Pieniä helmiä tulossa..?!

En oikein tiedä kumpaan ryhmään kuulun :) Neuvolassa sain la 1.3.2013 ja ekassa ultrassa korjattiin sitä yhdellä päivällä eli nyt olisi 28.2.2013. Ja molemmat on laskettu kuukautisten mukaan, mutta kuulemma Kättärillä kone laskee tarkemmin kuin neuvolassa. Ota nyt siitäkin selvää :) Eli saa nähdä muuttuuko se taas rakenneultran jälkeen. Mutta jos sit kuitenkin mennään tällä hetkellä sen mukaan, mikä on ns virallinen. Oon 31v Helsingistä, esikoinen tulossa ja Kättärille tod.näk. mennään.
 
Listaa taas päivitelty, tervetuloa kaikki uudet!

Sussii, mikä mahtaisi olla laskettu aika, lisäsin sinut nyt lista lopuksi, kun en löytänyt päivää..? :)
 
Hei, kyselen täällä nyt myös onko kellään ollut vastaavaa..
Ollut kummallista huonovointisuutta ja sitte aloin "väkisin" kuuntelee että tuntuuko liikkeitä (vaikka vasta 16viikkoa onkin täys mutta kun ne on jo tuntunu) ja aloin panikoida kun en niitä sitte mielestäni tunnekkaan. Soitin neuvolaan ja sain ajan ja kokeiltiin kuuluuko sydänääniä, no ei kuulunu =( (tosin mun läskikerroshan myös heikentää kuuluvuutta) ja neuvola täti pyys tulee ens tiistaina uudestaan..soitin sitte sairaalaan ja huomenna pääsen ultraan et saan mielenrauhan oli sitte siellä eloa tai ei.. Ihme nipistelyä alavatsassa ja tossa munasarjojen kohdalla ollu nyt ja sit ku rupee kuulostelee liikaa niin kaikki viittaa siihen et kaikki ei oo hyvin..
Edellisestä raskaudesta on aikaa se 9vuotta ja ilmeisesti ikä tehnyt tehtävänsä et musta on tullu tällanen hysteerikko ja mitä enempi nettiä selaan sitä enempi on kaikki mahdollinen huonosti =(
Onko kohtalotovereita joilla ei oo kuulunu sydänääniä näinkin monennella viikolla?
 
Minullahan siis ei ole vielä kertaakaan edes kuunneltu sydänääniä rv 14+3), luultavasti seuraavassa neuvolassa sitten 7.9.. Mutta kaverillani joka saa nyt lokakuussa vauvan, niin ei kuulunut sydänääniä läheskään aina, muistaakseni vielä yli 20 viikollakin oli sama juttu.

Itsellä on edellisestä raskaudesta 14 vuotta, ja huomaan itsekin olevani hysteerinen ja kuulostelen koko ajan liikaa ja tuntuu koko ajan että joku on vialla. Pitää vaan yrittää nyt luottaa luontoon ja antaa sen hoitaa homma kotiin :) Minulla siis on alusta asti ollut kovia kramppeja sekä selässä että mahassa sekä viiltelyitä joka puolella ja pistoksia ja kaikkea.. Mutta yritän nyt vain luottaa siihen että kaikki on ookoo. Toivon että huomenna vauvasi löytyy ultrassa hyvinvoivana ja liikkuvaisena!
 
Miten Sussii sinulla meni ultrassa? Toivottavasti sait positiivisia uutisia!
Jotkut sanoo, että liikkeet tuntuisi aika aikaisinkin, toisilla taas myöhään. Se istukan paikka kai vaikuttaa aika tavalla?
Itse olen mielestäni jo tuntenut jotain hipsuttelua. Ja pari päivää sitten, kun jouduin kaksivuotiastani kantelemaan vatsan päällä jonkin aikaa, alkoi ihmeellinen muljahtelu vatsasta. En tiedä, mitä se oli sitten...
 
Huh, istukkahan se onkin siinä etuseinässä kiinni eli peittää äänet omalla kohinallaan =) ja ei tullu kaveri ees ultrassa pois istukan takaa..sen verran siirty et syke näkyi ja sitte vaan oikas koipensa istukan takaa näkyviin =D Eli TAAS panikoin ihan turhaan..
 
Hyvä, että kaikki on kunnossa!

