Pikkusisarusta odottavat <3

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Kismet90
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Meidän tyttö ihan just 1v 3kk. Piirun vajaa 2v tulee ikäeroksi. Hiukan jännittää miten tiheän imun kaudet ja yövalvomiset menee kun on toi taapero.. onneksi hän on hoidossa ja aion osa-aikaisena jatkaa sitä äitiyslomallakin. Saadaan pesiä rauhassa ja esikoinen saa pitää hoidon kaverit. Hän siis viihtyy siellä todella hyvin.

Meillä kans lokakuussa 2016 syntynyt poika, joten ikäeroa tulossa sen kaksi vuotta. Ajattelisin, että aivan mainio ikäero. Poika ehtii vielä kasvaa ja oppia uusia taitoja, ehkä pukee ja on kuivakin siihen mennessä, kun pikkusisarus syntyy. Esikoinen on tosi kiinni minussa, kun on niin pieni vielä, mutta hänestä tulee varmasti loistava isoveli. Syliin mahtuu kyllä kaksi ihanaa pientä ihmistä. <3

Meillä esikoinen on kotona kanssani, ja saa olla myös vauvan synnyttyä. Isovanhemmista on varmasti apuja sitten kuopuksen synnyttyä, jotta saadaan uudenkin tulokkaan kanssa sitä ihanaa pesimisaikaa.

Mä myös toivon, että saisin tandemimettää molempia, jos vain esikoinen haluaa jatkaa tissittelyä kuopuksen syntymään asti ja sen jälkeen.

Me vielä mietitään esikoisen hoitoa. Tällä hetkellä neiti on perhepäivähoidossa ja tykkää hirveästi, yksi perheen lapsista on hänen kanssaan aivan samanikäinenkin. Itseä hirvittää toisaalta yöunien puute kun esikoinen pärjää jo varsin lyhyillä päikkäreillä, ja toisaalta esikoisen virikkeiden puute jos äiti vaan makaa puolikoomassa sohvalla vauva kiinni tississä. Olen miettinyt osapäiväistä järjestelyä ainakin siksi aikaa kun kuopuksen unirytmi on ihan haussa, mutta en osaa vielä sanoa otetaanko kokonaan kotiin sitten kun vauva edes pääsääntöisesti nukkuu yöllä ja valvoo päivällä eikä toisinpäin. Ainakin jotain kerhotoimintaa tai muuta pitää hänelle keksiä ettei ihan seinille kiipeile.

Meillä myös mietinnässä tuo hoito kuvio, esikko aloitti just hoidossa, niin tuntuisi kyllä typerälle ottaa ihan kokonaan poiskaan, etenkin kun hoitopaikka oli aivan kiven alla, saatiin hoitopaikka tietoon 3 päivää ennen hoidon alkua... Ja hoitaja jolle saatiin on meille tosi mieluinen ja suosittu, eli jos otetaan pois, tuskin pääsee takas samaan.

Meillä onneks tulee ikäeroa melkein 4vuotta. On jo nyt tosi omatoiminen tuo esikoinen niin helpottaa paljon. Ainoa mikä stressaa on ettei poika tykkää tästä viikko viikko systeemistä vaan tahtoisi aina isänsä luo nukkumaan niin aika paljon iltaisin saa vääntää nukkumisesta

Me vielä mietitään esikoisen hoitoa. Tällä hetkellä neiti on perhepäivähoidossa ja tykkää hirveästi, yksi perheen lapsista on hänen kanssaan aivan samanikäinenkin. Itseä hirvittää toisaalta yöunien puute kun esikoinen pärjää jo varsin lyhyillä päikkäreillä, ja toisaalta esikoisen virikkeiden puute jos äiti vaan makaa puolikoomassa sohvalla vauva kiinni tississä. Olen miettinyt osapäiväistä järjestelyä ainakin siksi aikaa kun kuopuksen unirytmi on ihan haussa, mutta en osaa vielä sanoa otetaanko kokonaan kotiin sitten kun vauva edes pääsääntöisesti nukkuu yöllä ja valvoo päivällä eikä toisinpäin. Ainakin jotain kerhotoimintaa tai muuta pitää hänelle keksiä ettei ihan seinille kiipeile.

