Piinaviikkoilijoiden kokoontumisajot!

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Miilo
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Tässähän vähän kävi niin kuin "pelkäsin", siippa totesi, että eiköhän mennä ammattilaisten ohjeiden mukaan, eli ehkäisy pariksi viikoksi käyttöön. Äääh vähän harmittaa, mutta toisaalta ymmärrän kannan, äitinsä on pitkän linjan sairaanhoitaja ja tehnyt jatkokoulutuksia ties mitä, niin on oppinut noudattamaan alan ammattilaisten kehotuksia. Mutta eihän se kroppa sitä prosessia käynnistäisi jos se ei olisi uuteen kierrokseen valmis. Huoh, ehkä pitää vaan piinailla.
 
Mä oon ymmärtäny, että joskus suositellaan odottamaan yksi kierto vaan siksi, että sillon hoitohenkilökunnan on helpompi määritellä milloin raskaus alkoi. Toki on mahdoton sanoa onko sinun tapauksessa joku muu syy. Varmasti siis parempi ottaa varman päälle, vaikka piinailua onkin!
 
Jostain olen kuullut, että heti km jälkeen voi tulla helpohkosti raskaaksi mutta riski uuteen keskenmenoon on kohonnut? Itsekin olen terveydenhuoltoalalla, mutta en gynekologiaan suuntautunut, joten tuo ei ole mikään ammattimielipide vaan ihan etäinen maallikkomuistikuva. Onneksi se on kuitenkin "vaan" yksi kierto vaikka se pitkältä tuntuisikin. :)
 
Mitenköhän saisi mielialan nousuun ja uskon tulevaan takaisin. Pettymys menkoista on jotenkin niin valtava.

Tiedän, että tämä oli meidän ensimmäinen kunnon yk (aiemmat oli hakuammuntaa, tjottailua). Olin vain liian luottavainen, että nyt osuu maaliin.

Veikkaan kyllä, että en edes ovuloinut tässä kierrossa, koska en tuntenut kummallakaan puolella pistosta (normisti tuntuu jopa pari päivää). Limat olivat selkeät, mutta kai ne voivat tulla ilman ovulaatiota. Eikös satunnainen ovuloimattomuus ole ihan normaalia...?

Ikäni ja kilpirauhasen vajaatoiminnan puolesta taidan varata ajan lääkäriin, jos ei syksyyn mennessä tärppää. Mutta nyt kun osaisi rentoutua ja menisi kaaliin, että voi helposti vaatia useamman kierron ennen kuin osuu.

Kadehdin vaan niin kovin niitä joilla on onnistunut ekalla yrityksellä. Eikä minulla ole oikein ketään kelle purkaa tätä, mies on huolettomampi/rento. Kavereille en haluaisi jakaa näin yksityistä asiaa. Ei ole helppoa!
 
mangustimamma, yksityisellä puolella sain sen käsityksen, että ei ole pakko odotella, eikä muistaakseni edes kyllä maininnut, kaupungin terkka sanoi, että "suositellaan", yksityisellä sanottiin, että kunhan arvot on negatiiviset/plussa poistuu testeistä. Sen se on tehnyt, ihan selkeä nega ja kropassa ei ole enää jälkeäkään viime la/su yön keskenmenosta. Tosin itse keskenmeno ja koko alkuraskuden oireet oli melko minimaaliset, joten en ihmettele, että on ollut jo pari päivää aika "normaali olo", fyysisesti ainakin. Tuosta näyttäisi olevan esim. Lääkärilehdessä (olkoonkin vuodelta 2010..) mainitaan, että
Laaja skotlantilaistutkimus osoittaa, että keskenmenon jälkeenei tarvitse odottaa ennen kuin alkaa yrittää uutta raskautta. Tutkimuksessa todetaan, että naisilla, jotka tulevat raskaaksi puolen vuoden sisällä keskenmenon jälkeen, on suurin mahdollisuus onnistuneeseen raskauteen ilman komplikaatioita.

Tokihan siis tilanteet vaihtelee jne, mutta mieskin tuossa teki omaa Googlaustaan ja totesi, että voidaan olla ja elää ns. normaalisti ja harrastaa petipuuhia kun siltä tuntuu ilman ehkäisyä ja ilman, että tuijotetaan tärppipäiviä. Hyvin todennäköisesti se ovis tulee vasta sen seuraavan kierron kohdalla.

