Pienokaisen nimi?

spiraali

Seurustelun sensei
Toukokuunmammat 2014
Onko vielä ajatusta että minkä nimisiä prinssejä tai prinsessoja teille on tulossa toukokuussa? Me ollaan kuumeisesti mietitty (mä olen) pojan nimeä koska esikoisestakin se olisi ollut älyttömän vaikeaa... Tytön nimi oli ekalle aika selvä! Poikien nimistä mua miellyttää tällä hetkellä Joonatan mutta siihen on vaikea keksiä toista nimeä. Esikoisella on toinen nimi (ja itse asiassa ekakin) suvun nimi joten olis kiva löytää se myös pojalle. Ei ole mitään "perinnenimeä" mutta joku jostain suvun haarasta olis kiva löytää. Ei vaan kiinnosta mikään Kalevi tai Tapio... :confused: Mies halus pitkään etunimeksi Hugo mutta tein hyvin selväksi että mulle se ei sovi! Mikäli tulee toinen tyttö niin esim Amalia olis nätti toinen nimi. Etunimeä pitää sitten miettiä koska esikoisella se on ruotsinkielisestä kalenterista niin ei toiselle sitten käy mikään Maija... ÖH! Vaikeaa...
 
Mulla on muutama mielessä, mutta kuten jo huomasin ekasta, niin valitsemani nimi ei ollutkaan sopiva ja huomasin synnärillä kutsuvani poikaa vieraalla nimellä, hän ei näyttänyt yhtään siltä miksi olisin poikaa kutsunut :D
Päätettiin miehen kanssa että voidaan miettiä mutta päätös tehdään vasta muutaman päivän sisällä syntymästä :))
 
Miulla tai meillä oli tytölle koko kolmiosainen nimi valmiina, mutta pojalle on hirmu vaikea keksiä. On tulossa melkein samanlainen nimi, kun isällä.. Mut mies ilmeisesti haluis siihen kolmannen nimen sovitettua, ettei iha samanlaist nimee tuu, mut mikähä siihenki kävis.. Hittoku pikkuveljelle tuli keksittyä sillon vuon nakki ja muusi nimeks Eemeli, vähän oisin halun sen nyt omalle pojalle! :P
 
AnnaManna, musta kans Eemeli ja Peppi on ihania nimiä, mutku systeri vei ne nimet jo.

Mun on kans vaikea keksiä nimiä vauvalle, kun en yhtään tiedä minkä näkönen syntyy. Isä on tumma ja tulinen, ja mä oon vaalean hailakka. Epäilen kuiteski et tummat hiukset tulee ja tummat silmät kans. Mä en jotenki osaa keksiä "ruskeahiuksisia" nimiä :grin
 
Ollaan pojan nimee mietitty, mutta tytön ei. Varmaan sit helpompi miettiä lisää, ku tietää, kumpi tulee. Pojan toiseksi nimeksi on mietitty mun isän etunimeä ja eka nimi pitäisi olla sit joku ei niin tavallinen, koska meillä myös esikoisen etunimi on ruotsinkielisestä kalenterista. Toka nimi esikoisel on sama kuin isänsä toka nimi.
 
Mekin ollaan nimiä mietitty ja toka nimi ollaan päätettykin. Etunimessä kaksi vaihtoehtoa ja se jää nähtäväksi kummalta meidän pikku prinssi näyttää. :) Tytölle olisi annettu nimeksi Heidi Emilia tai Aino Kastehelmi. Pojalle en jotenkin tätä ennen oo löytänyt itseäni miellyttäviä nimiä.
 
Meidän esikoisen masunimi oli pitkään Peppi mutta syntyessään ei sitten ollutkaan pepin oloinen ja oli jo toinen nimi mietittynä. Kuitenkin se jäi kytemään ja sitten meidän koirasta tuli Peppi :) nyt siis sitäkään ei voi enää käyttää... Voisin kyllä antaa tyttärelleni nimen Peppi :Heartred
 
Meilläkin nimi vaihtoehtoja mietittynä :) Esikoisestakin vaihtu täysin nimi kun syntyi eli sitten vasta päätetään :) Meillä mennään vähän uniikimpien nimien linjalla mutta ei liian utopisten :D Jos noin nyt voi rumasti sanoa...
 
