Pidemmän kaavan mukaan yrittäneet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Nuu_
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Heippa!
Bandida, kiva et näytti hyvältä ultrassa![:D] Tsemppiä paljon huomiselle! Saitko muuten vielä ohjeeksi jatkaa clomeja yli viikonlopun?

Tiisa, mikä mahtava niksipirkka! Tota varmasti tulee kokeiltua, jos ite saan lugeja.[;)] Toivottavasti tosta tekniikasta olis apua sille pienelle sissille, joka nyt etsii paikkaansa kohdussa!!

MK81, eli nyt lähti sitten uusi kierros hoitoja käyntiin? Oletko jo tänään pistämässä?

Mulla just äsken meni vika piikki. Huomenna klo8.30 ultra. Jännä nähdä, mitä siellä näkyy. Ainakin on tullu kaikenlaisia oireita.. Nippailee ja vihloo, mahaa särkee silleen menkkamaisesti välillä ym. Lievää huonoa oloakin on ollu, mut ei onneks mitään vakavaa. Niin ja ne endopesäkkeet tuntuu olevan aika kovilla.. Mä nimittäin tunnen ne tuolla peräsuolen tienoilla..[:'(] Toivotaan nyt kuitenki, et munasarjat olis reagoinu sopivalla tavalla lääkkeeseen. Sitä just mietin niin kuin piajolkin, et millä se päätetään mikä lääke ja kuinka paljon.. Mullakin on ihan normi ovis, kuten bandidalla, mut en saanu clomeja vaan pistoksia..
No, ehkä ne lääkärit osaa päättää mitä pitää milloinkin määrätä. Luotetaan siihen..[8D]

hh83 juu eilen lähti eka 225IU vatsamakkaraan... tuntuu jotenkin suurelta määrältä, mutta ilmeisesti tarpeen, kun viimeksi ei tosiaan sitten loppujen lopuksi saatu kuin neljä munista, joista kaksi hedelmöittyi ja kaksi oli liian varhaista. Sullahan on jo jännät hetket!

Moi,
Jännää kun on niin moni hoitokierroksella nyt! Ja ihanaa, et ei tarvii olla yksin tän jännityksen kanssa![;)] Mulla on ollu tänään vähän liikaa aikaa koska ajatukset vaan pyörii tässä hoidossa.. On ollut vaikeaa keskittyä muihin hommiin tänään.
Löysin hyvän sivun, jossa oli aika paljon tietoa IUIstä.. Kannattaa katsoa: http://www.fertilityplus.org/faq/iui.html

Plussatuulia!

MK81, no siinähän kävi niin että en uskaltanu vielä testata, ajattelin ootella tuonne perjantaihin asti ja testaan sitten vasta jos tätiä ei kuulu [:)]

hh83, oon ihan samaa mieltä! Ei muista omia juttujaan jännäilläkään niin paljon kun on muitakin hoidoissa olevia joiden etenemistä odottelee [:)] Ei tullut ultrassa ohjetta jatkaa clomeja enää, otin kp 3-7 (vain) yhden. Miltäs sun ultrassa näytti? Erikoisen paljon vaihtelua noissa alkukierron lääkityksissä ihmisten välillä - mut kai se vain johtuu siitä et syyt hoitoihin on niin erilaiset..? Kiitos tuosta linkistä, pitää lueskella lisätietoja kun on aikaa.

Ja kiitos Tiisalle peukuista & niksipirkasta... Täällä yksi lisää jolle ko neuvosta on heti hyötyä: Mäkin sain Luget loppukiertoon inssin tueksi.

MK81, Hienoa kun pääsit tökkimään taas vatsanahkaa/makkaroita neulalla... on kyllä hurjan kuuloiset määrät sulla - mut jospa ne tuottais tällä kertaa sitten useamman muniksen, niitä kaksosia varten sitten vaikka [;)] Sain tänään taas sen mun 'oikean' lääkärin takas ja hän vahvisti tuon pregnyl-luteaalivaiheen pituus-vaikutuksen. Kiitos kun jaksat uskoa ja luottaa näihin inssin mahdollisuuksiin - itsellä ei taas aamulla klinikalle mennessä paljon hymyilyttänyt, mut nyt alkaa taas toivo nostamaan päätä.

