Pikkusille ja itselle hankittua

Eilen oli nt-ultra, niin tänään uskalsin ostaa ensimmäiset tavarat. Sitterin laitoin netistä tilaukseen ja kaupasta lähti mukaan pari t-paitaa, housut, haalari ja body. Kohta laitetaan myös leikkimatto tilaukseen :) Se ja sitteri tuli valittua pari viikkoa sitten miehen kanssa.

Pakko oikeastaan aloittaa jo näin aikaisessa vaiheessa, kun en ole itse tällä hetkellä töissä joten kuukausittainen budjetti on aika pieni.
 
Miul sama ko sulla myy. Tulis liia iso paukku kevääl kaikki ostaa kerralla :sad001
 
Itsekin pikkuhiljaa ostellu jo kaikenlaista. Vihaan viimetippaan jättämistä ja sitten iskee paniikki :) Aika menee kuitenkin loppujen lopuksi yllättävän nopeasti vaikkei nyt siltä tunnukaan.
 
Saatiin tuliaiseksi miehen siskolta ensimmäinen vauvaan liittyvä asia eli body jossa lukee "if I can't sleep no one sleeps! ". Oli tosiaan jännä pitää sitä käsissä. Tuntuu ihan nuken vaatteelle! Ihanaa kun se taas konkretisoi tavallansa vauvan tulemista taloon. En siltikään itse vielä rupeaa mitään ostamaan. Remontti kesken eli ei minnekään mahdu edes vielä mitään. Sovittiin, että vuoden alusta. Varmaankin aleostoksille!
 
Mä suunnittelin verot varman päälle ja nyt tulee sellainen kasa veropalautuksia että niitä voisi sijoittaa vauvakamoihin. Onko muuten lastentarvikkeissa ja vaatteissa hyvät alet joulun jälkeen vai onko niissä sellaista sesonkivaihetta ollenkaan? Ei ole tullut tähän mennessä seurattua.
 
Mitä ite oon käyny vaunuja ja sen semmosia kattelemassa liikkeissä niin uusia kamojahan ei tuu nyt keväällä, et ne on ne samat mitä nyt syksyllä on tulleet mallistoihin, joten näin ajatellen oisko alessa sitten "vanhat" mallit vasta kesän lopulla?
 
Onko muuten kellään muulla ollut ongelmia löytää neutraaleja vaatteita, jotka sopii sekä tytölle että pojalle? Musta tuntuu, että 90% vaatteista on niin selkeästi jommalle kummalle että on hankala löytää sellaisia.. Vai onko se vaan mun oman pään sisällä? :)
 
myy: Oon huomannut saman. Monta kauppaa/kirppistä kolunnut läpi ja melkeen kaikki on ihan selvästi suunnattu joko tytöille tai pojille.. Eli jos on sun pään sisällä vaan ni sit se on myös munkin pään sisällä. :)
 
Taidanpa nyt lähteä metsästään itelleni ensimmäisiä mammapöksyjä. Viikonloppusin on aina niin tukala olo iltatöissä kun turpoo maha ja on pakko pitää vyötä farkuissa ja normifarkuissa se vyö tulee ainakin just pahimpaan kohtaan puristamaan. Saa nähä löytyykö mistään mulle tarpeeks pitkiä lahkeita. H&m:ltä ajattelin kyllä itekin alottaa!


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
olipas turhauttava shoppailuyritys! housuihin olis tarvinnu 10cm lisää pituutta. reisistä kiristi, mutta takapuolen kohalta roikku. kaikki vaatteet oli ankeita ja rumia. taidan mennä ilman housuja töihin.


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Zalandolta ihana kietaisutunika ( kivasti korostaa masua sitten jossakin vaiheessa :Heartred ), hm-paketista neuletakki, ja jotain pientä :) Äippähousuja käytössä kolmet ja yhdet tregginssit.

Vinkki: jos kärsitte turvotuksesta jaloissa tai suonikohjuista niin kannattaa valita boot cut - lahje, itselläni olisi neljät housut, mutta pillit eivät mene ja tekevät kipeää suonille :)
Esikoisesta meni pillit rv 25 asti mutta nyt ei todellakaan, jalat turvoksissa ja suonikohjut varmaankin puhkeaisivat, jos enää käyttäisin :)
Jotkut muutkin tutut ovat kertoneet, että pillit farkut ovat jääneet viim. Puolessa välissä pois kun ahdistavat.. Kaikille ei tietty käy samoin :)
Sent from my iPhone using Vau Foorumi mobile app
 
Muokattu viimeksi:
Mulla turpoo jalat muutenkin helposti niin käytän melkeen joka päivä tukisukkia tai -sukkiksia. Ei turpoo jalat ja tuntuukin paremmalta :) Ja onhan se kiva kun housut sujahtaa mukavasti jalkaan!


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Mä kävin kuolaamassa hienoja äitiysvaatteita tuolla: http://en.emoi-emoi.com/

Ehkä ostan jotain sitten, kun veronpalautukset tulee...

Nyt mulla on kahdet Love2Waitin housut, joilla ajattelin pärjätä koko talven, ne tuntuvat tosi hyviltä. Paita/mekko/tunika-osasto on kyllä ongelma. Yritin tällä viikolla käydä parikin kertaa H&M:ssä, mutta kaikki tuntui ihan toivottoman rumalta, tai ainakin väärän tyyliseltä... Teen joskus vaatteita itse, mutta nyt en kyllä jaksaisi.
 
