Pieniä helmiä tulossa..?!

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Jesmin
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
savanna90 kyllä sä tulet niiden kanssa pärjäämään kun toinen on sitten jo lähemmäs kaks vuotias. Meillä tulee nyt ikäeroa näille alle vuosi!

voi kiitos, arvasin että täältä saa rohkaisua! :) Kaikki jotka ovat tulleet ehkäsystä huolimatta raskaaksi varmasti tietävät, että aluksi shokki on melkoinen...Mies sanoi tosin jo eilen, että alkaa näkemään enemmän hyviä kuin huonoja puolia pienessä ikäerossa. hänen mielestään oli "onni onnettomuudessa" kun emme muuten välttämättä olisi edes tehneet toista lasta. Esikoisen vauva aika on ollut tosi rankkaa..

Ja tsemppiä sinnekkin, minulla itselläni on tasan vuosi ikäeroa siskooni ja ollaan oltu kuin paita ja peppu alusta saakka! Oon pienestä saakka ollut onnellinen kun minulla on ollut melkein kuin kaksoissisko :) mihinkään ei tarvinnut mennä yksin ja aina oli kaveria. Lasten kannalta pieni ikäero on siis ainakin omasta kokemuksestani ihanteellinen :) toiseen sisarukseen ikäeroa on 4 v ja suhde on jo ihan erilainen.
Siinä mielessä meidän tilanne on siis hyvä, että kunhan raskaus etenee ja kerron vanhemmilleni siitä niin he antavat kyllä tukea ja apua kun heillä on itselläkin kokemusta pienellä ikäerolla olevista lapsista :) eivätkä he ainakaan ole koskaan katuneet vaikka alku on rankkaa-pikemminkin päinvastoin!

Ehkä mäkin hyvin hyvin varovaisesti uskollan itseni tänne lisätä

LA 20.2/morkai/23/3.lapsi/KOS/Vantaa

5.7 olis alkuraskauden ultra. Tämä siksi, että haluan mahdollisimman aikasin tietää onko siellä taas useampikin kuin yksi.. Tällä hetkellä mulla on 1v2kk vanhat kaksospojat täällä meidän riemuna.
Toivotaan, että kaikki menee hyvin. :) Kaikilla.

onnea kaikille uusille plussanneille ja tervetuloa joukkoon :) mitäpä äideille/tuleville äideille kuuluu tänään? :)
täällä tänään armoton väsy, muksu valitti korvaa anivarhain ja sit piti päästä äipän vieree ni tottakai se liikkuminen ja kenkiminen alko ni piti sit kääntyy selkä muksuun päin etä vatsa on turvassa. lisäks itellä kunnon nälkä aamusta mikä ei ol hirveen yleist mulle raskausaikanakaan ollu etomist taas havaittavissa.

Tervetuloa morkai :) Teillä onkin ollut viime raskaudessa pienoinen yllätys?! Missä vaiheessa saitte silloin tietää, että vauvoja oli kaksi? Mieheni on identtinen kaksonen, joten kiinnostusta asiaan on.. Ilmeisesti se ei kuitenkaan periydy siten, että meillä olisi isompaa todennäköisyyttä saada kaksoset...ehkä. :)

Gatusa, hyvää kuuluu kiitos :) Oonko mä todellakin tuleva äiti, sitä yritän vielä sisäistää :) Väsymystä on ollu täälläkin ja etenkin aamuisin, tänään tuli myös hieman oksettava olo ennen kuin ehdin sängystä ylös, mutta meni onneksi nopeasti ohi. Oireita on silleen sopivasti, ei liian pahoina, mutta tiiän olevani raskaana... Jaksamista sinullekin! ... Ja kaikille täällä!

No itseasiassa jossain määrin kaksosuus on periytyvää, mutta aika usein hyppää sukupolven yli. Mun äiti on kaksosen ja miehen mummo oli kaksosen. Ja nyt mulla on kaksoset.. eli meijän puolella hyppäs yhen sukupolven yli.. Mut jos oon oikein ymmärtäny niin äidin puoleinen suku vaikuttaa enemmän. Poikien identtisyydestä en tiedä... raskausaikana sanottiin, että on yks istukka ja papereissa synnytyksen jälkeen lukee yhdistyneet istukat. Tosin vaikka niillä olis omat istukat niin voivat silti olla identtiset.. DNA testillä selviäis varmiten, mutta se tieto ei mulle niin tärkee ole, että maksaisin siitä 100e.

