Pikkusille ja itselle hankittua

Mielipiteitä on tietty monia, mutta ihan perusvaatteet on arjessa käteviä. Kaiken maailman prinsessamekot ja jäykät farkkuhaalarit ihan sylivauvalla on sitten erityistilanteiden vaatteita. Ite tykkään ihan pienillä pitää potkareita, joko puolikkaita tai kokonaisia, sillä ainakaan meidän muksujen jalassa ei pysyny mitkään sukat jos alla ei ollu "sukkiksia". Kietaisubodyt joo ihan pienille, kun niska on vielä niin vetkula :confused: Tavallisissa bodyissa kannattaa tarkistaa kaula-aukon koko, ainakin jos ei oo neppejä, joskun tooosi pieniä.

Eikös se pakkauksen toppahaalarikin ole kokoa 80cm? Ainakin ennen vanhaan oli... Sen pitäs mennä keskivertolapsella vielä n. vuoden ikäsenä, joten luulis vielä syksyllä mahtuvan. Eiku katoinkin tuolta KELAn sivuilta. Koko 68-74cm???? No on typeräksi menny! Vois se nyt vielä syksyllä mennä, riippuu ihan kasvuvauhdiista. Ja nyt ku oikein syvennyin ni ihan ku olis menny pakkaus huonompaan suuntaan. Noi 50cm vatteethan on heti pieniä? Noi kestovaipat ja kestoliivinsuojat oli ainoo valopilkku. Niin ja jos sattuu puklaava vauva ni kylläpä noi harsot olis ihan ykköshankinta. Niitä saatetaan yrjötä useampi päivässä :eek:
 
Ite tilasin talvitakin kokoa 40/42, et luulis kaks-kolme kokoa isompi normitakki riittäis koko talveks. Ja nyt oon pari tuntia netis shoppaillut lastentarvike sivuilla.. vielä en oo tilannu mitään, mut haluis niin... :P enkä oo ainoo tääl kuka haluis ostel kaikkee..
 
Haha.. Mä oon jo päättänyt millaset vaunut haluun meidän pienelle. Tosin päätin sen jo ehk vuos sitten. :grin Ollaan kyl koluttu miehen kanssa kaikkia lastentarvike liikkeitä jo läpi. Tietysti tällä hetkel viel ihan ostamatta mitään ja lähinnä hintoja vertaillen ja vähän katsellen et mitkä olis kivoja. :)
 
Joo, mieki tiiän jo millaset vaunut haluan, en ainakaa niitä tummanpuhuvia mitä kaupois myydään, olkoon vaikka mitkä viilennusjutskat, mut meille ei tuu vauvagrilliä.. Oon aatellut beigen/vaaleanruskean värisii, jotka käy kummalleki :)

Eli siis uutena en osta (jos ei mistä löydy alesta yhtä halvalla ko käytettyjä.) MUTTA turvakaukalo on ostettava uutena turvallisuus syistä. Ja onneks miun autos on se isofix-kiinnitys sydeemi, et ei iha auto kauppaan tarvinnu lähteä.. :p Turvavöillä ei ois kiinnitys onnan, ku nykysissä autoissa on lyhennetyt vyöt.

Miulla palo läppäri ni arvatkaas vaa, ostin halvalla tabletin, koska riittää miun nettijuttuihin NII tekis miel vähä shoppailla vakuutusrahoila kaikkee kivaa!!!! :P Siis pienelle :) Missä vaiheessa työ annatte ittenne shoppailla beibijuttuja kunnolla? Mie haluisin jo, mut en tii onko viikolla 15 iha liia aikasta??
 
Last edited by a moderator:
Lucy, ihanat! voikun mäkin osaisin neuloa muutakin kun suoraa putkea...!

AnnaManna, mä oon kolme viikkoa sua jäljessä et viel en ainakaan uskalla mitään ostaa, en tiiä missä vaiheessa uskallan, ehkä vasta rakenneultran jälkeen. Oon varmaan tosi taikauskonen mut mä pelkään että se tuo pahaa onnea jos liian aikasin jo hössöttää ostamaan kaikkea mahollista, sama juttu jos liian aikasin kertoo raskaudesta kaikille!
Vaikka tuskin noi mitään siihen vaikuttaa mut oon vaan pessimistinen luonne varmaan ja se taikauskonenkin :)

Kauhistuin kun mutsi oli ostanut jonku lelun vauvalle! Heti tuli hirvee olo että kesken menee ja mun äiti on se lelu kädessä sit ihan murtuneena kotona... Hrrr, miksi pitää aatella näin! Voispa vaan heittäytyä ja olla ihan "jeejee mulle tulee vauva satavarmasti toukokuussa".
 
AnnaManna: Itse olen kanssa ajatellut, että alan hommaamaan vauvalle juttuja vasta rakenneultran jälkeen/sitten kun ollaan niillä viikoilla, että vauvalla olisi mahdollisuus jo selvitä, vaikka syntyisikin etuajassa.
 