Mun oli kans jo pakko kaivaa esiin äitiysvaatteet, mitä oli esikoisen odotusajalta jääny kaappiin. :) Ostin vielä lisääkin, fb kirppikseltä mm.äitiysfarkut ja live kirppikseltä äitiyspaidan ym..

Vauvalle en ole ostanut vielä mitään, meillä on suurinosa esikoiselle pieneksi jääneistä vaatteista tallella. Tietty jos rakenneultrassa selvii, et tulee tyttö,ni sit saakin alkaa ettii tyttöjen vaatteita :wink

Joku kyseli,et mitä vaatteita kannattaa pienelle vauvalle hankkia.. Niin myös mun mielestä kaikista käytännöllisimpiä on kietaisubodyt ja puolipotkarit. Ja noista bodeista vielä sellaset,joista saa hihat käännettyä tumpuiksi. Meidän pojalla ne irralliset tumput ei oikein pysyneet,ku oli niin kova heiluttaa käsiään. :)

Kesävaatetuksesta sen verran, et meillä esikoinen (synt.7.6) nukkui vaunuissa kesällä usein lyhythihainen body+potkarit tai sortsit ja sukat sekä ohut hattu päällä. Vaunukopas oli se jalkapeite päällä ja ulkona +30 astetta..
Mut sitten muuten ulkona ollessa esim.sylissä istuessa päällä pitkähihainen body ja puolipotkarit.
Viileänä iltana päälle se äp vanuhaalari.
 
Mä olen jo jonkin aikaa pitänyt äitiysfarkkuja kun omat vanhat eivät ole enää menneet kiinni. Muutaman paidan olen ostanut ja ystävältäni sain jotain sen äitiysvaatteita. Pikkasen huolestuttaa mitkä housut ja takin sitten tunkee päälleen kun tulee ne kunnon pakkaset :sad001
 
Miun toppahousu politiikka ratkes eilen Cittarissa! 15€ 42-koon toppikset läks mukaan ja normisti mul menee 36-38 toppikset mallista riippuen. Vyöllä kiinni näin alkuun ja takki minkä hommasin on kokoa 40-42, jossa on vyö onneks vähän "laihentamas" näin alkuun. Ja se on tarpeeks pitkäkin, että noi hirmu jumbot toppiksien haarat ja räppilökö takamus jää piiloon :P Ja kummatkin siis alesta, yht. 50e. En hirmuisia rahoja kehtaa laittaa, kun niitä pietään vaan tää raskausaika
 
Täällä tehtiin eka ostos! Vähän niinkuin koko perheelle... Muumi Juhlakokoelma :D Ollaan vähän meidän perheessä sitä mieltä ettei noi nykyohjelmat oo soveliaita lapsille... räiskintää ja tappelua... Nyt sitten hamstrataan kotiin meidän lapsuuden ohjelmia :) Hirveen rauhassa ollaan kyllä oltu... meillä kun ei edes perhe vielä tiedä :D
 
Räiskintää ja tappelua? Mie oon käsittänyt, et nykylapsia pietään iha hirmuses pumpulissa mitä on tullu silmäiltyä lastenohjelmia ja sitten ne älysuuri silmiset hahmot mitkä on tehty tietokoneella, apua. Oman lapsuusajan lastenohjelmat oli parhaita. Muumit on miu lemppareita kans! :) Juuri viikko sitten tuli muisteltua, että miten on lapsuus muuttunut omista ajoista. Ei enää lapset niin leiki pihalla naapuripenskojen kaa niinku ite tuli leikittyä siihen ikään asti kunnes se oli jo epä coolia :D . Toinen mikä ihmetyttää on leikkipuistojen vähyys! Ennen niitä oli joka nurkilla, enää niistä on jälellä tyyliin yksi kappale ja nekin laitettu uusiks ja supistettu. Ennen oli vaikka mitä leikkipuistoissa ja nykyään taas joku minimaalinen muovinen liukumäki ja hiekkalaatikko. Ennen oli kiikkulautoja, traktorin renkaasta tehtyjä keinuja ja erilaisia kiipeily juttuja ja puomeja ja puisia leikki veneitä ja linnoja! Ja kaikkea mistä nyky lapset voi vaa unemoida! Tääkin meiän kerrostalon lasten leikkipaikka....... Yksi mini hiekkalaatikko... Eipä lapsia kiinnosta, ei kyl minuukaan ois kiinnostanu.
 
Tarkoitin näitä ihme animetouhuja, mitä on melkeimpä vain markkinointia ajatellen tehty lapsille. Mitä on nää taistelurobotit jotka nistii toisiaan ja sit nää hirviöt mitä ne "isosilmäiset tyypit" kantaa taskussaa ja sit laittaa ne listimään toisiaan.. Tosin voi kyllä laittaa hiukan kehujakin, vanhat kunnon prätkähiiret on palannu ruutuu ! :D
Ja on muuten totta että leikkipuistot on hävinny ja pienentyny! En ees oo tullu ajatelleeksi (olen itse kasvanut maalla niin mulla on ollut kokonainen metsä leikkipaikkana). Meillä on tosin niin helppoa kun edelleen on metsä lähellä, voi sanoa "mielikuvitus rajana" :)
 
Meilläkin oli metsä pihan ääressä! Tuli tehtyä majoja ja "kyliä" naapurien kanssa :p Että sekin oli kivaa! Tehtiin "ruuaksi" salaattia ja kaikenmaailman jutuista pizzaa ja piirakkaa, joita kaupattiin toisillemme ja kävyillä maksettiin. :laughing002
Ynnä muuta sellaista!
 
Takaisin
Top