Pidemmän kaavan mukaan yrittäneet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Nuu_
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
MK81: En ole ihan varma, että oliko ovis aiemmin vai lyhenikö luteaalivaihe, kun en sitä selvää ovisplussaa saanut. Luultavasti testasin digillä liian myöhään. Mutta eipä nuo nyt niin kauheen paljon aikaistuneet, ehkä 12 tuntia. Edellisessä kierrossa menkat alkoivat kp 28 (eli kierto siis 27) aamulla ja nyt kp 27 aillalla (eli kierto 26 pv). Nyt sattuu ovis sitten tuonne ensi viikon viikonlopun paikkeille, just silloin ollaan kyläilemässä. En sit tiiä onnistuuko oikein pupuilut tai testailut. No, pitää ainakin ennen ja jälkeen sit pupuilla ahkerasti [:D]. Teillä onkin ensi viikolla jännät paikat. Toivon niiiiiin kovasti, että kaikki menee hyvin ja lopputulos on se paras mahdollinen! Ja uskon, että näin käy. Tsemppiä [:)]!

Eilen tuli taas töissä sellainen tahaton kommentti, josta tuli vähän paha mieli. Juttelin työkaverin kanssa noista opinnoista ja siitä, että tulee olemaan rankka syksy ja kevät niiden ja työn kanssa. Työkaveri siihen: "Mutta onneksi sinulle ei ole sitä jälkikasvua, niin onnistuu opiskelut". Mie en oikein tiennyt, mitä tuohon olisi vastannut. MIKSEI ihmiset vois olla puuttumatta tuohon asiaan? Okei, tiedän viimeistään nyt, kun omaa kokemusta tästä on, että ei tätä voi ymmärtää, ellei ole itse kokenut. Mutta silti ärsyttää. Ja niin, olenhan itsekin toki miettinyt, että miten selviän noista opiskeluista jos se vauva meille suodaan tässä parin vuoden sisällä, mutta pitää katsoa sitä sitten, jos se tilanne tulee. En voi pistää koko elämää hyllylle vauvahaaveen takia, kun ei ole mitään takuita, että toteutuuko ne haaveet edes.

Huomenia kaikille,

Tatjuskalle onnitteluhalit ja nyt voit varmasti hetkeksi huoahtaa! Angervolle myös lohdutus, että se risukasa on purettu ja aurinko paistaa päin sinunkin kasvojasi (myös ulkona tällä hetkellä), usko pois.

Ikävä kyllä kuulla, että w.astis on vasta nyt päässyt suurimmista peloistaan ja osaa hieman nauttia tilanteestaan. Olisi suonut sinulle vähän aikaisemmin helpotuksen, kun olet niin pitkään jo perheenlisäystä odottanut [8|].

Nymeria, älä vällää noista puheista, toiset ihmiset luulevat tietävänsä kaikkien tilanteen ja päästävät sitten suustaan mitä sattuu. Toisaalta myöskin laittavat ns. "koukkuja veteen", eli saattavat myös odottaa että olisit vastannut tilanteeseen esimerkiksi: no kyllä meillä yritetään sitäkin, tai että, mitäs se estäisi... jolloin juorut olisivat taasen olleet valmiita. You know! Ja aina kannattaa pupuilla, jossei muuta ni se kivasti lähentää ja lievittää stressiä [;)][;)][;)][:D].

Täällä mennään hieman sumussa eteenpäin, sen verran kiirusta pitänyt että ihan hirveesti ei o ehtinyt jännäämään näitä tulevan viikon koitoksia. Tällä hetkellä menee tuplapiikit heti aamusta, normi Gonal-F ja sitten se toinen C:llä alkava, jonka nimeä en kuollaksenikaan muista, ja joka pitää sekoittaa itse. Kiva leikkiä noilla neuloilla, ku pieni nisti [:'(]. Lauantaina isketään sitten se Pregnyl, joka tulee ihan lasiampulleissa ja pitää sekoitella myös itse... kauheen kiva. Onneks piikit on pieniä. Tänä aamunakin onnistuin tuikkasemaan pari pisaraa sitä tavaraa harakoille, mutta empä stressaa siitä. Jos siitä menee pieleen, niin mun mielestä ei voida vaatia että kotioloissa sitten yritetään pistellä! Edelleen oon sitä mieltä, että ton kynän (Gonal-F) kanssa pärjää kuka vaan, mutta noita ruiskuja pitäs käsitellä kyllä mieluusti jossain terveyskeskuksessa, jos vaan mahis on.

