Pidemmän kaavan mukaan yrittäneet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Nuu_
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
saana_85, no onpa kiva että joku täällä keskusteluissa on joka asuu lähellä[:D][:)] Ite asun Keminmaassa mutta oon Kemistä kotosin[:)]

YK8

KP 13/34

Huh, vähän olin vaan mökillä käymässä ja sillä välin on tekstiä ja asiaa tullut niin paljon välillä, et ei tässä enää perässä tahdo pysyä!
Monella on asiat edenneet niin, että erinnäisiä hoitoja aloitetaan - mikä on hyvä, saadaan asiat täällä etenemään ja ihanat naiset odottajien puolelle! :)
Nii, ja tietty teretulemast kaikille uusille "pitkäkaavalaisille", jos en aiemmin teitä ole tervetulleeksi toivotellut.

Itse päätin, et mitään oviksia ei bongailla ja muksu saa tulla jos on tullakseen. Kaikkien näitten keskenmenojen jälkeen en uskalla enää mitään kovin laskeskella ja toivoa. Onneks syksy tuo aina mukanaan harrastukset ja saa muuta ajateltavaa kuin tän lapsentekohomman. Kesälomalla oon ollut ja ma pitäis taas aloittaa duunit. Plääh!

Tatjuska; sun on pakko tehä viim. ti testi, jotta me tsemppailijat päästään piinastamme: vaikka kyllä sun juttu taitaa olla jo selvää pässinlihaa... ;)

Minnuska89: on se kiva, että joku on lähelläkin [:)] tuntunutkin täällä välissä, että asunkohan mie jossakin "tunturissa" kun ei ketään tunnu olevan oulua ylempää...

Olo on ihan väsyny.. Mies lähti "työseminaariin", saapa nähdä saako sitä taas aamuyöstä nauraa kun könyää pikkusievässä kotiin.. onneksi noita aika harvakseltaan on.. oli aivan ihana kun minun kaksi veljeä tosiaan tuli etelämpää tänne, aada oli aivan onnessaan kun sai enojen kanssa riehua, harmi vain, että tuo yskä vähän rajoittaa lapsen leikkejä, pysähtyy välillä paikalleen ja yskii ja yskii ja yskii.. onneksi on nuo avaavat käytössä, ettei tukehdu kokonaan. [:)] kaiken kaikkiaan mukava päivä ollut.

Minä se roikun edelleen täällä, käyn lukemassa tätä ketjua useamman kertaa päivässä.
En vaan osaa olla tuolla odottajissa.

Mutta otin nyt käyttööni MK81n idean tuosta "pidemmän kaavan mukaan plussanneet"-ketjusta,
siellä se nyt sitten olisi.
Koittakaahan plussailla ja liittyä seuraani sinne !![:)][:)]
Koen edelleen tämän ketjun eniten omaksi, siksihän tämän aikoinaan aloitin.
Jotenkin sitä niin tottui pitkään yritykseen ettei ehdi tajuta ollenkaan uutta tilannetta[:)]

MK81 hirveästi onnea hoitoihin, toivottavasti tulee pikainen tärppi !![:)]

tatjuska koitahan sinäkin plussata.

Ja ihan kaikille muillekin,
toivon niiiiin sydämeni pohjasta teille onnistumista mahdollisimman pian !!

tiisakin, sinäkin jo niin kauan joutunut odottamaan, sinullekin sitä plussaa niiiiiin toivon!!!!!

voikaahan hyvin ja plussailkaa !!!!!

w.astis toivoinkin, että ottaisit vinkistä vaarin [;)][:D]. Kiitos! Sinä se tämänkin ketjun aloitit meitä varten, joten aivan oikea olet aloittamaan sen plussapuolenkin pidemmän kaavan mukaan-ketjun! Ihanaa tietää, että siellä on jotain odottamassa meitä, kun niitä onnistumisia jossain vaiheessa saadaan [:)]. Jo tässä vaiheessa tuntuu, ettei hirmuisesti ole yhteistä näiden muutaman kuukauden yrittäneiden kanssa tässä jännäyksessä, joten tuskinpa tosiaan tuo raskausaikakaan (siis lähinnä kai sen ymmärtäminen ja sen työstäminen) on ihan samanlainen.

