Pidemmän kaavan mukaan yrittäneet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Nuu_
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Hei kaikki pitkästä aikaa! Olen ollut vähän aikaa poissa, kun olen yrittänyt keskittyä kouluhommiin jne. Nyt oli kuitenkin pakko tulla kyselemään kokemuksia teiltä.. Nimittäin viime kierrossa söin sen terolut-kuurin että saatiin vuoto keskenmenon jälkeen tulemaan. Nyt kuitenkin uusi luomukierto tuntuu olevan aika sekaisin.. Vasta kp26 ja verta tulee. Mulla yleensä kierto 30pvä. Eli onko kenelläkään vaikuttanut terolut niin että seuraavassa ilman lääkkeitä mentävässa kierrossa olis ongelmia?
Hyvää viikon alkua kaikille ja tsemppiä kevääseen!

Onpas täällä hiljaista..

Mä söin nyt ne clomit kp 3-7 ja eilen kp 9 kävin ultrassa, jossa lääkäri bongas oikealta puolelta kaksi kasvamassa olevaa rakkulaa. Vasemman puolen munasarjat edelleen jossain jemmassa, ehkä bongas ne, mutta siellä ei mitään elon merkkejä ainakaan tässä kuussa. Lääkäri veikkaili, että ovis ois ens viikon to tai pe (rakkuloiden koosta ennustaen) ja mä alan nyt sit maanantaina testailemaan kotosalla. Torstaille on nyt alustavasti varattu aika, ovistestien tuloksista riippuen joko inseminaatioon tai tsekkaukseen ja piikitykseen (sitä hormonia, joka "tekee" oviksen).
Ihmettelen tässä nyt vaan edelleen sitä (vaikka lääkärin kanssa aiheesta jo jutustelin), että inseminaatio tehdään vaikka kypsyvät rakkulat oikeella, jonka munanjohtimen kunnosta ei ole varmuutta. Lääkäri sanoi, ettei ole välilä millä puolella rakkulat on ja millä puolella toimiva munanjohdin on, että siellä on semmoset virtaukset jne., että ne kohtaa toisiaan kyllä ihan millä puolella sattuu jne., mutta jotenkin tämä hankaa ainakin mun maalaisjärkeä vastaan.. Vaikka eipä naisen anatomia ole kyllä muutenkaan maalaisjärjen avulla ymmärrettävissä [:D] kai se lääkäri tietää miten noi hommat toimii..
No, nyt on sitten tänään (kp 10) tuntunut tuolla vasemmalla puolella pikkuriikistä ovulaation lähenemiseen viittaavaa kipuilua.. todella outoa.. oon oikeesti aikas hämmentynyt! Miehellekin sanoin, että huolimata inseminaatioista ym. nyt kyllä pupuillaan väh. joka toinen päivä, että ei ainakaan otollista aikaa missata [:D]

Adara: Hyvä, että se täti nyt sieltä tuli. Ei muuta kuin uuteen yritykseen [:)]

Mitä teille muille kuuluu???   Voimia kaikille!!!

Mymmeli84, voi kun teillä on jännät viikot nyt! Kunpa saisitte tästä kierrosta vahvat plussat![:)]
Tatjuska
, nyt vasta ehdin lukea edellisiä sivuja ja kauhukseni luin viimeisimmän kertomuksesi. Oiken suututtaa sen terkkarilääkärin toiminta! Ei noin voi kohdella ihmistä jolla on pahat kivut olleet jo pidemmän aikaa! Että nappia vaan poskeen ja siinä se.. Älytöntä toimintaa! [:@]
Mutta onneksi sentään pääsit lopulta hoitoon! Voimia paljon toipumiseen ja toivotaan, että teillä olisi nämä vastoinkäymiset pikkuhiljaa loppumassa.[:)]

