Pidemmän kaavan mukaan yrittäneet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Nuu_
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Voi Angervo, miten ihania uutisia!! Paljon onnea! Ja on todellakin ymmärrettävää, että haluat olla vielä varovainen intoilussa, mutta nyt kaikki maailman vauvaliimat ja tarrasukat sinnepäin! Ja uskotaan, että tämä pieni kestää matkassa mukana sinne loppuun asti. [:)]

saanalla onkin kinkkinen tilanne... Itse olin 3 kk yksin kotona 3 vuotta sitten, kun mies lähti Lontooseen "työkomennukselle". Kävin tosin viikon verran lomailemassa siellä hänen luonaan. Viime vuoden keväällä tuli 3 kk:n pätkä Jenkkeihin, mutta sinne minä lähdinkin sitten mukaan. Muistan siitä 3 kk:n erossaolosta, että vaikeinta oli alku- ja loppupäässä. Alussa oli niin outoa olla yksin, keskivaiheessa siihen oli jo tavallaan tottunut. Loppupuolella taas alkoi jo niin odottaa sitä miehen paluuta, että oli enemmän ikävä. Skype oli kyllä käytössä ahkerasti (samoin kuin Jenkeissä ollessamme kun oltiin yhteydessä kotijoukkoihin). Paha sanoa, mitä sinun tulisi tehdä, sen pitää olla oma (ja tietysti teidän yhteinenkin) päätös. Tietysti tilannetta hankaloittaa se, että olisi ikävää olla raskausaikana yksin. Itse ainakaan en haluaisi olla sinä aikana pidempiä aikoja ilman omaa miestä. Minun miehelläni on silloin tällöin viikon pituisia työmatkoja Keski-Eurooppaan, mutta ne nyt kestää. Tosin jos olisin viimeisillään raskaana, niin silloin se viikon matkakin ei varmastikaan olisik ovin tervetullut.

Ameli, juu kyllä täällä ymmärretään nuo tilanteet... On se jotenkin niin rankkaa nähdä raskaanaolevia naisia isoine mahoineen ja sädehtivine olemuksineen. Varsinkin jos tietää, että raskaus on alkanut suitsait helposti vaan. Kaikistahan ei tiedä, mitä ovat käyneet läpi. Yritän ajatella, että voihan tuollakin olla vaikka kuinka monen vuoden yritys takana. Mutta ei sitä aina jaksa niinkään ajatella... Varsinkaan tätipäivinä [:@]. Ja joo, noita vihjailujakin on tullut, mutta meillä kuitenkin lähimmät tietävät yrityksestä. Töissäkin olen parille työkaverille kertonut, koska minun on vaikea pitää vain yksin sisälläni mieltä painavat asiat. Ja ajattelin, että ihan hyvä, että töissä jotkut tietää, jos tässä eteen tulee joitain hoitoja tms, mitkä voivat aiheuttaa sivuvaikutuksia. Sellaisilta, jotka eivät tiedä, niitä kommentteja joskus tulee. Tosin minusta on ihan yleisesti tiedossa, että haluan lapsia (oon toitottanut sitä teini-iästä asti), joten jospa  jotkut ovat jo alkaneet aavistaa, että yritetty on, mutta ei ole napannut. Sekin on ollut jännä, miten moni on kertonut kokeneensa saman. Esim. yksi työkaverini kertoi, että heilläkin yritettiin reilusti yli vuosi esikoista ennenkuin tärppäsi, mutta nyt on kolme lasta. Hän kertoi, että oli kuullut silloin aikanaan, että työpakalla oli sovittu hänen selkänsä takana, että hänen läsnäollessaan sitten ei puhuta mitään lapsijuttuja ja oli kyllä ollut siitä aika vihainen. Minä sanoin, että en minäkään mitään tuollaista todellakaan halua, että aletaan sensuroimaan jutunaiheita. Enkä ainakaan mitään sääliä kaipaa. Tukea kyllä, ja sitä olenkin saanut. [:)]

Tiisa: hirmusti peukkuja syksyyn! Toivottavasti saldona on positiivinen raskaustesti! [:D]

MK81: Mikäs siellä tilanne? Tuliko kp1 vai oliko jotain muuta?

