Pidemmän kaavan mukaan yrittäneet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Nuu_
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
hh83 siitä se lähtee [:D]. Yllättävän nopsasti noihin pistoksiin tottuu, mulla ne pahoinvoinnit tuli tosiaan sit sillon viikon käytön jälkeen 150IU kun laitettiin kerralla... tosin nyt kun menee 225IU ni voipi tulla öklöt hieman aikaisemmin (mähän en enää suostu liikkumaan mihinkään ilman muovipussia). Ei kai se riutuva limakalvo estä sitä uutta limakalvoa muodostumasta? Käsittääkseni vanhan rapistuessa uus muodostuu jo kovaa vauhtia alta. Mä olisin kanssa valmis ottamaan vaikka 2 kerralla, kunhan nyt vaan kerran saisi edes kokea raskauden ja sen tuloksen saisi sitten piloille lellittäväksi [:D].

Tosi kiire ollut ja stressi kiristää selkeästi otettaan. Duunitehtävien ei tosiaan tartte olla kummosia, kun liiallisuuksiin mennessään syö multa yöunet ja tuo sekavan olotilan -> stressiä siis. Täytyypi tehdä asialle nyt jotain, koska tätä tilaisuutta minkä taas kohta saan EN AIO STRESSILLÄ RYSSIÄ. Ihan ymmärrettävää varmaankin [:D].

MK81, sullahan on ja aika mahtiannostukset! Melkein mun koko annostus viidelle päivälle yhdessä päivässä! Kuinka pian meet sit ultraan tarkistamaan tilannetta?
Ja joo, nyt heivataan työstressit ym mahdollisimman pitkälle! Nautitaan oloistamme. Ehkä sitä hedelmöittymistä ja kiinnittymistä vois auttaa vaikka ajatuksen voimalla..[;)]
Tuo oli uusi tieto, et vaikka vanha limakalvo vuotais, niin uusi silti voi muodostua siellä alla. Kiitos tiedosta! Se on ollut mulla vähän huolena, et miten elimistö toimii kun aletaan laittaa hormoonia näin aikaisin kierron alussa. Tuolla julkisella kun viimeksi kävin, niin oli sellanen vanhempi nainen lääkärinä joka tuntui olevan aika vanhanaikainen, kun ei halunnut sen tarkemmin selostaa mitään. Mut mulla kun on ainakin tässä lapsentekoasiassa niin vahvana se halu olla itse kontrolloimassa miten nää jutut tehdään..

hh83 joo kamalat annostukset, tällä kertaa yritetään saada aikaiseksi Tiisamaisen paljon munasoluja [:D][:D][:D] Ultra on heti alkumetreillä kolmen piston jälkeen.

Heti alkuun joudun pyytelemään anteeksi oma napaisuuteli,nyt ei vaan jaksa kommentoida...

Vaikka munasuluja oli 11 niin sanonta "ei se määrä vaan se laatu ratkaisee" pitää paikkansa.
Meille kävi nyt silleen et 9/11 hedelmoittyi mut 7 niistä ei sit jakaantunut alkioksi asti, mut 2 oli sitkeempiä ja jakaantui ainakin johonki asti tuon vajaan kahden päivän aikana. Eli tulos oli loppujen lopuksi 2 alkiota toinen kohtalainen ja toinen huonompi jota sit ei kannattanut pakastaa.
Positiivista kun yrittää hakea niin sentään saatiin ykskään ja se laitettiin kohtuun. Hauskaa et sen jopa näki monitorista pieni valkoinen piste siellä nyt sit seikkailee ja tutustuu uuteen kotiinsa. Toivottavasti löytää Hyvän kohdan jonne majoittuisi.[;)]
Huomenna alkaa lugesteron tukihoito seuraavat 20 päivää. Tulee muuten pitkä aika.