Mulla on alkanut jäädä tämä raskauskuume jotenkin taka-alalle.. Tai siis että en jaksa enää niin paljon kuumeilla, kun tuntuu että vaikka kuinka tsempattais oikeaan aikaan, niin tuloksena on parhaimmillaankin se haalea plussa ja varhainen keskenmeno heti perään (tämä tilanne ollut nyt kolme kertaa 15kk sisällä). En nyt ole mitenkään luovuttanutkaan, etteikö jossain vaiheessa vois onnistua mutta olen kääntynyt ennemminkin pessimismin puolelle että "olishan se hauskaa jos sattuis onnistumaan" ennenmin kuin "kyllä nyt tässä kierrossa laitetaan nappaamaan"-tyyliä. Vähän sekavasti selostettu, mutta ehkä joku ymmärtää..?

Tosin, nyt onkin menossa kierron alkupäivät.. Voihan se olla että taas oviksen jälkeen vähän pitää panikoida..[;)]

ompas täällä ollu aika hiljasta...
nopeesti mäkin käyn vaan.
Musta tuli täti ihan ekaa kertaa nyt lauantaina<3
Syntyi pikkusiskolleni pieni kaunis neiti.
Huomenna pääsen kattomaan,kun täällä ei pääse
kun isovanhemmat sairaalaan kattomaan.
Monta kuvaa puhelimessa joita oon ihastellut[:)][:)]

Itelle ei uutta. Yrityskierto numero 20 lähti käyntiin.
Täti poistui juuri. Lekuriin oon aatellu mennä kesän aikana.
plussatuulia kauhiasti kaikille ja mahtia kevättä !

Moikka!

Olen yrittänyt pysyä poissa, mutta taas kun kierto lähenee loppuaan eikä yhtään ole "raskautunut" fiilis, niin epätoivo myös pukkaa päätään ylös. Hiljaista näyttää täällä kovin olevan muutenkin. Toisaalta se on hyvä, että ihmiset ovat muualla ja toivottavasti myös ajatukset välillä muualla, niin jaksaa taas tsemppailla eteenpäin. Ja kevät onneksi tekee kovasti tuloaan ja kyllä tuo aurinko selvästi vaikuttaa mielialaan positiivisesti [:)].

Omaa: Kävin viime viikolla miehen kanssa lääkärissä ja hän sai lähetteen simppatestiin ja multa otettiin papa, prolaktiiniarvot ja kilpparit. Että näistä lähdetään alkuun. Mitä kokeita teistä muista on otettu hoitojen alussa? Mietin, että olisiko pitänyt pyytää joitakin kokeita lisää, mutta lääkäri sanoi näiden aluksi riittävän..[8|] tiedä näistä...

ensi viikolla saan tietää verikokeideni tulokset ja mies pääsee luovuttamaan omansa vasta ensi viikolla, kun noihin siemennestetesteishin on täällä päin Suomea kovat jonot.... tietää, että muutkin taistelee saman asian kanssa, mikä hiemna lohduttaa [&:]

Yk 12 siis lähtee pian käyntiin. Vaikka nyt tutkimuksiin päästiinkin, niin uskon silti luomun voimaan!! [:D] eli yritystä pitää olla [:)]

OIkein mukavaa kevättä teille, ja toivon kaikill paljon muitakin kivoja asioita ja ajatuksia, niin jaksetaan tätä lapsen odotustakin sitten paremmin!!

Pitkän hiljaiselon jälkeen täällä taas...
Tatjuskalle tsemppiä !!! Ja tietysti meille kaikille muillekin.

Täällä on nyt menossa YK 31, mikä kuulostaa melkoisen lohduttomalta.
Eilen olin sairaalassa kohdun tähystyksessä ,kun viimeksi ultrauksessa näkyi polyyppi. No, eihän siellä mitään ollut. Olin niin toivonut että se polyyppi siellä olisi, se kun olisi selittänyt kaikki välivuodot ja negat. Mutta ei niin ei.

Tutkimukset julkisella puolella olivat nyt sitten tässä, eikä ole rahaa lähteä yksityiselle. Kukaan niistä 6-8 lääkäristä, jotka ovat minua tutkineet, ei osannut sanoa miksi se välivuoto aina tulee. Mutta raskaaksikaan en näiden 2,5 v aikana ole tullut.