Huomenta Nymeria,

No ilmeisesti ei kp1 vielä kuitenkaan, ja toivotaan että muutenkin vasta huomenna/tiistaina heittää uuden kierron kehiin [:)]. Tiiä taas mistä tällasta tiputtelua pukkaa.

Hei!

En tiedä saanko olla mukana tässä viestiketjussa, sillä minulla on jo kaksi lasta. pian kuusivuotias Robin ja nelivuotias Kasper.
Olemme mieheni kanssa yrittäneet pikku kolmosta jo 2,5 vuotta. Tänä aikana olemme tulleet raskaaksi 2 kertaa mutta molemmat päättyivät valitettavasti keskenmenoon.
Olen juuri aloittanut tutkimukset, ja selvisi että mulla mahdollisesti kehittynyt PCO.

Onko täällä muuten ketään Länsi-Uudeltamaalta, erityisesti Raaseporin suunnalta?

Voimia kaikille!

palanen: Tervetuloa mukaan ja tottakai tänne saa tulla mukaan. Ikävää että pikkukolmosen saaminen tuottaa niin paljon hankaluuksia. Mullakin on kaksi lasta ennestään 7v ja 10v ja nyt uuden miehen kanssa yritetty lasta yli vuosi ja olen myöskin kolmatta kertaa nyt raskaana, ensin sain keskenmenon ja sitten kohdunulkoisen raskauden. Nyt jännätään miten tämän kanssa käy.

huomenta!

palanen: tervetuloa mukaan! itsekin liityin vasta jokin aika sitten tänne ja nyt jo tuntuu, että täällä olisi ollut "ikuisuuden", kaikki ovat olleet niin ihania, eikä kyllä ole tarvinnut miettiä, että onko otettu vastaan vaiko eikö. [:)]

MK81: toivottavasti sinulla menee nyt ne päivät oikein!

omaa: ajatukset ovat ihan sekaisin. huomenna saisi testata, tai periaatteessa jo tänään, mutta huomenna pitäisi tulla täti. ei kyllä ole yhtään sellainen olo.. mitähän ne yrityskierrot/kerrat olisivat nyt.. hmm.. jotakin 42 olettaisin jos olen laskuissa mukana.. kylllä ihmetyttää jos saan sen plussan. jotenkin taas iski naamalle tuo ku kirjoitin ylös tuon luvun.. eilen sai taas mies minulle pahan mielen aikaan; ystäväni pyysivät minua valmistautumaan, että lähtisin heidän kanssaan juhlimaan 5.11. ja hyvissä ajoin tietysti sanoin miehelleni, että sinulla on lapsenhoitovuoro silloin. Mies vain tuumasi, että eihän sitä tiedä onko hän kotonakaan. saatan olla vaikka espoossa silloin.. eli näyttäisi nyt siltä, että hän kypsyttelee ihan tosissaan sitä ajatusta sinne lähtemisestä? onneksi ei tarvitse kuin tämä viikko kiduttaa itseäni, kun perjantaihin mennessä sinne pitää ne paperit laittaa menemään jos sinne haluaa mennä.. ärsyttää kun ei voi jutella minulle suoraan, vaan pitää kierrellä noin. tosin jos se sinne menee ja itse odotan vauvaa, niin voi pian ahdistaa jo toukokuussa kun miestä ei kotona ihmeemmin näy ja kesäkuussa pitäisi olla jo synnyttämässä? [&:] juu ja nyt KAHVIA!

ILOISTA PÄIVÄÄ KAIKILLE!!

Huomenta ihanat naiset,

Palanen, ehdottomasti tervetuloa mukaan. Me potkitaan täältä pois vain raskautuneiden puolelle! Meitä yhdistää kaikkia se että ollaan odoteltu raskautumista (vaikka viidettä, sillä ei ole merkitystä) pidemmän aikaa... tai ainakin se aika, mitä ollaan odotettu on tuntunut helkutin pitkältä. Jokainen saa ihan itse päättä mikä on liian pitkä aika ja musta tuntuu että sun 2,5 vuotta täyttää nuo kriteerit jo useampaan kertaan[:'(].

saana_85, olet ilmeisesti päättänyt ettet lähde Espooseen tyttösen kanssa?

