Pidemmän kaavan mukaan yrittäneet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Nuu_
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Miikka, hirmusti onnea minunkin puolestani!!!

Ja tervetuloa Manda, RouvaS ja Sussu29 emoticon 

Omaa: Täti tuli sitten yllättävän pian km:n jälkeen eli viime ke... Olin jo tuudittautunut ajatukseen, että ihan persiilleen menee kierto.
Mutta ei sittenkään, ihan muutama päivä extraa lisää normiin. Joten kaipa täytyy nyt sitten henkäistä syvään
ja alotella taas loppuviikosta oviksen metsästys... Vieläkään ei ihan inspiraatiota petipuuhiin oo löytyny, mut täytyy alkaa 
henkisesti kannustamaan itseä tosi toimiin! Mieheltä kyllä intoa löytyis, ihmetyttää, mistä ne sitä virtaa aina löytää...? 
emoticon 

Uskoisin, että meillä kaikilla on uudelle vuodelle sama toive, koitetaa pitää peukut pystyssä, että se toteutuis! 
emoticon 

Miikka ja manda, OIKEIN PALJON ONNEA!!!!!!

Me oltiin tänään taysissa, jännitin ihan hirveästi sinne menoa ja niinhän se koko käynti meni vähän ohi :( nyt sitten odottelen, että täti saapuu ja siitä saan laskettua kierron niin, että kierron 21.päivä saan pistää procrenin ja siitä kahden viikon päähän varata lääkäriin ajan... ja kysellä tarkemmin soittaessani että mitä sen jälkeen tapahtuu... harmittaa kyllä ihan vietävästi et menin niin lukkoon eikä mieskään sitten osannut oikein kysellä!!

Mielessäni olen miettinyt, että mitä tuleman pitää... hieman kummastelin sitä että suunniteltu punktio olisi viikolla 7 mutta jos nyt täti tulee ajallaan niin pistän tuon procrenin sitten 21.päivä ja siitä pitää odottaa 2 viikkoa lääkäriin... niin se on viikolla 7, joten kyllä se punktio taitaa siirtyä eteenpäin.... ääh... anteeksi sekava teksti, pakko johonkin purkaa mietteitä!!!

Josko sitä yrittäisi mennä nukkumaan, viime yön unet jäi niin vähäisiksi....

piajol: Kiitos hymynaamaonnitteluista :) ! Kyllä se vaan kohentaa mieltä, kun nyt on selvää, että se ovis tulee (ainakin  joissain kierroissa). Tosin kummastelen tätä kierron pitenemistä. Nythän sen näkee ensi viikolla, että onko tämäkin kierto yhtä pitkä kuin viimeksi. Höh, harmi, kun sinulla ei ole vuosi mukavammissa merkeissä lähtenyt käyntiin. Toisaalta, jos petipuuhat ei kiinnosta, niin sitten ei. Ei sitä pidä väkisin tehdä, alkaa maistumaan muuten puulta koko homma ja vielä käy niin, ettei ikinä tee mieli. On tää niin epäreilua, kun niin ihanasta asiasta tässä pidemmän yrittämisen yhteydessä tulee niin tavallaan tekninen asia. Ei puhettakaan sellaisesta ihanasta vaaleanpunaisesta tarinasta, että vauva saa alkunsa romanttisena iltana takkatulen loisteessa miehen ja naisen vannoessa toisilleen ikuista rakkautta emoticon . U know the picture. Mutta, uskokaamme, että joskus se päivä paistaa meidänkin risukasoihin!

Mimmu: No perskule sitä tätiä, mie jo ajattelin, että josko se nyt olis jättänyt siihen osoitteeseen tulematta... emoticon Ihailtava on kyllä sinun asenteesi ollut, vaikka ei ole helppoa ollut. Teillä on onneksi kuitenkin ihana pikkuinen, vaikka eihän se vähennä vauvankaipuuta varmasti. Mutta on kuitenkin pieni, josta olla onnellinen ja kiitollinen emoticon . Toivon silti, että saisitte vielä sen toisenkin pikkuisen, niin pitkään olette sitä jo toivoneet! Jaksamista!

manda:
Hurrrjan paljon onnea plussasta!! emoticon Kyllä nämä tällaiset uutiset tässä keskustelussa ovat aina tervetulleita ja antavat uskoa meille muillekin, että jospa se vielä onnistaisi omallakin kohdalla. :) Tarrasukkia!