Eli kaikki jatkuu kuten ennenkin.
Masentavaa.

Palikka, kp 10, yk 31

Moi taasen pitkästä aikaa kanssa sisaret!!

Palikka:Erikoista ettei lääkärit ton parempaan tutkintaan pysty.Eikö ne es tehnyt esim. verikoe testejä hormoneista kilpirauhaset, prolaktiinit ja olikohan keltarauhaset jotka on erityisen tärkeitä kierron toimivuuden kannalta ja sit munajohtimien aukiolo selvitys. mulla oli myös välivuotoja aina ennen menkkojen varsinaista alkua ja kysyin lääkäriltä mistä mahtaa johtua niin sanoi johtuvan keltarauhasen lievästä vajaa toiminnasta.Nyt kun syön clomifen-hormooneja välivuodot huomattavasti vähäisemmät.Niin ja mekin ollaan oltu tutkimuksissa ihan vain julkisella puolella.Kuullostaa aika oudolta jättää nyt potilas täysin tyhjän päällä [:(]

Mymmeli:Pidän varpaat ja sormet pystyssä et lääkäri olisi kerrankin oikeassa eikä inseminaatio tulis tehtyä turhaan. [:)]

Omaa: Itselle ei oikeastaan kuulu juuri mitään vauva ajattelu on jäänyt taka alalle uuden työn johdosta [:D]. Oviksen tunsin kyllä todella selvästi ko joka askel tärähti kivasti alaselkään,mut onneks ei haitannu työn tekoa. Huvitti ennemminkin ko ite en edes tarkalleen tiennyt milloin ovispäivä es onkaan.Odotukset ei onnistumisen kannalta ole kovin korkealla.
Vappuna on pikku-veljen vauvan ristiäiset jonne pääsin kummiksi.

Kaikkille oikein ihanaa keskiviikkoa ja paljon positiivisia ajatuksia [:)]

Pahoittelut jo etukäteen omanapaisuudesta, mutta..
Jännittää tää päivä niin kovin, vaikka tiedän että pitäis osata olla ihan rennosti.
Sain eilen pregnyl-piikin, jotta saatais munarakkula irtoomaan kun ei se ainakaan ovulaatiotestien mukaan oo sieltä itsestään mihinkään irtoillut. Ne oikean puolen munarakkulat eivät olleet kasvaneet kypsiksi, mutta koska limakalvot oli kolminkertaiset, niin lääkärin mukaan jossain on kypsän rakkulan oltava.. ja silloinhan se on siellä mun mystisessä vasemmassa munasarjassa.. Sinne vasemmalle puolelle on koskenutkin jo monta päivää, luulin niiden olevan ovulaatiokipuja, mutta ehkä ne olikin vain kasvukipuja, koska ovista en oo bongannu tässä kierrossa. No niin, mutta siis eilen sain pregnylit ja tänään sitten on inseminaatio [:)]
Ongelmana on siis nyt vain se, että en osaa luottaa sen enempää ovulaatiotesteihin kuin lääkäriinkään, koska toi mun vasenpuoli on niin hyvässä jemmassa, että siitä näkyy aina vaan EHKÄ vilaus.. Inhottaa kun oon niin epäuskoinen, vaikka haluisinkin niin kovasti uskoa! [&:]