Me saatiin kaksosista tietää ekassa ultrassa.. ja oli aika järkytys sillon.. Nyt oon tyytyväinen, että niitä tuli kerralla kaks. Nyt tosin olis hirveen kiva jos tuliskin vaan yks. :D :D Ei riitä tila muuten! :D

Minäkin oon kuullut, että "kaksoisuus" menisi jollain tavalla geeneissä. Tässäpä sitä nyt sit jännätään, kun oma äiti on kaksonen ja isän vanhempien sukupolvessa olisi kaksosia. Miehen suvussa tosin kaksosia ei taida olla. Äidin puolelta siis hyppäis mun sukupolven yli, mut isän puolelta hyppäsi isän sukupolven yli mun sukupolvelle. :D Elämme jännittäviä aikoja siis. Ei sillä, etteikö muutenkin jo jännittäis koko ajan, et onko kaikki kunnossa, mut nyt saa sitten jännittää ultraan asti, ennen kuin nähdään, montako sieltä löytyy. :)

En nähtävästikkään osaa käyttää tätä kun kirjotin viestin mutta minne lie katosi :D

Eli täälläkin olisi mamma odottelemassa esikoistaan, 5+6!
Itse kävin jo alkuraskauden ultrassa kun epäilivät että olisi kohdunulkopuolinen raskaus mutta kaikki on hyvin, tosin sydänääniä ei vielä kuultu! :)

LA 15.2/empzi/20/1.lapsi/Vantaa

Hyvää Juhannusta kaikille! :)

moorkai ja audiir, tsemppiä teille siis ultraan ja sen odotteluun! :) Itse vielä yritän ihmetellä, onko siellä mahassa oikeesti joku. Ja oletan, että niitä on vain yksi...hcg-tasokin tuntui olevan vielä tosi matala silloin ku testejä tein 4+2 tai jotain... vaikka eihän sitä ikinä tiedä mitä sieltä löytyy.

Oon mäkin kuullut tuon tyyppistä kuten moorkai sanoit kaksosten periytymisestä, mutta en sit tiedä meneekö identtisten kaksosten kohdalla eri tavalla. Että onko se vaan sattumaa vai johtuuko jostain geenistä.. Toi, että normaali kaksosuus periytyy pääasiassa äidin puolelta liittyy varmaan siihen, että siinä äiti on siis saanu aikaan 2 munasolua samalla kierrolla..

Mies sai muuten varmistuksen identtisyydelle vasta nyt aikuisiällä, kun hänet kutsuttiin johonkin kaksostutkimukseen mukaan missä tehtiin sitten testitkin heille.

Ja tervetuloa empzi! Hienoa, että vauvanalku on oikeassa kohdassa :) Ei varmaan noin aikaisin kuulukaan vielä sydänäänet. Seuraavalla kerralla sitten :)

Mua on aina jännittänyt toi että tuleeko kaks kun mulla on äidin puolelta sekä kaksosserkut että enot eli äidin siskolla on kaksoset ja äidin äidillä oli, mun äidillä ei oo ja mun siskolla ei oo (kaks lasta) ja mulla tulossa neljäs eikä nytkään tuu kahta. Mutta siis joka kerta on ollu ihan jämänä ku ultraan menee että pamahtaaks tuplat, eniten eilen nyt kun oikeesti olis ollu niin että yks vaan tänne enää kiitos ;-)

Itellä ei oo vielä pahoinvointia juurikaan esiintyny, mutta alavatsakivut on ollu sit sitäki pahempia.

Useampana yönä oon heränny kipuun, mutta nyt aamupäivällä töissä palaverissa tuli niin järkyttävät vatsakivut, että silmissäki sumeni, tuli kylmä hiki päälle ja pyörtyminen oli enemmän ku lähellä. Työkaveri sit talutti sohvalle makaamaan ja sit ku vähän tokenin niin oli jo puoli toimistoa kattomassa tilannetta :/ Yritin vaan selittää, että naistenvaivoista tuli kovat vatsakivut, että ei muuta hätää. Tänään menossa 6+3, joten en todellakaan halunnu raskautta paljastaa kaikille, vaikka kovasti sitä epäilivätki. Muutamalle lähimmälle työkaverille oli sit paljastettava asia, kun yrittivät työterveyteen pakottaa lähtemäään :)

