Pirkanmaa / Tampereen seutu odottajia (LA 2016)?

Vois varmaan. Tosin nykyään löytyy myös tosi helposti numerot netistä. :)
 
Vois varmaan. Tosin nykyään löytyy myös tosi helposti numerot netistä. :)
Löytyy toki, mutta on tilanteita, joissa numeroita ei jaksa tai pysty etsimään. Tuskin olen ainoa, jolle niin käy. Minulla oli tuuria, että olin jo Hatanpään asiakas ja sain sieltä apua.
 
Yleensäkin kiireelliset asiat ei ns kuulu neuvolalle. Ne kun toimivat ajanvarauksella eikä varsinaisia päivystysaikoja ole. Terveyspalvelujen neuvontanumero ohjaa kiireiset asiat omalääkärille tai päivystykseen ja jos viikkoja on yli 22 ja ongelma on selvästi raskauteen liittyvä niin soitto synnytysvastaanottoon ja tarvittaessa käynti siellä. Neuvolaan ei siis oikeastaan saa kiireesti kun puhelinyhteyden ja senkin vaan jos soittoaika osuu sopivasti kohdalle. Neuvolalääkärille saattaa hyvällä tuurilla saada ajan jopa samalle viikolle kun soittaa, mutta se riippuu varaustilanteesta.

Epäselviähän nämä hoitopolut on enkä muista lukeeko niistä esim netissä. Mulla on ammatinpuolesta tietoa ja sain kyllä tuota tietoa osittain neuvolastakin. Siis aina tavallaan sen "palan" mikä on ollut ajankohtaista.

Hyvä kuitenkin Yölento, että sait lopulta apua.
 
En tiedä, ajattelenko jotenkin tyhmästi, mutta kuvittelen, että jos kerran päivässä tunnin ajan olisi mahdollisuus saada ihan vain neuvoja Neuvolasta, säästyisi rahaa. Kun saa oikeanlaista tietoa, ei ole pakko lähteä päivystykseen eikä edes lääkäriin. Koska kuitenkin tämän kokoisessa kaupungissa aina on joku vastaamassa puhelimeen, ei olisi suuri vaiva kertoa, mikä sen jonkun nimi on.
 
Juu siis tottahan tuo on. Toisaalta vastaavat neuvot saa klo 7-22 tms terveyspalvelujen neuvontanumerosta. Ehkä neuvolassa oli nyt vaan käynyt vahinko ja vastaajaan ei oltu tajuttu muuttaa viestiä. Mut siihen oikea palautekanava on se oma neuvola. Me ei asialle oikein muuta voida kun neuvoa mistä muualta apuja voisi saada tai ongelman ollessa tiedossa ehkä auttaa mahdollisiin omiin kokemuksiin pohjautuen.
 
Olenpas unohtanut tämän viestiketjun ihan kokonaan. Tuohon neuvolakeskusteluun kommentoin sen verran, että mulle annettiin ekalla neuvolakäynnillä myös päivystysnumero, mihin voi soittaa milloin vain. Mutta ennen ekaa neuvolakäyntiä en olisi toki tätä tiennyt. Mulla on itseasiassa niin hyvä tuuri, että asun omaa neuvolaa vastapäätä, siis ihan kadun toisella puolella. Jos tulisi keskellä päivää joku akuutti ongelma ja olisin hädissäni, niin juoksisin varmaan kadun yli sinne. Tosin se on varmasti ihan väärä menettelytapa :rolleyes:

Nyt on viikkoja jo 10+5 ja tajusin, että eihän tässä ole enää kauaa, kun eka kolmannes on jo mennyt. Ja tuntuu, että plussauspäivästä on ihan pieni hetki aikaa. Eli vaikka aika tuntuu välillä matelevan, niin varmasti lopussa tuntuu, että minne se aika oikein hujahti :grin

Olen kertonut jo melko isolle osalle kavereistakin ja eilen sain yhdeltä juuri synnyttäneeltä kaverilta kassillisen mammavaatteita. Alkaa konkretisoitumaan asiat :happy: Oli muuten valtavan suloinen kuukauden ikäinen pikkukaveri hänellä :) Sitä nyyttiä pidellessä tuntui jotenkin epätodelliselta, että tällainenko meillekin tulee.. Kaikenlaisia ajatuksia kyllä vilistää päässä ja välillä on aika sekavat tunnelmat, mutta pääosin kuitenkin kaikki on ollut tosi positiivista.