Noh, mut mä aloin eilen nyt sitten pohdiskelemaan tuota kiertoni pituutta ja luteaalivaihettani, kun eilen oli jo kp 15 eikä ovulaatiota vielä tapahtunut ja normi kierto 27. Sehän tekee luteaalivaiheen pituudesta alle 12 päivää.. Kysyin lääkäriltäkin, mitä se sitten tarkoittaa, niin mun elimistö erittää sitten liian vähän keltarauhashormonia, jotta mahdollinen hedelmöittynyt munarakkula edes pystyisi kiinnittymään kunnolla ennen kuin vuoto alkaa. Kun vuotohan alkaa joka kuu, oli munarakkula hedelmöittynyt tai ei, kun keltarauhashormonin taso laskee tietyn rajan alle ja huonosti kiinnittynyt rakkula tulee sitten vuodon mukana pois kun ei pysy matkassa mukana vuodon virratessa ohi. Niin siis jos on kyse tuollaisesta ongelmasta.. Noh, onneksi tän inseminaation jälkeen saan loppu kierroksi keltarauhashormonit, jotta noin ei pääsis tapahtumaan. Hassua tässä on vaan taas se, että epäilin jo ennen lääkäriin menoa mun ongelman olevan liian vähäinen keltarauhashormonin tuotanto..

Tällainen vuodatus tähän vappuaaton aamuun. Oikein kovasti tsemppiä ja jaksamista kaikille!!! Ja hyvää vappua!!! [:)]

Hei ihanat naiset!Elän niin teidän tilanteissa mukana ja pitkästä aikaa avaan taas sanaisen arkkuni![:)]

Adara:Onnea vuodosta!Jee,täytyy jo sanoa!Kiva kuulla myös muita kuulumisia,ihanaa,kun on suunnitelmia![:)]

hh83:Jaksamista...Mä uskon sun puolesta,teidänkin aika tulee vielä!Mun mielestä nuo terot sekottaa aikas usein kiertoa...Mutta sillon kuulemma on häikkää jossain toisessakin hormonissa,mun lääkärikaveri sanoi.Onkos sulla ne kaikki otettu..?

Toivo:Meille tehtiin kans aluksi just noin testit,niillä kun on helppo alottaa,eivät oo hurjan kalliita.Ja kyllä ne sitte ohjaa jatkotutkimuksiin,jos on tarve.Tsemppiä!

Palikka:Voimia teille...Pidän kädet ristissä,että teidänkin aika koittaa!On se kurjaa,jos lääkärit vaan levittelee käsiään...Josko jossain vaiheessa olisi mahdollisuudet vielä yksityiselle?Jaksamista!

Tiisa:Kuulostat positiiviselta!Siitä se positiivisuus muuttuu vielä plussaksi![:)]

Mymmeli:Pidän niin sulle peukkuja![:)] Saitko pregnylistä oireita?Mulla tuli rinnat tosi kipeeksi,väsy ja nälkä,niin ku olisin ollu raskaana jo sillon,hih![:)]  Mutta ainakin nyt ootte saanu apua ja tulosta tulee varmasti!Elän ajatuksin mukana!

Paljon positiivisuutta ja halauksia tänne![:)] Auringonvalo kuulemma edesauttaa raskautumista,joten nyt kevätaurinkoon kaikki![:)]

Hei siskot,

palaan jälleen tänne palstalle. Viikkoja 11+6 ja ekassa ultrassa todettiin että lapsemme ei ole jaksanut kasvaa ja kehittyä.
Lapsemme on kuollut ja niin olen henkisesti minäkin. En tiedä miten jaksan tästä eteenpäin.

Heips Angervo
Voi olen niin pahoillani sinun puolestasi! Itsellä tuo sama tapahtui tammikuussa ja niin kauheaa se kyllä on ettei sitä käsitä. Toipumiseen menee aikaa ja suosittelen lukemista tuolta keskenmenopalstalta. Siellä toteaa ettei ole ainoa. Itse luulin ettei näin voi käydä oikeasti! Niin vaan kävi ja tuntuu että vieläkin tulee itku silmään välillä. Kai se sitten helpottaa kun toivottavasti tulee uudelleen raskaaksi.[:(]
Tsemppiä sinulle ja halaus!

Voi Angervo.. Olen niin pahoillani!!! Voimia lähettelen täältä!!!

IhaNainen: Olen myös pahoillani, multa on aiemmin mennyt ohi toi sun tapaus. Aika parantaa, vaikka koskaan sitä ei unohdakaan. Itse tosin en samanlaista ole kokenut, vaan hyvin varhaisen km:n, menetyksen kuitenkin, vuosi sitten.

