Minä värjäsin hiukset kuudennella viikolla, sillä ne oli yksinkertaisesti niin kamalat, etten kestänyt (vaaleaa juurikasvua tummassa tukassa useampi sentti). Pyysin kampaajaa raidottamaan tukan oman hiuksen väriseksi koskematta päänahkaan ollenkaan. Lisäksi pyysin, ettei hän käyttäisi mitään kauhean kovia myrkkyjä. Nyt on totuttelemista tähän "omaan väriin", mutta kyllä tällä kestää ainakin toisen kolmanneksen loppuun.
Muuten oon vähentänyt radikaalisti kaikkea kosmetiikkaa. Ennen raskautta minulla oli lähes joka päivä meikkivoide-puuteri-poskipuna-kulmakynä-eyeliner-luomiväri-ripsiväri-huulipuna-maski naamalla, mutta nyt oon jättänyt pois kaikki muut paitsi kulmakynän. Kesällä tämä on onneksi suht helppoa! Lisäksi hommasin huulipunan, jossa ei ole lainkaan lyijyä - se on käsittääkseni se vaarallisin aine. Hiuslakan käytön pystyin lopettamaan kokonaan, kun kampaaja leikkasi hiukset tasaiseksi polkaksi, joka on ihan siedettävä ilman laittamistakin.
Mutta niinkun tässä on sanottukin, niin suosituksia ja tutkimuksia löytyy suuntaan jos toiseenkin. Ite oon vaan aiemminkin ollut huolissani siitä, mitä kaikkea turhaa saatan kehooni päivittäin "imeyttää", joten raskaus oli oikeastaan vain hyvä syy tehdä lopullinen päätös.