Omaa: Jättipä sitten sen tiputtelun siihen yhteen päivään. Hyvä niin, koska aattelin että universumi ei voi olla niin kelju, että kettuilee päin naamaa tällä tavalla. Nyt siis odotellaan kierron alkua tälle illalle/huomiselle/9kuukauden päähän ([;)]) ja sillähän ei nyt sitten ole enää suurta merkitystä, koska ehdin saamaan ne lääkkeet. Jeejeejee. Ja tiiättekös millä yllätin itseni tänä aamuna? Mä EN testannut!! Hehee, jopa testifriikkinä ymmärsin säästää ne digitaaliset yms. muut herkut sinne seuraavaan kiertoon, jossa toivoa ees on.

Loistavaa maanantaita koko porukalle (jos loistavia maanantai-päiviä on edes olemassa).

MK81: juu, en minä lähde sinne mukaan.. mitäs intoa siinä on kun mies päivät koulussa, mahollisesti illat opiskelee, saa uusia ystäviä ja menee niiden kanssa siellä sitten.. itse kun en sieltä ketään tunne ja kaikki muut ovat täällä myös.. täällä on kuitenkin ystäviä ja sukulaisia. on vissiimmästi hermot taas vaihtelun vuoksi kireällä.. perjantaina mieheni lupasi, että laittaa minun kaverina tämän kodin siistiksi ym. ym. mutta tänä aamuna jotenkin kummasti tuntui, kun noita sen metsästysvaatteita tuosta olkkarin nurkasta viikkailin kaappiin, että eipä minua taas kukaan auttanut.. suoraan sanottuna VITUTTAA.. ja odotas kun se rakas laiskamatoni kotiutuu töistä, niin saa kuulla kunniansa! varmaan viimeistään siinä vaiheessa päättää sinne suureen maailmaan lähteä. [:D] juu, taas tätä minun huumoriani.. eipä vaiskaan, kyllä edes viikonloppuisin saisi "vaimoaan" alkaa auttelemaan, kun kädet ovat kainalosauvoilla, on hieman hankalaa imuroida ja luututa, saati sitten muuta ylimääräistä, tosin olen sitäkin ehtinyt tässä harjoitella. mutta odotas kun tulee perjantai ja miehelle tili, tilaan ihan surutta siivoojan jostakin yrityksestä neljäksi tunniksi puunaamaan tätä asuntoa, eiköhän tuo mieskin siinä vaiheessa ala tajuamaan jostakin jotakin kun sanon, että seuraava maksaa! [:D]

Angervo, onnea ihan mahdottomasti! Ymmärrän muiden lailla sun haluttomuuden juhlia 'ennenaikaisesti', mut jospa tämä kerta nyt olisi se ihanasti erilainen... Enkeleitä ja tarrasukkia mukaan seuraaville 9 kuukaudelle!

Tervetuloa mukaan minunkin puolestani Palanen, tänne on tosiaan tervetullut jokainen joka on mielestään pitkän kaavan mukaan joutunut vetämään, ja teidän kohdalla siitä ei näytä olevan epäilystäkään. Ihanaa että teillä on kuitenkin jo kaksi poikaa, mutta jos oma lapsiluku ei ole täynnä niin kyllä sitä varmasti kuumeilee yhtä kovasti sitä kolmatta tai viidettä kuin ensimmäistäänkin. Itsekin olisin halunnut "monta" lasta (vähintään 3, mieluummin 5) mutta näyttää siltä että saa olla onnellinen jos yhdenkään saa aikaan... [:'(]

MK81, onnea testaamattomuudesta [8D] Eihän sitä kyllä tiä jos teille olisikin se lottovoitto napsahtanut ihan sen kunniaksi kun hoidot olis alkamassa, heheh. Repeilin tuolle sun "vihjaatko et mun pitäis lihoa vai?" kommentille, pakko varmaan varastaa se käyttöön jos et pahastu...  Mäkin vastailen noihin kyselyihin aina mitä sylki suuhun tuo - joskus huumorilla, tympiintyneenä vähän turhankin suoraan - mut tuo vois kyllä toimia hyvin niinä parempina päivinä [;)]