Fenix: Sinulle siis poikkeuksellisesti onnittelut tädin saapumisesta! Jospa se kadonnut halukin vielä löytyisi! Min ainakin olen huomannut, että ihan oikeasti ovulaation aikoihin tekee mieli enemmän kuin muina aikoina. Ei välttämättä aina etukäteen ajateltuna, mutta viimeistään siinä vaiheessa, kun päästään asiaan. emoticon Tsempityksiä uuteen yrittämiseen!

Sussu: Tsemppiä teillekin tulevaan! Kyllä ne asiat siitä selviävät, kunhan soitat sinne.

Mulla on taas vaan odottelua. Ja vähän jännittää, että minkä pituinen kierto tulee nyt. Ja onko menkat just silloin, kun meillä on se eka käynti siellä klinikalla. Ne kuitenkin vissiin ultraavat siellä. Tosin eihän menkat sitä toimenpidettä haittaa, mutta on se vähän ikävää kuitenkin. Vielähän tässä ehtisi nyt plussaamaan ennen käyntiä, mutta vahvasti epäilen, että ei meille mitään vauvaa ainakaan ilman apuja tule, kun nyt on jo yritetty 1v 4kk.

Voiko todellaki olla tämmösiä oireita ennen ovulaatiota kuin mulla on, siis on ollu jonku aikaa rinnat kipeet, eilen kattelin peilistä kun saunasta tulin niin noita rintoja ja musta näyttäis siltä että ne on kasvanut ja turvonnut kun katselin niitä nännien ympärillä olevia isoja tummia läiskiä, nekin on suurentuneet ja tänään sitten rinnat on ollu ihan sairaan kipeet, ei uskalla koskiakaan niihin ja vaikkei koske niin nipistelee ja välillä ihan polttelee tuosta nännien kohdalta ja välillä nipistelee rintojen sivuille ja on menkkamaisia kipuja.

Ja eilen illalla oli sairaan huono olo, tuntu että pitää mennä huutaan norjaa vessanpöntölle mutta mietin kokoajan niin kauan että nukahdin etten mene kyllä, olin syönyt iltapalan, kupin teetä ja kaks paahtoleipää missä oli kurkkua päällä. Mistä voisi johtua nuo oireet?

YK12

KP 15/32

Suuret onnittelut mandalle plussasta - kyllä sen aina mielellään ja jopa kadehtimatta suo niille meistä jotka on sitä kauan ja hartaasti odottaneet ja kaivanneet...
Nymerialle kiitos tsempittelyistä - pakko kai sitä on yrittää uskoa että se palkinto meitä kaikkia jossain odottaa... Vaikka aina ei siltä tunnukaan. Tosiaan ne ruusunpunaiset kuvat vauvanteosta on kerenneet vaihtua totiseen työhön... Onnea hymynaamasta, kyllä se antaa toivoa kun näkee että ovulaatio ainakin tulee. Onpahan ainakin yksi asia vähemmän joka voi olla pielessä :) Sullahan onkin kohtapuoliin se lääkärikäynti, varmaan jo jännittää. Kirjoita kaikki etukäteen mieleentulevat kysymykset lapulle niin muistaa kysyä ainakin osan - itellä ainakin ekat kerrat meni aika 'hoomoilasena'... Jospa teille tuliskin se ylläriplussa viimeisellä kierrolla ennen tutkimuksia.
Kiitos myös piajol, olis mukava tosiaan tietää mikä laukaisee yhtäkkiä suht säännöllisten kiertojen sekaan selvästi lyhemmän tai pidemmän kierron... Mun kroppa ei ainakaan kerro missä mättää - tai jos kertoo niin mä en vissiin osaa sen kieltä ;) Se on kyllä kukmma miten suht järkevällä (ainakin välillä) emännälläkin karkaa toiveet lapasesta kun hoidot alkaa, vaikka kuinka tietää reaaliteetit. Nyt mulla on kylläkin mennyt toiseen suuntaan ja esim IUI:n tehoon en omalla kohdalla juuri jaksa uskoa...
mimmulla on kyllä kadehdittava asenne. Onneksi teillä on jo yksi päivänsäde josta riittää iloa - mutta eihän se sitä kaipuuta poista kokonaan jos ei tunne että on 'lapsiluku täynnä'. Jospa tämä kerta olisikin se iloinen yllätys, eikä 'viimeiseen' yritykseen tarvitsisi edes mennä :D
Fenixille "onnea" tädistä ja ei muuta kuin tsemiä hirveästi jatkoon, jospa /kyllä ne halutkin sieltä nousee oviksen myötä...
Sussulle toivottelen vaan pikaista tätioä että pääsisitte tositoimiin!

