Pidemmän kaavan mukaan yrittäneet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Nuu_
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
nymeria: en minä varmaan ainakaan ikinä opi! itse stressaan kaikesta mahdollisesta.. toisaalta en ilmeisesti sitä paljon ulospäin näytä, kun kaikki aina ihmettelevät, miten pystyn olemaan aina niin rauhallinen ja miettimään asioita järkevästi.. eli vaikka sisällä kiehuu, ei tuota kukaan muu näe kuin minä ja mieheni.. kiduttavaa aikaa odottaa tuloksia kokeista, itselläni epäiltiin alunperin reumaa tuon polven takia, paljastuikin sitten kierukan pahaksi repeämäksi.. saa nähdä saavatko ne pultattua sen vielä kasaan vai olenko kierukkaa köyhempi sairaalasta tullessani.. mikään ei ole niin ahdistavaa kuin odottaa jotakin tiettyä asiaa, eikä yhtään tiedä mitä se tuo tullessaan! toivottavasti sieltä paljastuisi sen HIV:n puolesta vaikka jokin helposti hoidettavissa oleva hormonivaje tai muuta vastaavaa, se varmaan ainakin vain helpottaisi oloa, kun voi lääkkeillä asiaa auttaa? [:)] yritetään ottaa vähän rennommin ja nyt nostan pyllyni ylös tästä penkistä, ennenkuin juurrun tähän kiinni! [:D] koko aamu taas tullut istuskeltua koneella, onneksi huomenna saakin sitten levätä muiden hoivattavana, josta en kyllä välittäis yhtään.. kai se täytyy yrittää luottaa siihen, että ne lääkärit osaavat asiansa. ainakin se on kivan näköinen se kirurgi, joka minua leikkelee jos jotakin hyvää asiasta aletaan etsimään [:D]

Heippa kaikki Pidemmän kaavan mukaan raskautuvat!

Olin mukana vielä tuolla ekoilla sivuilla, jolloin itselläni oli menossa muistaakseni YK 25. Ongelmanihan olivat ne välivuodot, jotka tulivat aina viikkoa ennen varsinaista vuotoa. Julkisella puolella tehtiin jos jonkinmoista tutkimusta; verikokeita, ultrausta, lopulta jopa kohdun tähystys, mutta mistään ei löytynyt vikaa. Terolutit eivät auttaneet, mutta Primolut Nor auttoi. Eli niissä kierroissa, joissa söin Primolutia, ei tullut välivuotoa, mutta heti kun en syönyt, välivuoto tuli.

No, sain kesällä uuden työpaikan, ja päätin että oikeastaan kaksi lasta riittää hyvin, en jaksaisikaan enää aloittaa alusta kun elämä on kuitenkin jo aika helppoa, ja uusi mielenkiintoinen työ vaatii kuitenkin keskittymistä ja aikaa. Niin vain kävi, että jostain ihmeen syystä (mitä kukaan ei pysty selittämään), ei heinäkuussa tullutkaan välivuotoa! (vaikka niitä oli tullut joka kierrossa jo v.2007 asti!) Ja: ei tullut seuraavassakaan kierrossa, vaan kp 25 tein positiivisen raskaustestin! [:D]

Eli ne gynekologit, jotka lohduttivat minua että "ei se välivuoto vaikuta mitenkään raskaaksi tulemiseen" - Haistelkaahan kukkasia! [:@][:@][:@] Näin vain kävi.
Toivottavasti minun tapaukseni antaa toivoa teille muille, kaikki on mahdollista!

Palikka
rv 6+2

Palikka: Mielettömän paljon ONNEA!

Mä rohkaistuin jo varaamaan alkuraskauden ultran, kun mulla on se kohdunulkoisen riski suurentunut tuon edellisen keissin takia niin suositeltiin viim viikolla 7. Vajaat kaksi viikkoa piinaa siis, UÄ on 28.9 viikot silloin 6+1

Vähän huono olo ja hirvee väsymys jatkuu, mutta en valita :)

Tatjuska; Aivan HIRRRRMUISEN paljon onnea! Peukut ja varpaat on täällä pystyssä, et kaikki menee hyvin!

Mä oon palannut taas töihin ja on ollut tosi kiire ja palstalla en oo ehtinyt vierailee - keskustelu käy täällä tosi vilkkaana, mikä on hyvä juttu!
Mietin vaan, et ketä täällä on vielä alkuvaiheesta asti mukana, moni (onneksi) on onnistunut jo tässä välissä raskautumaan, mm. wastis. Minä nyt oon roikkunut täällä alkumetreistä ja taidan roikkua täällä vielä vaihdevuosienkin jälkeen...