piajol, mulle sanottiin et kolmella vielä tehdään IUI (ainakin mun kohdalla) mut jos olis useampia niin sitten ei enää. Mut sain jotenkin sen käsityksen et tuokin on yksilöllistä: Et jos ongelma on enemmän miehessä, ja naisella hommat pelittää niin silloin ei mielellään tehdä kovin monella muniksella - mut taas jos ongelma vaikuttaisi olevan naisen puolella, liian vähäinen keltarauhashormonin määrä tai kiinnittyminen muuten, tms. niin silloin ei ole niin suuri vaara monikkoraskaudesta ja voidaan vielä 3-4:llä tehdä. Mulla tosiaan on nyt ollut normiovis sen jälkeen kun se saatiin clomeilla tulemaan alkukesästä - sitä ennen ei oikein vahvalta näyttänyt ainakaan testien perusteella. Siksi varmaan tuo mun clomiannostus on niin pieni, ettei tule liikaa muniksia kun se yksi tulee aina muutenkin. Ei tuolla mun annostuksella ainakaan mitään sivuoireita ole tullut. Kiitos tsempityksistä, toivotaan että olet oikeassa tuosta kolmannesta inssistä [;)] Visualisoimalla raskaaksi... [:D] Voishan se toimia niinkin, makaat siinä sängyllä hetken inssin jälkeen ja visualisoit kuinka ne siittiöt rynnistää etsimään sitä (tai niitä) munista joka juuri optimaalisella hetkellä lähtee niitä vastaan...

Nyt on siis inssi nro 2 takana. Tai toimenpidevaihe siis, ei olis enää kuin ne 2 vkoa odottelua sit vaan... Pahin osuus siis. Tällä kertaa varmaan saan tosiaan odotella ne 2 vkoa pregnylistä huolimatta, kun sain tosiaan ne Luget myös loppukiertoa avittamaan. Kyllä niin huomas eron taas lääkärien välillä, juteltiin siinä tohtorin kanssa toimenpiteen aikana niitä näitä ja hän sujautti katetrin paikoilleen ja siittiöt matkaan niin sujuvasti että en edes huomannut [:D] Edellinen tökki kohdunsuuta niin päin seiniä (kirjaimellisesti) että vertakin tuli - ja sen kyllä huomasi... Jos nyt kaikesta tsempittelystä huolimatta tarvitaan se kolmas IUI, niin siihen saadaan sit kohdun limakalvoa vahvistamaan Menopuria heti clomien jälkeen, ja lähete julkiselle kirjoitetaan heti jos mulla menkat tulee. Tehdään sit niin monta IUI:ta kuin kehtaa ja kerkee sinne pääsyä odotellessa.

Hei
Mun täytyy olla aika blondi kun nyt vasta keksin kuinka tänne kirjoitetaan [:D] . Meilläkin on yritetty pidemmän kaavan mukaan iltatähteä (kolmatta). Vanhemmat lapseni ovat jo melko isoja ja olen vauvakuumeillut jo reilun pari vuotta. Tulin raskaaksi kesäkuussa 09 mutta sain keskenmenon viikolla 12, menetys oli minulle suuri. Uudelleen tulin raskaaksi joulukuussa -09 ja sekin raskaus meni kesken helmikuussa vko 9. Viimeisimmän keskenmenon jälkeen söinkin sitten 5 antibioottikuuria kohtutulehdukseen ja kaavinnan jälkeiseen tulehdukseen. Toukokuussa -10 saatiin lupa alkaa yrittämään uudelleen, mutta kuukautiskierto oli täysin sekaisin kuten myös hormonit. Heinäkuuhun asti luomuiltiin sitten tuli clomifenit käyttöön, niillä kasvoikin kauniisti muutama follikkeli mutta eivät irronneetkaan. Kaksi kuukautta yritettiin clomifeneillä ja sen jälkeen otettiin mukaan ns laukaisupiikki. Kokonaisuudessaan yritettiin clomeilla 4 kk kunnes lääkäri päätti, että katsotaan munatorvien aukiolotutkimus. SSG tehtiin ja todettiin vas puolen olevan mahdollisesti tukossa ja minulla taas vasen munasarja on se aktiivisempi puoli kun oikea huilaa.
Päädyttiin aloittamaan lokakuussa Puregon pistokset ja seuraamaan jälleen ovulaatiota ja kun ovis testi plus pistetään vielä pregnyl laukaisemaan munasolut irti. Puregon kasvattikin kauniisti kaksi follikkelia molempiin yksi, positiivinen ovis tuli ja pistin pregnylin ja yritimme ajoittaa kanssakäymiset sopiviin ajankohtiin. Disperiniä olin alkanut nappailemaan kp 10 ja nyt vielä Lugesteronit alaosastoon ovulaatiosta kolmantena päivänä. Luget ovat aina aiheuttaneet minulle raskausoireita joten en odottanut mitään ihmeitä tapahtuneen, viikko ovulaatiosta alamahaa nipisteli kovasti ja loppui sitten parin päivän kuluttua, rinnat olivat arat ja väsytti niin vietävästi.
Mies kyseli koska testaan samoin kaverit kiukutellen aina vastasin et joojoo perjantaina testaan niin tiedän lopettaa lugesteronit ja menkat alkaisi sitten taas sunnuntaina. Perjantai läheni uhkaavasti enkä todellakaan halunnut tehdä testiä kun tulos olisi kuitenkin nega enkä haluaisi taas pettyä. Perjantai aamuna sittin kiltisti kuitenkin (kp26/28) tein testin johon tuli haalea viiva tumman lisäksi, jouduin kutsumaan miehen katsomaan montako viivaa hän testissä näkee, kertoi näkevänsä kaksi eikä reagoinut asiaan sen kummemmin. Minä tietenkin pelokkaana pessimistinä ajattelin et joku vahinko testaan sunnuntaina uudelleen. Sunnuntaina tein sitten testin uudelleen kahdella eri merkkisellä testillä toinen joka oli sama kuin pe ja toinen johtavia merkkejä perjantaiseen testiin tuli samanlainen viiva kuin aiemminkin ja taas tämä toinen merkki oli positiivinen jo ennen kuin testi viiva ehti tummua, minulta tuli itku siellä vessanpytyllä.