Täällä on edelleen oviksen metsästys käynnissä - ei ainakaan vielä merkkiäkään. Jos jotain hyvää niin tuntuuu että parisuhde voi paremmin kuin pitkään aikaan - tästä ei paljon muuta puutu kuin se vauva... Kyllä otti taas lujille kun kuulin ystäväni tuskailevan vasta et ei kai hän oo vaan taas raskaana kun aikoivat odottaa vielä muutaman kk ennen kuin alavat pikkukakkosen tekoon... Ensimmäinenkin lähti niin sanotusti kerrasta. On se helppoo kun sen osaa...

Perjantaipäivää kaikille!

Täällä alkaa pikku hiljaa olla ne päivät käsillä, jos ovis on tässä kierrossa tullakseen...
Eli tietää, missä puuhissa vkonloppu meidän perheessa menee emoticon 

Täytyy vielä tällä palstallakin antaa julkisesti kiitosta puolisolle joulukuussa tapahtuneen km:n jälkeisestä ajasta.
Eli niin kamala tilanne kuin olikin, niin meidän parisuhteemme ainakin tuntui siitä vahvistuvan. Olis voinut käydä myös toisinpäin, 
joten olen hyyyyyyyyyyvin iloinen, että hän jaksoi olla tukenani ensimmäiset rankat päivät, kun en edes jaksanut sängystä nousta saati syödä mitään.
Hän sulki niiksi päiviksi oman surunsa taka-alalle ja huolehti vain minun hyvinvoinnistani. Pahimman yli päästyämme puhuimme asiasta ääneen yhdessä itkien.
Suru ja sitä seurannut paha olo/katkeruuden tunteet olisi voinu pahimmassa tapauksessa ajaa meitä erillemme, joten olen niin onnellinen, että meidän tapauksessamme niin ei käynyt.
Niin myötä- kuin vastamäessäkin... emoticon  

Plussatuulia kaikille yrittäjille ja vauvaliimaa jo plussanneille!

Mukavaa vkonloppua vällyjen välissä! ;)

Täällä bongattiin tänään ovulaatio tuohon first signal testiin :) oikeestaan eilen illalla jo testasin huvikseni haamuplussan ovistestiin ja tänään oli vahvempi, sessyilty ollaan jo keskiviikosta asti :D

Tässä kuvaa testeistä:

Eilen illalla testailtu:

http://www.aijaa.com/v.php?i=7316027.jpg

Tänään aamulla testailtu:

http://www.aijaa.com/v.php?i=7316028.jpg

YK12

KP 19/32

Heippa Naiset!

Mandalle kovasti onnea plussasta, hyvää vointia sekä onnellista odotusta!

Ovisonnittelut Minnuska89lle.

Mukava kuulla, että Fenixin kierto tuntuu palautuneen, ja tsemppiä sinne! Hienoa, että puolisosi on osannut tukea sua surun hetkellä ja olette pystyneet asiaa yhdessä käymään läpi.

Kiitos Mimmu82 jaksuista.. Ihailtavan tyyni mieli sulla vaikuttaa olevan. Toivottelen sinne onnea ja hurjaa clomitehoa tälle kierrolle.

Myös Nymeria, kiitos sulle tsempittelyistä -- ja ihanasta vaaleanpunaisesta tarinasta! :-D Kun se meniskin noin, mutta totuus on tarua karumpaa...mutta juu, pakko vaan jaksaa uskoa, että jonain päivänä se vihdoin tärppää meille kaikille, tavalla tai toisella! Koskas teillä olikaan se käynti siellä klinikalla? Siellä tosiaan kannattaa olla muistilappu mukana kysymyksistä, niin ei jää mitään epäselväksi.

Saikos Sussu29 selvyyttä aikatauluihin..?

Mites Bandida, tuliko ovis ajallaan? Ihanaa kuulla, että sun parisuhde voi hyvin -- nää raskautumisen vaikeudet sun muut on helpompi kohdata yhdessä kuin yksin. emoticon

Täällä on taas ponnisteltu pohjamudista ylös ja saatu tuuletettua asioita tuon isännän kanssa...ihanan helpompi hengittää. Onneksi meilläkin on käynyt niin, että ne vaikeat hetket ja paineet ja pettymykset ovat loppujen lopuksi vahvistaneet meitä pariskuntana. Tehtiin päätös yhdessä, että yritetään inssiä vielä kerran ja jos sekään ei onnistu, niin sitten kai tarvii pistää säästöt peliin ja kokeilla se IVF yksityisellä. Meillä kun tuo ikä asettaa lisää paineita, niin ei haluta odotella kuukausia julkisen puolen jonossa. Tiukkaa tulee tekemään taloudellisesti, mutta kyllä kai me siitä(kin) selvitään. Mutta nyt siis kp1 ja ylihuomenna clomia huiviin. Tällä kertaa saadaan myös ne luget hoidon tueksi. 

