Pidemmän kaavan mukaan yrittäneet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Nuu_
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
huomenet kaikille sateisesta Torniosta!

juhlat oli kivat, pientä tapaturmaa lukuunottamatta, aadan serkkupoika päätti kopsauttaa meidän neitosta leikkimikrofonilla päähän, aada tuli sitten huutaen ja päästä verta valuen minun syliin itkemään.. pitää sanoa, että hieman kyllä säikäytti kun verta tosiaan tuli aika reilusti, mutta lähemmän tutkimisen jälkeen haava oli n. puol senttiä pitkä.. onneksi ei käynyt pahemmin!

Nymeria: kiitos neitosen onnitteluista! kakut sai kyytiä, ole enää kuin ihan pienet palat jäljellä, tosiaan on ollut jotenkin helppo tänne tulla aina kirjoittamaan, en ole kyllä katunut yhtään, että avauduin ja uskaltaiduin mukaan! ihania IHANIA ihmisiä täynnä koko palsta!

Mimmu82: Hurjan hyvällä maantiedon tuntemuksella kysyn, että asutko jossakin Kittilän/Levin suunnalla vai onko tässä lähempänä tuntureita? [:D] Olis kyllä aikas kiva vaikka tuonne seuraavalle kesälle ruveta suunnittelemaan joukkotapaamista! Itselläkin jo alkanut jonkinlaista mielikuvaa jokaisesta muodostumaan, vaikka en täällä kauaa vielä ole ollutkaan..

Tatjuskalle pahoittelut tädistä, toivottavasti seuraavaa ei tule!

ja Amelille vielä: Kiitos tervetulotoivotuksesta! Toivoisin jo totisesti itsekin, ettei tarvitsisi täällä "kauaa" kirjoitella, vain luoja yksi tietää.. Tosin epäilenpä, että nyt kun olen tänne päässyt mukaan ym. mukavaa niin käy kuten vuonna 2006, kun tyttöstä ei alkanut kuulumaan, aloitin AMK:ssa opinnot ja eiköhän muutaman kuukauden päästä alkanut ilmoitella pikkuinen itsestään, no koulu jäi kesken, mutta olenpahan saanut jotain muuta mahtavaa tilalle! Toivoisin niin totisesti, että varsinkin ne, joilla ei vielä yhtään pientä ole suotu, saisivat nyytit itselleen ja mielellään vielä mahdollisimman pikaisesti! Ja kyllä sitä kaipaisi tosiaan itselleen sitä toista pientä.. Vielä jonakin päivänä...

Huomenta, älkääs laskeko peukkujanne sittenkään vielä kun ei oo tota vuotoo tullu, tosiaan eilen jotain haaleanpunaista ihan pikku viiru paperissa vaan. Viime yö oli ihan mahdoton, en oo saanu nukuttua kun on niin outo olo, tissit on edelleen tosi raskaat ja mahassa nippailee jos jonkinnäköstä ja aika helpolla mua kyllä etoo kaikki hajut. Jotenkin takaraivo sanoo, että mä kuvittelen vaan mut tottahan tässä pieni toivonkipinä vielä on jäljellä, jos täti ei tänne kunnolla kaahaa ihan viimeistään huomenna. Mutta testaileen en ala ennen keskiviikkoa, se on varma..

Niin ja yks mikä oli yöllä niin sai rampata vessassa ihan koko ajan. Oon nukkunu varmaan 3h vaan, tosin vähän jännittääkin kun tänään aloitan yliopistossa yhden kurssin [:)]

tatjuska: olisipa tosi hieno homma, kun se täti ei sieltä tulisikaan!! Muistahan sitten heti ilmoitella meille muillekin, jos jotain uutta asiassa ilmaantuu! [:)] ihana kun ei tartte enää ihan vain ittensä puolesta jännittää! uutta iloa elämään, kun jännittää teidän muidenkin puolesta täällä.