Onnea Palikka, muistan sut kyllä aiemmasta kirjoittelusta! Mahtavuutta että teillä sitten vihdoin tärppäsi, vaikkei niiden välivuotojen syy sitten selvinnytkään.

Mulla oli nyt sitten vessareissulla värivirhettä paperissa, joten siinä tais sitten mennä toivot vessanpönttöön tältä kierrolta sen mukana. Kai se on taivuttava ja varattava aika siihen keinosiemennykseen. Vähän normaalin eto olokin on joten turha luulla et se olis vaan nväärä hälyytys, kyllä ne kohta hanat aukeaa ja kouristukset alkaa... Tänään tasan 14 vrk ovisnippailuistakin, joten se positiivinen puoli on sentäs et ne clomit on näemmä tasoittaneet mun kierron.

Angervo, et ole ainoa joka on jo roikkunut täällä piiitkään.. Mä en oo ihan alusta asti ollut mukana, mutta melkein kuitenkin. Mut hei, ei anneta periksi! Kyllä mekin jossain vaiheessa plussataan.[:)] (sanoo epätoivoinen yk20)

Nymeria, joo tulen kyllä selostamaan lapsettomuusklinikan uutiset heti kun sieltä lähdetään..[;)] vaikka tuskin ne vielä ekalla kerralla kummempia sanoo.. Kuinka moni on muuten ollut jo klinikalla julkisella puolelle? Olisi kiva kuulla kokemuksia, että millä aikataululla ne siellä etenee..

Bandida, rähmä sentään![:@] Jaksamista sinne!

Ja Palikka, muistan sinut kyllä vielä hyvin! Paljon paljon onnea plussasta! Toivottavasti kaikki menee hyvin!

Kirjoitin aamulla piiiiiitkän viestin ja tää kökkö ei antanut sitä tallentaa. Noh täs nyt lyhyesti.

Ei mitään uutta, kuhan oottelen et aika kuluis. Sitä vaan et oon varmaan tosi kyyninen ku en yhtään ole kauhuissani tai peloissani näistä hoidoista, en itke niiden takia, enkä voivottele "kohtaloani".

MK81: Se on hyvä vaan, ettet voivottele tai ole kauhuissasi, onnistumisen mahdollisuus on sitä parempi mitä rennommalla ja positiivisemmalla asenteella lähdet hoitoihin.

Mulla on nyt enkeleitä elämässä; hain tänään yhtä työpaikkaa vähän leikkimielisesti, ihan vakituista siis niin puolentoista tunnin päästä soitettiin, että tule maanantaina haastatteluun [:D] Ja mikä tässä on parasta... asun siis pikkupaikkakunnalla enkä kuunaan uskonu että täältä oman alani töitä löytäis niin tää työpaikka on n. 300m päässä mun kotoota eli kävellen menee töihin n. 5min. No eihän tässä nyt vielä mitään varmaa oo, mut alkaa tuntua siltä, että palaset elämässä ehkä vois mennä nyt kohdilleenki [:)] Pitäkääs taas peukkuja!

hh83 me oltiin julkisella puolella hoidoissa ja täytyy myöntää, että välillä meno oli aika verkkaista ja meillä ainakin yritettiin kaikki keinot, ennen kuin mentiin rankempiin hoitoihin. Ja tämä teitenkin sen takia, koska julkinen puoli yrittää pitää kustannukset alhaalla. Mutta täytyy sanoa, että henkilökunta oli ammattitaitoista ja miellyttävää.

MK81 on hyvä asia, että suhtaudut noin. Ei siinä kannatakkaan ruveta voivottelemaan kohtaloaan, se kun ei muuta mitään ja saa vaan huonon olon ittelleen. Enkä halua mitenkään masentaa, mutta siinä vaiheessa kun oli kaksi vuotta hoitoja takana, niin ei sitä pystynyt enää vaan olemaan optimistinen, mutta onneks sitten viimein onnisti [:D].

Palikka paljon onnea, ihania tuollaiset yllärit [:D]. Ja kiva kun tulit tuomaan toivoa tänne.

Tatjuska oon kyllä niin ilonen puolestasi. Nauti pahasta olosta [;)].

Saana_85 onnea polvileikkaukseen, hyvin se menee [:)].