Me ei olla kyllä juteltu nimistä vielä juuri ollenkaan mutta on ne mielessä ollu kuitenkin. Valinta tulee olemaan tosi vaikee, koska nimen on oltava niin monelta kantilta sopiva. Haluun antaa nimen, joka on sekä sanottuna että kirjotettuna kaunis, sopii niin lapselle kun aikuisellekin, on lapsenkin helppo sanoa ja koko nimilitanian pitää sopia yhteen. Sen verran ollaan sovittu, että pikkupallero tulee saamaan mun sukunimen ja 3 etunimeä, koska mulla on vaan 2 ja poikaystävällä 4 etunimeä.
 
Mää niin rakasta nimien miettimistä! Tytölle on ollu valmiina useempi ehdotus jo pidempään, mutta poikien nimiä on vaikeempi keksiä. Pari viikkoo sitten löysin kuitenkin sellasen pojan nimen, joka kolahtaa :) En kuitenkaan viitsi paljastaa niitä, kun tykkään vähän harvinaisemmista nimistä. Suomalaisen suuhun pitää kuitenkin sopia, ei olla liian outo ja tulee kuulostaa selvästi tytöltä tai pojalta. Lopullinen päätös pitää tosiaan varmaan tehdä vasta sitten, kun näkee tulokkaan. Onko tumma vai vaalea, pitkä ja hoikka vai lyhyt ja tanakka. Kaikkea olisi geeneissä tarjolla :P Silmät lienee siniset kuitenkin.
 
Menee ehkä vähän off topic, mutta on muuten tosi vaikea kuvitella, millainen olisi mun näköinen poika tai miehen näköinen tyttö. Sellaisia minime-tyylisiä toisintoja on paljon helpompi nähdä mielessään.
 
Mulla olisi tosi kiva tytön nimi mielessä mutta se on myös äitini edesmenneen tädin nimi. Ko. ihmistä en paremmin tuntenut, mutta äidin suvun puolella nimi ehkä henkilöityy liikaa siihen tätiin. Mieskään ei kyllä oikein lämmennyt tuolle eli ehkä keksitään jotain muuta. Pää lyö kyllä ihan tyhjää. Mies kyllä meinasi äsken ostaa almanakan että olis voinu lomalla miettiä vaihtoehtoja. Melko varmasti nimi tulee olemaan perinteinen, suomalainen. Kunnon mummunimi.

Ja niin, se sukunimikin pitäisi päättää. Luulen kyllä et menee miehen nimiin. Sillä on aika harvinainen, mutta silti ihan tavalliselta kuulostava sukunimi. Toisaalta omanikin on ihan kiva suomenkielinen substantiivi, ei kaikista yleisin mut ei harvinainenkaan.

Vaikeeta... Mut eikai se loppuikäänsä voi hobittikaan olla:grin
 
Voishan tota Hobittia kokeilla jos menis läpi :wink

Onneks ei tarvii sukunimeä enää miettiä, se onkin sitten se ainut selkeä juttu... Tytölle pitäs olla meidän "kaavalla" 3 nimeä, yksi suvusta, yksi vähän "hienosteleva" ja kutsumanimenä sitten ihan oikea suomalainen nimi, mutta ei mikään listahitti... Plääh! Pojalle sitten nimä 2 kpl, joista toinen olisi suvusta, kutsumanimi taas suomalainen helppo nimi. Ihan tyhjää kilkuttaa edelleen.

Esikon nimi oli ihan valmis ennen syntymää ja näyttikin nimeltään. Kakkosen nimi tais varmistua vasta syntymän jälkeen. Kolmonenhan oli meijän mielestä poika, joten tytölle nimeä tahkottiin vielä muutama päivä ennen ristiäisiä :p Kehuja kuitenkin tuli, että oli onnistunu valinta ja sopi kantajalleen sekä sisarussarjaan.

