Pirkanmaa / Tampereen seutu odottajia (LA 2016)?

Me asustellaan vielä hetki täällä Turtolassa Tampereella ja vauvan synnyttyä muutetaan sitten Lempäälään melko lähelle Ideaparkia. Täällä tahtia määrää tammikuun lopulla syntyvän vauvan lisäksi siis muutto ja nuo isommat (4v ja 15v) lapset eikä yrittäjämies tee aikatauluja helpommiksi ;)

Mä oon 26, eli jotenkin väli-ikäinen. Oon myös ikuinen opiskelija (mies oli pettynyt, kun kerrottiin uutiset perheille ja mun perhe onnitteli ja miehen vanhemmat aloitti sanomalla, että oltais nyt valmistuttu ensin), rahaa ei ole liikaa, mutta toisaalta tuntuu, että kaikkea tarpeellista on. Ainakin vuosi tätä asiaa mietittiin, joten ei oo mikään valmistelematon juttu ollenkaan. ^_^

Asustelen itä-Tampereella, Messukylässä. Mulla on tosiaan mahdollisuus treffata sekä hyvissä ajoin ennen joulua että reilusti tammikuun puolen välin jälkeen, oon paljon kotosalla ja en tunne muita odottajia, niin ois kiva nähdä. :)

Jos ei saada porukalla onnistuun mitään tapaamista, niin mää ihan mielelläni tapaan myös muita odottajia. :) ollaan saman ikäisiä ja asutaan aika lähekkäin, joten vois hyvin nähdä joskus? :)

Mekin asutaan keskustan tuntumassa. Ja tuolla meidän neuvolassa ainakin jopa mainostettiin, että siellä aina kasataan myös odottavista äideistä jonkinlainen mammaryhmä ja usein niistä on tullut tiiviitä porukoita lasten syntymän jälkeen. Kuulostaa kivalta mun mielestä :)

Mää nyt alan hei ehdotella päiviä. Jos jollekin käy paremmin ennen joulua, niin ehdotelkaa ihmeessä sitten omia ehdotuksia myös. Voihan meillä olla montakin tapaamista. Oon itse vähän sellainen, että jos en hyvissä ajoin sovi juttuja, niin sitten mulla täyttyy kalenteri kuiteskin ja ei enää onnistu.

Ainakin 7-10.1. mulle kävisi mihin aikaan vain. Olisko joku noista sopiva? Varmaan joku kahvila vois olla hyvä paikka tavata? Riippuu vähän, montako on tulossa, että mikä olis tarpeeksi iso paikka :)

Ja sitten vielä tuosta iästä. Olen itse 29 ja tämä on ensimmäinen raskaus. Musta tuntuu nimenomaan siltä, että olen kamalan vanha saamaan ekaa lasta tässä vaiheessa. Mutta eipä meidän kaveripiirissä kovin monella vielä lapsia ole, joten tavallaan tuntuu myös aikaiselta. Kuitenkin tärkeintä on, että on itse sitä mieltä, että aika on oikea. Minulle tai siis meille tämä on juurikin oikea aika. Plussauutista odoteltiin vuosi, jonka aikana epätoivo meinasi jo iskeä, mutta nyt kun ajattelee jälkikäteen, niin jos olisin vuosi sitten ollut raskaana, niin elämä olisi ollut paljon rankempaa. Tein silloin gradua yms. Nyt on kaikki paljon seesteisempää ja voidaan rauhassa keskittyä lapsen tuloon. Itse voin omalta kohdaltani sanoa, että olisin ollut vielä parikymppisenä niin tohelo ja torvelo, etten olisi varmasti ollut hyvä äiti, mutta tiedän monia yli kolmekymppisiä, jotka ovat toheloita edelleen. Eli ei se ikä tarkoita yhtään mitään. Jos itse haluaa lapsen ja on sellaisesta valmis huolehtimaan, niin aina on siihen oikean ikäinen :)

Mulle sopii tammikuussa kaikki muut päivät paitsi 2.1 ja 16.1. Koska oon mammalomalla jo silloin. Tosin siitä en tiedä miten jaksan liikkua silloin... :D

Mullekkin käy 7-10.1 ja ajalla ei oo väliä. Oon joululomalla koulusta kuitenkin, eikä oo suurempia suunnitelmia..

Mäntyomena: Mä oon 27, kun meijän esikoiset syntyvät - tunnen olevani aika keski-ikäinen näissä hommissa. Just valmistunut maisteri, ja töitä ei kovin hyvin tarjolla, joten vauva oli yks vaihtoehto. Siitä tulikin sit kaks vaihtoehtoa :D Mulle on ollut tärkeetä elää aikuisten elämää, vapaata matkustelua, töitä yms, joten nyt vasta on mun elämässäni hyvä hetki tälle. Kaikki tyylillään toki :)

Mäkin rupesin jo miettimään et oliko tää tammikuussa la:n omaavien ryhmä ku mulla la vasta toukokuussa, mutta rohkeasti ilmoitin itelle sopivan päivän... :)

Eikös täällä oo vaan äitejä pirkanmaan/ tampereen alueelta. Ei mulle oo ainakaan väliä koska on la.
Ja mullakin laskettuaika 1.5.

Juu ei meitä tammikuisia taida olla kuin kaksi täällä. Koko vuodelle tämä ketju on :)

En lupaa vielä pääseväni tuolloin 7.1. mutta yritän toki. Päiväaikaan sopii suuremmalla todennäköisyydellä kun ainakin isompi on silloin koulussa ja nuoremman voin ottaa tarvittaessa mukaan.

Takaisin