Hyvä idea mk81 kun kekseit "pidemmän kaavan mukaan plussanneet" ja wastis kun perustit sen. [:D] onhan se ihan eri plussata pidemmän kaavan mukaan mitä sellaset jotka jopa vahingossa tai helposti ovat plussanneet. Mulla on sellanen olo et me täällä arvostetaan sitten enemmän raskauttamme ko tiietään ettei se aina ole niin itsestään selvää tulla raskaaksi.
Et me tullaan sit täältä sinne perässä kuhan keritään.[;)]

tatjuska:nyt kyllä jännittää sun puolesta [:)]

Saana85 ja mimmu: oon niin kade teille ko asutte siellä pohjoisen raikkaissa ja ihanissa maisemissa.Itse oon lappi-fani ja oon haaveilut et joskus vielä haluan nähdä kunnon ruskan ko aina oon käynyt siellä vain kesä aikaan.Toinen haave olis kaamos ja revontulet...ai että[:)][:)]

Angervo:hyvä asenne turha yritys pois ja ajatukset muualle jospa se plussa tulis sit ihan itestään ja kestää loppuun asti hyvin ko ei liikoja pelkää miten käy.[:)]

Omaa: Eilen tais olla ovis ainakin kivuista päätelleen koko alavatsa oli illan kipeenä. Ja pitihän se koittaa hyödyntää sitten jotenkin.[;)]
Soitin ivf-hoitajalle ja nyt vain odotellaan syyskuun menkkoja alkavaksi et tiedetään siistyykö aloitus kuukaudella eteenpäin vai voisko jopa viikolla aikastaa.Menee niin tiukille mun kierrot niitten alustavaan suunnitelmaan. Odottavan aika on pitkä..

huomenta kaikille.. tänään neitosen 4-vee juhlat.. kuuelta heränny tekemään kakkuja valmiiksi, saa neiti oikein prinsessajuhlat prinsessakakkuja myöten. ihana kun päivä on täynnä touhua niin ei tartte miettiä ylimääräisiä tänään!

Ihana kakku! En kyllä itse osais tehdä, joten vaan kaukaa ihailen et joku saa aikaiseksi.

mie olen aina tykänny leipoa... voi että olis ihana parin vuoden päästä saada pitää kahdet synttärit vuodessa.. [:)] sitten sais luvan kanssa alkaa isompaa asuntoa kattelemaan, jospa tuota ostaa päräyttäs oman jostaki.. halvemmaki se taitaa nykyisin tulla? on taas jotenkin kaihoisa olo, ikävä pieniä potkuja vattassa! tänään tuleekin aika monta pientä käymään, saa nähdä kuinka illalla on paha olla..

Heips..[:)] Halusin ihan ulkopuolisena tästä ketjusta kirjoittaa, kun särähti silmään joku kommentti, etteikö "helposti plussanneet" ehkä osaa olla yhtä kiitollisia tai arvostaa raskautta samalla tapaa kuin pitkän kaavan kautta yrittäneet... siis hernettä en vetänyt nenään, mutta haluan silti tulla tänne kertomaan...

Vaikka meillä onnisti heti ekalla yrityskierrolla, niin onhan takana jo useita vuosia vauvahaaveita - ei ole vaan voinut tehdä sitä todeksi ennen kuin elämäntilanne salli - lukio loppuun, amk loppuun, työssäkäymistä että saa rahaa ja ennen kaikkea, oikean miehen löytyminen, sellaisen joka kanssa on haaveillut siitä omasta perheestä! En tietenkään ole joutunut kokemaan sitä samaa yrittämistä, surua, epätoivoa, pelkoja kuin moni teistä, joten en millään tapaa voi sanoa että minä tiedän miltä teistä tuntuu!