Mukavaa viikkoa kaikille!emoticon

Tämä palsta on huolestuttavasti hiljentynyt viime aikoina - ilmeisesti jo plussanneet oli meistä ne ahkerimmat kirjoittajat..? Ja valitettavasti lisää plussauutisiakaan ei ole ollut kerrottavana...
Fenix, ihana mies sulla emoticon Onnea siitä että ainakin loistavan isäehdokkaan oot löytänyt, kyllä se vauvakin teille vielä tulee...
Minnuskalle onnittelut oviksen bongaamisesta.
Itsellä ei ole 'tarvetta' onnitteluille, ovista ei oo bongattu vielä(kään), kp18 menossa. Jotain ihme haamuja viivatestissä jotka vahvistuu ja vahvistuu mut sitten lakkaa vahvistumasta eikä koskaan ole yhtä vahvat kontrolliviivan kanssa... Hymynaamoillakin oon kokeillut kun viivat näytti vahvistuvan, mutta negaa ne näytti. Tää on taas niin tätä. No jospa siellä tähystyksessä kk päästä selviäis mitä haamuja tuolla mun kohdussa mahtaa olla ja jospa asialle vois tehdä jotain... Nyt ei varmaan voi tai kannata muuta tehdä kuin koittaa nauttia talvesta ja vaikka tiputtaa vähän painoa ennen kuin se tähystys on, vaikuttaa aika turhalta jännätä tälle kierrolle mitään muuta.

*muoks* Piajol olikin ennättänyt väliin laittamaan viestiä just kun kirjoitin omaani :) Ihana kuulla et teilläkin tämä 'projekti' on vaikuttanut parisuhteeseen enemmän rakentavasti kuin repivästi - vaikka niitä repiviäkin hetkiä varmasti jokaisella on... Hienoa kun teillä on suunnitelmat selvillä ja pystytte panostamaan vielä IVF:äänkin. Me tehtiin viksu(?) liikku viime kesänä ja ostettiin talo, ja tämän maksaminen & laittaminen on vienyt ja vie yhä meidän säästöjä siihen tahtiin että meidän on melkein pakko tyytyä siihen julkisen jonotteluun (vaikken itsekään enää liian nuori ole...). Jos näyttää et se jonotus venyy kovin kauheasti niin sitten on varmaan pakko ottaa vaikka lainasta pari lyhennysvapaata kuukautta, että pääsee yksityiselle jatkohoitoihin... Mutta se tulee kysymykseen vasta kun tiedetään vähän mikä olisi aikataulu julkisella - eivät oo vielä ilmoittaneet mitään.

Minnuska89, eiks ovistestiin pidä saaha vahva plussa (yhtä vahva kuin kontrolli/vahvempi) että se olis positiivinen? Mulla on ollu first signaleita käytössä, niissä on ainaki sillai. :O Ja jos tulee haalea viiva niin se on negatiivinen tulos.
Mulla meni 2kiertoa hukkaan kun en tajunnu lukea käyttöohjeesta miten tulos luetaan, luulin saaneeni plussat molemmilla kierroilla, ja jälkeenpäin tajusin vasta että eihän ne mitään plussia ollu kun olivat kontrolleja haaleampia (säästin testit, pystyin tarkistamaan kun tulokset ei ollu ees muuttunu siitä mitä olivat testatessa) Oli "pienoinen" pettymys mulle...:/
Toivottavasti nyt kuiten ootte saanu oviksen bongattua ja kyytiläisen matkaan!:D

Iltoja, ihanat tsemppinaiset! Tosiaan, kylläpä täällä on aika hiljaista verrattuna, mitä joskus oli. Jossain vaiheessa tänne tuli monta viestiä päivässä, nyt muutama viikossa. Aktiivisimmat siis ovat jo odottajia, mikä on tietysti mahtava asia. Omalta kohdalta voin sanoa, että just nyt on vaan tätä odottamista ollut jo useamman kuukauden ajan. Kun ei enää ole sitä jännäämistä samalla tavalla kuin ennen, että "tärppäiskö tässä kierrossa", vaan odottaa vaan sitä tutkimuksiin pääsyä, ei ole täälläkään paljon kerrottavaa. Voi olla, että kun vauhtiin päästään tutkimuksissa ja mahdollisissa hoidoissa, aktivoidun ja kiusaan teitä kysymyksilläni ja marinoillani ;).

