Pikkusisarusta odottavat <3

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Kismet90
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mä luulen että toi pieni esikoinen ei ymmärrä uutta vauvaa tai konseptia raskaus :):dummy:

Meillä reilu 7kk esikoinen, joten melko lyhkäinen ikäero tulee. Ihan toiveikkain, mutta realistisin mielin tässä. :)

Meillä kans 7,5kk esikoinen:) jännittää kovasti kun tulee niin lyhyt ikäero plus eilen alkoi taas jäätävä pahoinvointi+oksentelu niin pelottaa miten selvitään kun mies töissä.. eiköhän tää tästä:D onneks aavisteltii et jo raskausaika tulee olee rankkaa.

Meillä kuopus 1v ei kyllä ymmärrä vaikka kerrottaisiinkin et äidillä on vauva mahassa mutta toi kohta 3v varmaan tajuaisi. Ajattelin sit nt ultran jälkeen siitä esikoisen kanssa juttella kun on sit näyttää kuvakin samalla

Meillä kans 7,5kk esikoinen:) jännittää kovasti kun tulee niin lyhyt ikäero plus eilen alkoi taas jäätävä pahoinvointi+oksentelu niin pelottaa miten selvitään kun mies töissä.. eiköhän tää tästä:D onneks aavisteltii et jo raskausaika tulee olee rankkaa.

Ai kiva, teilläkin vauvavuoden 'vaiheita' vielä edessä. Muakin kyllä jännittää olojen puolesta, kun välillä niin huimaa ja etoo, miten pikkutyypin kanssa jaksaa. Hän on onneksi antanut mun nukkua kivasti. Hetki kerrallaan. . . :D

Mä olin reilun kuukauden raskaana kun esikoinen oli puoli vuotta, ja ainakin sen kokemuksen perusteella tuntui että alkuraskaus pahoinvointeineen ja väsymyksineen olisi ollut helpompi lusia sellainen rauhallinen käärö kainalossa kuin tällaisen yksivuotiaan vilpertin perässä juostessa. Loppuraskaudesta vauvan kanssa ei tietty ole kokemusta kun ei sieltä sillä kertaa vauvaa tullut. Mutta eiköhän sitä jokaisessa ikävaiheessa ole puolensa ja haasteensa. :)

Esikoinen huutelee vauvaa, kun olen hälle höpötellyt välillä vauvasta. :D näinköhän vahingossa paljastaa vauvauutiset ennen aikojaan. Onneksi aina voi vedota vauvanukesta puhumiseen tms. :angelic:
Vaikka odottelee niitä pahoja oloja, niin toisaalta kauhistuttaa tollasen superenergiapakkauksen kanssa pahoinvointi. :eek: taitaa tulle monet suihkukerrat taaperolle, kun äiti oksentelee vieressä. Jos sillä saisi neidin pysymään aloillaan :grin

Meidän esikoinen on nyt 1v7kk
Jännityksellä odotan, esikoinen on eloisa lapsi.

Mulla on se etu, että esikoinen on päiväkodissa niin saan päivisin ihan yksinäni oksennella :D ja yrittää opiskella... Kolmevuotias onneksi jo välillä ymmärtää jos äiti ei jaksa, eikä onneksi ole enää niin "hoidettava" tapaus kuin vauvat ja pienemmät taaperot.

mä muistan kun aloin odottaa kakkosta... mies lähti aikaisin töihin, ja mä heräsin JOKA AAMU ihan hirveeseen paniikkiin että missä tyttö on ja mitä se touhuaa, kun olin nukkunu ite niin sikeesti etten ollu kuullu sen heräämistä. päässä oli kauhuskenaarioita siitä et jos olis satuttanu itsensä tms, mutta aina oli neiti 1,5v kattomassa kiltisti lastenohjelmia tai leikkimässä, huh!

toinen kaamee muistikuva alkuraskaudesta oli esikoisen lounas.. mies teki joka ilta ruuan, jota lämmitin tytölle lounaaks. ensin nenästä kiinni, ruoka jääkaapista, lapata lautaselle ja mikroon ja sit juosta vessaan oksentaan. sit taas hengitystä pidättäen ruoka mikrosta pöydän ääreen ja takas vessaan oksentaan. hyi helkutti, se oli kamalaa aikaa. esikoista odottaessa oli samanlaiset pahoinvoinnit, saa nähdä mitä tällä kertaa......