Juu. Taidan itseki tehä niin, et ootan jouluista ultraa. Mie hölmö oon luullu, että rv 12 ultra kertois jo aika paljon, mut se onkin vasta tuolloin joka kertoo enempi.. :sad001

Voivoi, vielä oottamist, et ois hyvin kaikki :)
 
Mä en kestä noita ihania vauvan vaatteita!! :Heartred Kaikenmaailma sopöt pehmeet potkupuvut ja koriskengät :) Miksi aika menee niin h-i-t-a-a-s-t-i ? ?
 
Mulla on aika iso kassi täynnä vauvanvaatteita jotka sain ystävältä :) Ite ostan sitten vasta joulun jälkeen.
 
Mä otan iisisti vielä. Ihan pieni vauva kasvaa niin nopeasti, ettei ensimmäisiä vaatteita käytetä kuin pieni hetki. Panostan mieluummin niihin vaatteisiin, joita se käyttää vähän pidempään. Niitä ehtii hankkia siinä vaiheessa, kun tyyppi on jo maailmassa ja ollaan vähän tutustuttu.

Alkuvaiheessa voitaisiin pärjätä äitiyspakkauksen kamppeilla ja ystäviltä saaduilla.

Meillä on oikeastaan kiusaksi asti ystäviä, jotka haluaa dumpata kaikki käytetyt kamppeensa meille. Tai siis ihanaa se on, mutta me ollaan kerrottu vasta muutamalle ihmiselle, ja jo nyt käynnissä on kilpailu siitä, kuka saa antaa meille mitäkin. Pitänee raivata kaappeihin tilaa...

(Mä vähän kammoan kaman kertymistä. Kaapeissa on liikaa ylimääräistä roinaa jo nyt, pelottaa että vauvan myötä sen määrä kymmenkertaistuu.)
 
Hei onko kukaan tilannu äitiysvaatteita asosilta? Siellä olis hirveen kivoja vaatteita ja ihan kohtuulliseen hintaan, mutta mietityttää vaan että minkäkokosta pitäis tilata....normaalisti oon uk6 tai uk8 mutta nyt en tiiä kumpaa kokoa pitäis tilata :/
 
hymykuoppa: Tosi vaikee löytää noita vaatekokoja, mutta yhellä keskustelupalstalla oli näin:
UK - 6 - 8 - 10 - 12 - 14 - 16 - 18
EU - 34 - 36 - 38 - 40 - 42 - 44 - 46

Hei!
Löysinkin... sieltä sivulta, kun oot tilaamassa jotain vaatetta, siinä lukee vieressä size guide jossa on eu ja uk mitat :)
UK 4 6 8 10 12 14 16 18 20 22 24 26
EU 32 34 36 38 40 42 44 46 48 50 52 54
 
juu siis edelleen tiedä olevani kokoa uk6-uk8 mutta lähinnä mietin että onko pienet vai väljät koot tuolla asosilla yleensä? :)

sori jos en osannu kysyä selkeesti heti :s
 
Muistaakseni Asosin normaalit vaatteet on vähän tiukanpuoleisia, ainakin jos on isot rinnat. Ei mitään hajua, päteekö sama äitiysvaatteisiin.
 
Mun tekis kanssa hirveesti mieli tilata netistä ulkomaisilta sivuilta noita vaatteita, kun täällä on kaupoissa niin huonot valikoimat äitiysvaatteita! H&M suunnilleen ainoa missä jotain kivoja mutta hirveen vähän kun yksi pieni nurkkaus koko liikkeessä.

Musta kyllä tuntuu et äitiysvaatteet on aika joustavia, noin yleisesti ottaen... Henkallakin kaikki housutkin kyllä hyvin sopii mutta lahkeet on jumalattoman pitkät, ne on tehty vähintäänkin 170cm pitkille odottajille.

Pitääkin katella tuolta Asokselta jos niillä lukis siellä lahjepituudet ja muut tarkemmat tiedot....
 
hyvä vaan jos jossain ois kerrankin pitkät lahkeet! mulla kun on aina liian lyhyet lahkeet ja tuntuu että kaikki naistenvaatteet suunnitellaan kirpuille tai kääpiöille. rupes heti ärsyttään kun ajattelinki vaan vaateostoksia....


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Äitiysvaatteita täytyy kohta puolin alkaa kattelemaan ja lähinnä housuja tai hameita, mutta vauvan rekvisiittaa ja vaatteita aletaan kattelemaan vasta ensi vuoden puolella. 7.1. on rakenneultra niin sit aletaan varustamaan. Tietysti osa syy tälle hankinta-ajalle on se, että meidän kolmio on remontin keskellä. Remontoidaan kaikki muu katosta lattiaan paitsi vessa. Pieni projekti kun ei muuta keksitty tähän raskauden alkuun :O
 
Hymykuoppa, no kantsii sitten käydä kokeilemassa H&M äitiysfarkkuja koska ainakin osassa niistä on metriset lahkeet!
Musta taas on AINA tuntunut, et ns. muotivaatteet tehään pitkille mallinmittasille naisille, joilla ei oo lantiota ollenkaan.
Tällaset lyhyet ja lanteikkaat ei helposti farkkuja itelleen löydä! :)
 
Takaisin
Top