Pieniä helmiä tulossa..?!

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Jesmin
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Jos tämäkin nyt uskaltautuisi listoille :)
elikkäs
15.2. / ötti / 31 / 2. lapsi / TAYS

Hei kaikille!

Muutaman viikon olen jo palstaa seuraillut, mutta nyt uskaltaudun mukaan. Eilen kävin ensimmäisessä ultrassa. Siihen asti oli niin vaikea uskoa, että siellä todella asuu joku. Ruudulla näkyi kuitenkin pikkuinen, joka viuhtoi kovasti käsillä ja jaloilla:)

Tiedot: 25.2.2013, Heljä, 34, 1. lapsi, Naistenklinikka, Helsinki

Meille laskettu aika muuttui 8.2 ultrassa, ihanaa oli nähdä pikkunen venyttelemässä :)

Mitä olette jo hankkineet valmiiksi vauvalle? Kuinka moni aikoo ottaa vauvavakuutuksen valmiiksi?

Minni88, hauska sattuma, meilläkin vaihtui laskettu aika 8.2. (aiemmin 14.2.) eli samaa vaihtia mennään :) Jesmin, muutatko tuonne listaan uuden LA:n myös jossain vaiheessa?

Me ei olla vielä hankittu mitään!! Kääk...no onhan tässä vielä paljon aikaa...ja jonkun verran varmaan saadaan tavaraa myös käytettynä, joten katotaan ensin mitä edes tarvitsee itse hankkia :) Vaunut tod.näk. hommataan joka tapauksessa uusina.

Vauvavakuutus otetaan kyllä, toivotaan toki ettei sille ole käyttöä :) Mutta sitten jos olisi, niin hyvä on vakuutus olla kaiken varalta. 

Meillä myös muuttui ultrassa la. Uudet tiedot:

Erna / 15.2.    Synnytyssairaalaksi voi laittaa Hyvinkää.

Aiotaan hommata vauvavakuutus. Jossain vaiheessa pitää alkaa vertailla parhaita ehtoja. Äitini huomautti, että kannattaa olla asiassa ajoissa liikkeellä. 2kk ihan viimeistään. Käsittelyajat vakuutusyhtiöillä on aika pitkiä, antavat myöskin vakuutuksia nihkeästi liian lähellä LA:ta (ilmeisesti siksi, jos jotakin häiriötä on tiedossa ja vakuutusta hankitaan sen vuoksi) ja jos ottaa vasta syntymän jälkeen, vakuutus sulkee pois kaikki synnynnäiset sairaudet ym. Oli musta aika hyvä pointti ja itse ajattelin perehtyä asiaan joskus lokakuun tienoilla.

Onnea kaikille hyviä ultrauutisia saaneille! :)

Meillekin otetaan toi vauvavakuutus :) oon vähän jo katellu eri vaihtoehtoja, mut pitää perehtyä asiaan viel paremmin vähän myöhemmin! Vaikka vakuutus on aika kallis niin kyllä kaikki on sitä suositelleet, ainakin ensimmäisiksi vuosiksi. Tervetuloa mukaan kaikki uudet =)

Mekin voitais uskaltautua listalle mukaan kun ensimmäisessä ultrassa ollaan käyty ja kaikki oli kunnossa. :) Eli la 23.2, Kätilöopistolla synnytän. Olen itse nyt 26 v, synnytyksen aikana 27 ja Vantaalla asustelen. Niin ja ensimmäinen lapsi tulossa.

Olenkin tätä ketjua lueskellut jo kesäkuusta alkaen, mutta nyt ehkä rohkenen mukaan.. :)
Olen 24v toista lasta odottava äiti Kymenlaaksosta.
La on 21.2., nyt siis kasassa 11+4 viikkoa. Tänään käytiin ensimmäisessä uä:ssa ja siellä pikkuinen eleli vauhdikasta elämää. <3

Tervetuloa kaikille uusille =)

Hyvä tietää siitä vakuutuksesta että kannattaa ottaa ajoissa, pitääpä alkaa tutkailemaan niitä :)

