Pieniä helmiä tulossa..?!

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Jesmin
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Noniin! Vihdoin mäkin uskaltaudun mukaan. Olen sivusta seuraillut hyvinkin ahkerasti keskustelua, mutta nyt vasta remontin ja muuton jälkeen annoin itselleni luvan kirjautua. Mut voisi siis lisätä listaan, kiitos:

9.2. Trilli/23/1.lapsi/KOS/Helsinki

tervetuloa uudet :) tsellä ratkeaa tänään pysynkö joukossa, vihdoin sairaalaan pistämään tälle kärsimykselle piste, toivottavasti tulee hyviä uutisia että pikkunen kunnossa ja oikeassa paikassa. tiedottomuus on kauhea asia... myöhemmin palaan kertomaan miten kävi.

Gatusa: Hieno juttu, että pääset sairaalaan! Niinkuin sanoin olen seuraillut matkan varrella keskustelua ja miettinyt paljon sinua, lähinnä sitä kuinka erilaista eri maissa on olla raskaana ja juuri tuota tiedottomuutta, kun lääkärit maksavat. Toivotaan, että kaikki on hyvin! 

Heippodei... minut voi poistaa listalta, kasvu oli pysähtynyt viikolla 7 ja noin kuukauden ollut tuolla turhaan...

Niin ja kiitos tervetulotoivotuksista! Olen todella innoissani, kun vihdoin "saan" kirjoitella tänne :)

Ultrassa on käyty ja meidän masuasukki eli masukki voi oikein hyvin :) Onnen kukkuloilla ollaan ja muutenkin kun onnesta pillitän niin helposti, niin täällä kyynelehditään tätä nykyä lähes joka päivä. Se ei myöskään katso aikaa tai paikkaa. Miesparka...

Kirjoittelinkin jo tuonne esikoisia odottaville, mutta totesin että tästä haluaisin näkemyksiä muiltakin (jos sitä keskustelua eivät muut lueskele):

Onko kenelläkään kokemuksia täyspäiväisen opiskelijuuden ja raskauden/vauvan yhdistämisestä? Itselläni alkaa AMK syksyllä ja jotkin asiat mietityttävät. Kuinka kauan olette olleet kokonaan poissaolevana opiskeluista ja miltä on tuntunut opiskelu osa-aikaisesti?Opiskelen musiikkia ja musiikkipedagogiikkaa ja haluaisin mahdollisuuksien ja jaksamisen mukaan pitää soittamisesta mahdollisimman vähän taukoa. Rehellisesti sanoen, te kokeneemmat vauvakonkarit, miten luulette, että onnistuu? Puoli vuotta olen tietysti kokonaan pois koulusta, ellen sitten käy pääinstrumentin tunneilla kerran viikossa tai harvemmin.

Moikka vaan,

ultrakuulumisia ei vielä ole, pitäisi jaksaa odotella 10.8 saakka..

Tulin vastaamaan Trillille tuosta opiskelusta. Luulisin että se on todella henkilökohtaista ja riippuu paljolti vauvasta miten pystyy opiskelemaan. Sinänsä sinun alallasi on helpompaa se, että voit opettaa vauvaa jo kohdussa pääinstrumenttisi ääneen, myös rauhoituskeinona. Itse opiskelin myös AMK:ssa ensin muusikoksi ja sitten musiikkipedagogiksi. Raskausaikana soitin viulua (pääinstrumenttini) about 4h päivässä, loppua kohden vähän väheni kun kroppa väsyi paljonkin. Itse valitsin Brahmsin Kehtolaulun "rauhoituslauluksi" ja soittelin sitä aina kun tuo vauva meinasi masussa riehua. Synnytykseen saakka olin koulussa.. Synnytyksen jälkeen olin soittamantta sen aikaa kun olin synnärillä ja aloin heti sen jälkeen soittelemaan. Rauhassa sai monta tuntiakin treenata kun vauva oli tottunut ääneen, ja ainakun meinasi hepulin saada niin otti tuon Brahmsin käyttöön. Olin äitiyslomalla käytännössä 2kk ja sen jälkeen opiskelin täyspainoisesti vauva mukana tunneilla. Tosin opettajani olivat sen verran mukavia että senkin auttoi.