Tiisa voi ei, sullehan kävi tuossa munasolu bingossa sitten samalla tavalla kuin mulle. Toisaalta laatuhan tosiaan korvaa määrän, joten sulla on se yksi hyvä kyydissä (yksihän tässä vain tarvitaan) ja pidetään nyt hurjasti peukkuja että tarraa kovasti kiinni. Missäs soluvaiheessa se alkio siirrettiin? Iso peukut täältä ja lämmin hali, usko tai älä: sä oot nyt hedelmöittynyt virallisesti!

soluvaiheesta ei mitään tietoa, kyllä ne varmaan sano mut siinä pettymyksen ja onnen sekaisessa tilassa ei ymmärtänyt mistään mitään.
Joo tosiaan nyt olen raskaana kunnes toisin todistetaan [:)]

Tiisa me uskomme, että se yksikin riittää ja jakautuu vielä kaksosiksi [:D]. Nyt nautit raskaudesta [;)]

Täällä menossa kp42 [:@], täytyis varmaan kohtapuoliin tehdä toinen testi, ku ei ala tätiä kuulumaan. Ei vaan millään viittis tuhlata noita testejä, kun vastauksen tietää kyllä ilmankin...täti vaan kiusaa mua[:'(][:'(][:'(]

Tiisa, se yksi joka laitettiin on siis selkeästi sitkeä yksilö. Toivotaan, että se nyt tajuaa vielä kaiken kokemansa jälkeen tarttua lujasti kiinni ja raskaus jatkuisi onnellisesti! [;)]
Tsemppiä kovasti piinapäiviin!! -[:)]-

Mimmu82, voihan [:@]! En nyt muista, olitko jo soittanut lekuriin? Ehkä ne vois auttaa saamaan sen kierron kohdilleen? Jaksamista sinullekin!

hh83 clomit odottaa uutta kiertoa, toivottavasti niillä kierto normalisoituu, mutta eka sen tädin pitäis tulla kylään.

MK81 unohdin viimeks laittaa, että juu meillä 4v. synttärit lähenee ja niistä kyllä Arttu muistuttaa joka päivä[:D]

Mimmu82, mulla on sellanen mielikuva, että olisin Teroluteja saanut syötäväkseni kun todettiin viimeisin varhainen keskenmeno. Niiden tarkoituksena oli saada vuoto alkamaan. Olisikohan niistä ollut sulle apua jos kerta et siis ole raskaana nyt?

Oikein ihanaa perjantai aamua kaikille ihanaisille! [:)]

Pakko oli tulla kertomaan teille kun eilen illalla sängyssä mietin pääni puhki siitä kun kirjotin täällä että maanantaina oli se ihan sairaan kipee menkkamainen tunne alavatsassa ja ei kuitenkaan menkat ainakaan alkanu ja kun sitä ei kestänyt kuin hetken ja kipu loppui sitten heti sen jälkeen niin mietin semmoista että olisiko se voinut kuitenkin olla kiinnittymiskipua kun viimeviikon perjantaina tosiaan sain sen hymynaaman siihen ovistestiin ja sessyiltiin miehen kans päivää ennen sitä hymynaamaa eli viimeviikon torstaina [8|] Kun tässä laskeskelin että jos se olis tärpännyt jo silloin torstaina niin oviksesta olis ollu 5.päivää aikaa kun tuo kipu maanantaina iski ja luin netistä että kiinnittymiskipuja on joillakin tullut 5.päivää oviksesta. Ja nytten olis tänään oviksesta 1vk 1pv aikaa jos olis tärpännyt tosiaan viimeviikon torstaina, maha on kyllä aika kummallinen ollu nyt muutamana päivänä, ihme juilimista ja vähän sekaisin välillä on massu ja väsymys on ihan sietämätön, eilen kateltiin neitin kans makkarissa videota ja makoilin sängyllä ja neiti istu lattialla ja nojas meidän sängyn reunaan, mies tuli sitten töistä puol 4 ja en jaksanu kertakaikkiaan nousta sängystä ylös joten päätin vähän aikaa makoilla siinä mutta nukahinki kun väsytti niin hemmetisti, oon normaalia väsyneempi ja mun pitää olla jatkuvasti syömässä ja vessassa joudun kokoajan ramppaamaan, siis ihan kokoajan, eilen varmaan 30 kertaa jouduin käymään vessassa ja nännejä taas eilen kutitti ihan sikana ja piti raapia reunoilta kun en tosiaan viittiny raapia suoraan niitä.. Saa nähä mitä se kipuki oli.. Toivon niin kovasti että se olis ollut sitä kiinnittymiskipua ja illalla nukkumaan laittaessa tuntui kuin olisi vähän nipistellyt alavatsaa [&o] Eilen katsoin neloselta sitä "vauva tulossa" ohjelmaa ja itkin niin kovasti kun ne synnytti siellä niitä vauvoja ja ite sit ajattelin vain sitä keskenmenoa ja kun tuntuu ettei se koskaan tärppää enään ja en saa sitä minkä menetin jo kerran, oon ehkä vähän tyhmä kun itken vieläkin tuon keskenmeno asian suhteen vaikka on jo 10kk aikaa siitä mutta se vain välillä tulee mieleen kun ajattelen syviä asioita. [:(]

