Pieniä helmiä tulossa..?!

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Jesmin
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Gatusa, ohho, mikäs sitä kälyä riivas?? Hyvä että vuoto vähenemään päin eikä kipua ole, varmaan jotain harmitonta normaalia vuotelua...

Tänään käyty ultrassa ja ennen sitä koettu kauhun hetkiä. Koko alkanut raskaus on mennyt todella seesteisesti, ei vuotoja eikä suurempia kipuiluja eikä pahoinvointeja, niin tänään n. 15 min ennen ultraa tuli kirkasta verta wc-käynnin yhteydessä. Olin aivan varma että se oli sitten siinä ja sen takia vähäiset oireetkin kun oli kohdunulkoinen tms, mutta ultrassa kuitenkin sitten näkyi 7,6mm pieni katkarapu jonka sydän sykki vimmatusti emoticon  Voi tätä onnenmäärää jonka pieni syke sai aikaan <3 (: Kaikki näytti siis hyvältä ja viikotkin vastas, nyt vaan pitää ottaa rennosti... Mulle vois päivittää la:ksi 15.2, olin laskenut sen väärin...

juudith: no kyllä sullaki on ollu tänää draama ennen ultraa. onneks kuitenki päätty hyviin uutisiin :) mulla loppu eilen onneks vuoto näemmä kokonaan. siis tuo oli vain yksi neljästä mutta se on aina tollanen ja kaikille perheessä mut nyt ku oon raskaana ni pinna palaa viel helpommin, tuli miehelleki sanottuu et ai mua saa sit siskos haukkuu vapaast mut mä en saa vastata, totes et se on tää kulttuuri itseäs vanhempia tulee kunnioittaa siis samat sanat meni siltä mun miehelleki. en tiä mikä sil on ku tuollai käyttäytyy. tänää on tila sit ollu sellai et iha normi valkkaria onneks pelkästään ja välil nippailui ja vihlasui, oletan että kasvukipuja vaan, ainaki pysyin hereillä ku sheikh puhu ennen perjantairukousta (aihe oli just sopivast lasten kasvatus ja kuinka vanhempia pitää kunnioittaa, mun miehelle osu nappiin ku esikoinen ilmottelee uhmasta välillä), meinasin nukahtaa ku tääl on kuuma. yleensä en valittais näis lämpötilois mut nyt ku on raskaana ni olo ihan erilainen.

Heippa!
 Olen tässä yövuorossa lueskellut teidän kirjoituksianne ja uskaltauduin mukaan.
 Eli olen 32-v kahden lapsen äippä. Lapset ovat -03 ja -07 syntyneitä. Nyt olis sitten kolmas tulossa, LA 23.2 .
Oireina on kipeät nännit, viiletelyt alavatsalla, nälkä ja mahdoton vatsan turvotus.
Koitan peitellä mahaani, ettei kaikki vielä huomaisi, sillä se on tosi kumpuralla. Jussina jäin kyllä lähipiirilleni kiini, kun en korkannu saunajuomaa joka annettiin :)
Onko teillä muilla vatsan turvotusta?
Olen menossa yksityselle ultraan viikon päästä ja sitä ennen en oikeen osaa olla "rentona" odotuksesta, kun haluan tietää onko kaikki hyvin.
Kaikkea hyvää kohtalosisarille ja palaillaan taas!! Pääsen kolmen tunnin päästä nukkumaan, ihanaa!!!

Mun vatsa on ainakin niin turvonnut, että on täysi työ yrittää pitää se piilossa. En tiedä miten ihmeessä saan salaisuuden pidettyä töissä, siellä moni epäilee jo muutenkin tupakoimisen lopettamisen takia... Oonko mä vaan jotenkin extra-tarkka omasta yksityisyydestäni vai mitä, mutta työkavereiden utelut asiasta saa mut aivan raivon partaalle. Raskaus on henkilökohtanen ja arka asia ja mä ainakin pidän sopimattomana sitä, että koko ajan asiasta udellaan. Oon siitä kyselystä jo muutenkin niin vihanen, että saa nähdä mitä tämä vatsan turvotus tuo tullessaan... Mun käsittääkseni siinä ei oo mitään väärää, että en halua tässä vaiheessa huudella asioitani joka suuntaan, mutta kaikki eivät sitä näköjään ymmärrä.

Heips!
Uusi yritys, jos toi ticker nyt toimisi :D Siis, liityn joukkoon suureen..ensimmäinen lapsi tulossa, ikä 29, Helsingissä asun ja Jorvi sairaalana :)

Damla kirjoitti:
Heips!
Uusi yritys, jos toi ticker nyt toimisi :D Siis, liityn joukkoon suureen..ensimmäinen lapsi tulossa, ikä 29, Helsingissä asun ja Jorvi sairaalana :)

Ja laskettu aika olisi alustavasti 17.2 :)

jep turvotusta löytyy ja alavatsa tuntuu tosi painavalta. meil perhe tietää raskaudest ja pari kaveria. ite ei tartte peitellä raskautta onneks ku peitän itseni päästä varpaisiin ulos mennessä (kasvot näkyy, oma valinta) joten raskautta ei ulkopuoliset huomaa ennen ku ollaa aika loppumetreillä jo.  nyt oottelen et josko pääsis vihdoin parin päivän sisää käymää ultras kattoos et kaikki kunnossa pienellä, onko hengissä  viikon kestäneen tiputtelun jälkeen vai onko kenties tuulimuna. olo kuitenki suht hyvä mitä nyt etominen tuli takas ku alko rv 8 ja huimaa tosi usein plus väsymys. mies herätti aamulla että sallin fajrin :)

