Pieniä helmiä tulossa..?!

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Jesmin
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Hei! Laskettu aika olisi 23.2., tulossa toinen lapsi, Kättäri synnärinä, Helsinki asuinpaikka

Heippa kaikki!

Täältä löytyisi vielä yksi "ihan helmi" odottaja :) Eilen kävin ekaa kertaa neuvolassa ja eloa masussa tuntui olevan :)) Raskaus on kolmas ja kotona on kaksi innokasta isosiskoa, jotka eivät kyllä vielä vauvasta tiedä. Saa nähdä kuinka kauan miehen kanssa osataan salaisuus pitää, nyt jo välillä pitää selitellä joitain sanomisia :D Ikäeroa nuorimman ja keskimmäisen välillä tulee olemaan 7,5 vuotta. Kaksi ekaa tuli 1,5 vuoden ikäerolla joten rakastettu iltatähti tulee uudesta tulokkaasta. 

La 26.2./Selja/36/3. lapsi/KYS/Pohjois-savo

Minulla oli ultra eilen ja laskettu aika muuttui päivällä! Muutivat sen kuitenkin ihan virallisesti niin ajattelin nyt tähänkin ilmoittaa :) Eli uusi laskettu aika on 18.2 :)

Mä en ymmärrä kui sitä pitää päivällä muuttaa np ultran mukaan. Mulla on heittäny muutaman päivän ekalla ja tokalla kerralla eikä sitä silloin ole muutettu. Rakenne ultrassa ei ole nimittäin heittänykkään niin monella päivällä. Että muuttaako ne teillä sitä sit taas jos vauva ei ihan sitte olekkaan just sen kokonen kun "pitäis".

niin mulle sanottiin että sääntö on että muuttuu jos ero on vähintään 6pv ja mulla se täytty justiinsa. Alle 6pv eroja ei pitäis muutella kun se on niin epärelevanttia. Ja Malla, ei oo mikään kritiikki sua kohtaan, ihmettelen vaan toisenlaisia käytäntöjä. ;-)

Juu ymmärrän :P

Minulla ei "virallista" laskettua aikaa vielä ollut, papereihin pistettiin jo aiemmin että se määritellään tämän ultran mukaan :) Alustava laskettu aika oli 17pv.

No toikin on jännä kun se tulee ekassa neuvolassa automaattisesti viimeisten kuukautisten mukaan. Ja sitten muutellaan sitä ultrassa jos se jostain syystä onkin alkanut 6pv aikaisemmin tai myöhemmin.

Juu no mullahan toi alkuraskaus oli sinänsä mielenkiintoista että kuukautisten mukaan se laskettu aika olisi ollut 2.2.. Sitten kramppien ja verenvuodon takia ultrattiin ja löytyi liian pieni sikiö viikkoihin, pääteltiin että se on keskeytynyt keskenmeno, pistettiin kaavintaan, ja ennen kaavintaa tehtiin vielä toinen ultraus, löydettiin syke ja muiden tutkimusten jälkeen tehtiin arvio että viikkoja olisikin n.2 vähemmän kuin kuukautisten mukaan.. Koska silloin uä:n mukaan viikkoja oli vain 6+4, päätettiin että laskettu aika määritellään tässä ultrassa kun silloin mittaus oli vielä niin epävarma.. Eikä laskettu aika missään tapauksessa olisi voinut olla sama kuin kuukautisten mukaan. Mutta sen ensimmäisen uä:n mukaan olisi ollut 17.2 ^^ Eli lähelle meni :D

Ok, sulla lienee sit aika pitkät kierrot? Mulla kun on lyhyenlännät, yleensä 25pv mut nyt raskautumiskierrossa tunsin ovisoireet jo kierronpäivänä 8 eli vissiin oli semmonen 22-23pv kierto tulossa.

Mun kierrot on periaattees ollu 14-60 päivää.. Eli ihan mitä sattuu. Lisäksi koska tämä pienokainen ei olut suunniteltu (todellakaan) niin söin siis myös jälkiehkäisytabletit jotka myös vaikuttaa tuohon kiertoon. Tämä pikkuninja on siis aika sissi, yhden pillerin unohdin + söin jälkiehkäisyn ja silti se on kovasti tulossa! Varmasti sitkeä kaveri :D

Täällä olisi kans yks odottava äityli jonka voi myö slisätä listaan ;)!

Olen siis 22v, rv.17.2.2013, toinen lapsi. Esikoinen on tyttö ja vuoden ikäinen. Asun vantaalla ja menen naistenklinikalle , niinkuin ensimmäisessäkin :). Kk päästä selkiäisi siten kumpi olsii tulossa :--)

Parempi myöhään kuin ei milloinkaan :) Eli

La 08.02/ Kielo30+/ 33/ 2.lapsi/ Kätilöopisto / Uusimaa

Toinen on tuloillaan ja esikoinen on helmikuussa 1,5 vuotta. Olo on tällä hetkellä ihana verrattuna alun pahoinvointiin ja väsymykseen. Nyt uppoaa ruokaa naapurienkin tarpeiden edestä ja syömisen nautinto on suuri!

Onnellista odotuksen aikaa kaikille helmimammoille!

Heipä hei! :-) Oha se hienua oottaa pikkusta ja varsinki ensimmäistä. :-) Nii ja oon uusi tässä nii la on 7.2.13 eka laps niinku aijemmin tuossa kirjotin ikää on 19v ja Oys onpi sairaala eli oulun sairaala. :-)

Juu jännää se oli mullakin silloin kun esikoista odotin :D. Halusin vaan että masu kasvai snopeesti ja oikeesti tuntisin että siellä oikeesti on joku! halusin äkkiä tunteä vauvan liikkeet ja koko ajan teki mieli nähdä se jostain ultra kuvasta. jos mulla olis ollu ultra kone kotona nii oisin kattonut sitä varmaan 24h. Se vaan että mun paino sitten nousi semmoset mukavat 25 kiloa.. No olihan tuossa aika paljon turvotusta ja niitä raskuaskiloja , mutta muutama ylimääräinenkin ihan omasat syystä tuli sitten lisää. ja vain siks että halusin jotenkin "avittaa" joltain osin mahan kasvamista. jännää ettei mulla kumminkaan loppuenlopuks hirveen isoa mahaa tullut. Koko raskauden ajan muutenkin ajattelin että viuh..vähän kiva , oon säilyny raskausarvilta. Kunnes viimeinen kuukaus, viimeiset kilot repäsivät vatsani niin että koko alavatsani on täynnä raskausarpi viivoja. Nythän ne on jo haalentunu , mutta joku saattais järkyttyä jos ne näkisi. Itse häpesin vatsaani pitkän aikaa ja nytkin välillä.. Mieheni seurassa oon tosin jo tottunut ja mieskin on tottunut niihin ja onki sanonut että kylhän ne haalistuu ja eihän niille minkään voi. Nyt toisessa raskaudessa mä en oota yhtään painonnousua :D Oon tällä hetkellä n.viikolla 13 ja mulla ei oo ainakaan toisatseks tullu yhtään kiloa.. En oo ainakaan huomannut. Viime päivinä huomannut että vatsa on alkanu pömpöttää tavallista enemmän ja oikeesti näyttää jo aika isolta kun istun :D. Mutta ei musta nyt vielä huomais että odotan..

Takaisin