Pikkusille ja itselle hankittua

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Lucy
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Eilen kävin kirpparilla ja löysin yhdet housut ja kolme paitaa. Eikä maksanu kun varmaan puolet yhden uuden hinnasta :)

Meillä on tuleva mummi tehnyt pienelle villapaidan, pipon, villasukat ja lapaset. Ollut näemmä ahkeralla päällä. :)

Itse ajattelin aloittaa tekemään vauvalangasta vauvan torkkupeittoa.

Ehdottomasti rahana! Ekan otin pakettina: ainoat joille oli käyttöä kynsisakset, vanupuku, äp-toppahaalari ja 1 kestovaippa :D Ja kun miettii miten paljon 140 eurolla saa alesta ja oman näköistä :) Pojan paketissa oli keltaista "tosi retroa" ei yhtään mun nykyistä tyyliäni, kyllä sitä haluaa joka pennin edestä oman näköisiä vaatteita :))

En yhtään tiedä! Siis tota äippäpakkaus-asiaa... Toisaalta se pakkaus on aika legendaarinen mut enpä käyttänyt viimeksikään sieltä paljoa mitään vaatteita. Ne kietaisubodyt on hyviä mut esim sitä haalaria ei käytetty ikinä!

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Mie otan pakkauksen ko aika pien rahahan se on ja lasten tarvikkeet maksaa paljon, et ei sil saa juuri mitään kaupasta..

Mä oon miettinyt tota äitiyspakkausasiaa vähän silt kantilt et jos siel on kivan näkösiä vaatteita niin sit meinaan ottaa sen ja jos ei oo ni sit otan sen rahana. Omaa silmääni ei meinaa miellyttänyt toi viime vuoden äitiyspakkauksen sisältö.

Mulla myös mietinnässä, otanko pakkauksen vai en. En kauheesti noista väreistä tykkää,mitä siel on nyt tarjolla. Saas nähdä, ehtiikö vaihtua uuteen ja millanen se sit on. Esikoinen syntyi kesäkuussa 2012 (la oli 24.5) ja sain silloin vuoden 2011 pakkauksen.

Mä tykkään just noista oransseista mut mun tuurilla sit ensvuonna on jotain mintunvihreetä :p

Mut aion kyllä ottaa pakkauksen varmaan vaikkei värit just niin omat olisi. Mukavaa ja kätevää perusvaatetta kumminkin ovat, joten kelpaa kyllä helpotus ostosruljanssiin tuon pakkauksen muodossa.

Mää oon vähitellen alkanu hamstraamaan jotain muutaman euron juttuja. Mitään kallista tai tilaa vievää en uskalla vielä hankkia. Mutta pakko oli taas ostaa, kun tänään löysin käytettynä muutamalla eurolla äitiysfarkkuhaalarit ja kivoja harsoja. Niin juu ja yhden kuvakirjan. Kirjoja ei koskaan voi olla liikaa... Koitin selvittää, miten paljon harsoja äitiyspakkauksessa tulee, mutta ilmeisesti 2012-2013 pakkauksessa niitä oli vain yksi o.O Kelan sivuilta ymmärsin tosiaan myös, että alkuvuodesta 2014 tulee uusi pakkaus. Tarkkaa päiväähän ne ei tiedä, kun jakavat vanhan painoksen ensin loppuun.

Mä kävin tänään ostamassa äitiysfarkut ja äitiyspaidan. Oli halvat, vaikka uutena ostin ja tuntui todella hyviltä ja kestäviltä. Nyt pärjää taas tovin eteenpäin! :)

Osaako joku muuten kertoa tällaiselle esikoistaan odottavalle, mitä vauvanvaatteiden ostossa pitäisi huomioida? En ole hirveästi viitsinyt ostella mitään, kun tuntuu, ettei oikein ole käsitystä siitä, mitä tarvitsee. Tai esim. onkohan joissain housuissa liian tiukka vyötärö tai ovatko potkuhousut kätevämmät kuin housut + sukat vai toisinpäin... Entä kuinka paljon kesää vasten pitää vauvalle pukea päälle? Vai pitääkö sitä etukäteen vaan ostaa kauhea läjä kaikkea ja sitten huomaa, mikä omalla kohdalla toimii?

Mulla on ehkä tapana ajatella asioita vähän pitkälle ^^'

Muutama vinkki (mun mielipide): kietaisubodyt on hyviä ihan pienellä (tai sen malliset joissa nepparit), omasta mielestä housut ja sukat on parempi k potkarit. Vauvalle pitkähihaiset bodyt vaikka onkin kesä. Lyhythihaista ei paljon tartte ihan pienellä. Hattuja kesäksi joissa sk. Ohuet tumput ettei raavi pitkillä kynsillä. Yöpuvut sellaisia jota ei tartte kokonaan riisua kun yöllä vaihtaa vaippaa...

Pääasiassa mukavaa puuvillavaatetta paljon!!

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Tuhinamurmeli: Mistä ostit äityisvaatteita?

Nipsumuki: Eiköhän saa valita tuon edellisvuoden pakkauksen, jos niitä on vielä jäljellä silloin :)

Itikka: ihan pienelle kietaisybodyt on tosiaan parhaita ja minäkään en hirveästi käyttänyt potkuhousuja vaan ihan puolipotkareita koska ne on helpompi riisua :), ohuita hattuja jotka pysyy hyvin päässä... mitäs muuta? niin ne tumput käsiin on ihan hyvät varsinkin nukkuessa. Ja tällä kertaa minä aion hankkia unipussin, koska esikoinen potki pienestä pitäen peiton pois :-) yöpaidoiksi lisäksi potkupukuja jotka voi avata ihan alas asti...

aika iso osa äitiyspakkauksen vaatteista jäi minulla käyttämättä koska ne oli minun mielestä hirveän epäkäytännöllisiä, varsinkin ne potkuhousut jotka oli hankala riisua. Eli en todennäköisesti ota pakkausta vaan rahan varsinkin kun kaikki tavarat edellisestä pakkauksesta on vielä tallella :-) ulkona nukkuessa puen lapsen todenäkoisesti siihen pakkauksen vanupukuun joka oli muistaakseni ihan hyvä .-) se pakkauksen toppahaalari voi olla syksyllä jo liian pieni...

Lucy: Oon ostanut H&M:stä jostain äitiysvaatteiden alennuskorista. :) Eipä näyttänyt nuo normaalihintaisetkaan ihan maltaita maksavan. :)

Mä oon aatellut, etten ota ollenkaan sitä äitiyspakkausta. Kun, katselin sitä viime vuoden, ja ainakaan siitä en ihan hirveesti tykännyt.... Mulla on oma tyylini ja vähän tarkka maku tällasista vaateasioista niin haluaisin ostaa mun lapselle sellaisia vaatteita mitkä on sen "oman tyylin " mukaisia :)
Tietyistä syistä johtuen tämä tulee olemaan hyvällä todennäkösyydellä mun ensimmäinen ja ainoa lapseni, joten haluun nauttia tästä vauvasta sitten silläkin tavalla että ostelen itse vaatteet ym tarvikkeet.

Mielessä jo vilisee baby converset ja minikokoset adidaksen tossut ja miljoona muuta juttua :wink

Takaisin