Tottakai siitä on kiitollinen, ihmeissään ja liikutuksen partaalla harva se päivä, että se on nyt totta, meille tulee vauva! Ja etukäteen sitä on pelännyt ja miettinyt, että mitä jos minä en tulekaan raskaaksi sitten kun aletaan yrittään jne. Tottakai sitä osaa arvostaa ihan hel*etisti, että se onnistui, koska oli jo etukäteen kuvitellut mielessään, että siinä voi mennä vaikka vuosi siinä yrittämisessä!

Minä en ole koskaan saanut elämässä mitään helpolla. Vaikka olen nuori niin olen kokenut kuoleman ja vakavia sairauksia perheessäni, kovaa huumeidenkäyttöä lähipiirissä yms mikä on kääntänyt useaan kertaan elämän arvot ihan uusiksi. Jos kokee sellaisia asioita, osaa olla kiitollinen ja arvostaa pieniä ja yksinkertaisiakin asioita.. mutta vauva, se on maailman ihmeistä suurin! <3 Kiitän joka päivä Jumalaa/maailmankaikkeuden yllä pitävää voimaa/elämää siitä että olen terve, olen elossa, minulla on ihana mies, hän on terve, ja meille tulee vauva... En voisi kuvitella menemäni nukkumaan kiittämättä näistä asioista, oli sitä Jumalaa sitten olemassa tai ei, niin mielestäni kiitollisuus on se suuri voima joka pitää meidät ihmiset täällä elossa ja kipinän sielussa! Ilman sitä kipinää ihminen kyynistyy ja masentuu...

Ja koska tämä ketju on täynnä sitä samaa odotusta, mitä itse on elänyt jo monia vuosia vauvakuumeessaan, niin olen käynyt täällä ketjussa vähän väliä lukemassa teidän kuulumisia ja toivon, että jokainen teistä pääsee plussanneihin pian!! Mielestäni kenenkään sydämessään äidiksi haluavan ei tulisi joutua sietämään niin paljon odotusta tutkimuksia ja hoitoja niinkuin moni kokee [:(] - en voi kuin tuntea suurta myötätuntoa ja toivottaa teille kaikille paljon +++++++++++++++!!!! [:)]

Anteeksi jos tuli kauhea tunteen paatoksella tehty saarna [8|] Nämä hormonit eivät ainakaan vähennä tätä tarvetta jakaa tunteitansa koko maailman kanssa. [;)]

Vesimeloni, ymmärrän yskäsi.... mutta, vauvakuumeilu ilman yrittämistä (ja siis kaikkensa joka ehkäisemättömässä kierrossa tehneenä) ei ole sama asia, kuin se ainainen pettymys kun kuumeilee ja yrittää... useammat meistä jo yli vuoden. Toki luulen, että minun lisäkseni Tiisa tarkoitti juuri äsken mainitsemaani asiaa, se ikuinen pettyminen jokaisen kierron jälkeen pitää kokea, jotta voi tietää mikä ero meillä pidemmän kaavan mukaan -plussaavilla on lyhyemmän kaavan mukaan raskautuneisiin. Ei me täällä katkeria tai kateellisia tietenkään helpommin raskautuville olla! Se pettymys, se pitää vain kokea, jotta tietää tunteen, sitä ei pysty kuvailemaan [&o]. Sanokaa vaan muut kaavalaiset, jos olen väärässä?

Mutta tietenkin hirmuisesti onnea teille raskautumisesta! Ja hienoa, ettei elämä lyönyt sinua vielä sormille tämän raskautumisen suhteen, kun kaikkea muuta elämässäsi olet jo joutunutkin todistamaan.

