Pienokaisen nimi?

Mun suggestio on toiminut hienosti ja mun ehdottama nimi onkin yhtäkkiä miehen ykkösvaihtoehto, vaikka aluksi hän hiukka erimieltä olikin! Jes! Toka nimi tulee mun pari vuotta sitten kuolleelta papalta ja kolmas nimi on raamatullinen ja mun mielestä aivan ihana nimi. Kokonaisuus erinomainen (tietty)!

Vanhat nimet on ihania, siis suurinosa, ei kaikki.

Vauva lehessä oli Zelda niminen tyttö.. Miust noi tommoset on vähä... :rolleyes: Sama, kun laitettais pojalla Vilhelm Kabanossi nimeks.. Naurettiin miehen kaa. :D

Juu, toki hieman outoa on repäistä nimi jostain videopelistä tai tuotteesta, mutta tuo Zelda saattaa olla myös maahanmuuttajataustainen lapsi. Zelda Fitzgerald on varmaan monelle tuttu julkkis, nimen alkuperä on juutalainen. Suomessa varmaan tutumpi tuo Legend of Zelda :D Monesti vaan nämä meistä naurettavat nimet ovatkin oikeasti tavanomaisia etunimiä muissa kulttuureissa.

Meillä tämä nimiasia ei tunnu muuten edistyvän ollenkaan. Mä luulin jo keksineeni yhden etunimen, mutta sitten keksinkin ettei se olekaan hyvä, nyt odotan seuraavaa väläystä :) Toivon edelleen, että vauva itse näyttää selkeästi joltain ja nimiasia selkiintyy sitten itsestään...

Muokattu viimeksi:
Täällä on mietitty molempien sukupuolien nimiä mieheni kanssa, sillä mieheni ei tiedä kumpi on tulossa. Itse, äitini ja anoppi tiedetään. :) Haluaisin venäläisen nimen, sillä itsellä on sukujuuret venäjältä.

Galina, mun mielestä venäläisiä nimiä on aivan todella kauniita etenkin tytöille, poikien nimiä tunnen itse huonommin. Löydätte varmasti sellaisen joka miellyttää molempia. Venäläisissä nimissä on myös paljon sellaisia, jotka toimivat suomalaisten suussa, jos sitä oikeaoppista lausumista mietitte myös. Me suomalaiset tupataan usein raiskaamaan kaikki suhuässät ja liudentuneet L:t :wink

Jooo, mut siinä sanottiin suoraan, että tyttäremme sai nimen videopelin mukaan :D Ulkomaalaisilla nyt saattaa ollakki vaikka mitä nimiä ja ne kuullostaa luontevammalta kuin suomalaiselle jonka sukunimi on esim. Virtanen :D Zelda Virtanen..

joo joskus ku noita nicolai samüel michael jr. aaltosia tulee vastaan, niin mä aina hetken mietin et hmmm...? mut tietty makua asia :) joku varmasti ajattelee mun malakiaksesta et :eek:!!! :wink mä ite tykkään et kaikki nimet rimmaa keskenään sukunimeä myöten.... et jos on joku erikoisempi sukunimi, niin vois olla sit joku erikoisempi etunimiki ku paavo tms... mua ärsyttää ku mun tyttönimi oli vähä erilaisempi (supi suomalainen tosin) mut sillon oli paljon enemmän nimi vaihtoehtoja ku nyt ku piti ukon tylsä sukunimi ottaa :cool:

mut tuol vau.fi etusivulla on ihan mielenkiintoinen juttu nimi ennusteista... jorma ja irmeli tulee muotiin taas tyyliin 2040 vuonna :grin

Mannaryyni: samaa mekin naurettiin miehun kans, ku luin sille just sitä Vauva-lehden juttua. En kans voi ymmärtää, et jos sukunimi on Virtanen tai Korhonen, ni etunimi on joku Ridge tai Brooke tms.... :grin

Se on paras alkaa tottua jormiin, jos niitä kerran omista lapsenlapsista sitten aikanaan tulee- :rolleyes:

Meillä kans lapsilla isänsä tylsä sukunimi, jota itselle en MISSÄÄN NIMESSÄ halunnut, vaikka naimisissa ollaankin! Mutta lohduttaudun, ja koulutan lapsillekin, että on sitten helpompi ottaa puolison nimi kun oma on tylsä :wink..

On muuten tullut itselle yksi uusi pojannimi mieleen, pitää pian testailla miehellä.. veljeni toinennimi, sopii mol kotim ja muillekin kielille, miten se onkaan päässyt ohi mielen aiemmin??jotenkin sitä luuli ettei uusia nimiä enää mieleen tule..

Me onneksi olemme löytäneet nimen, joka toimii molemmilla kotimaan kielillä. Sukunimi tulee kuitenkin olemaan ruotsinkielinen niin ei mun mielestä mikään supisuomalainen Jorma olisi käynyt. Tai nyt kun tarkemmin muistelen niin setäni nimi on Jorma plus tämä mun sukunimi, niin ei voi senkään puolesta antaa. Harmi! :rolleyes:

Me katottiin eilen ihan nimipäiväkalenterista kasa sellaisia nimiä, jotka kuulostaa hyviltä. Niistä sitten valitaan jotkut. :)

etunimet on valittu tytölle ja pojalle, toisia nimiä ei oo vielä lyöty lukkoon... miehen sukunimen saa pikkunen (sitten joskus kun mennään naimisiin otan yhdysnimen, mutta lapsen/lasten elämä helpommaks yhellä sukunimellä)

Me ei olla edes alotettu tätä nimi riitelyä vielä o_O Viimeksikin pojan nimen kasaan saaminen oli työn ja tuskan takana :grin Ja jäi viime tippaan.. Tuskin tästä tulee yhtään sen helpompaa :p

Me taidettiin keksiä pojannimi! Tytönnimiä on listalla niin paljon hyviä, ettei ole ollut tarvetta puhua niistä aikoihin. Pojalle on ollut paljon vaikeampi keksiä. Oon ihan äimänä siitä, että löytyi nimi josta molemmat tykkää... Se on vähän yllättävä, harvinaisempi kuin muut nimet joita ollaan mietitty ja ehkä joidenkin mielestä hieman outo, mutta sen ei nyt anneta haitata.

Mä en malta oottaa että pääsen kuulemaan teiän vauvojen nimiä sit kun ne on annettu!

Mulla varmaan tulee olee joku Ursula kun en ihan oikeesti keksi mitään kivaa.

Miehen nimiehdotuksista päätellen, meillä on ihan erilaiset mieltymykset nimien suhteen, joten saa nähdä millainen taistelu tästä asiasta käydään. :rolleyes: Itse ajattelin, että lapsen etunimi on Ka- alkuinen, kuten lapsen isän nimi ja toinen nimi Jo- alkuinen, kuten minun.

Takaisin