Pirkanmaa / Tampereen seutu odottajia (LA 2016)?

Mullekkin käy arki-illat. Oon kans koululainen :) tehtäviä on rästissä ja opparia pitäs tehdä mut kai siltikin kerkee näkemään. Mulla viimenen koulupäivä on 15.12.

Mulle arki-illat on käytännössä mahdottomia. Olen ollut jo kauan saikulla joten arkena päivällä käy ellei ole jonkun lääkäriä tms. Viikonloppuisin saattaa sopia, mutta ovat aika täynnä kaikkea. Keskustassa liikun mm 7. ja 8.12. päiväaikaan kun käyn noita lasten terapioita yms säätämässä eli jos joku silloin kaipailee kahviseuraa aamupäivälle niin mä pääsen ainakin ;)

mulle sopii arkipäivät vasta 17.12 jälkeen ja sit jo melkein onkin joulu... :/

Mulle sopii ihan milloin vaan. Minä kun olen lapsen kanssa kotona.

Mulla on aika paljon vapaata ennen 18. päivää, jolloin on ultra & lähtö joululomalle pohjoiseen.

Tänään sokerirasitukseen, heräsin jo monta tuntia sitten, kun on kiljuva nälkä. En oo tottunut olemaan syömättä...

Voi että Aphrael mä oon 7. päivä kyllä kylillä aamupäivällä, mutta aivan kiinni menoissani... Käyn siinä pirun streptokokkitestissä ja "spurttaan" sieltä kampaajalle. Näillä näkymin 8. ja 9. on vapaita. ☺

Mäkin olen avoin tapaamisille :) Ja mulle käy kans oikeestaan koska tahansa! Koulu loppuu pian ja sit onkin vaan lomaa... aah.

Mulla on aika paljon vapaata ennen 18. päivää, jolloin on ultra & lähtö joululomalle pohjoiseen.

Tänään sokerirasitukseen, heräsin jo monta tuntia sitten, kun on kiljuva nälkä. En oo tottunut olemaan syömättä...
Tsemppiä. Mä kävin ekan kerran tämän raskauden aikana sokerirasituksessa pari viikkoa sitten ja on se vaan tuskanen. Kaikki oli ok mutta kun tämän pco:n takia joudun vielä loppuraskaudesta siihen uudestaan... Huoh.

Yllättävän hyvin kestin nälkää, vaikka heräsin tosiaan jo viideltä, kun oli niiiiin nälkä. Se sokerivesi helpotti, yllättävää kyllä. Itse asiassa huono olo tuli vasta nyt, kun sai vatsaan jotain ruokaa... Huomenna varmaan sit tuloksia.

Mulle ei tehnyt rasituksessa tiukkaa syömättömyys, mutta se litkun juominen oli kamalaa! Mulle ei varsinkaan alkuraskaudesta maistunut makeat, joten se oli ihan hirveen makeeta ja kamalaa se litku. Onneksi pahin pahoinvointi oli jo silloin ohi, muuten ois varmaan lentänyt laatta.

Radi diagnoosin tosiaan mulla on ja nyt olis edessä insuliinin aloitus myös aamupalalle. Eli huomisesta lähtien pistän aamupalalla, lounaalla ja päivällisellä.
Aamupalan jälkeiset arvot kun on olleet koholla nyt 3 peräkkäisenä päivänä...

Liitympä minäkin keskusteluun :) itelle sokerirasituksesta puhuttiin just eilen neuvolassa mutta mun kohdalla sitä ei tarvii onneks tehdä kun ikää alle 25 eikä muitakaan riskejä oo. Terkka sanoi että voi sinne lähetteen tehdä jos haluan mutta tultiin yhdessä tuumin siihen tulokseen että mennään tilanteen mukaan ja jos jostain syystä myöhemmin katsotaan tarpeelliseks tuo rasitus niin meen sitten :) en viitsi ihan huvin vuoks sitä litkua käydä juomassa :P olen siis 22v esikoistaan odottava tuleva mamma ja tampereella asustan :)

Pitääköhän mun itte soitella neuvolaan, kun ei oo rasituksen tuloksista kuulunu...

