Oltiin eilen miehen lapsuudenystävän häissä Helsingissä. Häät tietenkin jo itsessään itketti ja juhlatilaisuudessakin tuli tippa linssiin useamman kerran. Sitten oli ihan upea bändi, joka soitti niin ihania biisejä, joten nekin itketti... No mutta sit keskiyöllä piti lähteä jatkoille morsiusparin hotellille. Olin tietenkin kuskina, koska olin ainoana selvinpäin meidän seurueesta. Olin tosi väsynyt, kun aamulla oltiin herätty jo ennen kuutta. Vielä ensin vein yhden vanhemman pariskunnan heidän hotellilleen ja tietenkin piti koukata jostain Turun moottoritien kautta, vaikka navigaattori olikin mukana (se kun ei kerro mitä kaistaa pitää ajaa ja oon ihan ummikko Helsingin suhteen). Nooh se oli vielä pikku juttu, koska sitten sinne jatkopaikalle suunnistaminen olikin "hieman" kinkkistä. Ukkokultani oli aikalailla humalassa ja olin luottanut, että hän kyllä tuntee Helsingin niin hyvin, ettei haittaa jos navigaattori ei ole ihan ajan tasalla. Pian kuitenkin huomasin olevani ihan Helsingin keskustassa ajamassa pitkin raitiovaunukaistaa ja sen pirun hotellin piti olla Espoossa!!!! Jukopliuta, että olin aika hiileenä! Siellä oli jonkinverran populaa ja ihmiset käveli suoraan auton edestä tien yli välittämättä liikennevaloista ja mua alko ihan tosissaan pelottaa, että ajan jonkun päälle kohta tai jäädään raitiovaunun alle tai jotain... Siis ihan oikea paniikki iski. Onneksi mies oli sen verran järjissään, ettei ite hermostunu, vaan ohjasi mut rauhallisesti pois keskustasta. Ilmeisesti niitä samannimisiä hotelleja oli useampia, eikä meidän navigaattori tunnistanu sitä uudempaa hotellia, johon meidän piti mennä. Lopulta mä luovutin ja ajoin suoraan meidän hotellille, jonne olis pitäny mennäkin ihan suoraan, kun en olis millään jaksanu lähteä enää mihinkään jatkoille muutenkaan. Siellä sit päästin hanat auki ja vollotin niin kauan ku itkua tuli. Mies oli onneksi tosi ymmärtäväinen ja lohdutteli parhaansa mukaan, mikä tietenkin vaan pahensi mun vollotustani. Aamulla sille seikkailulle pystyi jo melkein nauramaankin, mutta olipahan viimeinen kerta, kun minä ajelen Helsingin keskustassa... Ainakin siihen saakka, kun saadaan sellainen navigaattori, joka osaa asiansa.