Olosta sen verran, että mahti-ovulaatiofiilikset on päällänsä. Ihan vastaa 5:ttä ovulaatiohuippua... kaikki vastaan tulevat miehet tuoksuvat houkuttelevilta ja muutama miespuolinen työkaveri on onnistunut laittamaan päälleen niin istuvat puvunhousut, että tekis mieli puristaa. Noh, leikki leikkinä tietenkin, enkä ikinä sellaiseen leikkiin lähtis, mutta tiiätte vähän mitä fiiliksiä pyörii hormoneista. Mieskään ei ole kotosalla kuin vasta viikonloppuna, joten tulisilla hiilillä ollaan ja ootellaan herraa saapuvaksi [;)].

Anteeks omanapaisuuteni, MUTTA... mä en oo oikeen saanu nukuttua koko yönä kun aloin kuitenkin miettiin että oliko siellä ultrassa kaikki ok, kun se kuva on niin ihmeellinen ja sit kun tyhmä ihminen lukee netistä kaikkee niin tosi moni on nähny ultrassa sen sikiön mallin katkarapuna tai pähkinänä ja saanut sen sikiön koon tarkalleen ja tää meidän lääkäri vaan mumisi ja mumisi ja sykkeenkin merkkas lopulta +?...onnitteli se lopuks että hyvältä näyttää mut mulle jäi epävarma fiilis, kun ite en kuvasta hahmottanut minkäänlaisia vauvan ääriviivoja... tiedän, voi kuulostaa hullulta, mutta kun en oo koskaan ennen näillä viikoilla ollut ultrassa niin tuli ihan kauhee epäluulo.

Niinpä mä sitten varasin ajan Hämeenlinnan lääkärikulmaan vielä tänään yksityiselle. Mun on pakko saada tähän toisenkin lääkärin näkemys, missä me mennään.

Voi Tatjuska... [:)] Kyllä mä voin ymmärtää sun epävarmuuden kaikkien koettelemusten jälkeen, ja hyvä että pääset rauhoittamaan mieltäs sinne yksityiselle. Oon ihan varma et kaikki on kunnossa, mut ei se, että myös äidillä on kaikki kunnossa (eli poistetaan turhat epävarmuustekijät) ole ollenkaan huono asia raskaudelle.

MK81, hiukan repesin noille sun ovisoireille! Kuulosti niin tutulta, itekkin huomaan oviksen aikaan tiiraavani normaalia tarkemmin vastaantulevat urokset - sulla varmaan vielä korostettuna kun viisinkertainen ovis on tulollaan [8D] Katsoa saa muttei koskea... [;)] Kovasti on ollut pistämistä! Pakko kysyä kun mietin tuota aikataulutusta et otetaanko mieheltä simpat vasta sitten kun sultakin ens viikolla kerätään munikset, vai säilötäänkö niitä siinä välissä?

Nymeria, tuotahan se on. Ja ite on niin herkkänä ottamaan nokkiinsa varsinkin kun on juuri joutunut pettymään taas yhdessä kierrossa... MK on varmasti oikeassa siinä että osa ei vaan tajua ja osa on tuollaisia kalasteluyrityksiä että saisivat tietää missä mennään perheenlisäysosastolla, kun sitä just Sirpan/Ellin/Mantan kanssa tuossa kahvitauolla mietittiin et jokohan se Nymeria meinaa lisääntyä kun on jo ikääkin... [8D]

Täällä vaan odotellaan. Tätiä lähinnä. Siihenkin toki vielä toista viikkoa. Sit pääsis seur kierrossa ultraan ja mahd IUI:hin jos siihen keretään.

tatjuska mulla oli varhaisultrassa joku lähinnä kai papua muistuttava. Siinä ei ollut kyllä mitään ihmisen malliin viittaavaan. Että ei hätiä, ja ne tosiaan heittää helpolla mittaukset, mäkin sain varhasesta vähemmän päiviä mutta sit np-ultrassa mitattiin,niin olikin ihan menkkojen mukaan. Sitä kikkaretta on vaikee mitata. Mutta elä murehdi ! Ja lakkaa lukemasta kauhutarinoita tai muitakaan, paha paikka tää netti kyllä.
Nyt nautit kuule vaan !!