Nyt paripäivää positiivisesta testistä yritän ajatella positiivisia ajatuksia ja olla pelkäämättä tulevaa. Lapsille emme kertoneet tälläkertaa (ottivat myös keskenmenot rankasti) odottelemme ainakin tammikuun loppuun jolloin jo sitten 15-16vko kasassa ja olemme ehkä turvassa.

Toivon teille kaikille vauvaonnea ja voimia yritykseen koska niitä tarvitaan.[;)]

36vuotta, G5P2, nyt h 4+2

Kiitos tarinastasi Tiitzu ja toivottavasti raskaus nyt jatkuisi onnellisesti![:)]

Bandida, Sinulle kans onnea seuraavaan kahteen viikkoon!

Mulla siis oli tänään se seurantaultra. Taas eri lääkäri. Tällä kertaa joku erikoistuva versio, joka oli kyllä ihan ystävällinen ym, mutta ei se kyllä mitään keskustellut. Menin saman tien vaan pöydälle makaamaan ja samantien pujahti ultraputki sisään.. Ei. Mitään varoitteluja tms.. Sit se pyöritteli tosi pitkään sitä laitetta kohdussa ja tarkasti siis varmaan linakalvoa. Mutta voi tuska kun se sattui![:@] Mulla siis se endo on tosi kipeä ja se tökki kyllö ihan antaumuksella just sitä kohtaa. Sit se sano, et nyt kun katon noita munasarjoja, niin se voi vähähän sattua. Se ei sitten tuntunutkaan kummemmalta.
Oikealla puolella oli kolme aika hyvän kokoista follikkelia, ja vasemmalla rykelmä pienempiä. Mullahan se oikea puoli mahdollisesti on tukossa tai taittunut tms..
Mut tulos oli se, et ei inssiä eikä yhdyntöjä tässä kierrossa. Ottaa päähän![:@]Kaiken lisäksi tähän pitää ottaa luomukierto väliin ja sit saa soitella taas uuden IUIn annostuksista ym, jotka tulee olemaan puolet pienemmät ensi kerralla.
Miksi siis pitää pistää lääkettä jos kelpuutetaan vaan yksi tai ehkä kaksi follikkelia?! Mulla kun on ihan normaali ovulaatio ja se yksi sieltä tulee joka tapauksessa. Ja nyt mukamas ei sais edes yrittää, kun monikkoraskauden riski on niin suuri. Ja ketut..[:@]

Ja eikös Bandida sanonut, et yksityisellä tehdään kolmelle follikkelille vielä iui? Oon todella pettynyt nyt näihin julkisen lääkäreihin. Jos en oo kshden vuoden aikana yhtään varsinaista raskautta saanut aikaan, niin tuskin ne kaikki kolme sieltä hedelmöittyis kuitenkaan. Yritän nyt illalla sit ylipuhua miehen kuitenkin yrittämään..