Bandida ja piajol: Jjjep, pariskuntakäynti klinikalla on ensi keskiviikkona, siis tasan viikko enää odotusta. Jännittää kyllä jo. Kiitos vinkistä kysymysten kirjaamisesta, pitäkin tehdä niin. Harmi, Bandida, kun ei ovista ole kuulunut. Mutta onhan se hyvä, että sinne tähystykseen pääset, josko siellä jotain selviäisi. Argh, tuo on niin raastavaa, kun itse odottaa vielä sitä ensimmäistä plussaa ja sitten kuuluu ympäriltä noita raskausuutisia, joissa jo odotetaan toista jne. helposti alkunsa saanutta lapsukaista. Kyllä siinä käy mielessä, että eikö olis ollut jo meidän vuoro tähän väliin...

Hienoa lukea, piajol, että vaikeudet ovat vahvistaneet suhdettanne. Meilläkin nyt on asiat jo tämän lapsettomuusasian suhteen paremmin siinä mielessä, että mieskin jo suostuu puhumaan asiasta. Odotan jännityksellä siinäkin mielessä sitä klinikkakäyntiä, että seuraako sieltä saamistamme tiedoista mitä sitten kotona.

Fenix, hienoa, että teilläkin vaikeudet vahvistivat suhdetta, vaikka keskenmenoa ei toki olisi missään nimessä teille toivonut. Ihana on kyllä miehesi ollut, kun on sinut laittanut etusijalle toipumisessa. On varmasti tuon kokemuksen myötä huojentavaa tietää, että tulevaisuudessakin jos tulee pahoja paikkoja, voi luottaa toisen tukeen ja turvaan. Hirmuisen paljon onnea yritykseen teille!

Minnuskalle onnittelut oviksesta!

Alissa: Minä kyllästyin viivatestien monitulkintaisuuteen ja nyt olen parissa kierrossa testannut kriittisimpinä päivinä digitestillä. Koskaan en viivatesteihin saanut vahvempaa viivaa kuin kontrolliviiva enkä aina yhtä tummaakaan, mutta kyllä se viivan väri tummui kuitenkin huomattavasti oletetun oviksen ollessa tulossa. Nyt kahdessa viime kierrossa olen saanut varmat ovisplussat Clearbluen hymynaamalla enkä enää jaksaisi arpoa noilla viivatesteillä On se digitesti kallis, mutta ei sillä tarvitse joka testipäivä testata. MiNÄkin aloitan viivatesteillä ja sitten, kun niissä viiva alkaa tummua tai jos ei ala tulosta tulla, siirryn digiin. Niin sääästää niitä digitestin liuskoja.

Mullapa ei tässä muuta kuin sitä ensi keskiviikon odottelua, opiskelua ja töitä. Ja menkatkin on tuloillaan, ei taida tulla sitä viime hetken ylläriä.

Pakko taas pikkasen täälläkin tunkeilla ;D
Niin mähän en tainnu saada ikinä kunnon ovisplussaa,
meni usko niihin viivatesteihin ainakin täysin.

Ja kyllä mä todistetusti ovuloin ainakin kolmesti (kaksi KM).
;)
Että älkää ottako niistä liikaa ressiä, mäkin lopetin sen tikuttelun kun sain siitä vaan hirveet ressit aikaseks.

Hirmusesti plussatuulia !!
Mä käyn edelleen pari kertaa päivässä ainakin lukemassa teidänkin kuulumiset, tai lähinnä heti kun huomaan että joku jotain höpissyt niin syöksyn tänne lukemaan ;DD

Ai mitenniin koukussa, itekään en osaa sillai jutella tuolla oottajissa mitä sitä tuli täällä juteltua, jotenkin edelleen tämä niin outo tilanne. Ja kohta pitäis muka äidiksi alkaa, apua :D ei riittäny mulle tää 9kk kyllä asiaan tottumiseen.

PLUSSATUULIA *PUSSSSSSSS*

Täällä esittäytyypi siis Rovaniemeläinen 26-vuotias uusi pitkänkaavalainen Noora :)
Yksi lapsi ennestään mieheni kanssa ja toista yritetty koin 2,5 vuotta.

