Pidemmän kaavan mukaan yrittäneet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Nuu_
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mimmu82: Siitä se hoito kierros alkaa ei muutako clomeja popsimaan ja nauttimaan oviksesta. Milloin aloitat?

Täällä on ihana tunne ko ei tarvi kytätä kelloa kokoajan ettei vaan unohda suihketai piikitys.
Eilen laitoin viimeisen piikin (pregnyl 5000IU) ja kyllä jänskätti et osaanko sekoittaa aineet sekaisin,mut hyvin sekoittuivat. Sit vähän aikaa kauhistelin piikin paksuutta ko näytti paksummalta mitä gonal piikki ja sekin turhaa piikki ei tuntunut ei sit yhtään missään. kipeempää otti toisinaan gonal piikit [;)]
Nyt oon vain ja odottelen huomista oulun punktio päivää josta voipi tulla pitkä päivä. Herätys on jo klo 4 ja klo 6 pitää lähteä ajeleen kohti pohjoista. miehen simppojen luovutusaika on klo 9 ja mun osio alkaakin sit tunnin päästä. Eniten mua hermostuttaa ko ei saa mitään syyä ennen toimenpidettä,ei es pastillia joka rauhottaisi mua ja jännitystä mikähän siinäkin on?
Nyt on olo ihmeellisen hyvä tuntuu kuin kaikki munikset olis sulautunut jonnekki vaikka ajattelin jo mielessä "super-ovista" jos kerta pistetään irroituspiikki ja munikset alkaa irtoilla ehkä oon vain kuvitellut väärin mielessä koko asian.[:D]

Hyvät ihmiset,
Terveiset tädiltä.. Se tuli sitten eilen visiitille..[>:] toivottavasti viimeistä kertaa, sillä tämä on se kierto kun meille tehdään eka IUI. Soitin just sairaalaan, ja huomiseen mennessä pitäis saada lääkäriltä hoitosuunnitelma. Eli pistäminen luultavasti alkaa torstaina ja sit viikon päästä pitäis mennä ensimmäiseen ultraan. Huh! Alko vähän jännittää..
Hoitojen kannalta olis varmaan hyvä, jos osais suhtautua niihin toiveikkaasti, mut musta on jotenkin tullut skeptinen. Olis kiva kuulla jos jollain olis tuttavapiirissä positiivisia IUI-kokemuksia..[;)]

MK81, pahoittelut negasta! Mut ilmeisesti teilläkin on kohta alkamassa hoidot taas? Tsemppiä!

Tiisa, onpas jännää!! Miksi ei saa syödä aamulla?! Kerropa sitten minullekin, jos saat selville! Onko sulle määrätty mitään lääkitystä loppukiertoa tukemaan? Jostain lääkäripalstalta luin, et joillekin olis annettu lääkitys jonka olis tarkoitus auttaa kiinnittymisessä ym..

hh83:Epäilen syömättömyyden syyksi suonen kautta annettavaa kipulääkitystä toimenpiteen aikana. Kyllä mulle tulee tukihoito joka alkaa punktion jälkeen.
onnea ja tsemppiä sullekki hoitoihin.[:)]

hh83: luin huolimattomasti viestisi, kyllä mä aamulla saan syyä mut sitten 2h ennen toimenpidettä en saa.

MK81, harmi ettei ollut sitten niin änkyröitä pikkuviikareita liikkeellä et olisivat sen isänpäivän lottovoiton tuoneet... [:(] Mutta kohta pääsee siihen toiseen 'kunnon' yritykseen... En tosiaan tiedä edelleenkään miksi kierto noin lyheni, voiskohan se olla se pregnyl-piikki tosiaan? Ainakin siitä laskettuna olis edes 12(?) päivää (jos nyt oikein muistan) luteaalivaihe. Pitää muistaa kysyä kun menee siihen seuraavaan seurantaultraan perjantaina...

