Pieniä helmiä tulossa..?!

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Jesmin
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Täällä yksi joka uskaltautuu mukaan. Ensimmäinen raskaus kyseessä ja tänään ultrassa kuului kahden pienen helmen sydämen syke. Eli kaksoset olisi tulossa ja laskettu aika olisi 13.2 Sairaala on kanta-hämeen keskussairaala

Onnea tuplapähkinä ihanista ultrauutisita ja tervetuloa heinis ja kaikki muut uudet!

Hippu ja helsku - hymyilen täällä töissä hölmönä, niiiiin tutulta kuulostaa. Eilen piti soittaa pari ulkomaanpuhelua ja mies istu vieressä, neljä kertaa peräkkäin joutu sanomaan, että miten plussan saa numeron eteen :D Ai miten niin hitaalla.. Pari iltaa oon itkeskelly ihan kunnolla ja mietin jo että ei me olla valmiita tälle vauvalle.. voi apua näitä hormooneja emoticon

tervetuloa joukkoon uudet plussanneet :)

Kiva kuulla että en ole ainoa harvapää :D Mä en yhtään yhdistänyt sitä raskauteen et nykyään unohan kaiken ja mies nauraa kuinka minä ylitarkka ihminen voi unohtaa lappuset ja herätykset jne. 

Onnea tuplauutisista!! Ja paljon onnea matkaan! :) :)

Meillä sen sijaan tänään tuli huonompia uutisia.. pikkunen on jättäytynyt matkasta viikolla 7+3. Mutta päätin että en ekasta KM:stä lannistu vaan heti kun mahollista niin laitetaan uutta yritystä päälle! Pahaltahan tää tuntuu, mutta ehkä ruho ajattelin etten oo vielä valmis kolmanteen lapseen.

yritin netistä lukee et voiko olla mahdollista et raskaus vaikuttaa ajatteluun niin siellä luki muka et aivot kutistuu! xD ei kukaan mulle sellaisesta kertonu :D omega-3 selitykseen uskoisin enemmän, et niitä ei riittäis molemmille (äitille ja vauvalle) mut luulen et hormoneja vaan niin paljo veressä et pakosti vaikuttaa oloon!

enää 2 päivää töitä ja pääsen lomalle =)

Hei, onko muilla tässä 8:lla viikolla ollut vatsassa tuntemuksia? Minusta tuntuu et vauva kasvaa ihan älytöntä vauhtia. Eilen illallakin nauroin niin vatsaan vihlaisi ihan sellainen liitoskipu. Sit tänään ku oon noussu ylös ja näin niin on vatsassa tuntunu sellainen "hidaste". Sit jotenki ihan nuo sivuttais vatsalihakset tuntuu ku olis tehny niillä vatsiksia. Esim haukotellessa tuntuu kireyttä molemmin puolin napaa. Ja muutenki on tuntunu et vatsaa kiristää, ihan ku nahka olis liian kireällä :D Maha on kyllä aika turvoksissa joka iltapäivä. Ihan ku olis hullu vauvamaha. Anoppi jo kysäisi et onko sulla tuolla joku ja minulta pääsi vaan valhe et ei ku oon vaan syöny liian hyvin! Varmaan  totuus hyvittää tuon valheen. Taitaa jo vauvaa se odotella.

onnea tuplista ja tervetuloa mukaan :) 
morkai: otan osaa menetykseesi vaikka tapahtuikin varhain. se sattuu aina jonkin verran.
ite en tiä missä mennään, verist tiputtelua edelleen, nippasut/vihlasut tulee ja menee, ei mitää voimakkaita. kuitenkin mietityttää et onko tää itelläki nyt lopun alku 3 kerta ois sit vuoden sisää... :( toäytyy toivoo et ois vaik etinen istukka tai hormoniperäst ettei ois km tai kohdunulkonen, tosin sitä en ol viel kokenu kertaaka ainoastaa lukenu. oireitakaa ei oikei ole muuta ku väsymys ja välil nälkä ja rintoi nippailee välil mutta tosi harvoin.

Mä niin tiedän sen tunteen, kun menee kesken. Ja sitten kun se tapahtuu vielä toisen kerran... Ei siis itellä oo menny kesken, lähinnä pohdin muiden tunteita.

Mulla on kaks keskenmenoa ja ekasta kerkesin käydä ultrassakin, jossa näkyi pienen sydän. Se olikin sitten keskeytynyt keskenmeno. Sen takia viikon päästä oleva ultra on mulle vähän sellanen, että toivoo, että siellä sellainen näkyy, mutta kuinka kauan se sitten näkyy. Oon toisaalta todella innoissaan, mutta silti pelottaa ihan hitosti.

Niin juu, soitin tänään neuvolaan, kun piti olla eilen yhdet verikokeet, mut en pystynyt menemään. Täti alkoi siellä sitten puhumaan, että otetaan sitten ens viikon torstaille toisten kokeiden jälkeen myös neuvolalääkäri. Mä olin ihan ihmeissäni, että mahtaako se nyt puhua väärälle ihmiselle. Sanoinkin sille siitä ja hän sit selitti jotain, että kun heinäkuun puolivälissä alkaa meidän tk:ssa sulku kuukaudeks, niin kerkee sitä ennen käymään. Viime viikolla vaan oli puhetta, että soitan viikon päästä, että miten ultrassa kävi ja katotaan jatkoa paremmin. No, puhelun jälkeen mä tajusin, että mikä sillä oli luultavasti mielessä. Hän sanoi puhelimessa, että siellä voidaan sitten puhua noista mielialoista... Tein viimeks jonkinlaisen masennustestin tms. Oon tehnyt sellasia aikasemmin, mutta tää oli hieman erilainen. Ehkä just sen takia, että oli neuvolassa. Hyvähän se on, että tässä vaiheessa jo otetaan kantaa, että jos jotain pahempaakin tulee, mutta olis nyt suoraan sanonut puhelimessa.