Mulla pitäis omaksua ennen joululomaa vielä 6 kirjaa & yhden luentokurssin asiat, hieman heikolta vaikuttaa... Oon jotenkin niin joulufiiliksissä jo, että oon koristellut, siivonnut ja hommannut/tehnyt itse lahjoja. On vähän opiskelu jäänyt sivuosaan. Keväällä tulee kyllä tosi kiire, jos kaiken aikoo tehdä.

Joo, soita vaan tuloksista. Mulle ainakin rasituksessa sanottiin että soita neuvolaan tuloksista sit seuraavana päivänä.
Mites lahjat, mitä oot värkkäilly/ ostanu. Mun täytyis se rupeama kans alottaa mutta tajusin et ton esikoisen kanssa kaupoissa pyörimisestä ei vaan tuu mitään. Kunpa olis isovanhemmat kenelle sen sais hetkeks hoitoon...

Niin ja itellä kans oppari tässä työnohella ODOTTAA valmistumista. Kun sais itelle päähän taottua että se on tehtävä ennen toukokuuta...

Oppari ja odotus voi kyllä olla työläs yhdistelmä.. :P itellä deadline koulun puolelta maaliskuun puoliväli mut olishan se aina vaan parempi jos ees vähän aiemmin sais kasaan ;) la kun on sit jo maaliskuun lopulla. :)

Tampereella pitää ilmeisesti itse soittaa neuvolaan... Mulle ei ainakaan neuvolasta soitettu, vaikka rasituksessa 1h ja 2h arvot ylittyi reippaasti. (molemmat 13,5, raja-arvot muistaakseni 10,0 ja 8,6)

Huomenna pitää tosiaan soitella, niin saa selvyyden siihenkin.

Hankitaan sisarusten kanssa lahjat yhdessä, meillä on iso perhe, niin tällä tavoin säästää & saa jotain isompaa hankittua. Ostettu on kirjojen, dvd:iden, lelujen ja pelien lisäksi sellaista tavaraa, mitä on toivottu ja mitä tarvitaan & hemmottelua. Itse oon tehnyt muutaman pipon, villasukat, töppöset sekä shaalin. Onhan näitä siis!

Aika menee tosi nopeaan, koulujutut stressaa hirveästi. Ei oo vuosiin ollut yhtään motivaatiota (ihan väärä ala), arvosanat on hyviä mutta hirveää pakottamista vaan. Tällä hetkellä kiinnostais paljon enemmän valmistella joulua & neuloa jotain tulevalle lapsellekin. :)

En olekaan pitkään aikaan tänne kirjoittanut.

Meillä on nyt meneillään 13+1 ja ultrassa käytiin viime viikolla. Kaikki oli kunnossa ja oli tosi hassua ja ihanaa nähdä, miten pikkukaveri heilui tuolla :love7 Tuntuu, että aika on alkanut mennä ihan vauhdilla. Vielä ei olla mitään hankittu, mutta kaverilta oon saanut paljon kaikkia mammavaatteita ja joitain vauvanvaatteitakin jo :) Maha alkaa myös pikkuhiljaa näkyä.

Kaikki on mennyt kyllä hyvin, ei ole pahemmin mitään oireita ollut. Flunssa oli pari viikkoa sitten, mutta se nyt olisi tullut varmaan muutenkin.

Mitä tuohon tapaamiseen tulee, niin mulla on nyt aikamoista haipakkaa jouluun saakka ja joululoma kuluu ihan muualla, kuin täällä Tampereella, joten itse voisin ehtiä tapaamiseen joskus tammikuun alkupuolella. Toki joillain teillä on siinä vaiheessa jo aika viimehetket käsillä. Tammikuun eka viikko esimerkiksi olisi mulle tosi hyvä :) Mutta jos muille käy paremmin ennen joulua, niin en pistä pahakseni, vaikken ehtisikään mukaan.

Takaisin