Tiisa, huomenna onkin sit jännä päivä! Tuu käymään kahvilla ja kertomassa miten meni, asustelen Oulun kupeessa [:D] Varo vain se sun superovis on ehkä vielä tulossa, mulla ainakin meni itellä n 1,5 vrk siitä pregnylpiikistä [;)]

hh83, pahoittelut kun täti tuli - mutta toisaalta hyväkin ettei pidempään pantannut. Pääsette nyt sitten ainakin tähän IUI-kiertoon! Kerrohan kuulumisia miten se menee pistosten kanssa - ite kun pääsen niin helpolla noiden nappien kanssa [:)] Ainakaan ite IUI:ta ei kannata jännittää, se oli (lääkärin tökeryyttä lukuunottamatta) rapsakka toimenpide, olin klinikalla yhteensä varmaan vartin sillä reissulla, ja se sisälsi odottelun, toimenpiteen, odottelun ja laskun maksamisen... Tuttavani sai plussan parin IUI:n jälkeen joten kyllä se joillain toimii (heillä tosin ongelma oli siittiöissä). Yritän nyt itteäkin tsempata uskomaan niihin positiivisiin mahdollisuuksiin. Mä oon kans lukenut noista loppukierron tukilääkkeistä jotka saattais auttaa kiinnittymisessä - ja ihmetellyt miksei niitä jaella enemmän näissä selittämättömissä tapauksissa varsinkin... Hyvä että Tiisa saa sellaisenkin.

Mä täällä napsin clomeja - ja mietin et tohtisko 'auttaa' vielä luontoäitiä enemmän kuin lääkäri määrää ja pistellä tuulensuojaan pari ylimääräistä nappia [8D] Vähän niin kuin varmuuden varalta. No ehkä ei, mut jotenkin houkuttais silti - epätoivoa ilmassa? Perjantaina ultraan ja toivottavasti viikon päästä sitten irrotuspiikki ja IUI#2...

Kertokaapa mulle mikä tässä olis nytten kyseessä ku tänään suunnilleen 4 päivää ovulaatiosta aikaa ja tunsin tuossa joku aika sitten ihan sairaan kipeitä menkkamaisia kipuja alavatsassa mutta ei ollut kuitenkaan tullut mitään punertavaa kun kävin vessassa. Tiedä sitten mitä se oli. Osaako kukaan sanoa?Ja tuota menkkamaista kipuilua kesti vain hetken ja meni ohi ihan kokonaan. [8|]

YK10

KP 24/33

Täällä on nyt siis hoitosuunnitelma selvillä, hyvin samaan tapaan kun teillä Bandida eli clomit, ultra ja irroituspiikki. Joten tuun hh83 ja Bandidan jälkijunassa sitten, tätiä odottelen ensi viikolle. Ja voi hitsit... luulisi, että mulla olis jotenkin parempi ja toiveikkaampi olo kaiken tän suhteen, mutta jotenkin vaan eiei.. [:(] Masentaa, ja mä niin tiedän, että mun tarvis päästä tsemppeihin ja piristyä taas, mutta kun niin halvatun monta pettymystä on jo takana, ja mua ahdistaa ajatus vuoden vaihtumisesta, joka tuo tullessaan taas yhden syntymäpäivän. Kello käy, ei voi mitään. No, ei muuta kun leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä! [:D] Kai tää tästä taas lähtee kulkemaan.

Tiisalle hurjasti tsemppiä huomiselle, onkin jännä päivä!

Ja toivottavasti MK81n daisarit ovat jo heräilleet...? [:D] Mua niin nauratti...

Minnuska89, olen kovin tietämätön näissä, mutta voisko kivut olla merkkejä siitä, että taimi etsii paikkaa mihin tarrata...?

Huomenta ihanaiset naiset,

piajol juu kyllä ne on jo hereillä, oli tosi veikee tunne [:D]. Sun hoitosuunnitelma kuulostaa mun mielestä selkeeltä, IUI:ta kohti täyttä häkää ja kuten aikaisemminkin todettiin: Se oikeesti nostaa monilla prosenteilla tota onnistumismahdollisuutta. Se piristyminen tulee siinä hoidon aloituksen myötä, usko pois [;)]. Jotenkin sillon noi toiveet ja odotukset pääsee taas ihan uusiin ulottuvuuksiin. Tiiä tosiaan vaikka se uusi vuosi toisi tullessaan uuden syntymäpäivän! Sinne elokuulle nääs [;)][;)][;)].

