Pikkusille ja itselle hankittua

Mulla on villakangastakki jossa on vyön niin ei tarvii välttämättä nappeja laittaa kii sit vaa iso huivi kaulaan. Oon katellu uutta toppatakkii, mutta ei viittis ostaa mitää mammatakkia. Tarvis kuitenkin jonkun kylmemmän talven takin mihin mahtuisi. Jospa sitä ei tulisi niin isoksi... Se herttuatar Katekin oli niiiin pieni, sellasen kun pysyisi :)
 
Mä ostin viime raskaudessa vero modasta talvitakin mikä ei kyllä ole ihan lämpimin mahdollinen toppatakki mutta saa kelvata nyt tän talven. Mun varsinainen talvitakki (viime vuotinen) on niin tyköistuva että se ei varmaan mahdu koko talvea. Se olis kyllä pirun lämmin mutta ei taida mahtua. Jos se oma mammatakki käy kylmäksi niin villapaitaa vaan alle. Tai miehen takkikaapille!!! :D
 
Aion ostaa takin vasta joulun alesta, noilla muutamalla pärjää varmasti hyvin siihen saakka :)

Täällä on yksi kestovaippojen käyttäjä, 2 isoa pussia odottaa varastossa. Pojan kanssa käytin 4 kk :)
 
Sitten, kun tulee 12 vk täyteen, annan itselleni luvan ostella äityisvaatteita ja lastenvaatteita :)
Mietin, että toukokuussa voi olla vielä aika kylmä, että kaipa pikkunen tarvii vähän paksumman "ulkoilupuvun" vielä.

Haluaisin sellaiset vaunut, jonka kanssa olisi kiva käydä liikuskelemassa ulkosalla, sitten kun kroppassa alkaa tuntuu siltä, että pystyisi.
 
Mua vähän ärsyttää että meillä on jo esim vaunut. Olis kiva ostaa uudet! :) Mut ne maksaa niin paljon että en kyllä raaski uusia ostaa. Nuo emmaljugan yhdistelmät ostettiin käytettynä sillon esikoiselle mutta kun ei niissä ole mitään vikaa :) Täytyy tyytyä niihin kiltisti, ei tosiaan ole montaa sataa laittaa vaunuihin ihan vaan huvin vuoksi...
 
Mulla olis kauhee tarve ja halu shoppailla jo kaikki valmiiks. Kattelen vähän liian usein vaunuja, sänkyjä ym tarpeellista mutta sit en kuitenkaan raaski ostaa vielä kun on niin aikasta. Mutta oon tällanen suunnittelija ja järjestelijä luonteeltani niin tällasta tää on aina ja kaikissa tilanteissa. Koitan ihan senkin takia olla liikoja shoppailematta että tässä on vielä joulu ja meidän molempien synttärit välissä niin toivon että sillä varjolla saatais vähän apuja hankintoihin kummankin porukoilta :) Kunhan vaan uskaltais niille kertoa ensin...


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Mie ostan varmaa sitten, kun tää maha on jo iiisompi vaikka kohta ollaan suuremman riskin ohi menty, mut silti en osaa tai uskalla hätiköidä.

Vaikka mieli tekis vaikka mitä........... Laittaa valmiiksi. Ois kiva muuttaa isompaankin, niin ois pikkuselle oma huone jo.... Niinku se pitääkin jos vaa saahaan isompi ja ajoissa. :)
 
Heippa, täällä näköjään pohditaan talvitakin hankintaa. Kommentoin tuolta helmikuisten puolelta, kun olen tätä takkiasiaa tässä itse pähkäillyt. Tällä hetkellä nimittäin masuni on suunnilleen siinä vaiheessa mitä teillä olisi talvella (yksilöllistähän se kasvu kuitenkin on), ja sellaiset tavalliset mutta löysemmän malliset (ei-tyköistuvat mallit) pakkastakit menisivät päälle. Noissa talvitakeissa kun on se hyvä puoli, että monet ovat löysemmän mallisia, sillä ilmakerroksethan ovat merkittäviä lämpöpukeutumisessa. Esimerkiksi nauhoilla kiristettävät takit ovat hyviä siinä mielessä, että ne nauhat saa myös löysennettyä. Joten voi olla, että teidän onnekaiden ei tarvitse hankkia erityisesti äitiys- tai teltan kokoista takkia talveksi. :smiley-angelic002

Näin raskaana ehdoton kriteeri talvitakille on, että yli pepun pitää tulla. Lantiolle loppuvat ovat aina vähän kylmempiä, vaikka kuinka olisivat topattuja, eikä nyt halua palelluttaa pikkuista tai itseään. Mulla yleensä muutenkin on selkä ruvennut prakailemaan jos käyttää liian lyhyttä takkia säällä, jolla kylmä tai viima pääsee selkään.
 