Tänne ei mitään ihmeellistä, odotellaan ovulaatiota ja toivotaan että se tulis ajallaan eikä kierto venyis taas pitkäksi. Mutta siihen nyt kuiten on vielä aikaa [&o].

kiitos toivotuksista! ahistaa huominen niin maan perke***sti. soitteli sieltä onneksi sairaanhoitaja ja vähän kertoi tulevasta päivästä.. pikkuisen helpotti oloa, ainakin henkilökunta tuntuis olevan mukavaa. nukutukseen päädyin sitten lopulta, eipä tartte miettiä, että mitä mulle tehdään [:D], saavat rauhassa kaivella tuota jalkaa.. puol kymmeneltä saliin ja leikkauksen jälkeen pari tuntia heräämössä, sit osastolle ja kun itte pääsee vessaan ja ruoka pysyy sisällä niin pääsee kotiin.. arveli, että kolmen aikaan.. kai tuolta hengissä selviää.. onneksi näkyy kaapelikanavat v-lopun ilmaseksi niin saa parkkeerata tuohon olkkarin sohvalle ja kattella niitä, ottais rennosti muutaman päivän.. jotain hyvääkin, ei oo lapsenteko ihan päällimmäisenä mielessä, ehkä siihenkin jotakin puhtia saa kun sais tuon kintun kuntoon nyt ensiksi!

Heiiii--> multa on Tatjuska sun plussa menny ohi, mutta parempi myöhään kuin ei millonkaan;

ONNEA IHAN HELEKUTIN PALJON!!! myös haastattelusta.

Tarrasukkia, -pukuja  ja ihan kaikkea liimaa sulle!

koska on la?

KAIKA Rakas: Onnittelut sinulle vauvan syntymästä [:)] Ihan alkutekijöissäänhän tässä ollaan mutta LA on 23.5 jos kaikki menee putkeen. Eli kuukautta vajaa vuosi ensimmäisen yrityksemme lasketusta ajasta, toisen vauvamme LA olisi marraskuussa, mutta toivottavasti olen sinä päivänä onnellinen odottaja tässä kolmannessa yrityksessämme....

Huomenia!

saana, ei mee kauaa kun koko leikkaus on ohi ja pääset toipumaan. Viimoset tsempit vielä jos käyt lukaisemassa vielä täällä. [:)]

MK81: Nomut eikös se vaan ole hyvä, että et surkuttele ja voivottele tilannetta, eihän se mitään ainakaan paremmaksi muuttaisikaan. Miunkin pitää nyt tehdä itelleni asennemutos. Ajatella niin, että tällä hetkellä en voi asialle mitään (paitsi tietysti oviksen aikaan yrittää edelleen [:D]) ja siksi lähdetään tutkimuksiin, joissa toivottavasti selviää jotain. Silti sitä vaan vajoaa välillä sinne syövereihin, että miks just meille piti tulla tämmöistä, miks muut saa vauvoja helpommin. Kaikki tunteet on sallittuja, kunhan niihin negatiivisiin ei vaan jumiudu ja jää piehtaroimaan.

Tatjuskalle onnea vielä tuohon työpaikan saamiseenkin. Toivottavasti siut valitaan! [:)]

Bandida, mites siellä? Tuliko se tädin perhana vai oliko väärä hälytys? Vielä en laske peukkuja! [;)] Ja jos täti tuli, niin sitten vain eteenpäin ja katse seuraavaan vaiheeseen, eikös niin?

hh83, jänskättää siun puolesta, siis hyvällä tavalla. Hienoa, että nyt ootte menossa eteenpäin ja toivottavasti alkaa pian tapahtumaan! [:D]

Angervo, kyllä se siullekin vielä vauva saadaan, ihan varmasti, niinkuin meille kaikille täällä, eikös niin! [;)]

Mimmu, mie olen kuullut että ainakin täällä julkisen puolen hlökunta tuolla klinikalla on oikein ammattitaitoista ja mukavaa (kuten kerroit teilläkin olleen), jonoista ja odotusajoista en tiedä mitään. Jaksamista sinne oviksen odotteluun!! [:)]

Kaikalle onnittelut vauvasta!! [:)]

Täällä on nyt räkävallankumous. Nenä tukossa ja vuotaa kuin seula. Vähän on kipee olokin, ihan kun ois pikkuisen kuumetta. Se onkin aika outoa, että mulla on jo toista päivää alilämpöä, lämmöt on tuolla 35,9 paikkeilla, kun normaalisti ne on 36,6 tms. Joskus tosin kuulemma flunssan aikana voi lämmöt mennä alaskin eikä ylös. Nyt pitäis toeta tästä huomiseksi. Ois huomenna tiedossa puunkantoa liiteriin talven varalle ja vähän haravointihommiakin pitäis aloittaa. Ja lähenevän ovisajankin hyödyntämisen voi aloitella viikonloppuna, huomenna taas alkaa tikkutestit. Pitäis päästä apteekkiin, kun ajattelin nyt ostaa niitä CB:n digitestejäkin ja testata sitten sillä, kun se viiva tikussa on vahvimmillaan.