Vappupallo,
tänne vaan purkamaan! :Heartpink Meillä mies käsittelee nämä asiat ihan eri tavalla kuin minä. Siinä missä itse kaipaisin juttuseuraa ja "surkuttelukaveria" hetkellisesti, mies on paljon rationaalisempi, eikä juurikaan kaipaa avautumista. Hän osaa kyllä kuunnella ja halaa ja lohduttelee kun tarvitsen, mutta silti, saman kokeneiden naisten vertaistukea parempaa ei ole, omasta mielestäni. En sano, etteikö miehestä olisi apua ja tarve hälle, mutta asioiden erilainen käsittely ja tarpeet tulee tässä meillä esille. Eikä se haittaa, hyvin tässä silti selvitään.

Itse yritän pysyä kiireessä ja ajatella kaikkea kivaa tuon mielen ylläpitämiseen. Ei varmasti ole helppoa menkkapettymysten jälkeen, mutta uusi kierto koittaa pian taas! Ja tosiaan, oman käsitykseni mukaan ainakin on ihan normaalia, että joka kierrossa ei tapahdu ovulaatiota, korjatkaa, jos puhun palturia. :think005

Mutta paljon tsemppiä sulle! ^^
 
markeolig, ai joo, en näemmä ollut päivittänyt tietojani. Hyvä että tuli selväksi etten höpise muille omiani. :wideyed: No mutta plussia sitten vaan metsästämään! :happy:
 
Pitkästä aikaa kirjoitan tänne yli kuukausi ainakin aikaa :( Viime kierossa ei ollut ovista lääkärin ultralla se saatiin selville ja sain lääkäriltä primolut kuurin minkä jälkeen alkoi vuoto.Tarkoitus oli aloittaa ja tehdä viime kuussa inseminaatio kohtukuoleman jälkeen.Oviksen sain tikkuun 15kp ja 4dpo menossa.Jos ei tästä nappaa ja vuoto alkaa niin kuun vaihteessa alkaisi inseminaatio kuviot.
 
mangustimamma, en mä tiedä miten supervalidia tuo info on, löyty puolesta ja vastaan argumentteja : DD

Heitsu1996, pahoittelut aiemmasta kokemuksesta, varmasti rankkaa :( mut pidetään peukkuja, että tästä kierrosta nappaa! :)
 
Täälläkin piinaillaan vaikka ei edes pitänyt [emoji1]

Ovis tuli varmastikin oikealta jossa ei ole tuubaa mutta kavalasti taas keksin oireita. Palelee, närästää, väsyttää, kokoajan on nälkä, valkkari on tosi lirua ja sitä tulee paljon (näin olla aina raskaus aikana), turvottaa, pissattaa jne. Vähän etoo ja välillä ihan oksettaa. Harhaluuloja nämä varmasti on ja pahoinvointia mulla on ollu ennen menkkoja nyt monta kuukautta... keskenmenosta on nyt puolivuotta ja alkaa vähän jo ärsyttää...
 
Puhelin muistutteli kp 28/28-30 tänään. Valkovuoto on ihmeen runsasta, testi näytti kuitenki silloin negaa...parin päivän sisällä hanat aukee :banghead:
 
mangustimamma, en mä tiedä miten supervalidia tuo info on, löyty puolesta ja vastaan argumentteja : DD

Heitsu1996, pahoittelut aiemmasta kokemuksesta, varmasti rankkaa :( mut pidetään peukkuja, että tästä kierrosta nappaa! :)
Toivotaan parasta että tästä kierosta nappaa.Onhan tuo kohtukuolema aika raskas asia oma lapsi haudata en ole vieläkään käynyt haudalla.
 