Tatjuska, mä en ainakaan vielä yhden viirun perusteella usko että täti sinne tulee, eihän se voi enää noiden oireiden jälkeen! [8D] Sä kyllä saat aikaan täällä palstalla tykytyksiä ja varmaan muutaman pienen sydänkohtauksenkin kun on niin lupaavaa ja vieläkin odottelet sen testin kanssa [:D]

Ameli, mä kyselin samaa tuosta plussaamisesta joku aika sitten, on meitä tällä palstalla muutamia jotka ei sitä plussaa ole koskaan nähneet [:(]

Nymeria, mä oon jotenkin aina (?) ajatellut että lapsenteko ei ehkä oo mulle helppoa - en tiä mistä se ajatus on tullut mutta olin sen takia varautunut kyllä et varmaan se puoli vuotta - vuosi menee ennen kuin tärppää. Mut ei sitä silti ollut osannut etukäteen varautua siihen kärsimättömyyteen, pettymyksiin ja siihen että tässä jo kohta puolitoista vuotta lähestyy yritystä ilman plussan plussaa... Ei oo enää lämpöä, flunssa vain vaivaa, ja ne 'pissatulehdusoireetkin' hävisi.

Tuollainen pitkäkaavalaisten tapaaminen voiskin olla aika hauska juttu - pitäs varmaan järjestää jossain keskellä Suomea niin kellään ei olis kauhean pitkä matka [:)] Tuo on muuten tosi hienoa että meitä on ympäri Suomea - hauskaa on joskus se kun etelästä kotoisin olevat sanoo minun asuvan 'Lapissa' vaikka asustelen hiukan Oulun korkeutta pohjoisempana. Mimmu82, Kävin kesällä Rovaniemen ympäristössä muutaman päivän, ja vaikkei se ihan sitä tunturilappia olekkaan niin onhan ne maisemat jo sielläkin mahtavat näihin tasaisiin peltomaisemiin verrattuna. 

Useampi olikin osannut niin hyvin sanoa tuosta ajattelun erosta niiden välillä jotka raskautuu helposti verrattuna niihin jotka on joutuneet pettymään pahimmillaan vuosikausia kerran kuussa, etten enää osaa siihen mitään lisätä, paitsi että olen täysin samoilla linjoilla.

Mä täällä kärsin taas piinapäivistä, pe-la vois testata jos ei täti siihen mennessä itestään ilmoittele... Tuota flunssaa lukuunottamatta ei mitään oiretta mihinkään suuntaan. Ens kierrossa pääsis siihen keinosiemennykseen jos tahtois. Pitäs vielä päättää joko sinne mentäis - en oo oikeen jaksanut miettiä tuota, jos kattois eka tämän kierron loppuun... Ameli jo sanoikin että elämä menee vaan 28-29 päivän jaksoissa nykyään ja se on ihan totta, parhaimmillaan jopa 14 pv jaksoissa: ensin odotellaan ovista ja sitten tätiä. Ei "uskalla" paljon suunnitella nykyistä kiertoa pitemmälle [8D]

Bandida: Pakko ootella sen testin kanssa kun ei oo vielä päivät täynnä, viimeks menkat tuli 16pv oviksesta ja siitä on nyt 15pv eli en sitä negaa testaa vielä, keskiviikkona voin harkita ellei tätiä siihen mennessä näy. Ja vielä ei näy, mut nyt lähden sinne kouluun [:D]

toi koulun alottaminen on kyllä tehokas keino raskautua.. *nauraa* ite kun alotin AMK:ssa niin keskenhän se jäi.. pitäis vissiin hakea uudestaan sinne jos sitten onnistuis tuon toisen kanssa paremmin.. toivotaan vain, ettei täti tulis! ja onnea sinne kouluun mukaan myös! [:)]

Tatjuskalle tulin kuiskimaan, että lupaavalta vaikuttaa [;)] puhalletaan vielä plussapuhuri sinne päin +++++++phuuuuuuh+++++ niin ainakin tulee se plussa... [:)] en malta oottaa keskiviikkoon [:D]

Ja muille kans plussapuhureita ++++phuuuuh++++ <3
Te ootte sen ansainneet!

Mites muuten jos uskaltaisin täältä kysyä semmosta, että tietääkö joku mitä mun pitäis tehdä, kun km:n jälkeen ei oo menkkoja kuulunu, nyt kp56 jos siitä katotaan... ? Ja että millon...? Kiitos jo etukäteen jos joku tietää [:)] ja kyse ei oo lapsettomuustutkimuksista tai hoidoista ainakaan oman mieleni mukaan, yritystä päällä niin vähän aikaa vaan...