Niin ja lisään vielä että tää närästys on mitä hirveintä, ihan sama mitä syöt niin närästää niin hemmetisti. [8|][:@]

Toivotan paljon plussatuulia teille kaikille+++++++++++++

YK10

KP 28/33

Kuulostaa minnuska89 aikas lupaavilta oireilta. Pidän sulle peukkuja et olis pikku alkio päässy perille ja kiinnittynyt lujasti kiinni.[:)][:)]

Tänään alkoi tukihoito aamulla laitoin emättimeen kapselit ja jäin makoileen kuten hoitaja neuvoi. Sit nousin ylös ja kävin suihkussa ja kun sieltä pääsin, puin ja meinasin ruveta tekeen syötävää tuli outo tunne et housussa olis muutakin kuin vettä, niin tadaa siellä oli kapselin sisältö housussa. Soitin heti hoitajalle et onko normaalia vai mitä tein väärin.Kyllä hoitaja meinas et voihan sitä tulla poiskin,mut arveli et olis kuitenkin tarvittava määrä menny oikeaankiin osoitteeseen.
Nyt kyl mietityttää kovasti mitä tekis et varmasti hoidosta tosiaankin olis hyötyä.[&:][&:][&:][&:]
Onko muilla kokemuksia lugesteronin käytöstä?

Tiisa mullakin oli luget sillon käytössä, 3kapselia aamuin illoin sinne mihin ei aurinko paista. Kyllä ne tukiaineet sieltä aina tunnin päästä tuli viimeistään housuihin, mutta kuulemma sitä on niiiiiiin paljon, että tarvittava määrä ehtii hyvin imeytyä (ja sinne yllättävää kyllä jää sitä mönjää myös sisällekin).

Hei vaan kaikille kanssakärsijöille... Ja onnittelut Tiisalle raskaudesta [;)] Se yksi tapaus on nyt sitten varmasti niin kovapäinen että ei kiusallakaan tule ulos ennen kuin 9kk on kulunut, eihän se voi lopettaa leikkiä kesken kun on tuollaisesta joukosta valikoitunut...

Missä on Mimmu82:n täti..??? Alkais nyt tulemaan kun seuraavaan kiertoon on nyt varustauduttu uusin asein...

Kävin tänään siis siellä ultrassa - ja voi mömmö sentäs, se neljäs uusi lääkäri minkä piti olla vastassa olikin vaihtunut siihen viimekertaiseen töksäyttelijään... Eipä siinä sit auttanut kuin purra hammasta ja marssia sisään huoneeseen, ei kehdannut siinä keskellä klinikkaa vetästä kohtausta et tahon uuden lääkärin [:@] Tällä kertaa se sentään piti mölyt mahassaan mut ei se oikein paljon järkevääkään sit sanonut oma-aloitteisesti, jos ei 'pihdeillä repinyt' jotain irti... Mut siis joo, MK81, dpo lasketaan siitä pregnyl-piikistä, ei varsinaisesta munasolun irtoamisesta, se lyhentää ainakin sitä loppukiertoa hiukan. Veikkas samaa kuin minäkin et siellä on hedelmöittyminen tapahtunut mut ei kiinnittymistä ja siksi tuli vauhdilla pois. Syyksi epäili et kun oli vain yksi munis, niin se ei välttämättä jaksa aina tarpeeksi tuottaa sitä keltarauhashormonia alkiolle ravinnoksi vaan se kuolee pois ja tulee saman tien ulos. Tällä kertaa siellä oli kai 3 munista tulossa, sanoi et kyllä tuohon vielä tehdään IUI, ja et katotaan sit inssissä et montako on varmuudella lähdössä ja jos vain 1-2 niin saan sit vielä keltarauhashormonia tukemaan loppukierrosta. Ens kerralla (jos sellaista tarvitaan) saan tod näk myös jotain lääkettä alkukierrosta vahvistamaan kohdun limakalvon kehitystä - en saanut sen nimestä selvää... Clomit kun kuulema saattaa pidempään käytettynä heikentää limakalvoa ja siksi taas huonontaa mahiksia. Hyvää tässä on ainakin se että inssi siis tehdään, tiistaina, ja se että jatkolle on selvät sävelet myös, eikä siinä välissä tarttekaan odottaa yhtä kiertoa vaan kolmas joidaan tehdä heti perään jos kierrot osuu kohilleen niin etten ovuloi just joululoman aikana [8D] Kolmannen inssin jälkeen me siirrytään sitten julkiselle jonottamaan koeputkihommia jos näistä ei tärppiä tule...