Bandida: Juuh, kyllä tosiaan välillä tuntuu, että toisille se "lapsenteko" on niiiin helppoa... Tottakai hienoa heille, mutta vois se onni potkaista joskus meitä pidempään yrittäneitäkin. Muistan itse, kun vuosi sitten aloin kirjoittelemaan tuolla "joko nyt"-puolella, niin en kyllä todellakaan ajatellut, että vielä vuoden päästä (siis nyt) täällä haikailisin. Nyt nuo viimesyksyiset yk5 jne. marmatukset (omat siis) tuntuvat jotenkin niin, en tiedä. Mutta kai se on niin, että sitä on malttamaton olipa se yk mikä tahansa. Enää en laske niitä joka kierrossa, välillä kalenterista zuumailen, että monesko se nyt jo on. Vieläkö lämpöä? Jospa se meinaiskin jotain muuta kuin pissatulehdusta?? [:D]

Tiisa:
Hienoa, nyt siis vaan lykkyä pyttyyn hoitoihin ja kääröä odottelemaan! [:)]

Mimmu: Juu, lapsettomuushoitoaaltoa pukkaa, toivottavasti (ja tottakai!) sitä seuraa sitten plussa-aalto!! [:D][:D][:D]

MK81: hei kiitos kun jaoit kokemuksia tuosta aukiolotutkimuksesta, se taitaa mullakin olla sitten edessä, kun sinne polille pääsen. Hyvä, ettei sinulta mitään vikaa löytynyt! [:)] Ja me jännitetään siun kanssa H-Hetkeä!!

Minnuska89: Plussapuhureita sinnekin! [:D] Toivottavasti teroista saat avun tuohon kiertoon!

Tatjuska: ???? Jännitys tiivistyy, joko testasit? [:D]

Angervo: Itsekin olen ajatellut, että onneksi nyt syksyllä on niin paljon kaikkea aktiviteettia, että raskautumisasiatkaan eivät ihan koko ajan ehdi olla mielessä. Mutta kyllä se koko ajan jossain tuolla mielen takana jumputtaa. Tsemppiä syksyyn! [:)]

w.astis: Hei siistiä! Kiitokset jo etukäteen uudesta "pitkäkaavalaisten"-ketjusta. Toivottavasti me kaikki nyt päästäis sinne piakkoin, hoidoilla tai ilman. Ja vielä kerran kamalasti ONNEA sulle!!! [:D]

saana: vautsivau, mikä kakku!! ja mukavia synttäreitä sinne ja onnea prinsessalle!

Vesimeloni: Hienoa, että tulit kertomaan kokemuksesi toiseltakin kantilta. [:)] Muttamutta, väittäisin, että varmasti meissä pitkäkaavalaisissakin on mukana sellaisia, jotka ovat kuumeilleet pitkään jo ennen varsinaista yrittämistäkin. Itse ainakin olen potenut vauvakuumetta jo jostain 20-vuotiaasta (nyt 31), mutta vasta vuosi sitten alettiin yrittäminen, kun elämäntilanne vihdoin salli sen. Ja voin sanoa, että ei ole ollenkaan sama asia vauvakuumeilla ilman todellista yrittämistä. Tässä joutuu kestämään joka kuukausi sen pettymyksen, jota ei tietenkään silloin ollut, kun vauvaa ei vielä yritetty. Lisäksi tuntuu niin ironiselta se, että on vuosikausia käyttänyt ehkäisyä ja sitten kun sen jättää pois, mitään ei tapahdukaan ja itsesyytökset, onko odottanut liian kauan. Siihen päälle tulee jatkuva huoli siitä, että kaikki ei olekaan kohdallaan ja kaikki tutkimukset ja mahdolliset hoidot. Ja pahimpana pelko siitä, että sitä vauvaa ei kuulu, vaikka mitä tekisi.

Tottakai sitä voi iloita toisten raskautumisista eikä ole tarkoitus mollata ketään, mutta väkisin välillä tulee mieleen, että miksi se on toisille niin helppoa ja toisille ei... Ja tuskin kukaan on tarkoittanut, etteikö vähemmän aikaa yrittäneet arvostaisi raskauttaan ja vauvaa. Meille pidempään yrittäneille se vaan voi tuntua sitten jotenkin eri tavalla epätodelliselta koko raskaus, jos sinne asti päästään. ONNEA paljon sinulle raskaudesta! [:D]

edittiä: MK81: olitkin jo aiemmassa viestissä osannut hienosti ja ytimekkäästi kiteyttää sen, mitä itsekin yritin sanoa. Taas se, etten osaa kirjoittaa lyhyesti omia ajatuksiani, iski päälle! [:D][:D]

Nymeria: En ole testannut, ei onneksi ole testiä edes kaapissa odottamassa. Mut mua siis yrjöttää koko ajan, hyh... Kyllä mä nyt meinaan odottaa tiistaihin sen testin kanssa, koska en halua taas pettyä.