Dark, aina uskaltaa kysyä [:)]. Näissä asioissa on parempi kysyä, kuin ihmetellä yksikseen. Nyt valitettavasti ongelmaasi ei ole minulla antaa omakohtaista kokemusta, mutta tuo kp56 kuulostaa jo pitkältä kierrolta. Ootko sitä testiä tehnyt milloin viimeksi? Myös jotkut lääkkeet ja tietenkin stressi saattaa heittää menkkoja useitakin viikkoja eteenpäin, jollain kierroilla voi jäädä jopa välistä, jos ei ovulaatiota tapahdu. Veljeni vaimo tajusi odottavansa vasta rv 9:llä, kun ei enää housut mahtuneet jalkaan ja rupesi miettimään että koskas ne viimeiset menkat oli. Oli siis suht oireeton alkuraskaus hänellä [:D]. KM:n jälkeen nuo menkat valitettavasti taitavat heitellä, joten voimia odotteluun[:(].

Dark, minä kyllä marssisin kohtapuoliin lääkäriin, aika pitkäänhän oot jo odottanut tätiä. Mutta minä olenkin kärsimätön ihminen, päälle neljänkympin kiertopäivät lasketaan vielä normaaliksi kierron pituudeksi jos pituus on säännöllinen. Tosin, ensin tekisin kans sen raskaustestin [;)] Teroluteillahan saa (muutamia poikkeuksia lukuunottamatta) menkat tulemaan, niitä se lääkäri sulle sitten todennäköisesti määrääkin. Pari-kolme terolut-kiertoa yleensä riittää kääntämään rytmin normaaliksi, kun ei mitään muuta vikaa ole. Tuo km on varmasti sen verran stressannut kehoakin että ei ihme ettei heti normitoiminnot käynnisty...

Dark: Kyllä kuukautisten pitäisi alkaa keskenmenon/kaavinnan jälkeen noin neljä viisi viikkoa siitä kun hcg on mennyt nollaan. Tietty jos sä et tiiä missä vaiheessa sun meni toi nollaan kun oli spontaani keskenmeno vissiin niin sitten toi ei oo niin kovin ihmeellistä.

Ja kiitos rakkaat ihmiset taas tuestanne ja tsempeistä. Saas nähä nyt sit, alkaa jo itteeki vähän jännäämään...

Voi Tatjsuka pidän todellakin vielä peukkuja. Tulikin mieleen viime kirjoituksen jälkeen, että olikohan liian aikaista, kun oli vasta viiru tullut. Eli siis jatkamme jännittämistä puolestasi [:D].

Saana_85 ei arvauksesi kauas mennyt, mutta hieman pieleen. Tosin tarkistin välimatkan torniosta tänne, niin se olikin 225km eli hieman sanoin itsekkin pieleen kun sanoin 250km [:D]. Mutta siis kai sen voi täällä sanoakin, vaikka on pieni kylä ja kaikki tuntee kaikki, niin asun täällä seitsemän tunturin kylässä Äkäslompolossa [:)]. Ikkunasta näkyy mahtava Yllästunturi.

mimmu82: aika lähelle arvasin [:D].. kerranpa tuota on tullut Ylläksellä käytyä suksimassa.. Eipä tuolla taida hirveämmin olla väliä, missä kukanenkin meistä asuu, samassa veneessä ollaan kuitenkin! tai ainakin samaa asiaa ja mietteitä ajetaan eteenpäin..

mietteitä päivältä: mies lähti viiden aikaan aamulla työreissulle.. keskiviikkoiltaan asti pitäisi pärjätä ilman [;)] huomenna pääsen shoppailemaan piitkästä aikaa kun rahatilanne antaa periksi sen verran.. [:)] kela syytää taas kaikki rahat kerralla tulemaan.. kävis neitoselle ettimässä kunnon talvivaatteet, ettei pienellä palele.. perjantai alkaa jo jänskättää aika lailla.. hermot hieman tiukilla, vaikka yrittää kuinka ajatella, että tuo toimenpide on ihan normihommaa kirurgeille.. parempi se kuitenkin on nyt etukäteen shoppailla vähäksi aikaa kaikki tarvittava, mistäs sitä tietää, että mitä siellä sairaalassa sattuu kun aina ennenkin sattunut.. vielä kun osaisi päättää, että haluanko puudutuksen vaiko nukutuksen..

Huomenta!

Täällähän on jännitystä ilmassa! Tatjuskalle nyt hirmuiset peukutukset myös täältä suunnalta, toivotaan että on nyt sitä itseään!!

