Piinaviikkoilijoiden kokoontumisajot!

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Miilo
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Kyllä mä miellän itseni vielä kovasti piinailijaksi:joyful: pelottaa et menkat alkaakin jouluna ja tää oli vaan jotain kiinnittymisyritystä. Kamalaa tämmöne! Mitään kummempia oireita ei ole. Jännä kyllä,kun vertasi viime kiertoon. Silloin oli kyllä vähän kaikkea. Ehkä se oli valeraskaus:hilarious:
Mun mies kävi eilen kauppareissulla apteekissa raskaustestiostoksilla ja oli sitten etsiskellyt herkkää testiä... Työntekijä tullut kysymään tarviiko apua. Mies selittänyt mitä etsii ja myyjätär ihan pihalla,mikä ihmeen herkkä testi. Nooh, oli saanut hyvän oppitunnin mun mieheltä:p oli vaan tokaissut ettet ihan ehkä ekaa kertaa ole raskaustestiostoksilla, hahhhah.
Mun mies on insinööri ja kova puhumaan niin voin vaan kuvitella sen juttutuokion mielessäni.
Mulle iski vähän jouluruoka-ahdistus eilen. Uskallanko syödä graavia, maksalaatikkoa yms...? Eksyin lukemaan jotain superäitien palstaa,missä kiellettiin kaikki tai vauvanalku vahongoittuu :confused:
 
Piinailu loppui siis täällä päiviin 28/29 ja kp1 saapui. Tässä kierrossa taidan mittailla aamulämpöjä ylös ihan mielenkiinnosta kun en ennen ole. Ovistikuista en tiedä viitsinkö tilata.. En haluis ottaa ressiä siitä, mutta kun nyt kaksi viimeistä kiertoa on heitelly vähän, nyt 28 ja edellinen 32 vaikka normaalisti aina ollut tarkka 29, niin yäähh.. Kerkiäiskö ne edes tullakkaan kun on juhlapäiviä nyt reippaasti. Noh, yk6 täältä tullaan!
 
Ihana mies Terhie! :grin Ymmärrän kyllä että vielä piinaa, mutta eiköhän siellä pieni oo napannut tiukasti kiinni.

Noihin syömisiin sanoisin, että oman mielenrauhan vuoksi ehkä väittäisin, mutta eihän alkiolla ole vielä yhteistä verenkiertoa äidin kanssa, joten mitään vaaraa tuskin on. Tekeväthän monet testin vasta paljon myöhemmin kun tajuavat että menkat myöhässä, ja elävät siihen asti ihan tavallisesti.

Laitapa kuvaa sitten uudemmasta testistä! :happy:

Sillä näitä omia olojakin ihmettelen, kun ei tosiaan mitään viime kierron kaltaista "oireilua" ole, tissit ei oo sitten yhtään kipeät eikä muutenkaan ole oikein mitään. Ja se dpo6:n pari tippaa rusehtavaa vuotoa ei jätä mua rauhaan. Ellei se sitten liittynyt tähän hiivaepisodiin... Epäilen että luteaali on taas sen 14d, joten joulupäivään asti joudun todennäköisesti odottelemaan.
 
Piinailu loppui siis täällä päiviin 28/29 ja kp1 saapui. Tässä kierrossa taidan mittailla aamulämpöjä ylös ihan mielenkiinnosta kun en ennen ole. Ovistikuista en tiedä viitsinkö tilata.. En haluis ottaa ressiä siitä, mutta kun nyt kaksi viimeistä kiertoa on heitelly vähän, nyt 28 ja edellinen 32 vaikka normaalisti aina ollut tarkka 29, niin yäähh.. Kerkiäiskö ne edes tullakkaan kun on juhlapäiviä nyt reippaasti. Noh, yk6 täältä tullaan!

Pahoittelut menkoista. :sad001
Mitä jos ostat ihan marketista tähän kiertoon testit, ja pistät tilauksen sitten kun kerkiit? Mä testasin marketin pregcheckeillä ja tuli kyllä selvät viivat. Maksoi jonkun päälle 7€ paketti, riitti hyvin kun tiesi vähän milloin aloittaa testauksen.
 
Ihana mies Terhie! :grin Ymmärrän kyllä että vielä piinaa, mutta eiköhän siellä pieni oo napannut tiukasti kiinni.