Huh.. Anteeksi tämö omanapaisuuteni, mut tänään on vaan pettynys ja turhautuminen päällimmäisenä..[>:]

hh83, joo mulle just tehtiin inssi, ja kolme siellä oli kehittymässä kun kp10 ultrattiin... Lääkäri sanoikin et tosi pienet on tsäänssit et ne kaikki hedelmöittyis, hyvä jos edes yksi (tätä taustaa vasten)... Ei muuta ku peitto heilumaan vaan ihan omikseen, onhan ne follikkelit hyväksikäytettävä!! Ihme lääkäreitä kun aloittaa noin isolla annostuksella - kai se yleensä tehään toisin päin et aloitetaan pienellä ja isonnetaan jos ei riitä, noin niin kuin missä tahansa lääkinnässä...

Mahtavaa, Tiisa, onnittelut minunkin puolestani tässä vaiheessa!!! [:D]

En oo hetkeen ehtinykään käymään täällä, niin järkky työputki meneillään, että kun kotia pääsee, niin melkein valmista kauraa nukkumaan... [&:] Toisaalta hyvä, koska en oo tätä omaa raskautumistani ehtinyt/pystynyt niin paljon miettimäänkään. Ens viikolla olis nimittäin eka ultra, eli sitten näkee, onko tuolla masussa oikeesti jotain vai ei. Todella epätodellinen olo on ollu nyt viime viikot, koska mulla ei oo niin minkäänlaisia oireita ollut, joten usko on hieman koetuksella. [&:] Alkupäivien väsymys ja vessassa ramppaaminen on jäänyt, eikä mitään muitakaan oireita ole tullut tilalle, joten erikoiselta vaikuttaa... Mut täytyy vaan elää siinä ajatuksessa, että eihän kaikille oireita edes tuu alkuvaiheessa. Mutta infoilen tilanteesta ens viikolla.

Paljon plussatuulia ja voimia kaikille!

hh83, voi itkut ja kyllä varmasti harmittaa... mutta niinkuin Bandidakin tuossa totesi, että pelihän ei ole siinä mielessä pelattu tältä kierrolta, että kotoisat puuhailut on teidän omasta päätöksestä kiinni. Katsoin sitä sun antamaa linkkiä, niin muistaakseni siinä mainittiin, että kolmella voidaan tehdä vielä IUI (kiitos muuten siitä linkistä!), ja nyt tänään tutkin suurennuslasin kanssa nuo mun omat hoitosuostumuspaperit, niin niissäkin mainittiin myös tuo kolme. Ja voisi päätellä, että perinteisellä peittojen heiluttelulla ei ole ihan niin iso monikkoriski, koska onhan IUI nyt kuitenkin enemmän "täsmäisku" siihen verrattuna...?

Bandida, sullakin alkoi sitten odottelu, voi kun jännää! Mä voin täällä visualisoida valmentajan ohjeistuksella koko porukalle plussat.... [:D] Ja mukavaa, että sulla oli kiva kokemus tällä kertaa lääkärin suhteen, sillä on varmasti ihan valtava merkitys. Jospa helppo ja kivuton toimenpide on myös tehokkaampi..? Odotamme jännityksellä! [:)]

Mitähän Tiisalle kuuluu...?

Kiitokset MK81 uskon valamisesta IUI- ja lääkityshommiin.. Mulla on myös ihan normi ovulaatio, tasainen kierto, miehellä kaikki ok -- ollaan näitä selittämättömiä tyyppejä. [:)] Sen takia vaan se 2 clomia tuntuu suurelta annokselta, mutta eiköhän se lääkäri tiedä mitä tekee, toivottavasti. Niin kuin sanoit, nää on niin yksilöllisiä juttuja, joten yritän olla levollisin mielin. Onko sulla olotiloja niistä sun lääkityksistä? Ja torstaina sitten ultra? Jännät ajat täällä kaikilla!

Tiitzulle ja *Fenix*lle onnea ja enkeleitä matkaan raskauden johdosta. Ihana kuulla onnistumisista.