Kyllä se nimi sieltä sitten ilmaantuu.
 
Mietinnässä on eri vaihtoehdot, mutta _todella_ vaikeaa. Ehkä sit helpottaa, kun saa sukupuolen tietää. Mutta mutta, nimen kun pitäis sopia näitten muitten sarjaan :eek:

Meillä on äitinnäköinen tyttö, isännäköinen poika ja äitinnäköinen poika, et seuraavaks vuorossa voisi olla isännäköinen tyttö, mut ei se silti helpota miettimistä, vaikka tietäisi, kumman näköinen lapsi on tulossa.

Meillä on vanhoja suomalaisia nimiä lapsilla, mutta kuitenkin kalenterista löytyy kaikkien nimet.

Lopullisesti nimi päätetään lapsen synnyttyä heti mututuntumalla ekoina päivinä. Ekalle pojalle kun oli nimi mietittynä ja se ei sitten kertakaikkiaan käynyt hälle, niin piti keksiä uus..

Lapsilta ei paljo kannata kysellä, kun viimeksi tuli ehdotukseksi Urpo. No, öö, ei ihan iskenyt ja lapset jankutti että miksei... :p

Meillä on pojilla kolme nimeä ja tytöllä kaksi.
 
Nipsumuki.... Eikös vasta ollu kastettu joku tyttö nimeltä Raparperi. Miksei siis poika nimeltä Hobitti? :grin

Meillä on nimet jo kummallekin mietittynä. Itse valitsin tytön nimet ja mies pojan. Ja yllätti kyllä minut sillä, että ylipäätään jotain valitsi, kun aiemmin nuo lasten nimet on ollu mun valitsemia, jotka mies on sitten vaan hyväksynyt.
 
Frodoa on vrk:n mukaan annettu sekä tytöille että pojille eli sen ainakin pitäis mennä läpi :p
 
Pojalle on kyllä vaikea keksiä nimeä. Miehellä on ollut jo vuosia nimi pojalle, mutta mä en tykkää siitä yhtään.
Voinko mä olla niin julma ja romuttaa sen unelmat jos poika tulee?
Mies todistelee et se on kansainvälinen ja vaikuttava nimi. Kun sanoin et en tiedä ketään sen nimistä, mies totesi jonkun venäläisen jääkiekkoilijan olevan sen niminen. Tää ei ny yhtään parantanu asiaa!
 
Menee kyllä aiheen vierestä, mutta mä toisaalta toivoisin tähän meidän sisarussarjaan värän "väriä". Kumpikin ollaan miehen kanssa ristiverisiä/vaaleita ja lapset on tuommosia sinisilmäsiä pellavapäitä. Mun isä on miltei mustatukkanen ja äitillä on ruskeet silmät samaten miehen äiti on tumma ja ruskeasilmänen, joten olishan se piristävä poikkeus ku nyt tuliskin ruskeasilmänen ja tumma lapsi. Tosin vois tulla myös epäilyksiä onko isä enää sama... :grin
 
Mä olen jo vähän nimiä miettiny valmiiks. Oon yrittäny ton miehenikin mielipiteitä kysellä, mutta se ei oikeen taida tajuta vielä että sille lapselle täytyy oikeesti se nimikin antaa :D Pojasta mä ehkä haluaisin Elias Mikaelin ja tytölle oon jo lapsena keksinyt nimen Nea-Ilona Julia ja en sit osaa tytölle muita nimiä oikein keksiä. Tosin ukin äidin toinen nimi on ollut Josefiina ja siitä nimestä tykkään kans tosi paljon. Mutta ei stä nimee kyllä lukkoon lyödä ennen kuin vaavi on syntynyt, kun täytyy sen nimen sitten sopia sille lapselle. :)
 
Takaisin
Top