Noihin syömisiin sanoisin, että oman mielenrauhan vuoksi ehkä väittäisin, mutta eihän alkiolla ole vielä yhteistä verenkiertoa äidin kanssa, joten mitään vaaraa tuskin on. Tekeväthän monet testin vasta paljon myöhemmin kun tajuavat että menkat myöhässä, ja elävät siihen asti ihan tavallisesti.

Laitapa kuvaa sitten uudemmasta testistä! :happy:

Sillä näitä omia olojakin ihmettelen, kun ei tosiaan mitään viime kierron kaltaista "oireilua" ole, tissit ei oo sitten yhtään kipeät eikä muutenkaan ole oikein mitään. Ja se dpo6:n pari tippaa rusehtavaa vuotoa ei jätä mua rauhaan. Ellei se sitten liittynyt tähän hiivaepisodiin... Epäilen että luteaali on taas sen 14d, joten joulupäivään asti joudun todennäköisesti odottelemaan.

Aika selkeä viivahan tuossa on :rolleyes: säästelen paremman testin ehkä jouluaattoon, kun menkkojen pitäisi virallisesti alkaa. Mä olen vähän pihalla niistä raskausviikoista... Onko nyt siis sitten menossa 2 vai 3? Ja ja miten se hormoni voi jo näkyä testeissä, kun jostain luin eilen että vasta rv 4-5 se alkaa nousta. Mun mies vain tokas siihen et siellä on varmaan sitte kaksoset. Mun siskolla on kaksoset,tosin hedelmöityshoitojen seurauksena. Sit seuraava panikoinnin aihe oli et jos raskaus onkin jo pidemmällä. Et tuli vaan menkat välissä.

Eikö yhtään polttele tehdä testiä? :wink vai meinaatko kylmähermoisesti mennä loppuun asti? Huiiii
 

Liitteet

  • received_10215530521120870-270x449.jpeg
    received_10215530521120870-270x449.jpeg
    23.2 KB · Katsottu: 232
Terhie: Alkio alkaa jakaa verenkierron rv6 paikkeilla, joten siihen asti äidin syömisten ei pitäisi erittyä alkiolle. Mutta graavissa on listeria riski ja sen aiheuttamat keskenmenot johtuu infektiosta, ei sen ruuan itsessään haitallisuudesta. Eli minä uskaltaisin syödä maksalaatikkoa kohtuudella, kun se on kielletty a-vitamiinin takia, mutta graavit yms jättäisin syömättä.
Ihana mies siulla. :-)

Chenet tsemppiä uuteen kiertoon.

Kirveli Mie niin liputan sen puolesta, että nyt siulla on tärpännyt. :-)
 
Terhie: Alkio alkaa jakaa verenkierron rv6 paikkeilla, joten siihen asti äidin syömisten ei pitäisi erittyä alkiolle. Mutta graavissa on listeria riski ja sen aiheuttamat keskenmenot johtuu infektiosta, ei sen ruuan itsessään haitallisuudesta. Eli minä uskaltaisin syödä maksalaatikkoa kohtuudella, kun se on kielletty a-vitamiinin takia, mutta graavit yms jättäisin syömättä.
Ihana mies siulla. :)

Chenet tsemppiä uuteen kiertoon.

Kirveli Mie niin liputan sen puolesta, että nyt siulla on tärpännyt. :)


Kiitos vastauksesta, noin sen itsekin päässäni järkeilin. Ei pitäisi mennä lukemaan mitään palstoja, paitsi tätä tietty :Heartred graavasin itse loihe joten luulen et uskallan kohtuudella syödä sitäkin. Vakuumipakattuun kylmäsavuloheen en koske.
 
Terhie, ihanaa, toivottavasti on kiinnittyminen ollut tiukka!
Kaikkea hyvää muillekin piinailijoille!
Kävin aamulla gynellä tsekkaamassa että onko kaikki hyvin, ettei olisi mitään fyysistä estettä raskaudelle. Tuli kyllä helpottunut olo! Munasarjoissa näkyi kaksi kypsyvää munasolua, joten on kuulemma mahdollisuus kaksosraskauteen. Ovulaatiota gyne ennusti parin päivän päähän. Niin jännää! Tosin kaksosmahdollisuus hiukan kauhistuttaa, onko jollain teistä jo kaksoset, tai jollain tutullanne? Miten kaksosraskaus on eronnut tavallisesta raskaudesta?
 
Kirveli, mikä tilanne sulla siis on? Yk 2? Dpo? Ajattelin kun huomasin, että sulla ja mulla aika sama tilanne?:):grin


Joo tämän lasken yk2:ksi, mulla poistettiin Mirena syyskuussa ja kierrot on vielä aika sekaisin. Ollut semmosta about 50 päivän kiertoa ja tässäkin kierrossa ovisplussa tuli vasta kp20.