Meillä pikkulikka vielä herää huutamaan, että pääsee pinnasängystä. Mutta saas nähä alkaako kotona vaeltelu, kun pääsee juoniorisänkyyn pian. Täytynee mennä jatkossa neidin viereen nukkumaan, kun mies lähtee töihin :D
Oioi, saa nähä miten oman ruuanlaiton käy, kun päävastuu on siinä ollut mulla. Tai ruuan tarjoilun lapselle.. :yuck:

Lila-Aurora; huh mitä pahoinvointia sulla on ollu!:sick006 Jospa nyt pääsis vähän helpommalla :wink

Mulla on kohta 3v. Tyttö ja pian 6v. Poika. Täällä ollaan oltu toistaiseksi hyvin hiljaisia vauva-asiasta koska tuleva eskarilainen ymmärtää kaiken hyvinkin pienistä vihjeistä eikä haluta viä huudella asiasta tyttö tulee olemaan varmasti hyvin mustasukkainen, poika taas välillä sanonutkin että olis kivaa hoitaa vauvaa ❤ tsemppiiiiiiii kaikille pahoinvoinnin kanssa taisteleville ja samalla lapsia hoitaville!! Mua aina lohduttaa se ajatus mitä poika teki kun odotin kakkosta ja hän kaksi vuotiaana joutui paljon seuraamaan vessanpytyn halailua... hän tuli vessaan mun luo, otti vessapaperin palasen ja pyyhki kyyneleet kasvoilta, halasi ja jäi silittämään selkää kun jälleen oksensin. Sillon tiesin että kyllä tästäkin selvitään ❤❤

Mulla on kohta 3v. Tyttö ja pian 6v. Poika. Täällä ollaan oltu toistaiseksi hyvin hiljaisia vauva-asiasta koska tuleva eskarilainen ymmärtää kaiken hyvinkin pienistä vihjeistä eikä haluta viä huudella asiasta tyttö tulee olemaan varmasti hyvin mustasukkainen, poika taas välillä sanonutkin että olis kivaa hoitaa vauvaa [emoji173] tsemppiiiiiiii kaikille pahoinvoinnin kanssa taisteleville ja samalla lapsia hoitaville!! Mua aina lohduttaa se ajatus mitä poika teki kun odotin kakkosta ja hän kaksi vuotiaana joutui paljon seuraamaan vessanpytyn halailua... hän tuli vessaan mun luo, otti vessapaperin palasen ja pyyhki kyyneleet kasvoilta, halasi ja jäi silittämään selkää kun jälleen oksensin. Sillon tiesin että kyllä tästäkin selvitään [emoji173][emoji173]

Voi hyvänen aika <3 liikutuin!

Maatsu; :arghh::Heartpink:Heartblue
Voi miten onkaan herkillä, kun kyyneleet silmissä lukee tuota kommenttia.. :wideyed:

Kyllähän se silloin ja edelleen lämmittää sydäntä <3 toki hän myös osasi sen jalon taidon kun äiti ryntäsi vessaan oksentaan niin voi mennä tekemään tihutöitään kun äiti ei pääse tulemaan kieltämään =DDD

Maatsu Oi miten ihana poika. <3

Meillä on siis ennestään 9 kk tyttö, tempperamenttia häneltä löytyy, mutta ehtii muuttua vielä vaikka millaiseksi, kun kehitys on niin kovaa tässä vaiheessa. :)

Meillä esikoinen täyttää 2v huhtikuussa. Hänen olisi tarkoitus alottaa päiväkoti juuri silloin huhtikuussa (on nyt isän kanssa kotona ja minä töissä). Eli muutaman kk:n ehtisi olemaan hoidossa. Liekö se sitten hyvä juttu ollenkaan, että ehtii juuri tottua ja sitten jääkin pois. o_O

Mutta kyllä tämä toisen tulo jännittää kovasti!

Meillä on kaksi joulukuista ennestään. Esikoispoika syntyi joulukuussa 2011 ja tyttö joulukuussa 2014. Isompi on siis eskarilainen jo.

Takaisin