Tiisalle on peukut ja varpaat pystyssä! Mulle ei tullut niistä lääkkeistä mitään ihmeellistä pössistä, mutta huomasin, et oli jännittänyt (salaa) niin hirveesti, että olin ihan poikki kun himaan pääsin. Ilmeisesti jo huomenna saat tietää sitten montako hyvää munista löydettiin ja montako hedelmöittyi? Vai kertovatko vasta siirron yhteydessä?

Bandida kysäseppä tosiaan mitä meinaavat tästä kierron lyhenemisestä. Mä lupaan kysästä kanssa siltä mun tohtorisedältä, kun sinne alku-ultraan taas viikon sisään pääsen. Tosiaan voipi olla, että saat näitä tukilääkkeitä nyt sitten kanssa, kun kerran selkeesti ei keho jaksanut pitää limakalvoa pystyssä tarpeeksi pitkään. Punktion jälkeisen siirron jälkeen ne annetaan automaattisesti, kun silloin kehossa ei ole sitä keltarauhashormonia, sillä se munis ei irtoa luonnollisesti ja hormoonit siksi kehity. Mulle tuli mieleen noista sun clomeista, et älä liikaa nappaile... muistelen erästäkin ystävääni, joka otti tupla-annoksia aina välillä siksi, että tsänssit paranisivat IUI:ssa, jolloin tuli 4 munista, mutta lääkäri kieltäytyi tekemästä koko IUI:ta ja kielsi päälle vielä normaalinkin toiminnan. Noh, eivät tietenkään kuunnelleet-> 3 hedelmöittynyttä munista, joista yksi keskenmeno (viikolla 16) ja siitä paha myrkytys, josta kaksoset syntyivät viikolla 26, toinen vielä elossa. Tästä on siis onneksi jo melkeen 10v aikaa, mutta vieläkin kouraisee.

Nojaah, oliskohan mulla mitään päivitettävää... pierettää. Ei siis mitään uutta se, mutta erehdyttävästi muistuttaa kuukautisnippaisuja silloin, kun kiertelee etsiessään ulospääsyä.

piajol, tuo on niin tuttua täälläkin. Välillä sen toivon löytää ja välillä sitä vajoaa takas masennuksen puolelle - tyyliin ei tästä tule yhtään mitään... En tiedä olisko se yhtään helpompaa (ei kai, vai mitä sanoo MK81?), jos tietäis missä on vika ja hoidot voitaisiin kohdistaa niin että nimenomaan siitä ongelmasta kärsiville on ko hoidosta apua... Noita syntymäpäiviä on jo takana ihan liikaa - ja vaikken haluais tunnustaa niin oon hiukan miehelle katkera siitä että hän halusi lykätä tätä lapsenyritystä niin pitkään... Ei se välttämättä olis ollut helpompaa vaikka pari vuotta aikaisemmin olis aloittanut mutta ainakin aikaa olis enemmän. Mut kyllä se lähtee kulkemaan vielä! Sinäkin otat nyt ylläriplussan just kun oot hoitoihin pääsemässä (niin kovin monet tekee niin), tai jos et niin kyllä sit viimeistään hoitojen kanssa...

MK81, älä pelottele [;)] Mulla tosin on tullut noilla aikaisemmillakin clomi-kierroilla vaan yksi munis aina, niin en usko että kovin paljon pienestä lisäyksestäkään innostuisivat... Se riskihän siinä on että IUI:tä ei edes aleta tekemään jos on 'liikaa' munasoluja kypsymässä. Enkä minäkään kyllä malttais jättää yritystä väliin jos kävis niin onnekkaasti et olis useampi munis - vaikka lääkäri kieltäis. En näytä olevan niin hedelmällistä tyyppiä et siltikään olis toiveet kovin korkealla... Kaverilla oli joku vuosi sitten sama tilanne, hänellä oli 3, ja oli saanut painostettua lääkärin vielä tekemään IUI:n, mutta ei ollut tärpännyt ainoakaan [:'(]

Tiisan puolesta täälläkin kovasti jännäillään!

minnuska, kiinnittymiskipuja? Vaikka en minä niistä mitään tiedä kun ei kokemusta ole [8D] Tosin niiden kai pitäis ilmaantua n vko hedelmöityksestä..?