Törmäsin anoppiin joka raportoi, että heillä on ensimmäisen lapsenlapsensa vaunut varastossa meitä odottamassa. Hyvä!

Mulla on kyllä sellainen olo, etten osaa ajatella mitään vauvakaman ostamista vielä. Täytyy ensin oppia luottamaan, että kaikki on hyvin ja meistä oikeasti tulee vanhempia... anoppi rauhoitteli, että hän oli esikoistaan odottaessa samoilla linjoilla ja uskalsi lähteä ostoksille vasta pari viikkoa ennen laskettua aikaa. Epäilen, että meillä käy samoin.
 
Tänään kävin äidin ja iskän kans lastentarvike liikkeis vaan kattelemassa.. :)

Tekis miel kyl jo shoppailla, kun ollaa jo ylittämässä viikkoa 12:sta ! On vähä luottavaisempi olo..
 
Mulla on vielä tallessa esikoisen aikana käyttämäni talvitakki. Ostin ihan perus talvitakin, isomman, mitä normaalisti käytän, koko 42 Ellokselta. Sillä pärjäsin talven ihan hyvin, maaliskuun lopussa tosin tais olla takki jo auki, mut ei sillon enää hirveitä pakkasia ollutkaan.. Kevät meni miehen takkia käyttäen. :wink Esikoisen la oli 24.5.
Koitan pärjätä nyt tässäkin raskaudessa noilla takeilla :)
 
En oo hankkinu vielä mitään. Meillä on kaikki tallessa vanhemmilta lapsilta. Jopa vaunut ja turvakaukalo. Täytyy sit hankkia vaatteita, jos tää onkin tyttö :)
Kauheesti tekis mieli alkaa neulomaan jotain söpöä, mutta äitini neuloi esikoiselle parikin villapukua ja ne on ihan kunnossa vielä. Eikä kesällä niin hirveästi tartte mitään villaista.
 
Noni, nyt on virallisesti ostettu mama-jutskui. Äitiyslegginsit, jeeeeeee. Jotai asiallisempaa toisinku lökäpökät. Housupolitiikka ratkaistu.
:blob3 :blob5 :blob3
 
Mä kävin ostamassa pipolankoja ja nyt alkaa näperrys :) En oo koskaan neulonu enkä virkannu mitään niin pientä niin vähän jännittää miten hermot kestää noin pienten pipojen kanssa. Mutta kyllä on kiva tehä jotain ihan omaa!
 
Mäkin haaveilen että pääsen kohta iskemään käteni neulehtipinoihin ja valkkailemaan kivoja pieniä kevätnuttuja sieltä. Tuleva viikonloppu on piiiiiiiitkästä aikaa täysin vapaa, joten olisi vihdoin aikaa. Kivoja, pehmeitä lankoja löytyykin jo varastosta :)
 
Musta on tosi vaikea löytää kivan näköisiä äitiysvaatteita. Olen nytkin selannut kaikki nettikaupat läpi mitä suurin piirtein löydän eikä mitään. Sit jos on joku kiva niin hinta on sen mukainen. Miks kaikki äitiyspaidat on sellasia tunikamallisia? Yöks.. Meidän lähimmässä vero modassakaan ei ole enää mammavaatteita. H&M:n mamavaatteet on jotenkin jo niin nähty... Ärsyttävää!!!! Tänään pidin ekaa kertaa mammahousuja ja on ne vaan NIIIIN mukavat päällä. Ihan toista luokkaa ku nuo kiristävät normifarkut. AAH!
 
Mie shoppailen joka yö näköjään.. vissiin haluis ostaa kaikki jo valmiiks, kun näkee unia harvase yö :P
 
Itselle oli viikonloppuna pakko käydä ostamassa äitiysvaatteista housut. Kaikki "normaalit" housut joko kiristi tai oli ihan järjettömän isot, joten tämä taisi olla se ainoa vaihtoehto. Toisaalta ostosreissu konkretisoi raskautta enemmän. :)
 
Takaisin
Top