Hyvää huomenta rakkaat kanssasisaret!

Verta alkkareissa aamulla, nice! Eiköhän se kierto tästä tänään käynnisty ja huomenna eka pisto TADAA! Mä aion niin "nauttia" tästä ICSI-kierron valmistelusta, ettei sitten siirron jälkeen jää ihan tyhjän päälle, kuten viimeksi, ajatusten kanssa "oliko tämä nyt tässä, eikä mitään voida muka tehdä enempää". Tällä kerralla ajattelin pyytää mukaani myös kahta alkiota, ihan silläkin riskillä, että tulee kaksoset. Jotenkin on samanlainen tunne kalvanut pääkoppaa kuin hh83:lla: tulis synnytettyä kerralla kaikki perheen pienet, niin ei tarvitsisi tätä tunneskaalaa kaikessa karmeudessaan käydä enää läpi.

Kiitti Bandida tosta selvityksestä! Niin mä vähän epäilinkin, mutta tällasena tilastofriikkinä helpottaa saada tietää faktana [:D]. Mitä sä mistään kolmannesta IUI kierrosta puhut! Hei haloo, tässä mitään kolmatta enää tule, vaan tämä tuleva on nyt SE! Ja okei, vaikka kolmas tuliskin, niin eiks kandee vetää näitä IUI:ta (onko muuten hurjan kalliita yksityisellä?) siihen asti, et sieltä julkiselta saadaan mitään aikaa mihinkään muihin temppuihin? Mulla on jotenkin sun tapauksessa tullut niin suuri luotto siihen, että nappaat selkeesti plussan tosta [:)].

Ihan joulunen fiilis muuten!

Kiitos kaikille tsempeistä ja onnitteluista toivottavasti saisitte onnitella uudelleen sit kahden viikon päästä ko saa tehdä ihan oikean testin joita oon ennen aika harvoin tehnyt. Nyt meinaan testata vaikka mitä tapahtuis.

Bandida:Onnea tulevaan inssiin. Hienosti on rakkuloita kehittynyt [:)] ja oon kyl samaa mieltä ettet tarvi kolmatta inssiä nythän se tärppää[:)][:)] me pidetään peukkuja.

Mk81: myös sulle tsempit uuteen icsi kiertoon. nyt pidetään ihan tosissaan peukkuja teille et nyt tärppäisi ja jäisi jotain myös pakkaseenkin ihan vain kaiken varalta.Eikös se niin mene et kun jotain on varastossa niin niitä ei sitten tarvikkaan,mut jos ei ole niin niitä tarvisi. (Ja tuon pelkään tapahtuvaksi meille. [:(])

Omaa: vasta 4. päivä siirrosta kyllä osaa aika mennä hitaasti. tänään aamulla tuli kauhia kipu kouraisu alavatsassa tiedä sit mistä johtui ei kestänyt kuin ehkä minuutin mut tuntu ihan "kivalta". Toivottavasti oli positiivinen kouraisu [;)] muuten on tukihoidot menny hyvin eikä huomattavia haittojakaan ole ilmaantunut onneks[:)]

Mulla olis niksipirkka tukihoitoihin: luget saa varmasti tarpeeksi perille tampax hylsillä (ei tietenkään käytetyllä [:D]). ottaa tampoonin pois tai vetää sen siihen toiseen liikkuvaan osaan ja sit vain pillerit asetin osaan. Tulee varmempi olo et ovat tarpeeksi syvällä ja jotenkin vähemmän tulee "mössöä" housuunkin.vaikka pakko pitää pikkuhousunsuojia koko tän hoidon aikana.
Toivottavasti en järkyttänyt tai kauhistuttanut ketään suorapuheisuudellani.