Soiton kuitenki varuilta neuvolaan ja sieltä sanoi, että kovatki kivut on normaaleja niin kauan kun vuotoa ei tule (vaikka itestä tuntuu oudolle, että näin kova kipu ois normaalia). Onko kellään muulla ollu yhtä kovia kipuja??

kaksosista: Identtisyys ei käsittääkseni ole periytyvää. Naiselta irtoaa tällöin yksi munasolu, joka hedelmöityttyään jostain syystä jakautuu aikasessa vaiheessa kahdeksi alkioksi. Erimunaiset kaksosen voivat sitten äidin puolelta osaksi periytyä. Jos siis naisella irtoaa kaksi munasolua yhtä aikaa :)

Mulla on nyt havaittavissa joka päivä pahoinvoinnin pahenemista. Seuraavana päivänä on vähän pahempi olo kuin edellisenä. Ei kyllä tarvis tulla yhtään. Mulla muutamien vuosien takaa oksentelua semmosen 1,5 vuoden ajalta enkä todellakaan haluaisi yhtään oksentaa. Tosin siihen on nyt hyvä syy, sillon aikasemmin siihen ei oikeen löytynyt syytä. Sillon tuli parhaimmillaan ylös 30 x päivässä. Välillä meni parikin viikkoa, ettei tullut yhtään, mut välillä mentiin sillä viikkokin eteenpäin. Laihduinkin sillon 20 kg 1,5 kuukaudessa. Että joo, en kaipaa ainakaan oksentelua oireekseni...

Siskolla on identtiset kaksospojat, mutta en tiedä miten meillä sit menee periytyvyys, kun meiän suvussa ei kyllä yhtään ole kaksosia ja siskon miehen mummu on taas toinen kaksosista. Mut en nyt pitäisi pahana vaikka sitten tulisikin kaksoset. :)

krissehoo: Onpas sinulla ollut hirveä päivä :/ Onneksi soitit neuvolaan ja sanoivat olevan normaalia.

On tämä kummaa tämä pahoinvointi. Eilen öklötti koko päivän ja tänään ei oo ollenkaan! Ainoa ero minkä löysin on se, et eilen heräsi superaikaisin ja tänään sain nukuttua kuvun täyteen. ja et eilen illalla söin nnen nukkumaan menoa yhden leivän. Pitääkin ruveta tällä reseptillä kokeilee, vaan taitaa olla vaan päivästä kiinni.

3xH: Osalla osaa olla kyllä hirveää tuo pahoinvointi! En toivo kenellekään...

Kahden kirkkaan punaisen plussan jälkeen ehkäpä uskaltaudun tänne helmikuisiin mukaan jutustelemaan :).

Sain tänään maailmaan parhaan synttärilahjan - pikkukakkonen ilmoitti tulostaan ja laskettuaika olisi näillä näkymin 27.2.2013. Esikoistyttö täyttää heinäkuussa 2 v. eli ikäeroa pikkuisille tulee reilu 2,5 vuotta. 

Oireista uskalsin pikkuisen epäillä raskautta jo jotakin päiviä. Väsyttää järkyttävästi, parina aamuna on ollut pientä kuvotusta (ja jos tämä raskaus on yhtään samanlainen kuin eka, niin pahoinvointi voimistuu melkoisesti pian ;) ja maha on turvonnut pallo :D. Jonkin verran on myös nippailut alavatsaa, mutta kaikenkaikkiaan vielä melko oireetonta.

Ihanaa juhannusta kaikille :)!

27.02 / Anmiha / 2. lapsi /  PK-seutu

Varovasti yksi lisää Espoosta ilmoittautuu joukkoon. 
Ensimmäinen olisi kyseessä, hiukka lääkärin apua tarvittiin että saatiin alkuun. Siksi jotenkin kaikki tuntuu niin epätodelliselta vielä eikä oikein uskalla iloita ennen kuin saa varmistuksen että kaikki olisi kunnossa.
Voihan turvotus, se tuli jo ennen kuin plussasin maanataina (pitihän se toinenkin testi tehä myös ennen kuin uskoi) Miehen mielestä on kiva kun rinnat turvonneet jo reilun kuppikoon :D Ihme ruokahaluja löytyy, karjalanpiirakka on hyvää maapähkinävoilla ja hillolla. Vatsan viulomista ollut jonkin verran ja öisin hyvin levoton olo. Närästys on ollut joinain iltoina ihan sietämätöntä ja pesän rakentamisvietti vie ukolta jo hermot :)

21.2.2012 Niian / 30 / 1-lapsi / Espoo

Takaisin