Onpas tänne tullut viestejä. Jotenkin aika on mennyt ohi ihan huomaamatta! Tänään lähetetään vanhemmille ultrakortit, varmaan ihan hyvä aika kertoa, kun viikkoja on nyt yli 15 ja neuvolalääkärissäkin käyty vauvan sykkeet kuuntelemassa. Ihan jouluun asti ei odotella kertomisen kanssa, koska mennään jouluksi kotiin ja on kivempi, kun pöly on vähän laskeutunut. Tai miehen perheelle varmaan isompi juttu, meillä kun on siskoilla pari lasta jo ennestään ja kolmannen pitäisi liittyä joukkoon joulukuussa. Ei tuu serkuksille hirveästi ikäeroa, kun meidän pikkuisen la on toukokuun alkupuolella.
Tässä kuussa pitäisi sitten mennä sokerirasitustestiin (ikä, sukurasite ja ylipaino, niin testiä jo tässä vaiheessa) ja ennen joulua on vielä rakenneultra. Se jännittää tietysti, toivotaan hyviä uutisia. Kiva myös, että saatiin aika ennen joulua vielä.
Mun miestä alkaa vastuu painaa, se stressaa jo nyt, saakohan se kesätöitä. Samoin se on painanut kouluhommia 8-12 tuntia päivässä ja huolehtinut siinä ohessa minusta. Pitääkin keksiä sille jotain kivaa, nyt kun oma olo alkaa olla aika normaali taas.
Oon muuten tuntenut jonkin aikaa pikkuhipsuja vatsassa, nyt ne tuntuu paremmin ja voin aika varmaksi jo uskoa sen, että ne on vauvan liikkeitä. Kiinnostais tietää, että voiko ne tuntea jo tässä vaiheessa? Ja vaikuttaakohan se, että oon pienikokoinen ja tunnen esim. kohdun rajat ihan selvästi. Oon aika rento tän odotusajan ollut, mutta välillä olo tuntuu ihan tyhmältä, ku jokainen tuntemus on uusi ja outo.