Bandida, ne miehen tuotokset otetaan talteen siinä samalla kun mut punktioidaan. Punktion jälkeen niitä käytetään jo heti hedelmöittämiseen, eli miehen pitää ainakin kävästä siellä klinikalla mun kanssa, vaikka ei ite punktiossa pysyisikään tolpillaan. IUI:ssä niitä kaiketi pestään ensin, joten pitää olla pikkasen aikasemmin liikenteessä... jos nyt oikein muistan. Sitten pari päivää siitä punktiosta laitetaan hedelmöitetty kaveri kyytiin, siellä miehen ei tartte välttämättä olla paikalla

Ensin ultrassa ei meinannu löytyä yhtään mitään mut tää vesseli onkin sit piiloilija :) Lopulta saatiin kaiffari kuvaan ja oli sentin mittainen, vastaten viikkoja 7+2. Sykettäkään ei meinattu saada mitenkään kuviin, mulla on se kohdunseinämä jotenkin kauhean paksu (elintasorasvaa on varmaan kohdunkin ulkopuolella, höh että saa huonot kuvat). Mut lääkärillä oli sisädoppler ja laitto siihen kohtaan missä oltiin näkevinämme värinää.... ja sitte.... TUM-TUM-TUM, käyrää alko piirtyä näytölle ja kuultiin ne sydäntäsärkevän ihanat äänet, syke oli vahva ja reipas yli 100...i-h-a-n-a-a :) kyynel vierähti poskelle. Se elää sittenkin!!! Nyt mulla on vähän parempi kuvakin vaavista. Tämä lääkäri sai lasketuksi ajaksi 24.5

Niin ja nyt mä lopetan tän rypemisen ja tuijotan pikkuiseni kuvaa.... mies sai vielä ennen ultraa puhelun että sai työpaikan, joten tänään elämä hymyilee :)

Iltoja!

MK81: juu pitäs yrittää aina antaa vaan mennä toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos, mutta joskus nuo vaan jää kaihertamaan. Vaikka ihan hölmöähän se on. Jos tästä jotain on oppinut, niin sen, että eipä ainakaan ite ikinä mene utelemaan toisen vauvanhankintakuvioista jos ei itse ota puheeksi. Hihiih, mahti-ovulaatio! Tuo oli huippu [:D][:D]! Onneksi saat miehesi kotiin viikonloppuna puristeltavaksi [;)]!

Bandida: Niinhän se on. Mullakin varmasti nyt triplas tuon harmituksen, kun jälleen juuri täti oli kurvannut kylään. Joo, yhtä odotteluahan tämä on itse kullakin. Mie nyt odottelen lähinnä sitä tietoa, että milloin päästäis sinne klinikalle. Ovisaikakin on tietty reilun viikon päästä, mutta saattaa olla että vähän huti nyt menee, kun ollaan sinne kyläilemään menossa. Eikä ole oviksen ajankohdastakaan oikein selkoa kun menkat alkoivatkin vähän aikaisemmin kuin viimeksi. Ja en oikein tiedä, viitsinkö testailla kyläreissulla. Jaksuja sulle odotteluun, syksy etenee ja sitä mukaa tärppimahdollisuus lähenee!!! [:)]

Ihanaa Tatjuska, onnea oikein kovasti [:D] <3

MK81 meijän poitsu sai alkunsa pakastealkio siirrolla. IVF:ssä ei kiinnittynyt, mutta sitten passila kiinnittyi kummatkin, eli kaksi laitettiin. Mutta toinen tuli sitten kesken viikolla 6. En muista varmaksi oliko meillä tuo IVF vai ICSI.
Meillä lähipiiri tiesi kyllä hoidoista ja nyt jälkeenpäinkin, on kyllä ollut ihan luontevaa puhua asiasta ihmeemmin salailematta. En nyt siis mee kaikille kertomaan, mutta jos on jonkun kanssa tullut puhetta, niin olen ihan suoraan sanonut miten asiat on. Lapselle kertominen on varmaan ajankohtaista, sitten kun hän on "aikuinen", jolloin ymmärtää asian täysin.
Jaksuja pistelyihin, hyvin kaikki menee [:D]!

Nymeria pahoittelut tätskästä [:'(].