Tänään on 12dpo ja mulla luteaalivaihe on yleensä ollut sen 14 päivää. On nää jänniä aikoja, mut meinasin silti odottaa menkkoja. Tää on periaatteellinen juttu. :joyful:

Tietyt asiat kyllä pistää arpomaan, kuten se että tänään kun vein puistotädeille joulumuistamiset ni aloinkin yhtäkkiä siinä pillittää! En yleensä ole näin herkkä eikä kyseessä ollut edes toiminnan loppuminen tai mitään muutakaan dramaattista. :rolleyes:
 
Äää mulla on ihan sama kirveli, oon pillahtanut itkuun tänään eka miehen lapsuudenkuvia katsellessa ja facebookin feediin tulleista videoista. Ne oli kyllä oikeasti tosi liikuttavia, hahhah. Sen muuten huomasin et mun naama rasvottuu tosi herkästi, yäh. Ja nyt on pelottavasti alavatsassa painon tunnetta ja vähän menkkamaista jomotusta. Toivottavasti ei enteile mitään pahaa :sad001
 
Nyt huoli pois Terhie ja nautit plussasta ja joulusta! Mulla oli esikoisesta alussa aika pitkäänkin tosi inhottavia kramppikohtauksia, mut se kaikki johtuu kohdun kasvamisesta. Ja tosiasiahan on, että mahdollista keskenmenoa ei mikään mahti maailmassa saa estettyä, joten might as well ottaa ilon irti tästä hetkestä ja murehtia jos aihetta tulee. :)

*muoks* Jaa niin, ennustan sulle tyttöä naaman kukkimisen perusteella. :grin Mulla oli pojasta iho ja tukka paremmassa kunnossa kuin ikinä ja sit taas sisko ja yks kaveri kärsi finneistä ja rasvaletistä ja molemmilla tuli tyttö. :rolleyes:
 
Nyt huoli pois Terhie ja nautit plussasta ja joulusta! Mulla oli esikoisesta alussa aika pitkäänkin tosi inhottavia kramppikohtauksia, mut se kaikki johtuu kohdun kasvamisesta. Ja tosiasiahan on, että mahdollista keskenmenoa ei mikään mahti maailmassa saa estettyä, joten might as well ottaa ilon irti tästä hetkestä ja murehtia jos aihetta tulee. :)

*muoks* Jaa niin, ennustan sulle tyttöä naaman kukkimisen perusteella. :grin Mulla oli pojasta iho ja tukka paremmassa kunnossa kuin ikinä ja sit taas sisko ja yks kaveri kärsi finneistä ja rasvaletistä ja molemmilla tuli tyttö. :rolleyes:

Saman oon huomannut!
Tytär vie äidin kauneuden, vai mitenkäs se menikään ;D
 
Tein Clearbluen ovulaatiotestin tänään. Tunnen ovulaation itse selvästi mutta testiin tulee o. Testiliuskat on tosin mennyt vanhaksi pari kuukautta sitten, voikohan se olla syy.. Mulla on säännöllinen kierto muutamia poikkeuksia lukuunottamatta ja menkat tulee tasan 2 viikkoa oviksen jälkeen. Huomenna pitäisi clue appin mukaan olla ovulaatio, eikö se testissä pitäisi jo näkyä?
 
Tein Clearbluen ovulaatiotestin tänään. Tunnen ovulaation itse selvästi mutta testiin tulee o. Testiliuskat on tosin mennyt vanhaksi pari kuukautta sitten, voikohan se olla syy.. Mulla on säännöllinen kierto muutamia poikkeuksia lukuunottamatta ja menkat tulee tasan 2 viikkoa oviksen jälkeen. Huomenna pitäisi clue appin mukaan olla ovulaatio, eikö se testissä pitäisi jo näkyä?

Oliko eka testi tähän kiertoon?

Antaa aina uuden kierron alkaessa ekalla testauksella O.
Itse testasin kesken kierron niin että aamupissa purkkiin. Ekasta tikusta O ja samaan pissaan seuraava tikku niin hymy :)
 
Täytyy vielä illalla kokeilla. Toivottavasti johtuu vain liuskojen vanhentumisesta. Uskon tuntevani kehoni sen verran että ovulaatio on nyt käsillä..
 
Takaisin
Top