Aika yksin tuntuu, että tämän asian kanssa saa olla. koska meillä on jo yksi, niin ei ole lupaa kaivata toista lasta tai pettyä kun sitä ei kuulukaan.
No pettymyksiä on kahteen ja puoleen vuoteen mahtunut paljonkin, kuten varmaan kaikki pitkän kaavan mukaan yrittäneet ymmärtää.

Ensimmäinen vuosi oli pahin ja kaikki energia meni vauvakuumeen parissa ja yrittämisen parissa. SEksi ei enää tuntunut miltään ja erotakin piti hetkeksi, ennenkuin alkoi itse ymmärtämään mitä suhteelle oli tapahtunut ja mitä itselle oli tapahtunut. No tavallaan hetkellinen ero oli hyväksikin, kun alkoi ymmärtämään, että maailma ei kokonaan pyöri lapsenteon ympärillä..Seksistäkin alkoi uudelleen nauttimaan.

PAljon kuulee kaikkien sanovan että "yritätte liikaa". Siitä sanonnasta on tullu mulle punainen vaate. Se kuulostaa minun korvaan samalta kuin, ette saa lasta, koska sinä olet liian vauhkona tuon vauva-asian kanssa. Ja ihmiset ovat niin niin vakuuttuneita, että siitä se vain johtuu. Yritäppä saada vakuuttuneeksi, etten stressaa, toivon kylläkin. Ehkä omaa stressailua helpottaa se, että ovulaation aikaan minulla on niin voimakkaat kivut toispuoleisesti, että tiedän milloin ovulaatio on. Eli kipujen aikaan tietää mitä pitäisi olla tekemässä :) yleensä tosin en stressaa siitäkään, kun mie tahon luonnostaankin villiintyä paria päivää ennen ovista, joten luonto hoitaa homman ;)

No siinä pientä tilitystä näin heti alkuun. Tuntuu vain ettei kukaan ymmärrä. PArhaat ystävät sivuuttavat asian jos haluan puhua (juuri noilla tyhjentävillä kommenteille kuten "kyllä se sieltä tulee".) En mie kaipaa vastauksia tai neuvoja..ainoastaan, että he kuuntelisivat.

Ens kierrosta aletaan kokeilemaan siis inssiä, ehkä luiteekin jo tuolta lapsettomuus osiosta kuvauksen mihin ollaan alkamassa. Eli clomifem+menopur ja inssi. Aika skeptisesti lähdössä, mutta yrittänyttä ei laiteta.

Nyt pitää alkaa ajatuksen kanssa perehtyyn tähän viestiketjuun..en vielä lukenu ku ihan alkua. Kiva nähdä, että täällä on muitakin :)

Tervetuloa Noora :)

Omaa:

Täällä itsellä vähän mietityttää että mikähän tämän aamuinen oli kun kävin vessassa niin paperiin tarttui semmoinen valkoinen hyytymän näköinen joka oli pikkurillin pään kokoinen ja sen jälkeen ei tullut mitään semmoista ja ensimmäinen kerta tuokin oli kun tuli edes 5 päivää ovulaation jälkeen tuommoinen, eli ei voinut olla mikään limatulppa kun tein huvikseni nytten ovulaatiotestin niin puhdasta negaa näytti, ehkä ihan haalea viiva vielä oli ja tosiaan ovulaatio oli 16.1 ihan tikuttamalla sen tiesin eilen oli ihan pientä nipistystä vasemmalla puolella alavatsassa ja rintoja kans vähän nipistellyt muttei muuta. Viikko pitäis vielä jaksaa odottaa että pääsee testailemaan. 27.1 sain lääkärille ajan tutkimuksiin kun vuosi yritystä takana, toivon ettei mun tarvitsisi mennä sinne että olisinkin raskaana, mutta ajattelin kuitenkin käydä siellä

Meille muille jotka vielä täällä on niin oikein paljon plussatuulia ++++++

YK12

KP 25/32

Samaa mieltä nuu_n kanssa älkää ottako tressiä ovistesteistä tai muistakaan testeistä. Kyllä se ovis tulee jos on tullakseen keskittykää enemmin muihin asioihin. vaikka itse pidemmän kaavan mukaan yrittäjänä tiedän varsin hyvin ettei muihin asioihin ole helppo keskittyä kun haluaa vain sitä yhtä asiaa.

Itse tein myös joskus ovistestejä ja raskaustestejä tein tosi harvoin vain jos tuntui siltä et olis aihetta siihen eli menkat myöhässä. säästyy turhilta huolilta ja rahan tuhlauksilta.