Tiitzu: Tervetuloa ja tuli niin oma historia taas mieleen kun luin sun tarinaa, mulla myös lapsia kaksi lasta aiemmin ja nyt kolmas lapsi tulossa, kolmas yrityskin tämä eli yksi keskenmeno ja yksi kohdunulkoinen. Toivotaan, että tämä kolmas kerta sanoisi sinullakin toden ja pääsisit onnellisesti sen 12vkon vaiheen yli. Mä alan nyt uskoa vauvantuloon kun viikot alkaa vaan vieriä, mutta kyllä vahva epäusko vaivasi alussa pitkään. Hirvittävän paljon tsemppiä Sinulle ja täällä ollaan mukana sydämellä sun odotuksessa, jotta kaikki menisi nyt hyvin.

Näköjään väsyneenä salitreenin ja saunan jälkeen olis aika turha kirjoittaa mitään. Täynnä kirotusvihreitä koko teksti... ;-)

Niin kaikille muillekin halit, innolla ootan niitä plussia tässä kierrossa... [:D][:D][:D]

Tiitzulle onnittelut plussasta <3

hh83 voi itkujen itku. Toisaalta kun sulla on oikea puoli (se missä niit folleja on) kerran jollain tavalla pelistä poies, niin mä en henk.koht. näkis mitään ongelmaa yrittää saavuttaa kotikonstein haluttua lopputulosta [;)]. Mulla on sulle muuten vielä tsemppiä: niillä clomeilla on sellanen kumulatiivinen vaikutus, että vielä ensikuussakin voi tulla useempi kuin yks tai kaks munista [:D][:D][:D]. Tuliks yhtään parempi mieli? Siks ne haluu pitää sulle välikuukauden, kun niitä nyt kerralla muodostu tolleen enemmän.

Tiisa onks mitään tuntemuksia???? Nyt alkaa sulla olee ne pp päivät käsillä, kun mä aloin tiputtelee, joten jännäksi menee!

Bandida peukut taas pystyssä!!! Luin just tutkimuksen, jossa jokainen IUI nostaa sitä onnistumisprosenttia aina muutamalla prossalla jos simpat on kunnossa... ja teillähän on, joten taas on suuremmat todennäköisyydet!

OMA NAPA: Noh, tässä näitä pistoksia laitellaan ja fiilikset sen mukaset. Kiva keskustelu (lue: riita) saatiin eilen aikaiseksi näistä kustannuksista, vaikka raha ei sinänsä ole ongelma. Tultiin siihen tulokseen, että jos nyt ei saada pakkaseen mitään tälläkään kertaa, niin pidetään kaksi välikuukautta. Ei periaatteessa pelkästään rahan takia, mutta myös siksi että miehellä tuntuu kuulemma ihan hirveeltä vetästä ensin täysin matto pois jalkojen alta ja sitten maksaa muutama tonni tyhjästä. Torstaina eka ultra ja jos siellä näyttää siltä ettei taaskaan muodostu kuin muutama sopiva munis, niin sitten täytyy keskustella sen lääkärin kanssa kyllä tarkkaan, että miksi näin ja olisko kuitenkin sit fiksumpi mennä sillä pidemmällä kaavalla tulevaisuudessa. Jos näistä hoidoista nyt joku tulos saadaan, niin ihan hirveeltä tuntuis käydä uudestaan tekemään näitä sit seuraavan kohdalla. Ei tää piikittely ja kliininen toiminta nyt niin henkisesti tai fyysisesti tunnu hirveeltä, mutta se ISO pettyminen sen jälkeen, kun mitään tulosta ei saada, on ihan masennustasoa.

Bandida:Onnet ja peukut piina viikoille. Toivotaan tosiaan et parempi lääkäri ja parempi miele tuottaisi paremman loppu tuloksenkin.[;)] Ja ole hyvä vain niksistäni en kyl vaihtaisi tuota konstia sormi peliin niin paljon mukavempi ja helpompi. Toivottavasti siitä on sullekki lugeitten kans hyötyä.

Tiitzu: Kiitos tarinasta. kaikki onnistumis tarinat on tänne aina tervetulleita. antaa voimia meille kuillekkin et mahdollisuuksia ja toivoa on vaikka sit pienten vastoin käymistenkin jälkeenkin. [:)] ja onnea tarrasukkia sulle et pikkuinen pysyy matkassa mukana ja sullekkin toivon et se kolmas kerta toden sanoo.

hh83:Niinku jo muutkin on jo sanoneet niin sanon minäkin ei muutakuin peitto heilumaan vaikka sit lääkärin uhallakin. Jos kerta sulla oikealla olis ns kypsemmät munikset ja se puoli on jotenkin tukossa niin eihän siinä sitten voi niin suuria riskejä olla etteikö oma kivaa vois harrastaa. Kaksosiahan syntyy tänä päivänä paljon ja suurin osa niistä vielä hyvin menevätkin ihan loppuun asti.
Tuuhan kertoon mihin tulokseen tulitte heiluiko peitto?[;)]

piajol: Kiitos kun muistit mua [:)]  kyllä mä täällä oon hengessä mukana kerron kuulumisiani ns. omassa osiossani kaikille yhteisesti.