Bandida:Onnea uuteen IUI kiertoon.[:)] Ei tulla super-ovista [&o] Pienoinen pettymys [;)]

Piajol:Toisaaltaan sulla on hyvä asenne hoitojen suhteen niin eipähän tule niin suuri pettymys, jos vaikka sit tuliskin iloinen ylläri.[;)]

Omaa: Tänään tuli punktiossa käytyä. Aika meni siellä kyl tosi nopeesti. Liekkö sit johtui lääkkeistä ja ihmeen rauhallisesti otin koko reissun. Kanyylin laitto ei ekalla oikein onnistunut niin tulipa koettua sekin kahdesti. Itse punktiokin oli kivuttomanpi mitä pelkäsin. Et eipä jäänyt mitään kammoa.
munasoluja saatiin 11kpl toivottavasti saataisiin mahd. paljon hedelmöitettyäkin. Alkion siirto on sit torstaina.

Tiisa, kiva kuulla että jäi positiivinen fiilis punktiosta! 11 kerättyä munasolua kuulostaa tosi positiiviselta![;)] Toivottavasti torstaina tulee lisää hyviä uutisia!

Bandida, tsemppiä IUIhin!

Ja piajol, samoin sinne paljon tsemppiä!
Nyt olis meillä inssiläisillä hyväsauma pamauttaa plussat samaan kiertoon!

Sain itsekin nimittäin tänään lääkäriltä annostusohjeet. 50yksikköä/pvä, torstaina aloitan ja pistän maanantaihin asti. Ensi viikon tiistaina aamulla on eka ultra. Eli mahikset varmaan olis jo ensi viikolle saada se eka inssi tehtyä. Ensi viikosta vaan on tulossa aika kiireinen, toivottavasti se ei haittaa menoa.[:D]

Plussatuulia kaikille! Olette mahtavia joka ikinen![:)]

Tiisa hieno saldo [:D] toivottavasti menee jatkokin hyvin!

hh83 ja Bandida tsempit IUI:n ja eikös piajol kuulu samaa inssi ryhmään [:D]

Täällä ootellaa edelleenkin sitä prkleen tätiä [:@], jos kerta en oo raskaana, niin miks se ei voi tulla???
No mutta clomit on haettu apteekista [:D], mutta mua askarruttaa annostus[8|] mukana tuli ohje että 1-2 pilleriä päivässä kierron 5-9 päivinä. Eli siis otanko yhden vai kaksi pilleriä päivässä, minkälaisia annostuksia teillä on ollu?

Ja ainiin MK81, sä osaat aina valita oikeet sanat, kiitos viime kommentistasi mulle [:D]!

piajol, sitähän en tiedä, toivottavasti etsiikin taimi paikkaa mihin tarrautua [:)]

Bandida, Ite kans veikkasin että olisko ollu kiinnittymiskipuja ku oli ihan sairaan kipeet ja ku sitä ei kestäny ku sen hetken ja se tuli yhtäkkiä ku istuin penkillä [8|] Mut jos toi kipu jotenki viittas sitä kiinnittymistä ja mietin että mehän sessyiltiin miehen kanssa torstaina ja perjantaina tikutin sen oviksen silloin. Mutta kattoo nyt eteenpäin siihen testaukseen asti mitä se kipu oli [:)]

Omaa, täällä eilen aamulla ja tänään aamulla hieman menkkamaisia kipuja ja eilen illalla tuli pieni vihlominen alavatsaan kun nauroin ja maha joutu jännittämään siinä. Limat on muuttunu jonkin verran valkoisemmaksi kuin mitä oli oviksen aikaan mutta en innostu vielä ennenkuin testaan sitten kun on sen aika [:)]

Muille oikein paljon plussapuhureita että joku teistä plussaisi nytten tulevan joulun kunniaksi edes ja saisitte sen ihanan joululahjan ++++++

YK10

KP 26/33

Tulin vaan ilmoittamaan että taidan jäädä tänne vielä jonkun aikaa... Täti tuli ihan yllätäen käymään 3 päivää liian aikaisin....[&:][:@] Mieli on ihan maassa mutta eiköhän tää tästä...v*tuttaa vaan niin mielettömästi!!!! Purkasin tuntojani tuolla joko nyt onnistaisi-sivulla, helpotti vähän mutta v*ituttaa kyllä vielä.... Mulla on onneks aika sinne naistenpolille niin saavat siellä sitten tehä mitä tekevät...