Ihanaa meitin perheellä on ens viikko lomaa ja lähetään Katinkultaan viettämään aktiiviloma [:D]. Tiedossa lenkkeilyä, sulkkista, tennistä, keilausta ja uintia [8D].
Huomasin tossa kun tulin tänne, että tänään olis testauspäivä, jos kierto olisi normalisoitunut edellisen kuun heitosta. No en tosiaankaan aijo testata ja itseasiassa, pitkästä aikaa on taas sellanen olo oikeesti, että tulee jos on tullakseen. Meijän perhe on onnellinen anyway [:D]! Tämä tietenkin saattaa olla harhaa [;)]

ihana kun kaikilla alkaa olla kaikki ainakin melkein hyvin! [:)] en nyt suin surminkaan muista mitä kukanenkin sanoi, pitäisi alkaa tuolta vakoilemaan samalla kun kirjoittaa, minulla kun on tuo nimimuisti niin penteleen hyvä..

omaa: missä on täti? ei ole näkynyt kylään eikä kyllä kuulunutkaan.. onkohan nyt ilmeisesti kp 36 tai 37/28 menossa.. siis 2.9. alkanut viimeksi tädin kylästelyt.. v-loppuna testaan jos pääsen apteekkiin asti.. oireita ei ole kyllä yhtään mitään mikä viittaisi raskauteen paitsi ehkä makeanhimo ja yleinen ärtyisyys.. tosin voi johtua siitäkin kun en ole ehtinyt koko viikolla syömään kovin kunnolla.. tiistaina tytölle laitettiin kultaiset putket korviin sairaalassa.. pääsin saliin mukaan kun aada kysyi anestesialääkäriltä että saako tulla kun pelottaa. sai sitten nukahtaa minun syliin [:)] tuntui kyllä aika pahalta kattoa ku etsi suonta kädestä tippaa varten, tosin sekin oli puudutettu ensin niin ei tainnut aadalla hirveän kipeästi käydä.. saa nyt nähdä tässä taas että mikä kumma minua vaivaa. korvatulehdus ainakin, lauantaina menen päivystykseen kun on kuski.. torniossa en edes harkitse käyväni joten menen kemiin kun sinne saa v-loppuisin mennä..

saana: testaa testaa...... mie jännään tääl siun puolesta

omaa: jännään kyllä sitä 20 pv ultraaki... pelottaa ja nään jo painajaisiiki [:o] ei kiva... oon ihan äly väsy ku ei o saanu oikein nukuttuu... pelkään jos on taas tuulimuna....[:o] näin viime yönäki unta et lääkäri sano et ei täälä mitään oo[:(]
no jos tää tästä onneks saa vähäks aikaa asiat mielestä poies
ainii ja vahingossa opetin sitte tänää siskon alta 2 v pojalle sanan vittu...
katoin vaa et ei ollu oma laukku ihan kondiksessa ni lipsahti ihan itelleni suusta vittu no joha se kuuli sen ja alko sitä toistaa...[:-] 

Terveisiä sappinesteen hajuisesta WC:stä. Tulin vaan kertomaan, että aamulla töissä lensi laatta ihan yllättäen ja lähdin siitä sit himaan ni HKL kiittää... Lensi laatta myös metroon ja harvemmin varmaan siilitien metriosemalla oksentaa jakkupukuinen muikkeli ihan avoimesti. Sain siis pienet reaktiot sille toiselle hormonilääkkeelle.

Mimmu: Kiitos pahoittelusta. Viimesiä roippeita viedään tämän tädin kohdalla onneksi. Ihanaa, kun olet noin positiivinen ja onnellinen [:)]! Tulin tosi hyvälle mielelle itsekin!

saana: onkos sulle tavallisia tuollaiset heitot kierrossa? En muista nyt, oletko aiemmin kertonut. Aika paljonhan tuo heittää jo, jos sulla yleensä kuitenkin ollu tuon 28 päivän tienoilla. Jospa sie vielä plussailet! [:D]

simpsa
: Eiku vaan jäitä hattuun ja liiat jännitykset pois (joo, helppo varmaan sanoa...). Mutta eihän se nyt ole tuulimuna, ei me nyt niin uskota ollenkaan! Jaksamista ultra-odotteluun! [:)]

Tatjuskalle vielä onnittelut tiedosta, että pikkuinen voi hyvin ja nyt sinäkin voit ottaa vähän rauhallisemmin. Voimia ja kaikkea hyvää raskausaikaan, toivottavasti pystyt nyt nauttimaankin tästä ajasta! [:)]

MK81: No huhhuh, mitä oireita [&:]! Toivottavasti tuo nyt on vain ohimenevää eikä jatku pidempään... Nyt ota viikonloppu ihan lepäillen rauhassa, että kehokin saa rauhoittua. Parantavia ajatuksia sinnepäin puhaltelen!

nymeria: mulla on kierto melkeen tunnilleen tuon 28 päivää.. siksipä tässä mietityttääki.. [:D] katsellaanpa vielä, jos oireita tulee niin pitää varmaan testailla..