Sekin on totta kuten nuu_ sanoi ettei osaa kirjoitella odottajien puolella. Sama täällä ei sieltä saa samanlaista tukea ja kannustusta kuten täällä sai. Ootte ihania emoticon

koitan samalla jättää raskaus pölyä tänne palstallekkin

Mie alan olla samaa mieltä tuosta ressaamisesta ja yrittämisestä, eikö sitä sanota että stressi on paras ehkäisykeino. Tämän kierron aikana oonkin onnistunu aika hyvin omaksumaan tuon ajatuksen lukuunottamatta pieniä notkahduksia..:P
Mun on ollu "pakko" tehä ovistestejä viimeiset kolme kiertoa -ennen sitä en ollu kokeillukaan niitä- kun kierrot ei oo asettunu, pomppas 29stä 42een (no ei nyt pakko mutta että tietäis edes vähän suuntaa ovikselle).
Aattelin käyttää pois nuo ovistikut mitä kaapista vielä löytyy enkä tilaakaan sitten uusia enää. Turhaa hermoilua. Niinku joku teistä sanoki että kyllä se ovis tulee jos on tullakseen.:) mitäpä niitä hulluna tikuttamaan..
Ja KIELLÄN itseäni sortumasta rt:hin ennen kuin menkat on myöhässä, ei siitäkään ole mitään hyötyä, hermostuu vain turhaan.:O
NIIN MONI on sanonu että heti kun "unohti" asian ja herkis ajattelemasta sitä ihmeemmin niin tärppäs..:) koitan luottaa tähän filosofiaan:D

Nuu_ ja Tiisa: Kiitokset plussatuulista ja raskauspölyistä! Kyllä täällä kaikkemme tehdään, että päästäisiin teidän seuraanne raskautumaan ja vauvautumaan. :) Miten meneekin aika nopeesti! Nuu_ on jo noin pitkällä! WAU, ihanaa! emoticon

Noora: Kovasti tervetuloa! emoticon Kyllä jaan kanssasi turhautumisen siitä, kuinka on joutunut kuuntelemaan "yritätte liikaa" jne neuvoja. Ei niin jaksais! Ja sitten kaikkia mahdollisia keinoja, eiköhän nuo kaikki mahdolliset ja mahdottomatkin ole jo kokeiltu. Onneksi täällä on ihan eritasoinen ymmärrys tätä turhautumista ja toivomista kohtaan, kun jokainen tätä läpikäyvä tai läpikäynyt tietää tasan tarkkaan, miltä tuntuu. Täällä saa tilittää! :) Onnea koitokseen, toivottavasti inssi tuo tulosta!!

Paljon on nyt ollut puhetta noista ovistesteistä. Minä ainakin testaan nyt ihan sen takia, kun ollaan hoitoihin menossa, niin on siellä jo kerrottavaa, että kyllä se ovulaatio tulee todistetusti ainakin joissain kierroissa. Sekin kertoo jo lääkärille jotain, kun vielä kiertopäivänkin osaa sanoa. Ja jatkossa, kun/jos hoitoihin mennään, niitä testailuja pitää tehdä ihan sen takia, että tietyt jutut pitää tehdä tiettyinä kierron päivinä. Noilla viivatesteillä tikuttelu stressas minuakin, kun en ollut varma, että tuleeko se vaiko ei. Digitesti on tuonut mielenrauhan, että kyllä siellä toimintaa on. Vaikka eihän sillä mitään tee, jos on vaikka tuubit tukossa. Tietääkö muuten kukaan, että onko munatorvien tukkeutumisella ja ovuloimattomuudella mitään tekemistä keskenään? Sitä vaan mietin, että voiko noista ovisplussista päätellä mitään siitä, että onko tuubit tukossa vaiko ei.

Täällä täti tuli kylään eilen, eli nyt kierto oli sitten 28 päivää, eli nyt on taas lyhenemässä. Mikähän tääkin on, kun pitkään oli sen 25-27 pv ja nyt viimeset 3 olleet 30, 29 ja nyt 28. Ihme epeli.

Keskiviikkona koittaa kauan odotettu ja pelätty päivä: eka käynti lapsettomuusklinikalla. emoticon

Nuu_ ja Tiisa, ihanaa odotusta teille kummallekin! Musta on niin kiva kuulla kuinka pitkän kaavan naisilla menee ja mikä on vointi tulevilla äideillä. Olisi kivaa kuulla myös Miikan kuulumisia..?