Paipapu: Ei tullut kummempia oireita Pregnylistä kuin itkuherkkyyttä parille päivälle. Onneksi! Kuinkas sinä jakselet? Kaikki hyvin? [:)]

Omaa: Olen nyt viime perjantaista asti vedellyt noita keltarauhashormoneja 800mg/päivä, emättimen kautta ja kyllä on olo sen mukainen. Tai enhän mä voi tietää johtuuko jatkuva etova olo noista vai mistä, mutta siis aivan järisyttävän etova olo joka päivä [:'(] Kun tietää, minkä takia tätä kärsii, niin kyllähän tän kestää, en sillä tarkoita!
Perjantainen inseminaatio onnistui oikein hyvin. Ei sattunut lainkaan! Tietysti "tavaroiden" kohtuun ruiskuttaminen tuntui pieneltä paineelta, mutta katetri meni sujauksessa kohtuun saakka ja tavarat saatiin oikeeseen paikkaan. Ovulaatiokin oli lääkärin mukaan juuri hetkeä aiemmin tapahtunut, kohdussa oli sitä jotain nestettä, jonka mukana irronneet munasolut sitten matkaa alas päin. Ainoa ongelma oli mieheni huolestuttavan huonolaatuinen siemenneste.. Ennen pesua nopeasti liikkuvia siittiöitä oli vain 5%, pesun jälkeen 11%. Jos olisi ollut vähän huonompi, niin inseminaatiota ei olisi edes tehty. Olen tässä nyt yrittänyt parhaani mukaan olla mieheni tukena! Onneksi lääkäri sanoi siemennesteen laadun johtuneen siitä kun väliä edellisestä peittojen heilutuksesta oli vain 2 päivää.. Ens kerralla pitää olla väliä inseminaatioon se 4 päivää.. Mutta.. eihän sitä koskaan tiedä milloin tärppää, pienessä varovaisessa toivossa täällä yhdessä silti eletään [:)]

Tsemppiä kaikille!!!

Osanottoni Angervo. [:(]

Vähän taas itsekeskeisenä liikkeellä... Tänään vihdoin ja viimein pääsin läpi lapsettomuusklinikalle (lapsettomuus, aivan hirveä sana [:'(]). Miehen simpat tutkitaan 24.5. Verikokeethan meiltä on jo otettu ja multa papa. Yhteinen aika sinne klinikalle saatiin vasta 23.8., kun on lääkäri kesälomalla ja muutenkin tuota ruuhkaa tuntus siellä olevan.
Ovista odotellessa, laskurin mukaan pitäs olla lauantaina.

Angervo, olen todella pahoillani! Paljon jaksamista ja haleja sinne!
Paipapu, mulla terojen jälkeen kävi sitten nyt niin että seuraava kierto oli vaan 27pvä ja tästäkin olis tulossa 28pvä jos ovikseen on luottamista. Mulla pitäis tärkeimmät hormonit olla ok.. Kilpirauhanen ainakin on tutkittu ja verenkuvat. Maanantaina on puhelinaika gynen kanssa. Sovitaan sitten miten jatketaan.
Tsemppiä naiset! Nautitaan nyt keväästä, ehkä se auttaa vähän stressinhallinnassa ja tuo plussatuulia tullessaan.;)

Ihan näin Äitienpäivän kunniaksi oli pakko tulla tänne panikoimaan kun...

Mulla on nyt menossa kp 25 ja kp 16 tehtiin ensimmäinen inseminaatio. Mulla oli hetkonen sitten hirmuiset n. 15 minuuttia kestävät kuukautiskipukrampit mahassa, vaan ei kuitenkaan mitään vuotoja ole vielä ainakaan tullut [8|] Oon nyt inseminaatiosta asti vedelly lugesteron 200mg neljä päivässä, joten kaiken järjen mukaan kuukautisten ei pitäis alkaakaan kun vasta kun olen luget lopettanut (lopetan siis ensi perjantaina, jos raskaustesti näyttää negaa) tai, vaikka alkaisivatkinkin aiemmin niin vasta keskiviikkona olisi normaalikierron mukainen aika.