Toisaalta taas kaksi opiskelutoveriani sai opiskeluaikana lapsen myös, toinen piti 2v. äitiysloman kun oli vaikeahko lapsi, ja toinen lopetti sitten opiskelut kokonaan kun jäi sille tielle ja teki vielä 2 lasta ensimmäisen jälkeen peräkkäin :)

Mutta käytännössä luulen että kauheasti et voi vedenpitäviä suunnitelmia tehdä ennenkuin pääset tutustumaan millainen oma pikkuisesi on :)

minut voi poistaa, käytiin sairaalassa ja ultrattiin, meni kesken rv 7+ eli kun oli ekan kerran tiputtelua. olen kantanu monta viikkoa kuollutta lasta sisällä 

kiitos. aika rikki täs ollaa ku kolmas kerta alle vuodessa, tää oli pisimmälle ehtiny raskaus. edessä verikokeita ja kaavinta lauantaina, haluavat selvittää miksi meni kesken ja seuraaval kerral sit lääkkeet peliin ettei mene kesken vaan jatkuu normaalist loppuun inshallah.

voi ei gatusa. pahoittelut.. on varmasti raskasta kerta toisensa jälkeen. onneksi olet nyt saanut lupauksen ensikerran lääkitykseen, toivottavasti sieltä pikkusisarus teidän pienelle tulee..

kiitos pallero. toivottavasti tulis ja pian, ollaan toivottu nin kauan ja petytty monta kertaa. sanoin miehelle eilen et jos tuun uudestaa raskaaks ni sit kyl rv 7-8 käydää ultrassa ettei sama toistu enää. mä en jaksa menetyksiä toisensa jälkeen, en tiä miten paljo lämpötila voi vaikuttaa keskenmenoon ku luin tuost tutkimuksest joka tehtii ausseis ku meil viel korkeemmat lämpötilat. ja onneks tääl on tosiaa lääkitys naisille jotka saaneet useamman km:n

joo itse luin kans sen jutun korkeista lämmöistä..
ja se lääkitys on vissiin ihan sama kaikkialla, tietääkseni myös täällä suomessa useemman keskenmenon jälkeen saa sen lääkityksen että pieni pysyy matkassa..

hyvä niin. toki täällä toivotaa et pian tulis uudestaan raskaaks mut kunnon pelko kokoajan joten mitenköhä seuraaval kerral osaa iloita jos tulee positiivinen tulos. esikoinen otti yllättävän hyvin asian ku selitin mitä oli käynyt. totes inshallah kohta uudestaan ja haluaa siskon, ikää ei esikoisel kauheest ole, syksyl alottaa koulun inshallah.

Malla007: Kiitos vastauksestasi! Näin olen vähän itsekin pähkäillyt, että soitan niin paljon kuin jaksan ja huvittaa vauva-aikana ja sitten viimeistään syksyllä katsotaan, kuinka paljon koulua käyn. Jonkinmoisia suunnitelmia kaiketi täytyy tehdä, jotta tietää vähän jääkö poissaolevaksi vai onko kirjoilla ja mitä tukia sitten saa, kun ei tossa rahassa ihan kylvetä.
Mahtava idea tuo yksi tuttu rauhoituslaulu! Pääinstrumenttini on piano ja onneksi kotona hieno silent-piano, jolla voi sitten soitella myös kun vauva nukkuu :)

Kiitos myös muille vastauksista!

Pääsette tulevaisuudessa helpommalla kun ette opeta lasta siihen että aina on hiljaista kun nukkuu. Meillä on eletty ihan normaalisti ja touhuttu vaikka mitä ja siitä hyvästä taitaakin tyttö nukkua niin hyvin kun nukkuu, ei herää ,salamaan, naulapyssyyn, peltikaton aukirepimiseen jne... Ootte ihan pulassa jos vauva vaatii hiljaisuutta.

Luulisin että tuo silent-piano on mieluummin naapureita varten kuin vauvaa :)

Ainakin itse muusikkona tiedän että soittajien lapset eivät kyllä minkäänlaista ääntä kavahda edes heti synnyttyään :) Mutta naapurit todellakin kavahtavat jos alkaa normi-instrumenteilla soittelemaan rauhoituslauluja klo 4 yöllä :P Itselläni meni ainakin esikoisen kanssa näinpäin.

Ja Ninspe ja Gatusa, olen todella pahoillani puolestanne :( En voi edes kuvitella sitä tuskaa!

Nyt on pari päivää minullakin ollut taas "pahoja menkkakipuja" tosin ilman vuotoa.. Samaten raskausoireet ovat vähentyneet, pelolla odottelen ultraa 10.8...

Moikka! Mulla oli ultra tänään ja LA vaihtui 18.2 jos sen voi muuttaa tuonne listaan :) Siellä se heilu ku heinämies ja yhtäkkiä aivan paikoillaan, oli siinä kätilöllä hommaa et sai mitattua pää-perä mitan :D Ihanaa, kyllä itku tuli <3 voisko joku viel kertoo miten pääsen tuonne facebook-ryhmään ?

Takaisin