Hui onpas tänne tullut taas tekstiä [:D]

Saana_85 mahtava kakku, osaisinpa itsekkin tehdä tuollaisia. Tai itse asiassa on ihan hyvä etten osaa, vois muuten tulla liikaa tehtyä [;)]. Ja muuten on täällä ainakin yksi, joka asuu vielä sinuakin pohjosemmassa n. 250km ja todellakin tuntureilla tai ainakin niiden juurella [:D]. Ajattelin tänäänkin lähteä valloittamaan taas yhden tunturin [:)].

Tiisa toivotaan että kierto osuis nyt nappiin ja hoidot pääsisitte aloittamaan mahd.pian [:D]. Täällä meillä onkin nyt ruska parhaimmillaan ja kaunista on. Toivottavasti pääset josku kokemaan tämän omin silmin tänne pohjoiseen. Myös kaamos on hienoa aikaa. Usein ajatellaan, että täällä on vaan pimeetä, mutta todellisuudessahan täällä on kaamoksen aikaan lumi maassa valaisemassa ja vielä kun osuu kohdalle kirkas kuutamo, niin pimeys on siitä kaukana. Paras hetki on kaamoksen aikaan n. kello 15, kun alkaa tulemaan pimeä, niin se sininen hetki, voi luoja se on kaunista [:)].

Vesimeloni ymmärrän, että särähti korvaan, mutta tuskin kukaan tarkoitti sitä niin, ettette te jotka olette raskautuneet nopeasti osaisi sitä raskautta arvostaa tai olla kiitollisia. Ihan varmasti jokainen joka vauvasta haaveilee osaa olla siitä kiitollinen. Mutta niin kuin on moni jo tuossa todennut, niin kyllä se varmasti hieman erilaiselta meistä tuntuu, jotka sitä on kauan odottaneet ja pettymysten kautta saaneet. Ja en halua mitenkään vähätellä teidän tuntaitanne, mutta istelleni eka raskauteni oli monen vuoden yrittämisen ja hoitojen tulos ja raskausaika oli pelkoa ja hämmennystä täynnä ja myös suurta iloa ja kiitollisuutta. Ja uskon, että se olisi hieman erilaista ollut jos olisin raskautunut helpommin ja nopeammin. Ja sekin täytyy minun myöntää, että olen välillä hieman katkera ja kateellinen, esim. kun ystäväni ilmoitti, että on taas raskaana ja odottaa kolmatta lastaan vaikka esikoinen on minun lastani puolivuotta nuorempi ja on joka kerta raskautunut ehkäisyn pois jättämisestä ekalla kierrolla. Olen varma, että meillä on erilaiset ajatusmaailmat raskautumisesta ja raskaanaolemisesta ja sen peloista ja iloista, kun taas olen myös varma siitä, että hän on kiitollinen siitä raskaudesta, niin kuin minäkin olisin omastani, mutta siitä en ole varma olisiko kiitollisuus samanlaista. Toivottavasti ymmärrätte mitä ajan takaa, en ehkä ole ihan paras näissä sepustuksissani [:D]. Ja en missään nimessä toivo, että kukaan joutuisi kokemaan tämmöistä ja olen hirmuisen onnellinen kaikkien puolesta, jotka tässä asiassa helpolla pääsevät. Ja onnea sinullekin Vesimeloni, olet ihan varmasti raskautesi ansainnut [:)]!

Näin muuten viime yönä unta, että me järjestimme tapaamisen jossain kahvilassa ja meillä oli ihan mielettömän hauskaa. Voih olisi ihana tietää miltä te oikesti näytätte, kun nyt on unen kasvot mielessä [:D]. Pyörinköhän mä jo vähän liikaa täällä, kun tulette jo uniinkin [;)]. Mutta nyt mä lähden patikoimaan tunturin päälle ja nauttimaan ruskasta <3!