Tsemppiä meille kaikille!!!!

kp 1/26-31

YK 15

Huomenta,

Mixuliini varmasti ottaa päähän! Onneksi on se naistenpolin aika tosiaan, niin pikkasen pystyvät toivottavasti valaisemaan asiassa.

Mimmu82 missä hitossa sun täti on??? Voin kuvitella, että ottaa päähän molempiin suuntiin [:@]. Teillä on kohta 4vuotissynttärit [:D].

hh83 50 yksikköä on tosi vähän, mutta varmasti auttaa [:)]. Jos se kiireinen ensviikko rentouttaa näistä lapsihaaveista sen verran, että et ehdi stressaamaan sitä IUI:ta... sitten oliskin ihana tulos jouluksi [:)].

Tiisa munkin mielestä punktiossa pahinta oli se käsikanyylin laitto, hyi yäk! Nyt isot tsemppirutistukset torstaille ja uuden elämän odotukselle [:D].

Piajol joo ei se ole helppoa olla diagnosoitukkaan. Jotenkin tuntuu kamalalle, että vikaa on ja sitä ei voida ilman ICSIä kiertää. Toisaalta stressi on hyvinkin helpottanut, sillä millään muulla kuin ihmeellä ja ICSIllä ei meille jälkikasvua saada, ICSIen väliset kierrot ovat yhtä tuskaa ja toivottomuutta ja mies tänäkin aamuna kertoi koiralle ihan fiiliksissään että "äitillä alkaa kohta kuukautiset ja sitten meille yritetään taas vauvaa". Hyvä ettei itku tullut silmään tätä kirjoittaessakin.

kiitos hh83, ja samaa sinne [:D]

Tiisa, tosi mahtavasti saatu noita muniksia kerättyä [:)] Ja jatkohan menee vähintään yhtä mahtavasti, peukut sille! Vähän pettymys kyllä kun ei tullutkaan sitä superovista kun kerran oottaa... [:D]

Kiitos mimmu82 tsempityksistä, kolmehan meitä tosiaan nyt on samalla kaavalla menossa, mulla vissiin tositoimet ens viikolla alkuvkosta, hh83:lla loppuviikosta, ja piajol tulee pari vkoa meidän perässä... olishan se kyllä loistoa jos koko porukka plussais samalla kierrolla... Mulla on clomiannostus ollut 1 tabu neljänä kiertopäivänä - eli periaatteessa vähemmän kuin tuo sun ohje minimissään - yksi munis sillä on aina saatu kehitettyä. Nyt oon kyllä tosiaan pohtinut sitä vaihtoehtoa et ens kerralla ottaisin sit vähän extraa, en paljon mut jos vaikka söis viitenä päivänä, ja ottais yhtenä päivänä 2 pilleriä...
Oot muuten niin oikeassa, MK81:llä on kyllä sana hallussa - ja ajatus siellä sanojen takana [:D]

Minnuska tsemppiä kitupäiviin... Ja mixuliinille pahoittelut tädin kurvaamisesta paikalle. Mikähän senkin sai aikaistamaan tuloaan? Se kyllä jaksaa v*ituttaa ja masentaa kerta toisensa jälkeen, vaikka luulis et siihen tottuu. Mut ei, melkein pahenee ajan myötä... Hyväähän tilanteessa on kuitenkin se että pääsette pian tutkimuksiin...

Heippa naiset ihanat, ja suurkiitokset kaikille tsempeistä! Tänään jo paremmilla fiiliksillä.

MK81, ei varmasti ole yhtään helpompaa olla diagnosoitu. Ihan silmät kosteina täälläkin, kun luin sun kirjoitusta miehesi jutustelusta koiruudelle... Itsekin joutunut monta kertaa melkoiseen liikutuksen tilaan, kun tuo oma mies olisi niin innoissaan isäksi ryhtymässä. Ihan hirmuisesti voimahaleja sulle. Missäs kohtaa teidän aikataulu hoitojen suhteen nyt menossa,jos saa kysyä?