Amelille pahoittelut, ei auta ku nostaa häntä pystyyn noiden kolausten jälkeen... Oon kyllä hengessä mukana, varmasti kaikki pitkän kaavan mukaan vetäneet on joutuneet vähintäänkin hengittämään syvään näitten 'hyvää tarkoittavien' kanssaihmisten utelujen ja kanssasisarien raskautumisien kanssa... Jotka vaikuttaa 'aina' olevan helppoja ja nopeita, ellei jopa yllätyksenä tulleita [8|] Kun oliskin tiennyt aikoinaan ettei se oo aina niin helppoa ja heittänyt tosiaan pillerit pois heti kun siltä alkoi tuntumaan. Penskana sitä pelkäs tulevansa raskaaksi ja nyt pelkää ettei tulekkaan.

Onkos Saanalla tilanne selkiintynyt? En mäkään varmaan haluais raskautua jos toinen olis lähes koko raskausajan toisella puolen Suomea - olis se niin rankkaa olla yksin. Ja tuokin pitää ottaa huomioon mitä sanoit et entä jos jotain sattuu, joudut sairaalaan tai muuta, niin miten tytön hoito järjestyy, jne? Omalla kohdalla jos toinen haluais lähteä opiskeleen niin yrittäisin varmaan lähteä mukaan - kevääseen on loppupeleissä aika lyhyt aika - jos oma tilanne sen vain sallisi, jos ei koko ajaksi niin vaikka sitten joka toinen viikko, 1 vko kuukaudessa tai 2 vkoa etelässä, 2 pohjoisessa... Mut onhan se kallista miten päin vain, reissaamiset toista katsomaan, kaksi kämppää (vai saisiko miehesi ilmaisen asuntolan?), puhelut, jne.

Onnea Tatjuskalle hyvistä uutisista! Jokos työpaikan kohtalo on selvillä?

Nymeria, joo kyllä kärsii digitestillä testata aamupissastakin.

Tiisa, hyvä että aikataulu on selvillä [:)] Jännittää varmasti mutta mä ainakin uskon ja pidän peukkuja et uuden vuoden maljat joudut jo ottamaan alkoholittomana..!

Mä päätin että en tässä kierrossa nyt sit testaa ovista ollenkaan. Kun ei kerran mies oo 'oikeina päivinä' kotona niin mitä tuosta ressaamaan sitten. Pupuillaan ahkerasti molemmin puolin hänen reissua ja katotaan 2 vkon päästä josko mitään on tapahtunut [8D] Sitten varaan seuraavalle kierrolle ajan klinikalle, mies menee hormonitesteihin ja minä ultraan - kattovat et onko se jokin 'kummallinen' riekale mikä näkyi kesän alussa kohtua ultratessa hävinnyt vai pitääkö alkaa tutkiin mikä se on, ja sit pitäiskin saada jo aika siihen inseminaatioon (toivottavasti) samalle kierrolle.

Bandida: tilanne on nyt kutakuinkin tämä: me jäädään tytön kanssa tänne, mies lähtee jos lähtee sinne etelään.. huomenna pitäisi tulla täti, mutta en ainakaan kipeänä ole, joten eiköhän se ole joko myöhässä tai sitten ei ole tulossa ollenkaan? [:)] nythän tietysti käy niin, että olen raskaana ja mies ehtii paperit laittaa sinne. olisi NIIN minun tuuria. no, eipä tuota varmaan kannata vielä stressata. perjantainapa sen näkee lähteekö mies sinne vaiko eikö. juurikin perisuomalaisen miehen kuvatus: ei puhu.. mutta tietyissä tilanteissa sitten lipsauttaa ajatuksiaan ja aika hyvinhän tuota osaa jo lukea kun yli 10 vuotta saman peiton alla oltu.. mies haluaa sinne lähteä, mutta miettii kyllä tarkkaan mitä tekee, meidät sillä on lähinnä mielessä, että pärjätäänkö täällä. sanoinkin, että kyllä pärjätään, mutta en tiedä sitten siitä, halutaanko pärjätä... jos sitä sinne testikauppaan raahautuisi tänään jossakin välissä? vai odottaisko tuota vielä muutaman päivän?

