Pienokaisen nimi?

Mulla ja sisaruksilla on muilla 2 etunimee, mutta yhella pikkusiskolla on 3 etunimee. Ei mun mielestä kaikilla tarvii olla sama määrä etunimiä!

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Malakias :grin Pitääkin katsoa Katsastus-leffa taas pitkästä aikaa! En viitsi spoilata tässä, mutta ehdottoman hyvä kotimainen pätkä vuodelta 1988, pääosassa Vesa Vierikko.

Meillä on esikoisella kaksi nimeä, kun siihen ei vaan mitään kolmatta enää tarvittu ja pojilla on kolme nimeä, kun tuli sellaset kivat nimirimpsut niistä siten.

Tehokasta komentamista on kutsua lasta kaikilla nimillään. Ja lapset oppii omat nimensä :)

Mulla on periaattees kolme nimeä, kun etunimi menee viivalla, mut oikeesti vaan kaksi. Veljelläni taas kolme nimeä :)

Mulla pyörii yksi nimi vahvasti mielessä, mutten ole varma mitä mieltä mies ois siitä! Mulla ei ole ketään kaveria sillä nimellä, mutta miehellä taitaa olla pari hyvänpäivän tuttua :) Pitääkin kysyä tänään mitä mieltä se on!

Sent from my iPhone using Vau Foorumi mobile app

meillä lapsilla on kaikilla kolme nimeä... ja ukolla ja sen sisaruksilla kaksi... ukko ehdotti just ettei kaikilla tarvii olla kolmee nimeä, mut mä just rupesin miettii, et onko ne muut sit kateellisia kun sil yhellä on kolme ja muilla vaan kaksi :grin

Mä oon aina ollu tyytyväinen 2 etunimeen. Sisko just valitteli kun menee yo-kirjotuksissa niin paljon aikaa hukkaan kun jokaseen paperiin pitää kirjottaa kaikki nimet ja hänellä on niitä 3 + sukunimi :D

mulle ukko kans valittaa, et jos on kolme nimee niin kestää kauan kirjottaa... mut en mä oo hirveesti sitä joutunu mihkää kirjottaa.... ainoo mikä ärsyttää, niin ikinä ne kaikki ei mahdu mihkään kokonaan, niin mun lempinimeks on tullu Elis :p

Miun etunimissä on yhteensä 16 kirjainta plus viiva! Ja hyvin oon jaksanu kirjottaa ja mahtunu hyvin :D Ja plus 5 kirjainta sukunimessä! Mikä lyhenee tulevaisuudessa neljään kirjaimeen :grin

munki oli pakko mennä naimisiin, että sain edes vähä lyhemmän sukunimen :wink tosin nyt näitä nimiä tulee jokapaikassa vastaan ku tyttönimee ei kuullu missään koskaan..... ja täällä missä nyt asutaan on tullu jo kaks sellasta vastaan kellä on ihan sama etu- ja sukunimi :confused:

Miu miehellä on onneks yhtä harvinainen nimi, kuin mulla. Kumpiaki suomessa vaan n. 500kpl :D Ja on eri paikkakunnalta kotoisinkin, ettei tääl päi tuon nimisiä juuri ole :)

Ah, tätä vertaistuen voimaa!
Mä ehkä nyt kallistun kuitenkin siihen että voin antaa lapselle saman nimen kuin kaverini useita vuosia sitten omalleen. Oltiin opiskelukavereita ja he ovat muuttaneet paikkakunnaltakin, joten ehkä sen ei alunperinkään ois pitänyt olla ongelma...
Halusin tosiaan suomalaisen nimen jossa ois mahdollisimman vähän kirjaimia, neljä oli tavoite ja tässä se täyttyis :). Lisäks sopii hyvin jo valmiiksi päätettyyn suvussa kulkevaan toiseen nimeen.
Miks tää on niin paljon vaikeempaa, jos ois ollu tyttö, siit ois tullu Siiri vaikka väkisin!

P.s. Valitettavasti Orkkuli ja Sirkkuli eivät kuulu urbaanilegendoihin vaan ovat ihan oikeasti olemassa...
Meidän äiti sai kodinhoitoapua kun oltiin pieniä ja Orkkuli- täti oli meillä lastenhoitajana :). Ei hän sen kummemmin ollut itseään kai etukäteen esitellyt mutta jostain papereista löyty sitten jälkikäteen allekirjotus. Meidän äiti meinas tikahtua siihen paikkaan.

Meillä mies ei taas halua 3 nimeä eikä väliviivoja, koska itsellään on :D

Sent from my iPhone using Vau Foorumi mobile app

Mies kyseli mikä vauvan nimeks tulee ja se ite on vaa vitsillä nakellu nimiä ja ny mää ehotin van ei kelvannu!pojasta tulee samu sirkka jos ei muutakaa nimeä löyvy!

Mulla on nyt tän nimiasian suhteen taas uus ongelma. Oon vihdoin saanu omassa mielessäni muotoiltua mun mielestä täydellisen nimen vauvalle, mutta tykkään siitä niin paljon etten uskalla puhua siitä miehelle ollenkaan. Pelkään että mun unelmat on murskana jos kerron kun ei se kuitenkaan miellytä miestä ollenkaan :( Eihän tästä tilanteesta pääse mitenkään järkevästi eteenpäin!

Rohkeesti vaan hymykuoppa!munki nimi unelmat on ollu jo monta kertaa murskana! :D mut pakkopa se on yrittää löytää lapselle semmonen nimi joka miellyttäs molempia. Tiijä kuin miehes siitä tykkääkään! ;)

Mulla kävi aika tsäkä ku ehotin meidän pienen nimeä miehelle niin se oli miettinyt samaa ekaks nimeks ja toka nimi kelpas sille. :) Sukunimessäkin päästiin yhteisymmärrykseen!

Meillä mieski on alkanut miettii noita nimivaihtoehtoja.. Kirjoteltii jo muistiin meidän molempien mileen olevia nimiä ja sieltä sit valitaan, kun poika on syntyny..varmuuden vuoks kyl pari tytön nimeäki ollaa kirjattu muistiin.. Oli kiva huomata et mieski on alkanu ottaan tän nimijutun vakavasti ja haluaa osallistua..

Ai että me miehen kans naurettiin silloin esikoista odottaessa, kun jollain palstalla luki nimi Tuttu Jänis :grin Luultiin, että se on vitsi kunnes luin lehdestä, että sen niminen ihminen on oikeasti ollut. Joku virolainen valokuvaaja.... :)

Takaisin