Täälläkin piinaillaan vaikka ei edes pitänyt [emoji1]

Ovis tuli varmastikin oikealta jossa ei ole tuubaa mutta kavalasti taas keksin oireita. Palelee, närästää, väsyttää, kokoajan on nälkä, valkkari on tosi lirua ja sitä tulee paljon (näin olla aina raskaus aikana), turvottaa, pissattaa jne. Vähän etoo ja välillä ihan oksettaa. Harhaluuloja nämä varmasti on ja pahoinvointia mulla on ollu ennen menkkoja nyt monta kuukautta... keskenmenosta on nyt puolivuotta ja alkaa vähän jo ärsyttää...
Saanko udella tuosta tuubattomuudesta, onko leikattu ja kauan on ollut yritystä sen jälkeen ? Mulla jouduttiin ku:n vuoksi poistaa kans just oikea tuuba ja tuo ovulaation bongailukin tuntuu niin turhalle hommalle, kun tuntemusten perusteella vain tuo oikea kipuilee.. lisäksi tuntuu, että joka toinen kierto venyy normin 31pv 37pv:ään, mietin, että tuo vasen puoli ei välttämättä ovulois lainkaan. Nyt kp 31/31 ja raskaustesti nega, varmaan taas pitkä kierto edessä..
 
Saanko udella tuosta tuubattomuudesta, onko leikattu ja kauan on ollut yritystä sen jälkeen ? Mulla jouduttiin ku:n vuoksi poistaa kans just oikea tuuba ja tuo ovulaation bongailukin tuntuu niin turhalle hommalle, kun tuntemusten perusteella vain tuo oikea kipuilee.. lisäksi tuntuu, että joka toinen kierto venyy normin 31pv 37pv:ään, mietin, että tuo vasen puoli ei välttämättä ovulois lainkaan. Nyt kp 31/31 ja raskaustesti nega, varmaan taas pitkä kierto edessä..

Samasta syystä mulla poistettiin toukokuussa 2012. Sen jälkeen yritettiin 1,5v ennen kuin kolmonen sai alkunsa. Nyt plussasin heti ekasta kierrosta ilman pillereitä mutta se meni kesken. Nyt on tyhjennyksestä yk7 eli puolisen vuotta eikä mitään ole tapahtunut. Mulla myös kierrot heittelee. Mutta mulla ei kyllä ole mitenkään sidonnainen siihen miltä puolelta ovuloin. Mulla kipuilee molemmat puolet mutta oikea ehkä pahemmin.
 
Viime yönä tapahtui kummallisia juttuja. Ensinnäkin mulla kramppas oikea pohje jota ei ole tapahtunut sitten vuoden 2014 huhtikuun jälkeen kun kolmonen synty. Raskaus aikana varsinkin loppuvaiheessa on useasti ollut. Lisäksi joka kerta kun venyttelin vihlas jommalta kummalta puolelta. Välillä vaemmalta välillä oikealta. Just sellanen kiinnikkeitten repäsykipu 0_o samoin laparoskopia arpi alavatsalla on kipuillut oudosti...
 
Laitoin myös tuonne Toinen Haaveissa -ryhmään, että tänään (dpo 10) haamujen haamu noin 10 min kohdalla. Paketin mukaan tulos tulee 3 min eikä saisi enää lukea yli 5 min. Eilen oli oikea tissi kipeä, täysin samassa kohdassa oli edellisraskaudessakin kipeä kyhmy joka ultrattiin mutta oli ihan viatonta raskauteen liittyvää. Itse veikkaisin, että vähintään kiinnittymisyritys kyseessä. Toivottavasti vahvistuisi. :)
 
Mangustmamma: Toivottavasti viiva vahvistuisi :)

Täällä alkoi eilen menkat, tänään sit kp 2/28-30....perjantaina olisi ollut laskettu aika jos ei olis tullu keskenmenoa heti alkuun. No ei auta murehtia, onneks on kaikkee mukavaa tiedossa kesällä :cat:

Mulla olis la 16.6. Jos ei olis menny kesken.

Ihan huvikseni testasin aamulla ja sain johonkin kiina testiin viivanpaikan. Nyt kuivana näkyy ihan selkeästi... aikastahan tämä on kun nyt on kp 23/28-34 ja oletetusta oviksesta dpo 9. Kattellaan...
 
Täällä kp33 ja sain päivällä jonku hailuran viivan Aconin 10ml vahvuseen testiin.. Varmaan vain kuvittelin koko viivan, mutta nyt kyllä jänskättää mitä aamunen testi näyttää vain alkaako menkat :) Onnea plussanneille :)
 
Takaisin
Top