsi kyseessä. Nuorimmaista odottaessa saimme "erityisluvan" osallistua haluamiimme valmennuskertoihin kun kyseessä oli miehen ensimmäinen lapsi ja mulla oli 11,5v edellisen syntymästä :)

Mäkin mietin synnytysvalmennusta että voidaanko osallistua ku mulle tää on nyt toinen mutta miehelle eka ja mullakin 8v esikoisen synnytyksestä ja hän ri syntynyt Taysissa... olis kiva jos päästäs. Tarviikko siis kysellä sieltä miten saa osallistua? Vai miten ne Taysin synnytysvalmennukset oikeen toimii??

Mua kans houkuttais niin toi suihku/kylpy kivunlievityksena. :D Oon aina stressaavina aikoina ymsyms, mennyt tosi kuumaan suihkuun, ja se rentouttaa ihanasti. <3
Vesisynnytystä en kyllä oo missään vaiheessa edes miettinyt, miten sellanen sit onnistuu ? :D

Halimami, Valmennukset on neuvolassa ja Taysissa on vaan Tervetuloa synnyttämään-info. Tuo Taysin info on joka viikko torstaisin klo 15.30 alkaen (jos en ihan väärin muista) pyhiä lukuunottamatta ja sinne voi mennä kuka vaan. Neuvolan valmennusten mahdollisuudesta voi kysellä omalta terkkarilta.

Monsterii, No Taysissa ei tosiaan mitenkään, mutta periaate on se että vesisynnytyksessä äiti myös ponnistaa altaaseen ja lapsi siis "sukeltaa" ulos synnytyskanavasta. Nostetaan siis toki pois altaasta heti kun on kokonaan syntynyt.

Sain "lahjakortin" synttärilahjaksi vauvantain synnytysvalmennukseen, mut en tiedä onko se sit turha? Se oli muistaakseni 5 h kertakurssi, kun taas neuvolan itse synnytysvalmennus kestää 2h.. Sillä summalla kun saisi kaikkea muutakin hyödyllistä... :rolleyes:

Annicasi, Ei taatusti ole turha! Neuvolan valmennuksessa käydään asia läpi ns kalvosulkeisina ja tosi yksinkertaistettuina.

Ahaa ok.! Kiitti, Aphrael! En yhtään muista miten ja missä esikoisestä kävin synnytysvalmennuksen.

Takaisin