MK81:Mun pitäisi varmaan värjätä hiukset blondiksi takaisin,mut mitä tarkoitit "pp päivillä" ?

Omaa: Kiitos taasen kaikille muistamisesta. Jännää on ja pelottavaakin. Nyt on ilmeisesti munasarjat toipunut toimenpiteestä koska ei tunnu siellä päin mitään ei kyllä muuallakaan.
Ei oikein uskalla pahemmin kuulostella tuntemuksia ko jos rupee liikoja kuvitteleen niin sitten jos tuleekin karu totuus niin joutuu pettyä suuresti vaikka pettymys taitaa tulla muutenkin vaikka kuvitteliskin kaikenlaista.
Töissä ollessa oon kyl huomannu et ihmisten voimakkaat tuoksut rupee etomaan ja sitä ei ole aikaisemmin ollut ja joka yö oon nyt heränny pissalle ainakin kerran.
ja sit tissit tuntuu jotenkin täyteläisemmiltä [:D] ihanko olis ottenut silikonit (vaikken tiiä miltä sellaset tuntuu) pyysin myös miehenkin kokeilemaan niin joko sano mun mieliks tai sit ihan oikeastikki senkin mielestä ovat täyteläisemmät [:D]
Mut suurin tunne on pelko tänään heräsin kamalaan tunteeseen et kaikki romahtaa niskaan ja rytinällä.[:(]

[:D]Kiitos kaikille onnittelijoille, toivon todella että tää pikkuinen pysyy sisällä. Alkuraskauden ultran halusin joulukuun ekalle viikolle, et sit varmasti uskon jos kaikki on niin kuin pitää, ikävää olla pessimisti näin iloisessa asiassa.

Tiisa saako onnitella jo varmaksi?

Piajol kiitos odotan todella tammikuun puoltaväliä, ihanaa kun olet jo päässyt turvallisemmille vesille. Kohtahan jo tunnet vauvan liikkeet niin helpottuu tuo pikkuisen seuraaminen. [;)]

Plussatuulia myös teille kaikille .

tiitzu: koitahan vielä säästellä onnitteluja myöhemmälle täältä voi vielä tippua ja korkealta[;)][:)]

Tiisa: Jep, tiedän tuon tunteen hieman liiankin hyvin. Odotellaan rauhas ja toivotaan kovasti.
koska saat tehdä virallisen testin niin varmuus helpottaa.

Siis mää en oikeen ymmärrä, en tiiä johtuuko tää tulevasta tädistä vai mistä kun alaselkä on hieman kipeä ja paineen tunnetta tuntuu alavatsassa suoraan tuossa keskellä kohdun kohdalla, eilen piti miehelle sanoa että ei puristele rinnoista ku kävi nänneihin kipeetä, päänsärkyä on ollu taas vaihteeks eilen ja huomasin että vessassa saa juosta aika tiuhaan tahtiin, yölläki heräsin kerran tai kaks vessaan, perjantaina olis tosiaan tarkoitus testata jos ei tätiä kuulu siihen mennessä. Viimeksi ollu täti täällä 23.10. [8|][>:]

YK10

KP 33/33

Tiisa se taivaan romahtamisen tunne on ihan hirveä [&o]. Ymmärrän hyvin miltä tuntuu... Toi pp tarkoittaa melkeen samaa kuin dpo eli pp on päiviä istutuksesta: pp0 on siis istutuspäivä. Peukut on edelleen pystyssä sulle, toi on niin hyvän kuulonen tilanne [;)]

Huomenta arvon leidit!

Terkkuja ultrasta, nättejä folleja ainakin 5 kappaletta ja nyt + potentiaalisia pieniä saman verran [:D]. Vielä lisättiin tätä Golan-F:n määrää, että saadaan ne pienet vauvanalut mukaan leikkeihin. Ens keskiviikkona olis edessä punktio ja perjantaina sitten H-hetki.

Takaisin