MK81: onhan siinä saattanu olla ihmisillä miettimistä, mutta sielläpä miettivät! mitäpä sitä ei tekisi oman asian hyväksi! toivottavasti vähän kuitenkin helpottaisi nuo sinun oireet.

omaa: käytiin markkinoilla.. neiti riepu ei oikein tiennyt minne olisi kattellut, pää pyöri [:)] ja mikä ihaninta, ensi viikolla on luvattu LUNTA! voi että minä olen jo kaipaillut pirteitä pakkaspäiviä ja lumisateita, varsinkin kun sataa oikein isoja hiutaleita hiljalleen ja kaikki muut jo nukkuu. ei mikään voi olla rauhoittavampaa kun katsella niitä ikkunan läpi lämmin viltti ja villasukat jalassa kun mistään ei kuulu ylimääräisiä ääniä! silloin aina tuntuu, että kaikki on hyvin....

Omaa, oon taas ollut vähän taka-alalla täältä muutaman päivän mutta olen silti käynyt lukemassa kirjoituksianne. 3pv päästä pitäis täällä testailla ja on tullut ihme oireita taas, huonoa oloa on ihan älyttömästi, siis ihan semmoista että kaivattaa oksennusta. Ja välillä on niitä menkkamaisia kipuiluja tullut, vessassa saa rampata vähän väliä ja alavatsassa on nippaillut ja myöskin kumpaakin rintaa nipistelee välillä. Ajattelin testata silloin keskiviikkona niin ei tarvi pettyä niihin negoihin sitten liian aikaisin tänään ajattelin käyä ostamassa muutaman testin jo valmiiksi keskiviikkoa varten, huomenna illalla taas iltakouluun ja päästään tekemäänkin ruokia tänään ajattelin sanoa miehelle että käyn ostamassa testit valmiiksi samalla kun kotia täältä anoppilasta mennään ellei mies käy samalla ostamassa minulle kun tulee takaisin tänne sen vanhempien tykö

Mutta paljon plussapuhureita puhaltelen täältä teille ja pahoittelut kaikille joilla ei tärpännyt, toivon niin paljon että teillä tärppäisi pian! <3

YK9

KP 20/23-27

Minnuska89, sulla on taas jännät päivät käsillä. Jokos terot ovat toimineet? Toivotaan ettei jää kierto ihan tuohon tickerin 23 päivään teroilla!

saana_85, miltäs tikku näytti?? Eikös ne oireet tule vasta sitten, kun hCG kunnolla nousee [;)].

OMANAPA: Illalla otin sen Pregnylin tuohon vatsanahkaan ja tänään ei ole ollutkaan mitään oireita. Jotenkin aattelin että niitä raskausoireiksi luokiteltavia oireita tulisi edes jonkin verran, koska 5000 yksikköä teknistä hCG:tä näkyy kuitenkin raskaustestissä vielä kymmenisen päivää. Huomenna sitten sinne munisten keruuseen, huh huh.  

keräys suoritettu! 4 hyvänkokoista siellä oli ja nyt toivotaan kovasti elämän suurta ihmettä. Olo on ihan jees ja kivuliaampiakin toimenpiteitä on koettu, kuin mitä tämä punktio.

MK81, puhaltelten täältä kovasti plussatuulia sinun suuntaasi! VOI KUN ONNISTUISI NYT!!!![:)][:)]

Aikas monella testipäivät käsillä. Tsemppiä ja voimia sinne!

Omaa: itekin odottelen, että täti tulis (tai siis mieluiten ei tulis..), kun mulla on se endoleikkaus vajaan 2vkon päästä. Gynen ultran mukaan ovis oli etuajassa, joten tädin pitäis tulla millä hetkellä hyvänsä. Aika varma olen, että tässä kierrossa missattiin parhaat päivät, joten kyllä se täti on tulossa.. Ensi kierto on sitten meidän ajanlaskussa kp1, kun silloin toivon mukaan olis paikat putsattu ja mahdollisuudet raskauteen taas paremmat..[:D]

Hyvää viikon alkua kaikille!

Takaisin