Onko muut joutuneet ottamaan sairaslomaa töistä raskauden takia? Ite oon joutunu ottaa 3 päivää toistaiseksi ihan vaan järkyttävän väsymyksen, huimaamisen ja päänsäryn takia. Johtuu varmaan hemoglobiinin heittelystä, ensin 125 sitte 106 ja nyt taas 126. Toivottavasti rauta alkais kohta auttamaan, että ei tarttis 14h unta 10 hereilläolotuntia varten, on meinaan arkena vähän hankala toteuttaa... Ja tänään oksensin ensimmäisen ja toivottavasti viimeisen kerran koko raskauden aikana. Kaipa ansaitsin sen, muuten päässy niin helpolla.

Mie oon hankkinu jo hoitopöydän, vaunut, sitterin ja turvakaukalon. Halvalla kun on sattunut vastaan niin oon ostanut, ja tutuilta olen saanut myös. eipähän tule sitten stressiä :) Heiju-keiju- täällä ei saikulla oo oltu, mut samaa vikaa hempparin kanssa, viime mittauksessa 99. (aina aika alakantissa..) Toivottavasti ei tarviikkaan jäädä saikulle.

Useimmat vauvavakuutukset on otettava viim 3kk ennen laskettua jos haluaa että on voimassa syntymästä lähtien.

Tänään käytiin ultrassa ja kaikki on hyvin. Niskapoimukin oli aivan normaali.. Joten täällä ollaan erittäin iloisella fiiliksellä. Lasketun ajan voisi mun osalta muuttaa päivällä eli 21.2.2013.

Me ollaan nyt jo pyydetty tarjoukset parista vakuutuksesta, 3 kk ennen pitää tosiaan olla vakuutus otettu jotta korvaa kaiken. Ajateltiin nyt jo ottaa, niin ei vielä kerkeä tulla mitään vakuutukseen vaikuttavaa. Tosin toivottavasti sille ei tule käyttöä :)

Meillä on hankittu valmiiksi jo nyt vaunut, kun tutultta saatiin yhdellä lapsella olleet ilmasiks :)
Seuraavaks pitää varmaan hommata lasten vaatekaappi, kun anoppi on innostunut hankkimaan "vähän jotain pientä" valmiiksi.. 

Miisu_helmi2013: Hauska sattuma :) Toivottavasti menee molemmilla kaikki hyvin

Täältä heittäytyy mukaan yksi iltatähtihelmiäistään odottava mamma.

21.2/Amelina76/36/3. lapsi/KOS/Vantaa

Sporttaava fuusioperheemme käsittää neljä lasta ja viidettä siis kovasti odotellaan. Juniori on tällä hetkellä 7 v eli viime raskaudesta jo aikaa. Just nyt nektariinit on kuuminta hottia, saas kattoa miten "ruokavaliopakot/inhokit" vielä muuttuu...

Heippa! Uusi tulokas ilmoittautuu :) LA olisi 11.2 ja ensimmäistä odottelen. Ikää 26 vuotta ja synnytys tulee olemaan KYS:ssä Kuopiossa. Lisäksi olen ainakin toistaiseksi yksinodottaja, joten vertaistuki tulee varmasti tarpeeseen :)
NT-ultrassa kaikki oli hyvin.

Hei kaikille! Tässä toista odottaessani ajattelin, etten tällä kertaa kirjoittelisi minnekään palstoille, mutta kuinkas kävikään :) Kyllä se "vertaistuki" tekee odotuksesta mukavampaa! Mukaan siis liittyy toista lastaan odottava 34v. äiti Turusta. Laskettu aika olisi näillä näkymin 16.2. ja paikkana TYKS. Esikoinen on kohta 4 vuotta täyttävä tyttö. Kirjoittelen paremmalla ajalla lisää kuulumisia ainakin tuonne "tyttö vai poika" -otsikon alle ;) Mukavaa odotusta kaikille!

Josko minutkin voisi tähän lisätä? 

la           nimim / ikä / monesko lapsi / sairaala / paikkakunta
12.2. Inca 32 1. PKKS Joensuu

Takaisin