Tervetuloa Noora! Kiva kun löysit perille tälle palstalle. Ja tietenkin kovasti peukkuja tulevaan inssiin! Mä juuri viimeksi tänään kuulin läheiseltäni (4n lapsen äidiltä) kuinka meidän vaan kuulemma pitäis lakata yrittämästä ja unohtaa koko juttu -- hhuuhhh. emoticon Totesin vaan hiljaa, että helpommin sanottu kuin tehty. Nää on niin tuttuja neuvoja, joita toistellaan monelta taholta. Ja siitä syystä -- surullista, kyllä -- en juurikaan enää juttele meidän vauvahaaveista ystävilleni. Onneksi tältä palstalta löytyy komppia ja tsemppiä..! 

Nymeria, tosi paljon tsemppiä keskiviikon klinikkakäynnille! En osaa sanoa liittyykö ovuloimattomuus ja tuubien tukkeumat toisiinsa, mutta arvaisinpa,että se aukiolotutkimus on ekoja tutkimuksia mitä sulle tehdään. Vai onkohan sulle se jo tehty (anteeksi, jos oot jo maininnut asiasta ja se on mennyt multa ohi)? Aika samoilla mietteillä kanssasi oon minäkin noista ovistesteistä; digimittarit ovat hintansa arvoisia, jos ovista ajoittain bongailee ja hyvähän se on tietää ovuloiko vai ei. Multa meidän lääkäri kysyikin ekalla käynnillä lapsettomuusklinikalla, että oonko käyttänyt ovistestejä ja saanut bongattua oviksen.

Bandida, pidän täällä hartaasti peukut ja varpaat pystyssä sulle, että saisitte pian hyviä aikataulu-uutisia, eikä tarvitsis kauaakaan odotella jatkohoitoihin pääsyä. Se on ihanaa, että teillä on ihan oma talo ja koti, jonne voitte sen perheen perustaa.. mutta joo, tiedän kuinka se oma koti osaa myös niellä euroja. Kyllä muakin pikkusen hirvittää tuo IVF'n hinta, mutta ehkä tarkalla "markalla" me siihen pystytään kerran -- ja toivotaan että kerta riittää. 

Kauhistus, että onkin jo myöhä -- mä taas yökukun täällä... Nyt painun kyllä unten maille.

piajol, ei oo mulle tehty vielä sitä aukiolotutkimusta. Sehän se varmaan onkin ensimmäisiä toimenpiteitä mitä mulle tehdään. Olen kuullut, että se pitäisi tehdä kiertopäivänä 8. No, keskiviikkona on mulla kiertopäivä 6, joten se toimenpide siirtynee vasta seuraavaan kiertoon. Eli vissiin sitä odottelua vaan taas tiedossa. Mie oo niiiin kyllästynyt odottamaan! Nojoo, en varmastikaan ainoa tällä palstalla! emoticon

Heips kaikki!

Mä oon pitäny vähän hiljais eloa ja niin on moni muukin näköjään. Oon kyllä käyny lukemassa jutut pikasesti, mutta kirjotukset on jääny.
Kiitos kaikille taas tuestanne, ootte korvaamattomia <3
En millään taas kerran muista mitä kaikkea mun piti kirjoittaa, mutta Nooralle ainaskin tervetulo toivotukset ja toivottavasti sun ei tartte täällä kauaa olla. Täällä saa erittäin hyvää vertaistukea ja me tosiaankin ymmärretään miltä tuntuu =)

Nymeria onnea ensimmäiseen käyntiin ja muista kirjoittaa kysymykset ylös ennen sinne menoa, siellä meinaan pää tyhjenee ;)

Piajolille muuten vaan halit, en enää muista mitä mun piti sulle kirjoittaa, mutta jotain piti ;)

Mutta tänään tapahtui jotain upeeta, mä meinaan tikutin oviksen =) nyt on siis menossa kp17/31-50. Mä en oo tikutellu oviksia ollenkaan, mutta nyt tein poikkeuksen ja tilasin tukun ovistestejä netistä ja oon niitä nyt neljä päivää käyttäny ja tänään pärähti vahva viiva testikenttään =)  Ja tämähän tietää seuraavien päivien aikana peittojen heiluttelua ;) Mutta on kyllä ihan hyvä fiilis, kun sai tietää että se ovis ylipäänsä tulee!

Mutta kaikille oikein paljon tsempiä, me selvitään tästä suosta ylös voittajina tavalla tai toisella ;)

Takaisin