Mä en saanu sitä duunipaikkaa. Oon kuulemma liian kokenut ja niin isosta firmasta ja maailmasta että mun motivaatio ei tuu riittään tehtävässä jaksamiseen kuin hetken aikaa ja he hakee pitkäaikaista työntekijää... Huhhelijheijaa

Tatjusla, what??? Ihan käsittämättömiä syitä! Eikö nää ihmiset tajua, ettei tällasessa maailmantilanteessa haeta huvikseen mitään töitä mitä ei haluta. Kamoon! Mä oon pahoillani [:@]

tatjuska: pahoittelut sinne! [:@] Kyllä olisivat saaneet antaa sen tehtävän sinulle!! Kummallista touhua! Ovat saaneet tietenki siihen jonkun juuri valmistuneen, jolle ei tartte niin paljon palkkaa maksaa? Sitähän ne nykyisin tekevät nuo työnantajat, kun henkilöllä alkaa olemaan kokemusta liikaa, ulos vain ja toinen tilalle. toisaalta nykyisin ei kyllä saa mitään töitä jos ei ole kokemusta.. ihme hommaa!

Mä kyllä suostuin heidän palkkatarjoukseen vaiks siinä olikin 600euroo käppiä mun toiveeseen. Mut joo, ne mieluummin antaa mun olla työttömänä kuin et päättäisin itse mitä työtä mä voisin tehdä. Yks lysti, välitysfirma tarjos mulle Metsolta toista proggista niin haen nyt sitä. Ja olihan ne tavallaan oikeessa että en mä olis sitä ees hakenu ellen ois raskaana. kohta on sit turha hakee mitään kun maha kasvaa...

Angervo, ONNEA PLUSSASTA! Mahtava juttu!! Mikä on sinulla olo nyt? Onko oireita jo tullut? 

tatjuska, tosi tylsää, ettet tuota työtä nyt saanut! Toivottavasti siitä toisesta tärppäisi! 

saana, tee vain testi niin päästät meidät jännityksestä!:):)

palanen, tervetuloa joukkoon! Mukaan mahtuu ihan varmasti ja pois ei potkita ennen kuin olet tukevasti raskaana!:)

Itsellä ei ihmeempiä.. Ovis taisi olla viikonloppuna mutta en ole niin jaksanut sitä stressata, kun ajatukset on jo ensi kierrossa ja siinä tähystyksessä. Silloin sitten panostetaan kyllä täysiä, kun on paikat putsattu munasolua varten.;)

Imj taisi kysellä lisää siitä käynnistä. Anteeksi, kun en ole aiemmin vastannut.. Joo, eli me saatiin lähete kesäkuun alussa ja nyt siis viime viikolla oli eka käynti. Meillä oli jo tutkimukset aika pitkälle viety omalla gynellä. Mulle oli tehty verikokeet ja kierron kartoitukset sekä useampi ultra. Miehen siemennesteanalyysi oli myös tehty. Käynnin aikana käytiin läpi nuo testit ja mun muutamat varhaiset keskenmenot. Lisäksi juteltiin erilaisita oireista joita mulla on ollut siihen endoon liittyen. Mulle tehtiin myös ultra jossa nähtiin että follikkeli on taas kasvanut ja kohta olis ovis tulossa. Miehen piti täyttää kaavakkeita yleisestä terveydentilasta ym. Tosin samoja kaavakkeita oli tullut jo postissa sen ajanvarauskirjeen mukana joka saatiin. Paikalla oli koko ajan sairaanhoitaja joka auttoi papereiden ym kanssa. Lääkäri oli sitä mieltä, että miehen näyte oli ihan moitteeton ja mustakaan ei hormonaalisia ongelmia löytynyt. Ainoa epäilys oli se endo ja josko se vaikuttaisi asiaan. Koska mulle ei ole vielä tehty aukiolotutkimusta, lääkäri hakusi sen tehdä samaa aikaa sen endon tähystyksen kanssa. Mulla on nyt kuukauden päästä se tähystys ja samalla nukutuksen aikana tehdään sit se aukiolotutkimuskin. Sen jälkeen saadaan aika, jossa sitten kuullaan palaute tähystyksen tuloksista ja katsotaan jatkoa. Lääkäri oli tosi mukava, ja olen iloinen että otti tosissaan sen endon epäilyn ja lähti heti sitä tutkimaan. Minulla ainakin heräsi taas usko siihen, että meillekin se lapsi tulee vielä. Lääkärikäynnin jälkeen sairaanhoitaja vielä kävi leikkausasiat läpi ja antoi lappuja sitä varten ja antoi puhelinnumeron johon vain  lapsettomuuspotilaat saa soittaa ja josta kuulemma vastataan paremmin kuin naistentautien poliklinikan yleisestä numerosta. Jos haluat vielä yksityisempiä tietoja, niin laita vaikka meiliä!;)

