Pienokaisen nimi?

Repeilen täällä Pinkki Ampujalle. Kuulostaa lapsen kehittämän räiskintäpelin hahmolta. Voisi myös vähän harmittaa, jos oma nimi olisi Pinkki ja osa sisaruksista olisi saanut ihan tavallisia nimiä, kuten Emma... ja siitä tulee taas mieleen se turkulaisperhe, joka kaverin mukaan on oikeasti olemassa, jonka neljä poikaa ovat nimeltään Matteus, Markus, Luukas ja Pasi.

Ja nyt tuli mieleen isos-sketsi jossa opetuslapset pelaa kirkkistä ja Maria jää laskijaks kute aina. Ensin löytyy Tuomas puusta, joka epäili ettei Maria voinu nähä sitä. Sit löytyy Juudas joka kavaltaa Matteuksen piilostaan, jne.. Lopulta kaikki on jääny kiinni paitsi Jeesus ja kaikki huutaa "Jeesus pelasta!" Ja sit tietysti Jeesus tulee ja läppäsee puuhun "Kaikki pelastettu!" :laughing002

Niinkun tää nimiasia ei ois muutenkin jo tarpeeks vaikee mutta mun kaveripiiriin on ruvennu ilmestymään vauvoja jotka saa mun lempparinimiä!! Mun top10 nimistä on viikon sisään viety jo 3 nimee! :/ Meiän mukulasta tulee pian joku Mustikki Meirami jos muuta ei jää jäljelle... Tekis vähän mieli murista.

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Ainii, sille pitäs se nimikin keksiä.

Mies ehdotti Vilmaa joka olisi ihan jees, mutta seuraavana päivänä mies keksi että se onkin sen hyvän kaverin koiran nimi! Mulla ei ole mielessä mitään kivaa nimeä tytölle, joka ei olisi jo lähipiirin käytössä. Joku nimi saattaa päivän kuulostaa ajatuksissa kivalta, mutta yön yli mietittyä se on ihan pläääh.

Ehkä itsekin lähden muodostamaan jotain Xena Purjo PikkuMyy-tyylistä ratkaisua.

Meillä mies otti yksi ilta kalenterin esiin ja ryhtyi urakalla miettimään lähinnä tyttöjen nimiä, kun ultran mukaan näin pitäisi olla. Mä olin ihan ihmeissäni :rolleyes: Suht kivoja ehdotuksiakin tuli ja meillä on muutama nimi mistä valita.

Hymykuoppa: Mä oon miettinyt samaa, voiko antaa saman nimen kun kaverin lapsella. Oon tullut siihen tulokseen, että jos ei ole lähisuvussa, että voi. Mulla suurimmalla osalla ystävistä on jo lapset kun itse oon jo reippaasti yli kolmenkympin. Ihan parhaiden ystävien lapsia en nimeäisi samalla lailla(eikä samaa nimeä kuin kummilapsilla), mutta esim. jos kaverilla on 5-vuotias Lilli, voisi jo meidänkin lapsi saman nimen saada kun olisi tuota ikäeroakin jo.

Hahaa, Mustikki Meiramihan ois ihan loistava nimi ;D ;D.

Meillä on nimi jo keksitty, mutta en kerro... Ja voihan olla ettei poju syntyessään näytä yhtään siltä, mikä nimi sille on annettu. Jotenkin tuntuu että pojalle nimen keksiminen on paaaaaljon vaikeampaa kuin tytöille, tyttöjen nimiä on kai paljon enemmän ja poikien nimissä on paljon sellaisia, joita en halua omalle lapselleni antaa.

Ameeba ihan totta toikin että jos ei oo saman ikäsiä lapset niin ei se niin haittaa. Meillä on vaan kaverit lapsettomia tai pikkuvauvallisia eli lapset on liian saman ikäsiä että vois harkita samaa nimeä. Me keksitään nimi varmaan vasta joskus kun on pakko ja sit päädytään sellaseen joka on molemmille ok mut ei kummankaan mielestä erityisen kiva :/

Onko noloa laittaa lapselle etunimeksi nimi, joka on jo toisena nimenä toisella lapsella?

Tiedän, että mielikuvitus alkaa ihan tosissaan loppua ja omat suosikit poikien nimiksi on jo kahdella pojalla käytössä. Mä alan melkein toivoa, että vauva ois vaihtunut sukupuoleltaan toiseksi, kun ei ala molempien mielestä sopivaa nimeä pojalle löytymään.

Mun toinen nimi on pikkusiskon etunimi. Onhan me sitä joskus naureskeltu, että vanhemmilta loppui mielikuvitus jo toisen tyttären kohdalla, mutta ei siinä mitään noloa ole. Ja hyvä nimi on!