Olo mulla on ollut tosi hyvä, mistä olen kyllä kiitollinen. Neuvolassa vähän ihmettelin oireiden vähyyttä, mutta siellä sanottiin, että on ihan normaalia olla oireeton raskaus ja kannattaa olla siitä vain tyytyväinen. Muutenkin mulla on ihana neuvolantäti, tosi rento ja rempseä, mutta osaa hyvin rauhoitella ensikertalaisen turhissa murheissa.

Elämän kiertokulku näytti silti myös julmemman puolensa ja multa kuoli isoisä toissaviikolla :sad001 Harmittaa, että pappa ei saanut edes tietää tästä uudesta tulokkaasta. Hautajaiset oli isänpäiväviikonloppuna ja oli jotenkin ihan outoa, että samalla se oli papan viimeinen isänpäivä ja isäni eka papanpäivä, kuin myös mieheni eka isänpäivä.

Itkin hautajaisissa ihan hulluna, mutta itkettyä on tullut myös vähäpätöisemmistäkin asioista, kuten siitä, että joku oli tiputtanut bussikortin tielle ja löysin sen. Tuli kamala surku kortin hävittäneen puolesta ja otin kunnia-asiakseni toimittaa kortin TKL:n toimistoon. Sielläkin meinasin vähän itkeä, mutta sain hillittyä itseni. Ihme touhua.

Että tällaista tänne :) Iloa ja surua, mutta onneksi pääasiassa iloa :)
 
Pahoittelut pappasi kuolemasta Mäntyomena :sad001

Tunteita täälläkin on. Mun oma isä on kuollut jo 8v sitten, mutta mun esikoinen oli hänelle ensimmäinen lapsenlapsi ja isä kuoli kun tyttö oli 7kk vanha. Nyt tulee kaikkia ensimmäisen raskauden tunteita ja muistoja mieleen niin että itku on ollu herkässä.. mutta itku tulee myös kaupungilla jos näkee esim. jotain kaunista.

Mä kävin torstaina uudemman kerran neuvolassa kuuntelemassa sykkeitä, kun niitä ei lääkäri saanut tiistaina kuuluviin. Mitään hätää ei siis ollut, kun istukan sykkeet kuulu ja lääkäri muutaman iskun kuuli. Neuvolantäti sai heti sykkeet kuuluviin ja vauvalla siis kaikki hyvin. Hieman sitä ke iltana jännitti että jos onkin joku asia hullusti, mutta mies rauhotteli ihanasti että kyllä kaikki on hyvin. Ja niin sitten olikin!! ♡
 
Voimia mäntyomena ❤ Läheisen menettäminen on aina rankkaa. .. Äläkä murehdi tunteiden purkauksista, ne kuuluu asiaan.
Meillä pikkuneiti lähti mummon kanssa teatteriin ja menee siitä viikonloppuhoitoon jämsään. Meille miehen kanssa tulee parhaimpaan mahdolliseen väliin tämä vapaa viikonloppu. Ei olla aikoihin tehty vain kahdestaan mitään ja kun viikkoja on jo 33 niin ei mene enää kauaa kun neljäs perheenjäsen tulla tupsahtaa maailmaan eikä yhteistä aikaa ole senkään vertaa kuin nyt.
Pitää ottaa kaikista pienistäkin hetkistä kaikki irti.
Nyt taidan kuitenkin ummistaa silmät vielä hetkeksi ja aloittaa kouluhommien teon vasta kauneusunien jälkeen. ☺
 
Osanotot täältäkin! ❤

Mäkin jossain vaiheessa itkin ihan mistä sattuu. Itkin Esim. Kun ajoin kesällä labraan verikokeisiin ja radiosta soi Arttu wiskarin Sirpa. :D Ja mää en tykkää yhtään Arttu wiskarista!

Aika menee kyllä nopeasti. Nyt jo 28+1 ja vastahan me plussattiin!

Mää pääsen tänään kattoo kaverin 3-viikkosia kaksosia! Awww!
 