Nyt jännittää hirmuisesti... Mitäs jos tässä kuussa onkin ihan oikeasti tärpännyt!? [:)] IIIIK! Siis maailman ihanintahan se olisi, mutta tää on ihan kamalaa kun pitää muutenkin odottaa vielä niin kauan ja sit pukkaa tollasia kipuiluja.. Tällä viikollahan on myös ollut "repäisy-kipuja" tuolla vasemmalla puolella, joista ainakin tuolla lapsettomuus-puolella jo aiemmin viikolla kertoilinkin. Tietysti nämä kaikki saattaa johtua noista lugeistakin.. vai mitä luulette!? Viikon puolivälissä kipeytyi oikea nänni, ja eilen huomasin myös vasemmankin nännin kipeytyneen ja rinnat tuntuu muutenkin jotenkin helliltä, ei kuitenkaan kipeiltä..

Kuinka varhaisessa vaiheessa ihmiset, jotka ootte joskus raskautuneet, ootte saaneet jo plussan testiin? Onkohan apteekissa myytävänä mitn testiä, joka olis oikein herkkä? Tuntuu vaan niin hurjalta odottaa vielä 5 päivää.. Inseminaatiosta tulee tänään periaatteessa kuluneeksi periaatteessa 11 päivää..

Anteeksi omanapaisuuteni sekä sekavuuteni, mutta olen aikas jännittyneessä tilassa [:D]

Oikein ihanaa Äitienpäivää kaikille äideille ja raskaana oleville. Ja meille plussatuulia odotteleville; Kyllä se meidänkin päivä vielä koittaa, ei heitetä kirvestä kaivoon ? *halit* [:)]

[align=left]Kuten Mymmelli sulle jo aiemminkin kerroin,niin mulla oli tosi kovat kuukautiskivut icsin jälkeen lähes heti ja jatkui yli ne päivät kun olis pitänyt vuodon alkaa ja menkat olla.Nukuin yhden yönki siteen kans,mutta ei!Ja sitte oireet hellitti ja muuttu enemmän raskausoireiksi,kun kuukautispäivät oli ohi.Vasta sillon uskalsin tehdä testinkin...[:)] Joten pidän peukkuja!!!Mulle soitettiinki sieltä klinikalta viikko siirron jälkeen ja sanoin noista kivuista,niin hoitaja sanoi,että älähän nyt,me ollaan täällä niin luottavaisia![:)] Mutta testiä ei kannata tehdä aiemmin,kun on sanottu,sillä kun oot saanu sen pregnyl-piikin,se saattaa antaa positiivisen testituloksen yllättävän pitkään,olikos 10-14 päivää,riippuen vahvuudesta...Ja tosiaan luget ainakin mulla teki rinnat aroiksi ja pinkeiksi,lugejen jälkeen sitte hetkeksi normalisoitu ja muutaman päivän päästä muuttu takas aroiksi,oli ekoja raskausoireita.Siinä lugen paketishan on lueteltu ne oireet mitä antaa..?Mutta joka tapauksessa täällä on kädet ristissä teidän puolesta!Jännitän mukana,joten tuuhan kertomaan testituloksia kun sen aika on![:)]

Kaikille muillekin oikein paljon tsemppiä!!![:)][:)][:)]
[/align]

Kiitos Paipapu vastauksestasi. Juu, lukeehan tuolla noista oireista, ja just sen takiahan tämä onkin niin äärettömän jännittävää. Kun ei voi tietää mikä johtuu mistäkin.. Ja kiitos tiedosta ton pregnylin suhteen, hyvä tietää, ettei nyt sitte hötkyile sen testin kanssa ja sit saakin pettyä. Yritän täällä nyt rauhoittua [:)]

Takaisin