Nyt pitäis yrittää pään suhinasta huolimatta keskittyä opiskeluhommiin. [:'(] Mieluummin menisin peiton alle loikoilemaan, mutta no can do. Ja siivotakin pitäis tänään. On nää vapaapäivät kivoja, kun ne tälleen menee...

Muksaa perjantaita teille!

Nymeria, ihan kaikki tunteet on sallittuja epätoivon alhosta innostuksen suohon, pääasia kaiketi et löytää sen oman tsempin sieltä tunteiden välistä. Ja vähän epäilen et lapsettomuuden laji vaikuttaa myös noihin tunteisiin. Mulla päällimmäisenä on toi taistelutahto ja silmät kiiluu "palkinnossa", jota mä toivon tartuttavani myös muihin! Kyyninen minä ei vaan näe mitään pelättävää tässä tilanteessa, tosin en kyllä mitenkään onnestakaan hihku.

huomenta.. olo on kuin jyrän alle jääneellä.. särky rauhoittui polvesta aamulla puol kuuden aikaan kun teippasin jääpussin kiinni polveen ja kymmenen tyynyä polven alle.. ja mikä kamalinta koko hommassa, kaksi kirurgia tonkivat 1,5 tuntia polveani eilen, eivätkä löytäneet palaa, joka sieltä on irronnut, kolo vain löytyi.. eli pahimmassa tapauksessa sama rumba jatkuu.. mutta mutta... mitäs tämä on: kp 17/28 ja tulee ihan vähän vaaleanpunaista vuotoa? onko tämä se värivirhe?? ei kai sen pitäisi tähän aikaan kierrosta tulla? vai johtuneeko eilisestä stressistä?? mietityttää!

saana_85 se vois tosiaan olla kiinnaria! Eiks sitä voi odotella dpo6 lähtien kun kiinnittyminen tapahtuu?

Tatjuska, joko on tullut enempiä oireita??

tuossa viime su-ma yönä nipisteli siihen malliin, että olis voinu olla ovulaatio.. totta totisesti toivon, että olis sitä sitten [:)] voiskohan olla kun olen tuon polven kanssa stressannut, enkä niin ajatellut näitä vauva-asioita niin tärpännyt?! [:D] tulee totisesti olemaan karmeaa odotella loppuaika tätä kiertoa, että mitä tapahtuu.. polvesta puudutus/morfiinikoktail lakannut vaikuttamasta, sattuu melkoisesti ja on olo sen mukainen.. onhan noita lääkkeitä, mutta menee niin pää sekaisin, ettei uskalla hirveästi syödä niitä..

Tatjuskalle paljon tsemppiä työpaikan suhteen. Täällä myös sen asian puolesta peukut pystyssä [:D]. Muakin kiinnostais mikä vointi sulla nyt ollut? Onko ollut vielä esimerkiksi pahoinvointia?

Saanalle jaksamisia leikkauksesta toipumiseen! Voi vitsi ku sulla nyt olis tärpänny ja se vuoto olis ollu kinnaria! Itse asiassa ollaan aika lailla samassa veneessä, sillä mulla oli vissiin ovis tämän viikon sunnuntaina tai maanantaina. Tänään aamulla tuli ihan vähäsen rusehtavaa vuotoa... Ikinä ennen ei ole tuollaista ollut??[8|] Yritän siitä huolimatta pitää pään kylmänä ja epäilenkin ihan vaan välivuotoa omalla kohdallani.

MK81 olet ainakin vaikuttanut mun taistelutahtoon myönteisesti ja tuo olikin ihanasti sanottu, että "silmät kiiluu palkinnossa". [:D] Vielä joku kaunis päivä me kaikki saadaan se toivottu plussa ja saadaan iloita toistemme puolesta. Eipä siitä oman tilanteen voivottelusta mitään hyötyä ole, vaikka kaikki tunteet onkin sallittuja.

Mutta eipä tässä muuta kuin hauskaa viikonloppua kaikille ja palaillaan taas astioille! Mulla onkin nyt sitten edessä piinaviikko, kun tasan viikon kuluttua pitäis tädin tulla... Vaikka se saiskin mun puolesta suksia kuuseen ja haistaa kukkasen! [:-]

Takaisin