Ite etin jotaki ei ihan niin perinteistä nimeä pojalle mut emmää keksi!!tai sit ihan vanhempaa mut mies ei kelpuuta!en taho mitään keijoa,veikkoa tai karia ja villeä!tytölle ois ainaki kymmenen nimee! :oops:

Meillä on toi sama, tyttönimiä on ihan hyvä lista ja luotan, että niistä saadaan tarvittaessa hyvä kombinaatio keksittyä. Pojan nimistä on myös lista, mutta kumpikaan meistä ei vieläkään ihan kauheasti innostu yhdestäkään nimestä. Anoppi on alkanut soitella ehdotuksineen...

Iltalehdessä oli just juttu 9 asiasta joita anoppi ei saisi ottaa puheenaiheeksi miniän kanssa... Lapsenlapsen nimiehdotukset oli yksi niistä! :grin

Pioni luin saman jutun ja tuli kans mieleen tosta HKI00550n kommentista :D Meillä anoppi on pysyny vielä erossa nimiasioista, mutta mun siskoilla ja äidillä on sit sitäkin enemmän ehdotuksia! Siskoilta on tullu pari ihan kivaakin ehdotusta mutta äiti ehdottelee vaan luontonimiä, vaikka oon sanonu etten haluu antaa nimeä joka tarkottaa niin ilmiselvästi jotain. Koko ajan se jaksaa kuitenkin muistuttaa että Aava, Aamu, Mesi, Usva jne olis niin ihania nimiä...

Mun äiti ehdotti esikoiselle nimeksi omaa ja mun anopin nimestä yhdistelmää! :eek:

Äidit tarkoittaa varmaan hyvää, mutta mitä ne oikein kuvittelee! Meistä tulee varmaan joskus ihan samanlaisia! :wink

Mun mummon toinen nimi oli Sofia. Nyt mun isä ja äitikin on tuota nimeä ehdotellut. Ihan nätti ja kiva kun suvussa olisi. mutta musta tuntuu että joka toinen tyttö saa tällä hetkellä nimen Sofia.

Mun mies on nyt ehdottanut yhtä nimeä ja se tuntuu päivä päivältä paremmalta. Se on muunnos vanhasta nimestä, enkä tiedä ketään sen nimistä. Katsotaan jospa mahasta tulisi tuon nimen olinen tyttö!

Mä tykkään Sofiasta, mutta en antais sitä etunimeks. Mulla tulee niin kivoja mielleyhtymiä siitä nimestä niin herättää vaan positiivisia tunteita :) Sitäpaitsi jos antais tytölle nimeks Sofia niin eikös siitä sit pitäis tulla fiksu likka kun nimi on enne? ;)

Mulla on tällä hetkellä tytölle kaksi ja pojalle kolme kutsumanimivaihtoehtoa :eek: Tytön nimet nyt on vielä harkinnassa, et aiheuttavatko jotain ei toivottuja mielleyhtymiä. Samaten pojissa kahdesta nimestä en oo varma onko ne edes virallisesti nimiä... Että ei tää nyt hirveen vahvalla pohjalla oo :) Sofia vois olla meidän tytön toinen tai kolmas nimi, mutta ei kutsumanimi.

Ei muuta ku anoppien ja omien äitien nimiä kehään ni saadaan niitä Unelma Sirpa Leenoja tai sit vähän rankempaa huumoria ja Matin tytölle nimeksi Naima Muisto Matilda. Tai Aina Impi... Joo.

Yks mikä puuttu siitä listasta mistä ei miniän kanssa puhuta on seksi. Meillä yrittää anoppi kepeästi jutella myös siitä. Ei se mua niin häiritse, mutta mies ei hirveesti tykkää... o_O

Mä - tai siis me - ei päästä mihinkään tulokseen nimen suhteen. Toinen ja kolmas nimi pojalle on ollut jo pitkään (veljeni nimi + miehen toinen nimi, koska se on kiva ja oli sattumalta aikoinaan oma työnimeni!), mutta etunimestä väännetään.

Onneksi sitä ei tarvitse heti päättää. Taidan olla niitä lusmuja, jotka odottavat että lapsi on syntynyt ja katsovat, miltä kaveri näyttää.

Sama täällä Aretha! Onhan tässä vielä aikaa. Tänään kyllä puhuttiin n 2min tästä aiheesta. Turhaan.

kukaan ei koskaan lämpee mun nimiehdotuksille :sad001 eka oli työ nimeltään Armas Into Untamoinen, ja ehdotin mun papan nimiä Israel ja Malakias... mut eipä tullu.... :cool: Tällä toisella on työnimenä Paavo Ylermi Ilmarinen a.k.a Kekkonen ja mä yritän ihan tosissani että siitä tulis sitten Kaapo Onni Eemeli......... grrrrrr...... Mun on hirveen vaikee keksiä tytön nimeä, vaikka aluks me Almaa odotettiinkin.... Ilona olis yks vaihtoehto, mut en sit tiedä.... Mulla on kolmas nimi Elisabet ja mä inhoon sitä, mut ajattelin et jos sen lyhentäis Elisaks tai Elsaks.... Esim. Ilona Elisa Jotain... Jos mua joskus siis tytöllä siunataan :)

Mitä mieltä olette, jos yhelle lapselle antaa 3 nimeä niin olis se 3 sit kaikilla...?

Takaisin