Heippa arvon Naiset!

Tiisa, onnittelut vielä kerran. Nythän sä tosiaan olet hedelmöittynyt ja raskaana. Ehkäpä tuo hyvä kouraisu oli tarrautuminen paikalleen, kun paras paikka löytyi..? Kiitokset muuten niksipirkasta... [:D]

Oon samaa mieltä MK81n kanssa, että yritetään nauttia näistä hoitoprosesseista...koska tämähän on meidän tapa tulla raskaaksi. Kuulumme siihen joukkoon naisia, jotka tarvitsevat hiukkasen apuja perheen perustamiseen, joten stressin sijaan parempi (tulevalle nyytillekin), että koitetaan ottaa kaikki "ilo" irti mitä vaan irti saadaan. Voisin kuvitella, että väkisinkin huoli iskee ja jännittää sekä tiedän ne karmeat epätoivon aallonpohjat, mutta olis hyvä löytää keinoja rentoutua. Mua naurattaa, kun meidän isäntä on ex-kilpaurheilija ja se aina välillä intoutuu tsemppaamaan mua VISUALISOIMAAN... Mulla on varmaan ekan inssin kanssa visualisoimistreenit hedelmöittymisestä. Kiva, kun on tollanen valmentaja "Vormisto" himassa...

Bandida, sullahan on siellä aika "lasti" mukana! Eikös sun clomiannostus ollut 1 päivässä? Ja hyvä, että lääkärisi tajusi tällä kertaa pitää huonot juttunsa omana tietonaan. Tällä palstalla eletään kyllä seuraavat viikot niin jänniä aikoja...ihan mahtavaa. Joo, ja ethän sä sitä kolmatta inssiä enää tarvitse! [:)]

Mua edelleen mietityttää tuo mun clomiannostus; 2 tbl per päivä. Mahdollisina sivuoireina lääkäri mainitsi vaihdevuosioireet -- eikä siinä mitään, kyllä ne kestää tarkoituksen vuoksi, mutta missä menee se raja, että inssi ylipäätään tehdään? MK81 sä taisit mainita tuttavastasi, jolle ei 4 muniksen vuoksi enää suostuttu tekemään inssiä? Mä vaan pohdin, että jos Bandida kehittelee 3 munista 1llä clomilla, niin voiko 2 clomia sit kaksinkertaistaa munisten määrän? Ehkä se on vaan tosi yksilöllistä...

hh83lle ja MK81lle tsempit sinne piikityksiin! Kummallekin siis kaksoset tilauksessa?! [;)]

Minnuska89, toivottavasti oireet on sitä ihteensä..!

Maanantaita!

Noniin, eka ultra varattu torstaille... bueno. Laskeskelin vaan, että olipa hyvä et otan nää Gonalit tällä kertaa illalla, koska muuten olisin tarvinnu uudet ohjeet jo ennen torstaita. Kaks 900:sta kynää kuitenkin jääkaapissa, joten ei ihan heti lopu kesken.

Onko piajol jo visualisoinut tulevat koitokset? [:D] Noi clomiannostukset on tosi yksilöllisiä. Bandidalla on muistaakseni ihan normaalisti tapahtuva ovulaatio ja siksi saa sen yhden tabun. Korjannee jos muistän väärin [:)]. Riippuu lääkäristä, että miten tehdään näiden kanssa, jos on vaan pari johtofollikkelia, niin tekevät luultavasti ihan normisti IUI:n, jos enemmän (niitä isoja kypsiä) niin sitten saattavat passata... joka on kyllä mun mielestä sit jo lääkärin moka. Seuraavat kuitenkin ultrassa, miten sulla etenee [:)].

Minnuska89llä tais olla tänään testauspäivä??

Tiisa huhuu, kiitos hyvästä vinkistä!!!! Viimeksi just valittelinkin miehelle, et pitäs olla pienonsoittajan sormet... ystävällisesti tarjoutui apuun, mutta jostain kumman syystä ei tuntunut hyvältä ajatukselta [;)]. Joko olis mitään fiiliksiä? Jännää jännää [:)].

Takaisin