Juu siis kyllä meilläkin perheet ja lähimmät kaverit tietää, mutta tosiaan muilta haluan asian pitää vielä salassa. Täytyy yrittää jostain ettiä tarkotukseen sopivia vaatteita. Oon muuten aika pieni ja tottunut käyttämään tyköistuvia vaatteita, niin outoa yrittää ettiä nyt jotain "telttoja". No, jos nyt sen 4-5 vko pysyy salassa, niin sitten ei oo enää merkitystä (ensimmäisen kolmanneksen jälkeen siis). :) Sallin fajrin? Yritin googlettaa mut päädyin jonnekki Allah-sivulle... :o

eli rukoilin fajr rukouksen ku mies onneks herätti mut, muuten ois taas tullu tehtyä sekin ainaki 4h myöhäs :) Allah sivulle, tuost en olekaa kuullu viel vaik muslimi olenkin :)

Aaa, nyt selkis. :) Siis saitille jossa mainitaan Allah ja jotain jostain rukouksesta, en kattonu tarkemmin. Näin paatuneena pakanana en oo noihin uskonasioihin tarkemmin perehtyny. :) Isovanhemmat saa varmaan kohtauksen, koska lasta ei kasteta. Tosin ei me kyllä menty kirkossa naimisiinkaan ja muutenkin koko instituutiosta erottu jo vuosia sitten, niin aika hölmöä edes odottaa mitään kastetta... No, mutta ehkä parempi päättää tämä aihe tähän, ennen mitään väärinkäsityksiä tms ja keskittyä vaan siihen mitä varten tämä foorumi on. :)

Vähän aihetta vaihtaen nyt kiinnostais muiden helmivauvojen odottajien BMI..
Neuvolassa eilen pituus ja paino tarkistettiin...
Ylipainoa on jonkin verran, BMI oli 27.9.
Kuitenkaan ei neuvolatäti ollenkaan paasannut painosta, ei edes sanonut, että painoa olisi liikaa.

Lähinnä kiinnostaa, että onko muille neuvolassa saarnattu yli/alipainosta?

Mulla BMI 19,6 ja vähän täti napisi alipainosta, mutta siitä nyt on saarnattu mulle koko ikäni ihan lapsesta asti (9-vuotiaana painoin 25kg). Pari vuotta sitten BMI näytti jotain 17, joten siihen nähden tämä nykyinenhän on tosi hyvä. Taustalla siis ei mitään syömishäiriöitä tai mitään, rakenne vaan on tämmönen.

itellä indeksi jotai 27-28 eli jonki verra ylipainoo päässy kertyy. ei mulle ikinä ol napistu mistään :)

Listan mukaan meitä on jo 60 täällä. Aikamoinen joukko tulevia helmiäisten äitejä :)

Eka neuvola on vasta tulossa ja oon normaalipainon rajoissa, joten vielä ekalla kerralla ei varmaan saarnata ;)

Mä en omaa BMI:tä tiedä ihan tarkkaan, mutta painoa löytyy täältä ihan tarpeeksi. Neuvolatäti oikeastaan totesi vain, että mullehan ei välttämättä tarvi tulla yhtään painoa lisää. Vielä ei siis ainakaan tullut mitään isompaa sanomista vaikka olin siihen varautunut.

Täällä kans yksi helmeilijä :) ensmmäistä odotellaan, ikää on 21-vuotta. La olis 25.2, Kajaanissa asustellaan ja todennäköisesti sairaala on sitten KAKS.

tervetuloa uudet helmikuista kääröä odottavat :) eipä mullakaa varmaan painoa tartte tulla lisää. esikoista ennen olin 163.7/54 ja nyt pituus sama mut paino noussu melkei samaa mikä oli ennen esikoisen syntymist. esikoinen tosin syntyessää ja sen jälkee veiki painon pois korkojen kera, oli sen verra hyvä ruokahalu :)

Heiju-Keiju kirjoitti:
Mulla BMI 19,6 ja vähän täti napisi alipainosta, mutta siitä nyt on saarnattu mulle koko ikäni ihan lapsesta asti (9-vuotiaana painoin 25kg). Pari vuotta sitten BMI näytti jotain 17, joten siihen nähden tämä nykyinenhän on tosi hyvä. Taustalla siis ei mitään syömishäiriöitä tai mitään, rakenne vaan on tämmönen.

Aika kaupunkikohtaista sitten vissiin kun mulle ei esikoisen odotusaikana napistu kertaakaan mitään ja bmi on nyt saman verran kuin silloin eli 19,5. Tosta on mun mielestä typerää valittaa jos näkee, että henkilö on hyvinvoivan näköinen...

Hei vaan!

Täällä ilmoittautuu myös, jo jonkin aikaa taustalla seuraillut, helmiäisen odottaja :) Yritystä yli pari vuotta, tutkimuksissa ja hoidoissa ollaan oltu ja hoitojen avulla saatu pieni aikaiseksi, takana yksi km 08/11 (spontaani raskaus). Pientä jännitystä vielä että kaveri pysyy kyydissä loppuun asti :)

05.02. / mixuliini / 31 / 1.lapsi / Uusimaa

Takaisin