Tarrasukkia Gatusalle! Mulla tuli esikoista odottaessa vuotoa muistaakseni viikolle 11 asti. Koskaan ei selvinnyt mistä oli kyse vaikka ultrallakin tutkittiin. Oli jotenkin hämmentävää käyttää kuukautissidettä ja olla samaan aikaan todistetusti raskaana. Kyydissä pieni kuitenkin pysyi ja syntyi ilman mitään vikoja :) Toivotaan, että sinunkin kohdallasi on kyse jostain vastaavasta!

Täällä on pahoinvointi autossa ja ruokailun jälkeen alkanut. Töissä ei tee mieli mennä lounaalle kun tietää, että joutuu sen jälkeen nieleskelmään aika kauan. Myös kuvotus on selvästi nostamassa päätään, mitään ei tekis mieli. Mukavaa kuitenkin kun on jotain oireita niin tietää matkalaisen olevan kyydissä.

Kyselen vieläkin sen Facebook-ryhmän perään! Olenko lukenut jotain omiani vai onko sellainen olemassa tälle porukalle? :)

Olen pahoillani morkai, toivottavasti toipuminen menee hyvin ja pääsette pian yrittämään uudelleen! Itsellä meni kesken viime raskaus viikoilla 8+3, huomattiin sitten vasta viikolla 11. Tsemppiä ja aurinkoa!

Oisitkohan amppis katsonut vahingossa helmikuu2012-ryhmästä sitä facebook-juttua? Itse ainakin kerran eksyin sinne vahingossa. Oon saanut sellaisen käsityksen, että useemmin noita facebook-ryhmiä perustetaan vasta kun lapsi on syntynyt tms. Voihan sellasen tietty perustaa jo nyt, mut itse en ainakaan vielä halua hiiskahtaakaan facebookissa vauva-asioista ;)

Onnea uusille plussanneille ja tervetuloa mukaan :)

Pahoittelut vielä morkaille :(

Heinis, tsemppiä tähän alkuraskauteen! Eikös se ole aika harvinaista, että keskenmeno tulisi samalle naiselle uudestaan. Toivottavasti kaikki menee nyt hyvin teillä.

^No niinpä tietysti! Pistetäänkö raskausdementian piikkiin? :D Ei mullakaan mitään varsinaista tarvetta ryhmälle ole, mutta olisin liittynyt jos sellainen olisi ollut olemassa eli ei tarvi mun takia perustaa :)

Ah nyt lomalle, ei tarvi miettiä töissä seuraavaan viiteen viikkoon ihmetteleekö joku kaameeta alavatsaturvotusta. Oujea!

elenna, kiitos tsempistä. Katotaan kuinka käy, kaikkihan on mahdollista.

Oon yrittänyt kovasti olla murehtimatta, mutta aina välillä iskee masennus kun tuntuu että ei tästä kuitenkaan mitään tule, sitten taas hetken päästä hymy korvissa selailemassa äitiysvaatteita tai lukemassa vauvakirjoja. Vaikea valita, että olisiko optimisti vai pessimisti. :)

Tuleehan sitä mietittyä, että uskaltaako tässä iloita. Mutta toisaalta, ei siinä mitään menetäkään, jos nyt on onnellinen, kävi miten kävi. Joten oon koittanut sanoa itselleni, että on lupa iloita raskaudesta. Jos ei muusta pysty iloita, niin ainakin siitä, että nyt on raskaana ja on päässyt tähän asti. Tätä aikaa ei kuitenkaan enää saa takaisin, joten turha sitä on kuluttaa murehtimiseen (enempää kuin on pakko). Rohkeasti vaan eteenpäin :) On lupa unelmoida ja se on vaan oikein.

täälläkin on tulossa helmivauva :) laskettu aika ois 26.02.ja kemissä ja sairaalana ois lpks ja toinen raskaus on. pikkumies on jo 3v ja 3kk et edellisestä raskaudesta on aika kauvan :D ja miehelle on edellisestä liitosta kohta 6v eli eskariin menossa poika :D

Tervetuloa Jenksbar ja jempsura ja onnea plussista :)

Täällä tänään 6 viikkoa raskautta takana onnellisesti. Ihmeellistä!

aurinkoista päivää kaikille ja onnea kaikille helmikääröä odottaville ja tervetuloa mukaan. ite sain iloisia uutisia eilen kun sain huomata ettei enää vuoda, alavatsassa on välillä nippailuja ja vihlasuja mutta pistän tällä hetkellä ainakin ihan tuon kohdun kasvun piikkiin. alkohan nyt sit se kolmas kuukausi tänään 8+0 :) alan ajatella optimistisesti taas vaihteeksi että josko siellä olis pienellä sittenki kaikki hyvin vaikka tiputtelua olikin pidemmän aikaa, pidempää kuin mun normimenkat...
mitäpä teille kuuluu tänne? :)

Mukava saada hyviä uutisia sieltä Gatusa :) Sinulla ei tainnut kipujakaan pahemmin olla, joten vuoto on voinut olla harmitonta. Toivottavasti sitä ei tulisi enää lisää, niin sinun ei tarvitsisi sitä miettiä ja murehtia.

kiitos elenna :) juu täytyy toivoa ettei tule enää vuotoa kyllä sitä saiki maata patjalla ja parku joka päivä koko rv7 ajan. ja eilinen draama täällä meillä i kyl auttanu mun tilanteeseen yhtää ku ilman syytä yks kälyistä haukku mua koiraks ja meidät pistettii pihalle tosin otettii avosylin vastaa ku tilanne rauhottu.

Takaisin