Mulla oli joitain päiviä sitten tosi huolestunut olo parin päivän ajan, kun olin nähnyt hirvittävää painajaista. Nyt on alkanut koulu ja en ole ehtinyt moisia unia ja huolia ajattelemaan. On ihanaa kun on paljon parempi olo. Netin kanssa kannattaa kaiketi olla varovainen. Sieltä kun löytää kaikki sairaudet ja vaivat, jotka sitten alkavat kummasti itsestäkin löytyä, vaikka kaikki ois kunnossa. Mullakaan ei ole vielä sydänääniä kuunneltu, toivon että ensi viikon neuvolassa saisi ne kuulla :)
 
Mies mulle tuossa aamulla sitten tokaisikin että hommaa kohta jonkun eston etten enää googleta mitään netissä =D kumpikin menetti yöunet eilisen johdosta ni uskon että kohta koko mies alkaa olee aika loppu tähän mun hysteriaan =D
 
Hienoa, Sussii, että kaikki on kunnossa. Nyt tiedät vastaisuudessakin, että se istukka aiheuttaa tuommoista. Istukan paikkahan muuttuu kohdun kasvun kanssa, joten ei välttämättä ole siinä "tiellä" myöhemmässä vaiheessa.
 
Sussii: Hienoa että kaikki ok :) Mä olen varmaan vielä hysteerisempi ja hölmömpi, mä olen pari kertaa kuunnellut kotidopplerilla sydänääniä ja yhtenä kertana en niitä kuullut ja heti oli paniikki persuuksissa ja mietin että onkohan kaikki hyvin. Oli sit pakko hetken päästä kuunnella uudestaan ja kuuluihan ne :) Sitten muistin että vauva voi olla piilossa istukan takana tai riippuen siitä missä kohtaa istukka on mikä voi estää äänien kuuluvuuden :) Neuvolantäti taisi mainitakin siitä viime käynnillä kun kuunneltiin sydänääniä neuvolassa :D 

Mulla on mielestäni parina päivänä tuntunut pieniä kuplia ja hyvin hentoa kutittelua masussa, olen tarkemmin yrittänyt kuulostella oisko ne jotain ensiliikkeitä :) Ihanaa <3
 
Joo tuo kotidoppler on aikamoinen taakka :D Minä en vielä KOSKAAN ole kuullut illalla nukkumaanmennessä sillä vauvan sydänääniä. Varsinkin ekalla kerralla oli ihan paniikissa. Sitten aamulla kun kuuntelee niin aina kuuluu.. En todellakaan tiedä mistä tuo voisi johtua. Mutta olenpahan oppinut olemaan kuuntelematta iltaisin :D
 
täällä taas aina nukkumaan mennessä kuunnellaan :) koskaan en ole aamulla kokeillut :)
hassua :)
ihan alussa auttoi että laittoi polvet koukkuun selällään maatessa niin kuului paremmin.. :)
itsellä istukka etuseinässä tälläkin kertaa, ja voin kertoa että jos edes verisuonien ja istukan virtaus kohinaa kuuluu niin kyllä sieltä sykekin löytyy kun vaan etsii..
viimeksi kun pieni oli menehtynyt niin oli aivan hiljasta, ihan eri kuulosta kun normaalisti. 
ja tuo istukka tuossa etuseinässä tosiaan humisee niin kovaakin välillä doppleriin että ei voi erehtyä että veri siinä virtaa ja kohisee..
olen joskus miehen mahaa sillä kuunnellut vertauskuvaksi.. :)
 
ja senkin olen huomannut että löytyy sataketaa paremmin kun sitä doppleria painaa jonkun verran kun jos vaan hellästi pitää mahan päällä :)
voi kyllä johtua siitä että on itsellä hieman ylimäärästä tossa masun kohalla, toki voi olla eri asia ihan laihalla ihmisllä :)
 
Itsekin olen vähän ihmetellyt sitä ettei iltaisin noita ääniä kuulu! Vaikka eilenkin puolisen tuntia etsiskelin. Tänä aamuna löytyi heti, mutta pikkanen olikin tehnyt yllärin ja kääntynyt eripäin! En tiedä 'onko se vielä edes mahdollista, mutta ennen äänet ovat kuuluneet enempi vasemmalta puolelta, mutta nyt ne olivatkin oikealla! Hämmentävän hauskaa :D
 
Mä oon kyllä löytänyt sydänäänet aamulla, päivällä ja illalla :) Oli pakko kokeilla yks päivä muutaman kerran :D Mulla ne on kuulunut keskeltä mutta voihan ne varmaan kuulua jommaltakummalta puolelta jos vauva liikkuu paljon ja siirtyy paikasta toiseen, en tiedä :D Verisuonien ja istukan virtaus kohinaa kuuluu myös hyvin ja kerran sydänäänet kuului sillai kaukaa ja siirtyivät lähemmäs koko ajan :) Aika jännää :) Mullakin löytyy sitä ylimääräistä massun päältä ja olen huomannut että kun painaa sitä doppleria jonkun verran niin kuuluu paremmin :)
 
Takaisin
Top