Mäntyomena, Osanotto! Mulla kuoli tuota nuorimmaista yrittäessä kummatkin isoisät muutaman kuukauden aikana ja olihan se harmi vaikka toki olivat mun esikoisesta ehtineet nauttia kyllä ja siskon lapsista. Jos siis tuon nuorimmaisen raskaus olisi tärpännyt nopeammin niin olisivat ehtineet ehkä nähdäkin tytön, mutta raskautuminen venyi niin pitkäksi, että eivät edes ehtineet kuulla raskaudesta.
 
Mullakin tulee huomenna täyteen 30+0. Eilen kävin äitiyspolilla radin takia ja vauva painoi 1,6kg. Jotenkin en ole ajatellut, että olisi jo noin iso :) No kaipa tuon on pakkokin olla kun oletettavasti kuitenkin syntyessään on sen n. 4kg kuten edellinenkin.

Ollaan myös ostettu talo Lempäälästä ja muutamme sinne kun tämä lapsukainen on syntynyt. Voisimme muuttaa jo tammikuun puolella, mutta jostakin kumman syystä haluamme mieluummin hetken odotella :wink Laskettuaika kun on 24.1. :D Ihanaa kyllä päästä muuttamaan tästä oikeasti omaan ja vieläpä tilavaan taloon.
 
Aphrael, mulla oli laskettuaika myös 24.1. mutta tänä vuonna :) 26.1. tulla tupsahti maailmaan. Onnea loppumatkalle, nyt alkaa se pisin odotus (taas) :D
 
Mulla on onneksi nyt se hyvä puoli tässä viimeisten parin kuukauden tylsyydessä, että tekemistä on niin paljon kun jaksaa ja pystyy tekemään. Hiljalleen kun pakkailee tavaroita ja siivoilee nurkkia muuttoa varten niin unohtaa ehkä välillä laskea viikkoja ja päiviä laskettuun aikaan :wink
 
Mä voisin kans hyökätä tähän ryhmään minkä löysin. Toista Pirkkalassa odotellaan ja la on toukokuun puolessavälissä. Isompi täyttää nyt parin viikon päästä 2v, eli kovasti jännitän minkälainen mustisjäbä siitä ilmaantuu. Äitinsä kun puri pikkuveljeään vauvana mm nenästä :wink
Mielelläni mukana myös jos jotain tapaamista suunnitellaan, kontakteja ja tukijoukkoja kun ei ole koskaan liikaa.
 
Ja sehän mun piti vielä kommentoida ku en kaikkia aikaisempia viestejä ehtiny lukemaan, että ootteko käyny Ylöjärvellä lastenkirppis INTOssa. Siellä on aika paljon ihan pienten lasten vaatteita ja ihan kivalla hinnalla.
 
Jonanna, kiva kun on joku odottaja myös Pirkkalasta. Mä oon kanssa ja odotan toista lasta. Esikoinen on kohta 1,5 vuotias tyttö ja uuden laskettu on 29.4.
 
Aikalailla samoilla siis norappi mennään. Onko lapsesi hoidossa ja jos on meinaatko ottaa hänet vauvan syntymän jälkeen kokonaan kotiin? Minä ajattelin näin tehdä ja hyödyntää kunnan ilmaisia kerhoja sitten kun jäbä tarvitsee kavereita ja vauva kyllästyttää. Missäpäin Pirkkalaa muuten asutte, me täällä Takamaalla.

Mites muut, oletteko suunnitelleet menevänne esim vauvajoogaan tms? Ensimmäisestä kävin aina aamulla uimassa kun asuimme lähempänä uimahallia, mutta nyt se tuntuu aika mahdottomalta ajatukselta.
 
Jonanna, mä sun tässä terveyskeskuksen vieressä. Mä oon kotona ja työt alkaisi 15.2, mutta tuntuu että ei oo menoa töihin. Liian fyysistä työtä joten luulen että alkaisi liian aikasin supisteleen jos menisin töihin silloin. Olen likan kanssa koko ajan kotona. Vähän harkinnan alla kun olisi tarhapaikka, mutta ottaako sitä vastaan. Tykkäisisin käydä enemmän uimassa, mutta kun lähellä ei oo uimahallia. Joogaan olisin hallunnut mennä mutta miehen työn takia ei onnistu kun ei olisi aina ketään joka katsoisi plikan perään.
 
Takaisin
Top