Noniin naiset, sanokaas mulle nyt järkevällä suomella, että tuohon Predictorin Earlyyn tulee aina testiajan ylitettyään sellanen vaalea haamu.

Testasin nimittäin sitä piikkien hakua varten tuolla jämätestillä (tohtori setä pyysi, ettei turhaan kirjoittele niitä piikkejä) ja en sitten tajunnut lukea ajoissa sitä testiä. Eihän se vielä kuivunut ollu tietenkään, mutta tuntuu niin turhauttavalta. DPO 15-16 menossa ja niitä menkkoja oottelen kuin kuuta nousevaa.

tees vielä uusi testi MK81? minäkin ajattelin tänään vielä hakea sen testin, ei tässä enää saa öitä nukuttua kun miettii että onko vaiko eikö. [:)] tänään olisi tädin pitänyt tulla, mutta eipä tuota ole näkynyt ja olen tarkoituksella kiduttanut itseäni tuon polven kanssa, kun en ole särkylääkettä siihen syönyt. tietää jos vatsa tulee kipeäksi, että olisi täti tulossa, mutta ei. ei sitten minkäänlaisia oireita tädistä. yleensä on jo viikkoa ennemmin tosi kipeänä. innolla odottelen kyllä huomista aamua, että saa testata, mutta pelottaa. olen varmaan allapäin pitkään jos ei ole nyt napannut! suren jo oikeastaan ennenkuin edes testiä olen käynyt ostamassa. en kuitenkaan voi kohta enää venyttää kun ahdistaa kun ei tiedä!

Mk81: jos muistan oikein testien ohjeita niin eikös testiajan ylitettyä sama mitä siihen tikkuun tulee niin siihen ei pidä luottaa. Et pelkäämpä pahoin ettet ole raskaan.Voithan sä soittaa gynelle asiasta vielä ennenkö ostat niitä piikkejä. Menkat voi olla vähän myöhässä ko alitajuisesti tai oikeasti jännität tulevaa hoitoa.

Tiisa ja saana_85, juuri näin aattelinkin. Hitto kun piti juosta ton koiran kanssa lenkille siinä välissä. Toisaalta ihan samahan se on kun ne menkat sieltä kuitenkin tulee ja jo DPO 15 pitäs näyttää ihan tarkkaan jos on.

MK81: Mä testaisin vielä digillä varmuuden vuoks, se näyttää noilla kiertopäivillä absoluuttisen totuuden mihin kellon aikaan päivästä hyvänsä.

Totta turiset Tatjuska, mä vaan oon yrittänyt säästää noita digejä siihen seuraavaan kiertoon, jossa on jopa tsänssit meidän puolella, mutta tuhlaan nyt vielä yhden ku kotio pääsen. Saahan niitä sitten lisää [:D].

Onko muuten tietoa, että kuinka kauan toi hCG pysyy elimistössä? Kun toi munasolujen irrotuspiikkihän on hCG:tä!

Takaisin