Mieluusti tapaisin myös teidät face-to-face vaan ompi täältä pääkaupungista hurja matka, jos ei tosiaan muita täältä päin ole? Voin kertoa, että täällä niitä tulevia äitejä vaan vilisee silmissä, työpaikalta äippälomalle jää aina joku tasaiseen tahtiin. Mutta sitähän se elämä tietysti on, ei ole vain aikaisemmin kiinnittänyt näin paljon huomiota.

Jotkut kertoivat, että ovat kuumeilleet ennen yritystä jo useamman vuoden. Kuulun samaan sakkiin... Miehelle totesin jo 2003 että pikkuhiljaa vois totuttautua ajatukseen, siinä vaiheessa olin yksin kuumeillut jo pari vuotta. Kuutisen vuotta äijällä meni siis asiaan totuttautumiseen ja nyt ollaankin sitten hoidoissa. Karua, mutta näin se vaan joskus menee, eipä voi mitään. Tietysti täytyy myöntää ettei tämä minun kuumeiluni ole missään vaiheessa ollut mitään yltiöpäistä, eli melkeen kavereidenkin muksut ovat saaneet olla rauhassa: mä haluan siis oman :)

Eipä mulla mitään asiaa ollut! Ootte ajatuksissa.

Huomenia!

Äääk, menipäs nyt tosiaan jännäksi Tatjuskalla. Kumpa nyt olisikin..!! [;)]

Onpas täällä muuten aika paljon jengiä pohjoisesta! Itse sijaitsen Itä-Suomessa, täältäpäin ei taida (?) muita ollakaan. Tännekin ruska tekee tuloaan, ei ole vielä kuitenkaan parhaimmillaan. Ihana olisi lähteä Kolille vähän patikoimaan ruska-aikaan, mutta ei taida olla aikaa moiseen.

Mie olen tavallaan vauvakuumeillut jostain teinistä asti. Siis en silloin vielä halunnut lapsia siinä tilanteessa, mutta kovasti odotin jo aikaa, kun saisin oman vauvan. 15-vuotiaana pidin ihan selviönä, että 10 vuoden päästä (eli nyt ajateltuna 6 vuotta sitten!) mulla on jo pari muksua. [8|] No, eihän se elämä mene aina niinkuin suunnittelee, mulla ei ole oikein mikään mennyt... Mutta pitää yrittää pitää positiivista fiilistä yllä, ettei mene liian alakuloiseksi. Mulla on taustalla sairastettuna vakava masennus ja senkin vuoksi yritän olla vajoamatta liian syvään synkkyyteen näiden pettymysten ja epäonnistumisen tunteiden kanssa, siihen kurimukseen en nimittäin todellakaan halua takaisin. Ikinä. Olenhan luonteeltani aika pessimisti ja melankolinen, mutta tuo masennus oli jotain aivan toista kaliiberia. Nonih, ei ollu tarkoitus avautua näin, mutta jotenkin nyt lähti näppiksestä. Teille on jotenkin niin helppo "puhua". [:)]

Huomisaamuksi on meille varattu labraan aika verikokeiden ottoa varten. Täytyy tänään töihinmennessä käydä sieltä ne pissapurkit hakemassa, jos saisi aamulla samalla nekin sitten toimitettua. Nyt pitäis käyttää nämä aamupäivän tunnit opiskeluun ennen iltavuoroa. Plääh. [:D]

Hitsiläinen kun nyt en tiiä pitäiskö lähtee testikauppaan vai ei... Menkkaoireet on kadonnu, vähän sillon tällön nipistelee tai juilii sieltä täältä, tissit on arkana, aamupuuro meinas tulla ylös ja 7v poika katto ihmeissään kun aloin vetää happea ja kukoa. Tädistä ei tietoakaan. Ja mitähän mun kiertopäivät on.. öö, nyt 28 ja edelliset on ollu 25-27pv.

tatjuska: hae testi niin saat itsellesi mielenrauhan suuntaan tai toiseen! toivotaan että olisi sinne parempaan! [:)] minä olisin varmaan jo tehnyt kaksi testiä tuossa ajassa.. ainakin lupaavalta vaikuttavat oireesi!

WOW!!! Onnea tuhat kertaa Tatjuska!!! Enkeleitä ja tarrapukuja ja sitä w.astiksen ihmisliimaa!

Edit: vitsit kun kerkesin jo säikähtää tuota Tatjuskan viestiä lukiessa tossa peukkujen laskemisvaiheessa (ja se oli varmaan Tatjuskan tarkoituskin, kjäh)... Onneks luin loppuun asti!

Takaisin