Ensimmäinen punainen viiru paperissa eli täti on tulossa tänne sittenkin... Ei muuta ku uuteen kiertoon. [:(]

Niin ja Mimmulle (ja muillekin): Oiskin jännä tuollainen tapaamainen. Taidetaan vaan olla aika tasaisesti eri puolilta tätä Suomenmaata. Kyllä sitä miettii, että minkä näköisiä ihmisiä nimimerkkien takana onkaan. Ja on ehkä tietynlaisia mielikuvia. Ootte kyllä niin ihania naisia, että olisi varmasti ilo tavata, jos olis mahdollista. Vaikka itse en ole täällä pitemmän kaavan puolella vielä pitkään ollut, niin ihanasti on otettu porukkaan mukaan ja mikä parasta, olen huomannut jakavani teidän kanssanne niin monia tunteita, joita eivät voi ymmärtää kuin saman läpikäyneet ihmiset. Ootte ihania!

Heipsan!

Pitkästä aikaa itse kirjoittelen, vaikkakin kuulumisia on tullut seurailtua. Tässä yövuoron lomassa on hyvää aikaa purkaa tuntojaan. Monilla näyttäisi olevan kaikenlaisia hoitoja edessä ja asiat ovat lähteneet etenemään. Jännittävää! Ihan varmasti pian saadaan iloisia uutisia tännekin palstalle!! [:D] Sitä ainakin kovasti toivon!

Omassa tilanteessa eipä juuri mitään erikoista. Ovista en ole testaillut, kuten lääkäri elokuussa suositteli. Tuntemuksia on ollut, joten niiden mukaan eletty. [:)] Kahden viikon kuluttua sitten taas selviää, onko ollut toivottavaa vaikutusta. Tästä elämästä on kyl tullut niin tätä 28-29 päivää kerralla elämistä... Nyt seuraavat kaksi viikkoa sitten meneekin omaa kehoa tutkien/kuunnellen ja toivoen parasta. Onkohan tässä ketjussa muuten paljon muita, jotka eivät ole koskaan vielä sitä plussaa/mitään haaleaa viivaa siihen tikkuun saaneet? Itse en ole kokenut vielä mitään muuta, kuin puhdasta negatiivista kuukaudesta toiseen... Tällä hetkellä ei kyllä toivo mitään niin paljon, kuin että edes tietäisi pystyvänsä raskautumaan!!

Kiitos muuten mk81, että kerroit tuosta aukiolotutkimuksesta... Suuresti epäilen sen olevan omalla kohdallani myös ajankohtainen joskus. Lääkäri suositteli sitä tehtäväksi vuoden vaihteen jälkeen, jos ei plussauutisia ala kuulua. Sihen asti yritän kuitenkin pitää positiivista fiilistä yllä! [:)]

Tatjuskalle pahoittelut tädistä ja voimia uuteen nousuun!

Saana_85 Lämpimästi tervetuloa joukkoon, vaikka itsekin olen vielä ihan uusi jäsen. [:)] Toivottavasti meidän molempien vierailu täällä jää lyhyeksi!

Yk 9
Kp 17/28-29

Huomenta ja mukavaa alkavaa viikkoa!

Silmät ristissä ekaks herättyäni tänne. Ai mitenniin koukussa?? [:D]

Amelille tulin vastaamaan, että tässä yksi, joka ei ole saanut koskaan edes sitä haaleimman haaleinta viivaa raskaustestiin. Odotan kyllä minäkin niin kovasti sitä päivää, kun se viiva ensimmäisen kerran ilmestyy testitikkuun. Ja sen minäkin haluaisin tietää, että onko raskautuminen ylipäänsä mahdollista. Toivottavasti me saamme kokea sen ja vielä mahdollisimman pian! [:)]

Nonniin, nyt kahvit tulille ja valmistautumaan töihin.

Takaisin