Mä olen kans miettinyt että esikoinen jatkaisi osapäiväisessä hoidossa. Asutaan maalla ja meillä on aivan ihana pph. Eli max 14 päivää kuukaudessa olisi hoidossa.

Meillä esikoinen tulee jatkamaan hoidossa, mutta onkin tosiaan yli 3,5-vuotias kun kakkonen syntyy. En koe reiluksi riistää häneltä tärkeitä hoitokavereita ja aktiviteetteja, ilman takuuta siitä että vuoden päästä enää pääsisi samaan hoitopaikkaan. Itse ehkä opiskelen myös vauvavuoden aikana, mikäli vauva sen sallii :)

Meillä kanssa esikoinen viihtyy niin hyvin hoidossa, että ei aiota ottaa pois. Vähän aiotaan testailla mikä olis hyvä, mutta esim. vähän lyhyempi päivä ja ehkä joku päivä viikossa kotona vois toimia.

Meillä ehtii esikoinen olla just pari kuukautta perhepäivähoidossa, mutta kun jään äitiyslomalle niin ei oikein pysty enää osa-aikaisena hoidossa kun asutaan kahdella paikkakunnalla miehen työn takia :rolleyes:

Meillä jatkaa hoidossa myös niin kuin tähänkin asti koska menee puoliksi meidän vanhempien vuorojen mukaan ja on mun viikolla valmiiksi jo osapäiväinen

Mä olen 4 ja 5vuotiaiden kanssa kotona odottelemassa vauvelia. Isompi täyttää kuusi maaliskuussa ja menee syksyllä sitten eskariin :)

Mulla tyttö täyttää toukokuussa 4. On tällä hetkellä perhepäivähoitajalla yleensä neljänä päivänä viikossa, ja saa kyllä jatkossakin olla sit hoidossa ainakin muutaman päivän viikkoon. Johan se hyppii pitkin seiniä jos joutus jäämään vaan kotiin :)

Meillä esikoinen täyttää tänä vuonna 8 Jos tämä raskaus etenee, niin näille tulee aikanoinen ikäero. Toivoib, että iästä huolimatta näistä tulisi läheisiä.

Mie oon miettiny samaa mitä moni muukin täällä, et esikoinen jatkais osapäiväisesti perhepäivähoidossa sitte ku vauva syntyy. Ton ikänen tarttee kuitenkin tekemistä ja ikäistänsä seuraa ja varsin tylsistyis jos joutuis olee vaa kotona :) ja ajattelen tässä myös itseäni, jos saan enemmän kahdenkeskistä aikaa vauvan kanssa, ehkä saan sen imetyksen tällä kertaa onnistumaan :)

Meillä on tyttö 7v ja pojat 5 ja 3v. Tämä keskimmäinen tietää jo vauvasta. Tai siis hän kertoi sen meille. Tässä joku aika sitten keskusteltiin miehen kans ruokapöydässä jostain ihan muusta. Poika nostaa päänsä ylös ja sanoo ” jaa, sulla on vauva mahassa” ja jatkoi syöntiä. Piti oikein kysyä mitä sanoi. Toisti uudelleen saman. Kysyin että mistä niin päättelee. Tokas että arvas vaan. Ei kyllä todellakaan olla puhuttu asiasta hänen kuullen. Eikä siis kyllä paljon muutenkaan, mutta siitä sitten suljetulla enemmän

Lapsilla on noissa asioissa joku vaisto, kun odotettiin meidän esikoista ja raskaus oli aivan alussa, meidän kummipoika sanoi minulle, että sinulla on vauva mahassa. Olin ihan hölmistynyt, kun silloin raskaudesta ei tiennyt kuin minä ja mieheni. :-)

Mitenkäs te jotka olette nyt toista (tai miksei useampaakin) kertaa raskaana koette tämän raskauden alun? Onko alkuraskaus ollut samanlainen kuin edellisellä/aiemmilla kerroilla? :)

Mulla ainakin tää alku menee ainakin vielä aika iisisti. Odotan siis kolmatta. Viimeksi loppuraskaus oli ehkä rankempi jos niin voi sanoa kun alkaa olee kipuja ja iso maha ja muutenkin niin tuskainen olo kun vaan odottaa synnytystä :D

Takaisin