Kiitokset vielä Bandida sanoistasi sullekin. Samoissa kanooteissa melotaan, eri puolella Suomea... [:)] Nyt pidän peukut ja varpaat ristissä sulle ja hh83lle, että inssit tärppää ja voin sitten seurata teidän esimerkkiä!

Onko teille,jotka ootte syöneet clomeja, tullut kauheesti sivuoireita? Pikkusen jännittää niitä alkaa popsia... mun annostus on 2 nappia päivässä 5 päivän ajan. Tuntuu isolta määrältä..?

Mixuliinille pahoittelut tädistä... tsemppiä ja voimia sinne, ja hyvä, että pääset tutkimuksiin.

Oli kiva lukea Tiisan onnistuneesta päivästä! Nyt vaan mahtavasti onnea ja tsemppiä torstaille! Ristitään täällä itsemme kyynärpäitä myöten solmuun! [:)]

Mukavaa päivää kaikille.

Mä oon nyt vaan taustaillu oikeastaan täällä takana raskauteni kanssa mutta seuraan silmä kovana mitä tapahtuu. Nyt sit vaan ihan älyttömästi onnea teille kaikille joilla on nyt menossa todella jännittävät ajat. Plussaajia odotan perässäni tuonne odottajiin.

Itselle ei kuulu ihmeempää. Tänään taas kaupassa yks kaveri pongas mahan eli ei tätä peitetä enää millään, talvitakki kiristää... ;-)

Halauksia kaikille!

Mixuliinille pahoittelut tädistä![:@] Yhdyn täysin bandidan sanoihin, et ei se koskaan tunnu helpommalta, kun tulee rojahtaen takas maan pinnalle.. Vaikka sen rojahduksen olis kokenu jo useamman kerran. Mut jostain syystä se aina tuntuu kamalalta. Isku vasten kasvoja.. Mutta toisaalta joka kerta siitä on silti selvitty ja kun uusi ovis lähenee, niin ajatukset taas lähtee lentoon.[;)] Jaksamista sinne siis paljon!

MK81, joo ei toi 50 yksikköä mikään iso annos ole. Mut kun mulla ovis on ollu joka kierrossa normaalisti, niin ehkä ne varoo ettei tule liikaa sit niitä kypsiä versioita![;)] vaikka mielellään ottaisin kyllä kerralla vaik kaksoset tai vielä kolmosetkin.. Sais pistää lopullisen pisteen tälle yrittämiselle. Kun onhan tässä jo yhteensä sen verran lasta tehty, et jotkut olis samalla määrällä jo saanu aikaiseksi suurperheen.[:D]

Omaa: Eilen oli pakko illalla kokeilla suolaliuoksella koepistää, etten sit huomenna aamulla sählää turhaan lääkkeen kanssa. Se kun ei ole niin hirveen halpaa kamaa kuitenkaan. Aika pelottavalta se neula näytti, mutta ei onneks sattunu yhtään. Mitä nyt vähän nipisti, kun neula meni ihon läpi. Läski on näköjään sen verran tunnotonta ja pehmeetä, et siihen se neula mukavasti upposi.[;)]

Hei vaan taas..[;)] Tänään meni eka pistos Puregonia 50IU.. Ihan hyvin meni, eikä sattunut ollenkaan.
Mut yks kysymys olisi teille jotka olette sitä käyttäneet jo.. Eli mulla nyt kp5 ja vielä hiukan vuotoa tädin vierailusta johtuen. Kuinka nopeasti teillä on Puregon saanu vuodon loppumaan? Kun jos sen tarkoitus on valmistaa kohtu ovulaatioon, niin limakalvon pitäis ehtiä paksuuntua tarpeeksi ym ja se ei varmaan onnistu jos menkat on päällä. Ja onko kenellekään tullut tosta johtuen oireita? Turvotus, pahoinvointi tms? Muistan, et MK81 voi huonosti, mut sullahan oli selkeesti isommat annokset kun mulla tässä IUIssä..?

Takaisin